Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Hallo Tom,

Dank voor het compliment en welkom op het forum! :-D

Leuk dat mijn bouwverslag de plek van je eerste bericht is 8)

En het vervolg komt eraan maar vanavond effe niet meer, ben er nu al drie uur mee bezig :-P

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
hey martijn
geweldig !!!!!
hoe mooi gedaan die oude loods naast de nieuwe de betonplaten de pallets en al die andere kleine dingetjes zijn goede tips allemaal
super complimenten
groet robert
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Ha die Martijn!
Geweldig om na een rustpauze weer zo'n prachtige update van jouw baan te kunnen bewonderen!
Wat nu bijzonder opvalt is de bijzonder fraaie overgang van oud naar "nieuw" locloods, ook de omgeving is helemaal aangepast om dit op "natuurlijke" wijze tot stand te brengen.
De betonplaatjes blijven een geweldige vondst, ook bij het uitbreiden hebben deze een prachtige toepassing.
Misschien mogen de betonplaten nog wat "slijt"sporen en wat olievlekken hebben, maar waarschijnlijk ben je dit toch al van plan?

Martijn, zoals altijd weer prachtig gebouwd, beschreven en voorzien van mooie en duidelijke foto's, echt weer een genot om te lezen en te bekijken.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
On-ge-loof-lijk mooi gemaakt Martijn!

We hebben deze prachtige stripverhaalverslagjes veel te lang moeten missen... 8)

Die betonplaten blijven erg mooi. Wel zou ik er misschien af en toe eentje 90 graden gedraaid leggen (hijsoogjes 'verticaal' i.p.v. 'horizontaal'). Dat zie ik in real life ook vaak dat ze af en toe anders georiënteerd liggen.

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Netjes Martijn, leuk oog voor detail!

Gr, Willem
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Zeer mooi gemaakt  8)
Gr, Piet
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Op de foto's bij het fietsenrekje gevuld met fietsen zie ik wel wat bubbels in het asfalt.. Ligt dat hier al vastgeplakt?


Verder een mooie update!! :)
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Citaat van: kiezel op dinsdag 22 september 2009, 08:59:47
Wel zou ik er misschien af en toe eentje 90 graden gedraaid leggen (hijsoogjes 'verticaal' i.p.v. 'horizontaal'). Dat zie ik in real life ook vaak dat ze af en toe anders georiënteerd liggen.
Hehehe, dat doe ik bewust niet omdat ze met behulp van de hijsogen gelegd worden (in het echt dan) en dan komt er -- zeker bij een lang en smal pad -- niet snel per ongeluk eentje dwars te liggen ;-)

Citaat van: Nameless op dinsdag 22 september 2009, 17:12:12
Op de foto's bij het fietsenrekje gevuld met fietsen zie ik wel wat bubbels in het asfalt.. Ligt dat hier al vastgeplakt?
Er is daar wat ruimte onstaan tussen het keermuurtje en de oprit waardoor het asfalt daar een stukje geen ondergrond heeft. Is inmiddels verholpen.

Citaat van: AlbertJan op dinsdag 22 september 2009, 08:06:05
Misschien mogen de betonplaten nog wat "slijt"sporen en wat olievlekken hebben, maar waarschijnlijk ben je dit toch al van plan?
Daar zit ik wel over te denken maar ik weet nog niet hoe ik dat ga doen. Wellicht moet ik eens wat proefjes doen op een paar overgebleven plaatjes...
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Hoi Martijn,

Wat een schitterende fotoreportage was dat weer.  :D Ik vind het een genot om naar te kijken. Helaas ben ik nog niet zover. Maar ik leer er zeker weer wat van bij, waarvoor mijn dank  :lol:
Komt er ook nog bovenleiding? Blijf je volgen.

Groeten Ronald
Re:Acido's Bouwverslag (Update 21-9-2009: De Werkplaats - Deel 2)
Hallo Martijn,

Het lange wachten was weer de moeite waard :lol:.

Je hebt weer een geweldig foto verslag gemaakt van je werkzaamheden, wanneer ga je het boek uitbrengen getiteld "ACIDO'S BOUWVERSLAG" ik zal het meteen kopen.

Wacht met spanning op update 2.

Groeten Piwie.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Ik doe het tweede deel van deze update er maar meteen achteraan :-)

Je zou het De Werkplaats Deel 3 kunnen noemen maar ik heb het Het Achterterrein gedoopt. Niet dat het terrein daadwerkelijk achter de werkplaats ligt maar zoals gezegd bedoel ik daar het rommel/sloop/voorraad/terzijdestelhoekje mee dat elke werkplaats kent. En die 'werktitel' is een beetje blijven hangen, net als bij De Speeltuin ;-)

Dus:

Het Achterterrein



Het betonplatenpad waar in het eerste deel van de update aan gewerkt werd heeft inmiddels het begin van het terreintje bereikt. De ruimtes langs de randen zijn voorzien van strooisel en grasjes. Hier moet de stofzuiger er nog overheen om het overtollige gras en strooisel weg te halen.



Op het laatste moment heb ik besloten toch het terrein rondom de twee spoortjes aldaar op te hogen. Helaas had ik een deel al van betonplaatjes voorzien. Die moesten er dus weer uit... evenals een stuk hek :?



Vervolgens heb ik eerst alles ontruimd om met een schone lei te kunnen beginnen :-)

Het kurk onder de twee sporen was namelijk op maat gesneden, en dit was de makkelijkste manier om er één aaneengesloten "kurkveld" van te maken.



De terreinophoging is in volle gang. Na de eerste laag zijn de sporen teruggelegd en de rest van het kurk loopt er omheen. Er moet nog één laag bij. Het hekje staat er los bij om een idee te krijgen hoe het eruit gaat zien :-)



Volgende stap: Modelliermasse ! Jawel, daar is-ie weer :-) Lekker kliederen met een vreemd mengsel van water en (ik denk) latex en heel fijn zaagsel. Ik heb er de taludjes mee gemaakt, evenals de oprit die aansluit op het betonplatenpad.

Na het maken van de taludjes had ik nog een flinke klodder over. Die heb ik gebruikt om het stukje links in beeld een beetje oneffen te maken. Het idee is dat daar een soort mini-schroothoopje komt, bestaande uit de restanten van een vrachtwagentje, de buiten dienst gestelde mastloze vorkheftruck en nog wat andere rommeltjes :-)



Na het drogen van de Modelliermasse konden de platen weer teruggelegd worden, op wat nu de oprit is naar het verhoogde deel. Het hek was nog even een probleem, dat staat namelijk aan de hoge kant van het talud. Het moest dus ook mee de oprit op... Ik heb toen eerst bepaald waar de knikken moesten komen, hetgeen gelukkig vrijwel samenviel met de binnenste twee palen van het heksegment. Op die plekken heb ik de onderkant ingesneden zodat-ie makkelijk gebogen kon worden.

Een testje met een overgebleven stuk gaas has al aangetoond dat het gaas daarbij netjes de helling volgt. Het zijn 'los' gewoven draadjes, die dan ietsje in een schuin patroon gedrukt worden. Zolang je het niet te gek maakt blijkt dat prima te gaan. Daarna was het een kwestie van goed vastlijmen (en vasthouden) :-)



...en toen waren de plaatjes op :-(

De fabriek zou dus nog een vierde keer opgestart moeten worden... :?

Op de foto zijn de werkzaamheden duidelijk in volle gang. De betonplaten - voor zover beschikbaar - liggen er, het hek staat op zijn plek en er wordt druk ballast gestort.



Het strooiselen gaat volgens het bekende recept: Strooisel mixen, storten, in model brengen, voordruppelen met water en afwasmiddel, lijmen met gedruppelde strooisellijm en direct daarna grasjes erop - in ruime mate.

De Busch strooisellijm (perfect spul) was nog even een bron van vertraging... Niet op voorraad bij Den Uyl en dus besteld. Na een paar dagen kwam er een enorme partij Busch spullen binnen, maar je raadt het al: géén lijm! Een week later was deze nog steeds niet geleverd :?

Omdat ik niet langer wilde wachten heb ik een fles Heki latex strooisellijm gekocht. Dat spul is er echter voor bedoeld om éérst aan te brengen en daarna het strooisel erop te strooien. Voor de methode die ik gebruik is de lijm te dik. Ik heb daarom in het (toch lege) Busch flesje een mengsel aangemaakt van deze Heki-lijm, water en een beetje afwasmiddel om de oppervlaktespanning te breken. Daarover later meer...



Voor lang gras gebruik ik soms de 'omgekeerde methode'. Dus niet water - lijm - gras, maar gras - lijm - water. Ik plaats het lange gras, laat de druppels lijm dan op het gras vallen en druppel daarna na met wat water om de lijm verder tussen de sprietjes en ook verder naar beneden te laten vloeien. Op de foto zie je nog een heel klein druppie lijm zitten in het gras; dit verdwijnt vanzelf.

Struikjes lijm ik simpelweg vast met flink wat hobbylijm ;-)



Hier moet het mini-sloperijtje komen, lees: wat schroot in het gras.



Het schroothoopje is inmiddels gemaakt (min of meer zichtbaar achter de boom) en het strooisel in de punt is klaar om gedruppeld te worden. Het deel vanaf de boom is al met water behandeld, het voorste deel is nog droog.



Okay.... wat is dit? :shock:

Ook bij mij gaat het wel eens fout... :-P

Nadat ik in één sessie het schroothoopje had gemaakt en de rest van dat vlak van strooisel, gras en struikskes had voorzien, kwam ik de volgende dag terug en zag dat er iets niet klopte... :?

Nader onderzoek leerde dat de bovenste laag kurk was gaan uitzetten door alle nattigheid. Helaas zat-ie klem tussen de sporen dus the only way was up  :(

Dat hele stuk stond helemaal bol, in het midden zat er zeker een halve centimeter ruimte onder de bovenste laag kurk! De bomen stonden scheef en de ballast langs het spoor op de voorgrond was omhoog gedrukt :?

De enige manier om dat goed te krijgen was door die bovenste laag kurk meer ruimte te geven door er een reep af te snijden. Daarvoor moest wel een heel stuk ballast gesloopt worden. Ik heb daarna flink wat hobbylijm in de holte gespoten, want er bleef een opening onder de eerste laag. Hier is de lijm aan het drogen met het nodige gewicht erop om de boel dicht te drukken... Dat stuk spoorstaaf weegt een kilootje of drie, dus dat gaat prima ;-)



Hier is de schade goed zichtbaar. De lijm is inmiddels droog dus alles zit weer vast en de bomen staan weer rechtop en stevig. Wel is te zien dat met het slopen van de ballast en het snijden van het kurk, er ook het nodige bruine strooisel verdwenen is. Dat bleek niet goed vast te zitten... :-(

Ik heb daarom de verhoudingen van mijn Heki-lijmmengsel flink aangepast want het moet wel plakken natuurlijk! Ik hoop wel dat ik snel weer met de Busch lijm aan de gang kan, want dit mensel zorgt regelmatig voor verstoppingen in de druppeltuit, bijzonder irritant. Iets waar ik met de Busch lijm nooit last van heb.



Gelukkig is de schade met wat vers strooisel snel aan het zicht onttrokken, dus de ballastploeg kan weer aan de slag :-)



Even een overzichtsplaatje. De schade is geheel hersteld en de volgende stap wordt het strookje tussen de sporen.



Op dat strookje heb ik een flink gewashte container neergezet en een toilethutje. Dat vond ik ergens tussen allemaal rommeltjes :-) Ik heb 'm fris groen met wit geschilderd, maar toen-ie op zijn plek stond bleek dat toch wel wat érg fris voor z'n omgeving. Hier is dus ook nog een matzwarte wash overheen gegaan. Much better! :mrgreen:

Voordat we verder gaan met het laatste stukje (méér betonplaatjes...) even wat plaatjes die gemaakt zijn tijdens het fotografeermiddagje met vriend Bernd:



Het schroothoopje. Rechts de oude heftruck...



Alles komt uit de rommeldoos ;-)



Daar komt de palletvoorraad :-)





Dit is een oude Lima wagen die al vele jaren (letterlijk!) op dit soort spoortjes vertoeft. Hij komt uiteindelijk, samen met het roestige stoomlocje (een motorloze 3029) op het derde spoortje te staan, zichtbaar op de achtergrond. Daarover verderop meer.



Sfeerplaatje in het (echte!) zonnetje :-)



Ok, genoeg gemijmerd - aan de slag! Tijd voor de vierde lichting betonplaten...



Eindelijk kan ik weer verder :-)



Het derde spoortje is een stukje kunststof spoor wat bij een bouwpakket van een BR38 zat. Een paar centimeter hiervan had ik al eens gebruikt voor het "monumentje" voor het seinhuis van de Speeltuin (zie hier). Het was geheel zwart (inclusief de rails) dus heb ik 't eerst geschilderd.

Het lag al lange tijd op de plek waar het nu ligt, gewoon los, bedoeld als plek om de Lima-wagen en het roestlokkie tijdelijk te stallen. Omdat ik ze daar wel leuk vond staan heb ik besloten het spoortje in dit projectje te integreren. Wat ook meespeelt is dat ik de andere twee sporen volledig berijdbaar wil houden. Ik kom al opstelruimte tekort en ik wilde deze niet 'verspillen' aan iets wat toch nooit meer zou rijden :-P



Bovendien kon ik ongegeneerd met strooisel en grasjes aan de gang, omdat zowel spoor als materieel nooit meer gebruikt zullen worden. De stofzuiger moet er hier nog wel even overheen ;-)



De betonplaatjes liggen er inmiddels (eindelijk!) allemaal in :-D

Ook hier wat grasjes bij de naden. Omdat niet alle plaatjes exact even groot zijn (zo strak kan ik niet snijden) onstaan er vanzelf kleine kiertjes. Daar laat ik dan één druppel lijm in vallen en strooi er vervolgens royaal grasjes op. Met een beetje geluk bijven alleen de sprietjes in de kier zitten. Iets wat overigens niet overal gelukt is omdat er onvermijdelijk ook wat lijm op de tegels terechtkomt.



Ziehier de achterdeur van het werkplaatsterrein. Er staat ook een lichtmast, achter de boom, die geel "natrium"licht geeft.



De allerlaatste stap (afgelopen zondag) was het bestrooiselen van het talud. Ik kon nog net op tijd stoppen om het paadje aan te leggen (plakbestrating) - dat was ik bijna vergeten :-P



Na wat omzwervingen staan de Lima-wagen en de roestloc nu op hun definitieve plek, al zijn ze niet vastgelijmd of zo. Op de achtergrond de wagen met de brokken ballast die ik eruit heb moeten slopen om die bolling eruit te krijgen...



Het plan is om hier natuurlijk diverse spullen en onderdelen te gaan plaatsen. Dit is even een tijdelijke opstelling voor de foto. Zo moet de container nog een likje verf krijgen. Een paar van de overgebleven betonplaten heb ik - net als de pallets - op elkaar gelijmd om een voorraadstapeltje (reserveplaten) te vormen.



In de container echte onderdelen van... Märklin-locs :-)



Daarnaast nog wat meer frutsels die ik op pallets geplakt heb, waaronder een stapel antislipbanden :-)

Op dat gebied volgt er dus nog wat afwerking. Ook wil ik nog wat nachtelijke sfeerfoto's maken, maar daar moet ik even de tijd voor nemen.

Eerst nog een paar foto's die gemaakt zijn door Bernd: :-)











...en als laatste mijn trouwe assistent bij uiteenlopende werkzaamheden ;-)


Zo, dat was 'm weer even! :mrgreen:

De volgende update zal niet zo lang op zich laten wachten als deze twee, dat beloof ik ;-)

Martijn 8)

Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Hallo Martijn,

Gelukig hebben we niet zo lang hoeven te wachten op deze mooie update.

Het ziet er weer prachtig uit, de sfeer foto's zijn ook geweldig.
Ik hoop dat dit bij mij ooit ook zo mooi komt uit te zien.

Succes, en we wachten weer met spanning op de volgende update.

Groeten,
Piwie.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Martijn,

Het ziet er weer geweldig uit, ik ben jaloers, ben nog met draadjes en techniek bezig.

Gr. Fred.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Citaat van: Marklindak op dinsdag 22 september 2009, 20:24:51
Martijn,

Het ziet er weer geweldig uit, ik ben jaloers, ben nog met draadjes en techniek bezig.

Gr. Fred.

Hoi Fred,

Er is vast wel een hoekje waar je alvast een stukje scenery kunt maken :-)

Ik kan het je aanraden, toen ik met draadjes en techniek bezig was (iets waar ik nog niet mee klaar ben) had ik mijn Analoge Speeltuin als 'oefenhoekje' voor scenery. Dat was een welkome afwisseling (ook voor de lezers van dit topic haha) :-)

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
GE-WEL-DIG!

Ik krijg de kriebels om zelf iets te gaan bouwen. :D
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Martijn,

prachtige update.

Groetjes, John
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Hallo Martijn,


Dat is me weer eenupdate zeg
wat een mooi verslag weer
en erg mooie foto's , en ook lekker veel  :P

een ding is zeker, oog voor detail heb je......

ik wacht weer op de volgende update,
dus laat die maar snel komen


gr Frans

Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Hoi Martijn,

Ik ben sprakeloos.
Wat heb jij een oog voor detail, gewoon geweldig.
En natuurlijk een mooie foto reportage.

Groet Jac.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Martijn,

Ik heb om een of andere reden jou draadje gemist, alles lezen gaat niet meer want dan ben ik weken bezig.

Wat een supermooie baan heb je en zeer aparte details.

Ik ga het met veel plezier volgen.

Complimenten voor je werkwijze.

peter / degeluidsman.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 22 september 2009, 20:56:00
alles lezen gaat niet meer want dan ben ik weken bezig

Hoi Peter,

In het eerste bericht van dit topic vind je een soort inhoudsopgave met links naar alle foto-updates.
Misschien heb je daar iets aan ;-)

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Citaat van: Acido op dinsdag 22 september 2009, 21:14:35
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 22 september 2009, 20:56:00
alles lezen gaat niet meer want dan ben ik weken bezig

Hoi Peter,

In het eerste bericht van dit topic vind je een soort inhoudsopgave met links naar alle foto-updates.
Misschien heb je daar iets aan ;-)

Martijn

Daar heb ik zeker iets aan :D

Bedankt voor de info.

peter / degeluidsman.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Hoi Martijn,

Heb er maar 3 woorden voor nodig   "weer prachtig gebouwd"

Complimenten!!!!

Groetjes
Henk
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Tsja, wat kan je hier aan toevoegen, top!! Zeer mooi gedaan en zeer goed gefotografeerd alsof je bijna zelf middenin deze 1:87 werkelijkheid staat, da's ook een vak apart!

Tom

Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Heey Martijn,

Geweldig dat je weer bent begonnen!
Je bent voor mij een inspiratie bron qua tips en dingen maken!
Geweldig om dit allemaal weer te zien en super bedankt voor de update. :)
Ga zo door blijft super om te zien. ;)

Groetjes,

Antal
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Ik heb je topic helemaal doorgelezen en ik vind dat je een echt geweldige baan hebt en je hebt ook erg veel mooi materiaal.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Hallo martijn.
Met aandacht je uitbreidingen gevolgd.
Prachtig gedaan, mooie sfeer, die je goed weet vast te leggen in je foto's.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
weer super !!!

net als in het echt als je die foto's zo bekijkt.

vraagje.
waar heb je die mooie kraan vandaan?
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Citaat van: erasion op woensdag 23 september 2009, 19:31:12
weer super !!!

net als in het echt als je die foto's zo bekijkt.

vraagje.
waar heb je die mooie kraan vandaan?

Dank je :-)

Bedoel je die op de laatste foto? Da's een bouwpakket van Kibri, 16305, gekocht op de beurs in Houten.

Martijn ;-)
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Hallo Martijn,

Zeer mooi gedaan die laatste up-date, prachtige details. Complimenten.

Hartelijke groet,

Tighfield :D
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Knap gedaan! Je hebt oog voor detail, zeer mooi werk geleverd!:D
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
hallo,

de eerste keer dat ik zoon knappe baan zie seg,jij hebt oog voor detail amai seg heel knap gedaan hoor.ik ga bij jou in de leer komen  :P zo kan ik veel leren van een meester  :D

groeten peter
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Ha die Martijn.
Geweldig hoor om zo snel na de eerste nieuwe update gelijk weer zo'n prachtige foto reportage met verslag te publiceren! 8)
Vooral het stukje waar de betonplaten weer verwijderd moesten worden, om daarna deze weer met een verhoging opnieuw te leggen, is prachtig in beeld gebracht en nog mooier verwoord!
En dan de detaillering, overal is aan gedacht en niets wordt "zomaar" geplaatst, overal zit een bedoeling achter.

Complimenten ook voor Bernd, jouw mede fotograaf, die een aantal scenes prachtig in beeld heeft gebracht!

Veel succes met de werkzaamheden voor de volgende update! :mrgreen:  

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Hoi AJ :-)

CiteerGeweldig hoor om zo snel na de eerste nieuwe update gelijk weer zo'n prachtige foto reportage met verslag te publiceren!
Dank je, maar ik heb gewoon een mega-update in twee delen geknipt :-D :-P

De beide "verhalen" spelen zich gelijktijdig af, omdat ik gewoon alles door elkaar heb gedaan. Ik heb het ook gesplist naar 'gebied' om het wat overzichtelijker te houden qua foto's.

Citeeroveral is aan gedacht en niets wordt "zomaar" geplaatst, overal zit een bedoeling achter
Als je zo bezig bent vormt zich gaandeweg een steeds gedetailleerder beeld van hoe het eruit moet gaan zien. Als ik eraan begin heb ik slechts een vage voorstelling.... zie het besluit om tóch maar de boel op te hogen.
Van sommige details weet ik al lang van tevoren dat ik ze er wil hebben, maar de meeste dingen bedenk ik pas op het laatste moment. Of ik verzamel ze in de loop van het project, zoals de aankleding van de werkplaats, in het eerste deel van deze update.
Het is wel waar dat alles er uiteindelijk met een reden staat, ja :-) Ik wil het, zoals elke modelbouwer, graag een beetje realistisch hebben... maar niet tegen elke prijs. Sommige dingen kunnen dan ook mooier en beter en nóg gedetailleerder, maar dan komt er nooit iets af :lol:

CiteerComplimenten ook voor Bernd, jouw mede fotograaf, die een aantal scenes prachtig in beeld heeft gebracht!
Als het goed is leest hij als gast mee ;-)

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
In 1 woord Schitterend.

Heb het allemaal met bewondering zitten lezen en bekijken.
Blijf je volgen, ga zo door.

Groetjes Karolien
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Zoals beloofd... ;-)



























































Martijn 8)
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Dat achterterrein lijkt me nou niet een van de leukste plekken om te zijn 's nachts :P

Ziet er verder erg gaaf uit :)
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Citaat van: Giant op woensdag 23 september 2009, 22:50:11
Dat achterterrein lijkt me nou niet een van de leukste plekken om te zijn 's nachts :P

Dank je voor dit compliment! Dat is in het echt namelijk ook zo... en kennelijk heb ik die sfeer er in weten te krijgen :-)

Het is namelijk bewust vrij schaars en met "natrium" verlicht om dat effect te krijgen :idea:
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Citaat van: Acido op woensdag 23 september 2009, 22:55:22
Citaat van: Giant op woensdag 23 september 2009, 22:50:11
Dat achterterrein lijkt me nou niet een van de leukste plekken om te zijn 's nachts :P

Dank je voor dit compliment! Dat is in het echt namelijk ook zo... en kennelijk heb ik die sfeer er in weten te krijgen :-)

Het is namelijk bewust vrij schaars en met "natrium" verlicht om dat effect te krijgen :idea:

Het is je inderdaad erg goed gelukt O_o
en een paar plaatjes zijn gewoon net echt!
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Geweldig!!  :wink: Zeer leerzaam om je draadje te volgen, vr gr Arie
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Hardstikke mooi Martijn!!

Gr. Fred.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Martijn,

prachtige foto's.

Groetjes, John
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Erg gaaf gedaan zeg!! :D
Lekker sfeervol en het straalt gewoon iets moois uit. ;)
Het is dat je de foto wedstrijd al een keer gewonnen hebt anders was je nu weer een grote kanshebber. ;)

Groetjes,

Antal
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
sluit me hierin bij antal aan
complimenten
en succes met je vorderingen !!
groet robert
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Dat ziet er zeer indrukwekkend uit.
Mooie foto's
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Je bent lekker op dreef Martijn. Het ziet er allemaal picobello uit.
Het gebruik van de spoorstaaf als gewicht is natuurlijk wel passend.

Groet,
Ronald
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Martijn,

Je weet echt de juiste sfeer op te roepen op de baan.

Ook de manier waarop je de foto maakt is top.

Met veel genoegen heb ik er weer naar gekeken.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Prachtige foto's heb je gemaakt Martijn :D
Er hangt daar een gezellig sfeertje vermoed ik  :lol:
mooi gedaan!

Groeten, Peter
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Super foto's! Mooi sfeertje!
Paul
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Ziet er geweldig uit zeg !!

En prachtige foto's...KLASSE met een grote K  :)

Succes !!

groeten,

Hans.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein + nachtfoto's)
Martijn,

Dat zijn weer geweldige foto's, het lijkt net echt.

Prachtig hoe je de sfeer hebt weer gegeven, de verlichting maakt het helemaal te gek :lol:.

Groeten,
Piwie.