Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Martijn,
You're a genius!!
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Heel mooi gedaan hoor. echt super verslag!
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
martijn
het ziet er weer prachtig uit
zeker het landwegje dat vind ik magnefiek

doe zo verder

nick
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hallo Martijn,

Mooi verslag en alles ziet er werkelijk schitterend uit.

Groeten,
Richard
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Ziet er goed uit zo met die lokjes :D Ik zie dat ze nu een veel beter leven hebben bij jouw, hier stonden ze ziellig alleen in een doos te genieten in het donker.


Bas
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
*kwijl* prachtig gedaan !!
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Zou wel eens even willen krimpen, en als preisertje bij jou emplacement rondbanjeren 8)

Perfect man !

Mvg Gert
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hoi Martijn,

het geheel is heel mooi geworden  :) en de details zijn echt super  :D

Ik heb weer genoten van je verslag, bedankt  8)

Groetjes Fulco
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Citaat van: v200marklin op dinsdag 18 maart 2008, 10:17:27
Zou wel eens even willen krimpen, en als preisertje bij jou emplacement rondbanjeren 8)

Op een zonnige, warme zomerdag... af en toe een treintje fotograferen... beetje babbelen met de mannen in de koele loods... pilsje pakken bij de kiosk in afwachting van de dagelijkse buurtgoederentrein of de volgende accuwagen naar de 'grote stad'.... jahoor, kan ik helemaal inkomen :-D
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
ik ook 8)
super...

Vraagje: wat is dat voor trein, die blauw-beige treinstel(2-delig).
enne is die digitaal/delta.analoog?

Dennis
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hoi Dennis,

Dat is een accuwagen van de DB met bijwagen, Märklin nummertje 3028 + 4028. Ik heb 'm zelf voorzien van een decoder. Zoals je in het jaren 90 topic hebt kunnen zien hebben ze gereden tussen Maastricht en Aken, maar dan zonder bijwagen.


DB accuwagen te Simpelveld, op weg naar Aken.

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
mooie foto :)

alleen ,hier heeft ie 1 sluitsein, bij jou 2.
of zie ik dat verkeerd?

Dennis
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hij hoort er twee te hebben maar dat zijn losse rode glaasjes die voor de frontseinen geschoven worden. Ik denk dat ze een glaasje kwijt waren.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
aaah, nou begrijp ik het 8)

boete. wegens matige verlichting :mrgreen:

Dennis
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Dat ziet er weer super uit. 8)

Gr.
René
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Nice hoor, dat heb je weer super gedaan!

eddie
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Heb het in 't eggie mogen aanschouwen :) Je krijgt bij Martijn 'altijd' medelijden met z'n tafel(s) want daarop zie je door de bomen het bos niet meer :shock: :mrgreen: Maar je hebt echt kijk op detail gozer ;) Het hoekje is werkelijk zeer fraai geworden :idea: 8) En wat kun je met die camera toch mooie plaatjes schieten :roll:

Hartelijke groeten,

Rolf
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Thanx, Rolf :-)

Hoe is 't met m'n lantaarntje? :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Mooi werk Martijn,

Ziet er goed uit en oog voor detail naast en bij de rails, erg sterk.
Wel mazzel met die kraan erbij, schiet lekker op :mrgreen:

Mvg Ron
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hey Martijn,

Weer super vet en cool gedaan

Echt stoer :!:.

mvg,
mark
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Citaat van: Acido op dinsdag 18 maart 2008, 16:35:15
Hoe is 't met m'n lantaarntje? :mrgreen:

Op dit moment hebben al mijn drie treinen reeds een sluitlantaarn ;) Zal dus moeten wachten tot ik weer een nieuwe trein ga samenstellen...lees: 2009 :lol:
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Wauw martijn,

Wat ziet het er weer SUPERmooi uit!!!
Ik zit hier echt met open mond te kijken. Als ik ooit toekom aan de landschapsaankleding van mijn eigen baan, zal ik zeker veel tips uit dit topic kunnen  halen.
Ga zo door zou ik zeggen....

Groetjes,
Menno
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Menno hoever ben je al met de houtbouw? Ga je binnenkort nog beginnen met het landschap?

Nogmaals Martijn ziet er toppie uit!!
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
CiteerAls ik ooit toekom aan de landschapsaankleding van mijn eigen baan, zal ik zeker veel tips uit dit topic kunnen  halen.

Eigenlijk loop ik wat op de zaken vooruit, ik heb nog plenty houtbouw en railsaanleg etc etc te doen op de hoofdbaan... Maar ik ben wel erg blij met dit ongeplande extra hoekje aan de treinbaan, want ik kan hier alvast heerlijk experimenteren. Ook is het goed voor de broodnodige variatie! :-D

De volgende update zal er dan ook zeer waarschijnlijk weer eentje op houtbouw- of electronicagebied worden... ;-)

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hallo Martijn.
Wat is dit weer een schitterende update van je "extra" hoekje!
Ook heel erg leuk dat je in het "bestaande" stukje scenery toch weer nieuwe details weet toe te voegen!
En als dit stukje alleen maar bedoelt is om te oefenen dan vraag ik mij wel af hoe je dan de "echte" baan van scenery gaat voorzien?
Ook erg mooi is de zeer plastic look bus geworden, van lelijk eendje naar een prachtige zwaan. (stadsbus)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Citaat van: Acido op dinsdag 18 maart 2008, 18:14:12
CiteerAls ik ooit toekom aan de landschapsaankleding van mijn eigen baan, zal ik zeker veel tips uit dit topic kunnen  halen.

Eigenlijk loop ik wat op de zaken vooruit, ik heb nog plenty houtbouw en railsaanleg etc etc te doen op de hoofdbaan... Maar ik ben wel erg blij met dit ongeplande extra hoekje aan de treinbaan, want ik kan hier alvast heerlijk experimenteren. Ook is het goed voor de broodnodige variatie! :-D

De volgende update zal er dan ook zeer waarschijnlijk weer eentje op houtbouw- of electronicagebied worden... ;-)

Martijn

Hoi Martijn,

Zo'n uitprobeerhoekje is inderdaad een goed idee. Lekker prutten op een klein stukje. Ik heb zelf niet echt zo'n stukje beschikbaar, alhoewel het afneembare rolbruggedeelte wel in aanmerking zou kunnen komen.
Echter ligt de bouw al een aantal maanden stil. Ik ben op het moment veel te druk en als ik even wat tijd heb, ben ik druk met het ombouwen van een aantal locomotieven.
Waarschijnlijk ga ik in de meivakantie of in de zomervakantie mijn baan weer half afbreken om het één en ander te veranderen, waaronder blokbeveiliging (massadetectie) en het geschikt maken van mijn baan voor mijn nieuwe HAG Re620. Een aantal wisselaandrijvingen moeten hiervoor verplaatst worden.
landschap maken lijkt me erg leuk om te proberen en ik hou dit draadje dan ook goed in de gaten :)

Groetjes,
Menno
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Martijn,

Het is weer adembenemend mooi geworden :shock:.
Dat wordt een keer een bezoekje plegen ;).
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hoi Martijn,


Wat is dit in één woord "geweldig"
schitterende foto's
erg leuk verslag ervan gemaakt
en wat een details zeg

erg leuk om te lezen en te bekijken natuurlijk


mvg Frans

Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hoi Martijn,

Ik ben overweldigd door de prachtige details die je op je baan hebt aangebracht. Alles ziet er echt heel mooi en natuurgetrouw uit. Je verslagjes zijn steeds ook leuk om te lezen.

Groeten,
Frank
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
als jij voor dat kleine stukje al 13 pagina's nodig hebt, :lol:

Ziet er zeer netjes uit !
mag ik vragen wat je voor strooigras hebt gebruikt? Heki misschien?

Groetjes

Maurice
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Schitterd!!!

Geweldig mooi... Als dit al een klein hoekje is, wat moeten we dan welniet verwachten van je echte baan. In plaats van een in onbruik geraakte lorrie een in onbruik geraakt rijtuig, dat ooit eens gecrashd is. :P

Ga zo door!

Laurent
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
ziet er perfect uit.... Zeer mooi en mooie foto's.....
ik blijf dit volgen...
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
wat gaaf zeg
het is echt mooi
complimenten
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Ziet er bijzonder goed uit Martijn..... het inspireert mij ook weer verder te gaan en snel weer een update te plaatsen.

Willem-Jan
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
MOOI MAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Shark.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Heey Martijn,

Wat ziet dit er prachtig uit zeg!
Echt een knap staaltje vakmanskunst!
Ik heb echt even achter de werk pc genoten ervan!

Groetjes,

Antal
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Citaat van: kippenlijntje op donderdag 20 maart 2008, 16:03:37
Heey Martijn,

Wat ziet dit er prachtig uit zeg!
Echt een knap staaltje vakmanskunst!
Ik heb echt even achter de werk pc genoten ervan!

Groetjes,

Antal


Maar goed dat ik je werkgever niet ben als ik dit lees Antal :D

Mvg Ron
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hallo Martijn,

Wat heb ik weer vol bewondering je verslag gelezen, het wordt met de update mooier,succes met de verdere bouw.

Groeten Piwie.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Zo... twee dagen voor het werk in Frankrijk geweest, maar ik ben er weer :-)

Dankdankdank voor de positieve reacties allemaal! :-D

Citaat van: AlbertJanOok erg mooi is de zeer plastic look bus geworden, van lelijk eendje naar een prachtige zwaan. (stadsbus)
En dat met alléén verf! Overigens is het model inderdaad een stadbus, maar de beschildering is die van een Nederlandse standaardstreekbus van een tijdje terug ;-)

Citaat van: Mister1736Dat wordt een keer een bezoekje plegen
Dat doen we wel een keer als ik weer rond kan rijden op de hoofdbaan (dat wordt het volgende grote project!) ;-)

Citaat van: Ricejuhals jij voor dat kleine stukje al 13 pagina's nodig hebt
Hahahaha, als je dat denkt moet je toch echt die 13 pagina's nog maar eens doorlezen! :mrgreen:

Citaat van: Ricejuhmag ik vragen wat je voor strooigras hebt gebruikt? Heki misschien?
Als je dan toch aan het lezen bent... vind je vanzelf je antwoord! :-P ;-)

Citaat van: AlbertJanEn als dit stukje alleen maar bedoelt is om te oefenen dan vraag ik mij wel af hoe je dan de "echte" baan van scenery gaat voorzien?
Citaat van: LaurentAls dit al een klein hoekje is, wat moeten we dan welniet verwachten van je echte baan
Daar vrees ik ook een beetje voor hahaha... Als je ziet wat er al aan tijd en geld in de Analoge Speeltuin zit... :?

Overigens is deze update natuurlijk niet in een zaterdagmiddagje gedaan, het werk is uitgesmeerd over enkele weken, waarin ik af en toe 's-avonds of in het weekend een paar uurtjes heb zitten knutselen ;-)

Martijn 8)
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Martijn,

wat een prachtig stukje modelbaan, met zoveel details. Geweldig om dit te zien!

groeten,
Joram
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Martijn, echt super wat je op zo'n klein stukje van je baan aan scenery hebt gemaakt. Ga zo door :D


succes met de bouw verder, en prettige paasdagen.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Beste Martijn,

Wat een details ik weet haast niet waar ik naar moet kijken, super super super.

Gr. Bert :)
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 17 maart: Het Emplacement)
Hallo allemaal,

Het lijkt misschien wat stilletjes, maar er is nog steeds activiteit hoor! Door meerdere werkbezoeken aan Frankrijk gaat het allemaal niet zo snel, en door de aard van de werkzaamheden er is ook niet zo heel veel om te laten zien.

Toch even een update om jullie op de hoogte te houden :-)

Om te beginnen heb ik een achtste uitschakelbare spoorsectie in de Analoge Speeltuin gemaakt. Ik had nog een knopje over en dat heb ik gebruikt voor het laatste stukje van spoor 1:



Dit voegt weer een extra speelmogelijkheid toe! Als op spoor 1 een trein binnenkomt met een loc voorop, kun je deze stroomloos zetten terwijl je een andere loc aan de andere kant voor de trein zet. Die kun je dan met de trein laten vertrekken of de rijtuigen weg laten rangeren, terwijl de binnengekomen loc netjes blijft staan aan het eind van het spoor :-)

Daarmee zijn de werkzaamheden in de Speeltuin voorlopig tot stilstand gekomen, want de aandacht wordt nu weer gericht op de hoofdbaan.

Voordat ik verder kan met de bovenverdieping, moet het schaduwstation echt 100% bedrijfszeker zijn, en dat was het nog niet - zo bleek uitgerekend toen ik Rolf op bezoek had :-?

Ik heb de volgende maatregelen getroffen om de boel betrouwbaar te krijgen:


  • De toch wel erg kleine en lichte reedcontacten zijn voor het merendeel vervangen door de veel zwaardere Märklin 7555 reedcontacten
  • Het bleek dat de relais op de printplaat geen ingebouwde blusdiode hebben, dus zijn de prints elk op zeven plaatsen van blusdoides voorzien
  • De contacten die de wissels omleggen worden van een timer-ICtje voorzien wat het contact een halve seconde ophoudt, zodat de wissels voldoende tijd hebben om de eindstand te bereiken

Om het de lichtgewicht reedcontacten te kunnen vervangen moest bij één contact de reeds gemonteerde bovenplaat er weer af. Dus: rails eraf, schaduwstationverlichting lossolderen en de boel losschoeven. Daarna kon ik er bij:



Alle sporen zijn voorzien van een "safety-release". Dat is een reedcontact wat er nog eens extra voor zorgt dat alle seinen op rood staan als er een trein binnenkomt. Normaal gesproken wordt een sein op rood gezet door de vertrekkende trein. Bij een niet geheel gevuld schaduwstation kan het echter voorkomen dat er een sein veilig blijft staan omdat er geen trein vertrokken is. Daardoor stopt de binnenkomende trein niet - met alle gevolgen van dien als-ie er wél eentje laat vertrekken...  :o

Anyway, om de bedrading wat te vereenvoudigen en het aantal (dure) Märklin 7555's te beperken, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de safety-release contacten per spoor te vervangen door één contact vóór de ingang van het station. Dat scheelt in totaal acht reedcontacten maar betekende dus extra contacten plaatsen, oude contacten eruit halen en aanpassen van de bedrading. Fotografisch niet interessant, maar je bent er zo een avond mee bezig ;-)


De printplaten moesten van hun plek om de blusdiodes erop te kunnen zetten, omdat dit aan de achterkant van de prints moet gebeuren. Ik was blij dat ik connectoren gebruikt had, want demontage was zo gepiept! :-D



Minder geslaagd was dat alle 12 moertjes die ik als afstandsbusjes had gebruikt op de grond kukelden :?

Omdat de boel nu verticaal gemonteerd zit (en niet plat op tafel ligt) is het onmogelijk om de print weer op zijn plek te krijgen mét die 12 moertjes ertussen! :|

Ik heb ze uiteindelijk maar gewoon met constructielijm op hun plek gelijmd. Met een stukje isolatietape om ze op hun plek te houden en de schroef erin gedraaid om dichtlopen te voorkomen (de lijm zet iets uit). En nu zitten ze stevig op hun plek - hermontage ging perfect :-)

De prints zelf zijn dus van in totaal zeven blusdiodes voorzien:



Er zijn minder diodes dan relais nodig omdat er in de meeste gevallen twee of drie relais parallel geschakeld staan. Per setje volstaat één diode om het aansturende (reed)contact te beschermen tegen de inductiestroom die door het afvallen van de relais veroorzaakt wordt.
N.B. de weerstandjes die je ziet zitten, zaten er al. Ze verzorgen de lekstroom naar de stopsecties die oudere decoders nodig hebben om hun instellingen te behouden.

Afijn, alles werkte nog nadat ik beide prints weer gemonteerd had, dus er zitten in ieder geval geen diodes verkeerd om! :-P

De timer-circuitjes voor de wissel-omleg-contacten moeten nog gemaakt worden, maar die kunnen later onder de tafel ingebouwd worden.


:arrow: Dat betekent dat ik me nu eindelijk echt op het vervolg van de bovenverdieping kan gaan concentreren! :-D

Ik heb besloten dat ik eerst het tweede "bruggenhoofd" ga bouwen, daarna de tweede helling die daarop aan gaat sluiten, om als laatste de twee bruggenhoofden met elkaar te verbinden met de plaat waarop het hoofdstation komt.

Zodoende ben ik maar eens wat rails gaan leggen om een idee te krijgen
a) of mijn plan uitkomt en waar de sporen komen
b) hoe ik het bovenblad kan gaan contrueren



Aan de posities van de pootjes is te zien dat het tweede bruggenhoofd een stuk groter gaat worden dan het eerste, om precies te zijn 190 bij 86 centimeter. Als die plaat erop ligt kan ik de rails aan de hele linkerkant van de baan gaan aanleggen, inclusief de sporen voor de werkplaats. Die komt overigens bij die kopspoortjes aan de rechterkant. Ook kan dan de tweede helling aangelegd worden.

En als die er is... hoef ik alleen nog een tijdelijke brug te leggen ter overspanning van het gat in het midden om weer rond te kunnen rijden :-D :-D



Maarrrr zover is het nog niet... :-P


Tot slot kan ik nog vermelden dat ik vanavond bij IKEA Amsterdam een nieuwe voorraad kurk heb gehaald, in de vorm van 48 placemats :mrgreen:



Wordt vervolgd!

Martijn 8)


Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Niet Spectaculair (zoals we van je gewend zijn  :lol:), maar toch leuk.

mvg,
mark
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Hey Martijn, alles goed ?

Goed om te lezen dat je de problemen met het schaduwstation hebt kunnen oplossen 8) De manier waarop klinkt mij persoonlijk natuurlijk als een ware nachtmerrie in de oren :shock: Wat een werk man...beleef je daar plezier aan of is het verstand op nul en gaaan :?:

Lees dat je het station voor het laatst bewaart :lol: Een dubbel spoortje door het midden is echter natuurlijk makkelijk even tijdelijk te leggen :idea: Mocht ik nog eens welkom zijn dan vind ik dat er rondgereden moet kunnen worden :mrgreen: ;)

Succes met de volgende stappen ! Nieuw bouwen lijkt me een stuk leuker dan storingen oplossen ;)

Hartelijke groeten,

Rolf
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
martijn
erg mooi weer wat een mooie grote baan zeg  :shock:
veel succes met het verder bouwen en natuurlijk hoop ik nog veel mooie updates te zien
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Citaat van: ^Rook op maandag 14 april 2008, 23:51:05
Hey Martijn, alles goed ?
Niet alles, maar het meeste wel ;-)
Heb jou ook al een tijdje niet gehoord trouwens... Druk?

Citaat van: ^Rook op maandag 14 april 2008, 23:51:05
De manier waarop klinkt mij persoonlijk natuurlijk als een ware nachtmerrie in de oren :shock: Wat een werk man...beleef je daar plezier aan of is het verstand op nul en gaaan :?:
Nou, dat was wel werk in de categorie "het moet gebeuren"... Het is niet het leukste werk, maar als het de rest ophoudt moet je er inderdaad effe doorheen :| Ik heb ook nog enige tijd moeten wachten op de 7555's (had er meer nodig dan mijn naamgenoot op voorraad had).
Maar: dat is nu gedaan; vandaar de blijdschap dat ik verder kan met de bovenverdieping! :-D Eigenlijk wil ik vanavond die plaat hout al gaan halen, maar ik moet even kijken of ik iemand met een auto even kan strikken daarvoor ;-)

Citaat van: ^Rook op maandag 14 april 2008, 23:51:05
Lees dat je het station voor het laatst bewaart :lol: Een dubbel spoortje door het midden is echter natuurlijk makkelijk even tijdelijk te leggen :idea:
Precies! :mrgreen: Het middendeel is bovendien het grootste stuk hout en als dat er in ligt, is het erg lastig om de helling of het bruggenhoofd aan te leggen omdat ik dan bijna nergens meer kan staan in het midden van de tafel. Dus gaat-ie als laatste...

Citaat van: ^Rook op maandag 14 april 2008, 23:51:05
Mocht ik nog eens welkom zijn dan vind ik dat er rondgereden moet kunnen worden :mrgreen: ;)
Welkom ben je altijd, maar ik begrijp dat jij niet wenst te komen zolang er niet rondgereden kan worden?
Ongezellig, hoor! :cry: ;-) :lol:

Citaat van: ^Rook op maandag 14 april 2008, 23:51:05Nieuw bouwen lijkt me een stuk leuker dan storingen oplossen ;-)
Da's helemaal waar! :-D

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Ha die Martijn!
Al is het dit keer geen update om eens lekker van te genieten, zo'n update om een vervelend probleem op te lossen is zeker belangrijk om eens goed door te lezen.
Geweldig goed beschreven hoe jij dit probleem opgelost hebt en fijn dat nu alles weer Pico Bello voor elkaar is.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Dank je AlbertJan :-)

De update gaat overigens ook over speelmogelijkheden in de Speeltuin, een preview van de rails voor (en de bouw van) de bovenverdieping en... kurk.

Niet alleen problemen, dus! ;-)

Martijn

Re: Acido's Bouwverslag (Updated 14 april)
Citaat van: Acido op dinsdag 15 april 2008, 09:43:43
Niet alles, maar het meeste wel ;-)
Heb jou ook al een tijdje niet gehoord trouwens... Druk?

Ja ja...de baby zit er aan te komen heh :) We zijn druk bezig met het verbouwen van de zolder en de kinderkamer :idea: Duurt nu niet lang meer...thank God for that, zwangerschappen duren gewoon echt te lang hoor :lol: ;) Wil da' kindeke nu zo onderhand toch wel eens met eigen ogen gaan aanschouwen 8)

CiteerMaar: dat is nu gedaan; vandaar de blijdschap dat ik verder kan met de bovenverdieping! :-D Eigenlijk wil ik vanavond die plaat hout al gaan halen, maar ik moet even kijken of ik iemand met een auto even kan strikken daarvoor ;-)

Heb wel een auto maar het is elke keer maar weer de vraag of deze het einde van de straat haalt en Bussum is helaas ietsje verder dan dat :mrgreen: Misschien toch eens tijd voor een EIGEN auto-tje, Martijn :?: Hihi :lol:

CiteerPrecies! :mrgreen: Het middendeel is bovendien het grootste stuk hout en als dat er in ligt, is het erg lastig om de helling of het bruggenhoofd aan te leggen omdat ik dan bijna nergens meer kan staan in het midden van de tafel. Dus gaat-ie als laatste...

That makes a lot of sense 8)

CiteerWelkom ben je altijd, maar ik begrijp dat jij niet wenst te komen zolang er niet rondgereden kan worden?
Ongezellig, hoor! :cry: ;-) :lol:

Hehehe...PRECIES...mag ook al geeneens meer midden in de nacht langskomen...dus dan wil ik toch op z'n minst een rondje kunnen rijden :mrgreen:

Good luck with the next part of the build :idea: Kijk uit naar de dag dat je aan de scenery van een stuk C-rail baan gaat werken, promises to be impressive 8)

Hartelijke groeten,

Rolf