Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Acido's bouwverslag (Baanontwerp op 310 bij 220 cm)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Acido's bouwverslag (Baanontwerp op 310 bij 220 cm)
Citaat van: Acido op dinsdag 07 augustus 2007, 21:46:44

Citaat van: Kappa op dinsdag 07 augustus 2007, 21:07:29
PS: Kun je misschien wat schema's in dit draadje plaatsen, met daarin hoe je het eea hebt ontworpen en aangesloten?
Ik heb het hele zaakje inderdaad onlangs online beschikbaar gesteld, zie deze post.


Martijn

Hoi Martijn,

Eigenlijk bedoel ik een schematische tekening van de opzet van jouw schaduwstation en hoe de wisselstraten worden bediend.
Dit wordt uit jouw foto's van de bedrading en printen niet duidelijk.
Je hebt vast, voordat je hieraan begon, een schema getekend van de hele schakeling, dus inclusief reedrelais, wisselspoelen etc in combinatie met de relaisprinten.
Misschien kun je dat schema ook op dit draadje plaatsen?
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hallo Ad,

Ik snap niet helemaal wat voor schema je nu bedoelt... :?

In het pakketje wat je kunt downloaden zitten de schema's op basis waarvan ik de hoofdprints ontworpen heb in Ultiboard. Elke print bevat zowel de inrij- als de uitrijschakeling, maar dat maakt voor het principe niet uit. Het hadden ook twee prints kunnen worden.

De twee schakelingen leveren een reeks in- en uitgangen op waarvan volgens mij in de beschijving duidelijk is aangegeven wat eraan moet komen te hangen.

Per rijrichting zijn er maar twee bediende wissels (alleen binnenkomst) dus lijkt het me ook duidelijk waar de aansluitingen W1A, W1B, W2A en W2B heen gaan. "Wisselstraat" vind ik een groot woord in deze ;-)

De hele santekraam is voor beide rijrichtingen exact gelijk. Het worden twee identieke maar geheel gescheiden schakelingen. Ik moet dus ook alles wat ik tot nu toe gedaan heb nog een keer doen voor de andere rijrichting... :?

Wat zich waar bevindt op de baan is tot slot te zien op het kleine plaatje wat in het pakketje zit en meer dan dat is het gewoon niet... :-P



Ik geef toe: een echt totaaloverzicht is er niet, je zult een aantal zaken moeten combineren om tot het totaalplaatje te komen. Hoe dit er uiteindelijk uit gaat zien hangt ook van je eigen situatie af. Ik doel dan op het aantal sporen, de ligging ervan en bijvoorbeeld hoe "luxe" je het wil maken.

Zo heb ik bijvoorbeeld gekozen voor tableau-uitgangen voor alle seinen (die zijn erbij getekend in het originele schema) en alle bezetmeldsecties. Al deze uitgangen hebben bovendien een controle-LED op de print zelf.
Dat heeft weer geleid tot de beslissing het schema aan te passen voor een (externe) voeding van 12V= in plaats van 16V~, hetgeen op zijn beurt het omvormer-printje heeft toegevoegd aan de "plank".
Verder heb ik ervoor gekozen twéé bezetmeldsecties per spoor te maken, die ik apart wil zien op mijn tableau maar door de print als één sectie gezien moeten worden. Daar zorgen de zes extra relaisjes op de plank voor. De drie oorspronkelijke uitgangen voor signalering van bezetmelding (op de hoofdprint) zijn daardoor buiten gebruik geraakt en niet verder aangesloten.

Tot slot hangt het baan-gedeelte van de schakeling af van het soort detectie je gebruikt voor bezetmelding en wat je gebruikt als schakelcontacten, bv. schakelrails of reedcontacten.

Kortom: mijn manier is zeker niet de wet, het idee is dat je met mijn input je eigen schaduwstation ontwerpt. Jouw voordeel is dan dat ik het meeste denkwerk voor je gedaan heb en e.e.a. heb beschreven en geïllustreerd ;-)

Anyway, misschien dat ik een echt totaaloverzicht nog een keer maak als ik zeker weet dat alles goed werkt, maar dat is zeker een dag werk. Ik moet dan de originele schema's (die in de download zitten) helemaal hertekenen, samenvoegen en daar dan alles wat zich buiten de hoofdprint bevindt aan toevoegen... :|

Wacht even... Ik heb nog wel een tekening... nou ja, schets... waar de verbindingen tussen print en baan op staan maar die is niet echt toonbaar. Die zou ik nog wel eens opnieuw kunnen intekenen om aan het geheel toe te voegen :-)

En verder: vragen staat natuurlijk vrij als je iets niet duidelijk is, ik leg het met alle plezier uit!

Martijn ;-)
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hallo Martijn,
Ik volg al een hele tijd dit draadje als gast.  Dit leek me een mooi moment om mijzelf te registreren. Mooi wat je allemaal voor elkaar krijgt. Jouw probleem met de reedcontacten komt me bekend voor. Ik zit in de besturingstechniek voor industriële automatisering. Wij gebruiken bij gelijkstroomspoelen altijd blusdiodes en bij wisselstroomspoelen varistoren of RC-netwerken om het verschijnel van plakkende contacten tegen te gaan. Het is niet zozeer het inschakelen, maar het uitschakelen van een spoel, dat zorgt voor het verkleven van de contacten. Er onstaat dan een hoge geïnverteerde piekspanning die zorgt voor een vonkbrug over de contacten. Jouw probleem wordt verergerd doordat direct na het uitschakelen de reedcontacten weer inschakelen door de volgende magneet. (Gebruik je meer magneten per trein?) Ik hoop dat je nog iets met deze informatie kunt.
Marco
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hoi Marco,

Allereerst welkom als forumlid Nieuwe Gast ;-)

Dank voor je bijdrage. Dat het verbreken van het reedcontact de problemen veroorzaakt, daar zit wel wat in. Vooral als dat gebeurt vóór de wisselspoel zijn eindstand bereikt; hij trekt dan nog stroom, hetgeen een ienie-mini vlamboogje oplevert.

Ik heb ooit een loc (ik meen de 1505) zijn stroomafnemer zien neerlaten terwijl in ieder geval de treinverlichting én de treinverwarming nog aan stond. Met name dat laatste leverde een vlamboog op van ruim een halve meter! :shock: Alles bleef heel maar ze hebben toen echt mazzel gehad niet dwars door de draad heen te branden... Maar goed, dat even terzijde. :-P

Het relais wat ik er nu tussengehangen heb, is voorzien van een blusdiode vóór en achter het relais, zie de foto hierboven. Samen met de veel lagere schakelstroom zou ik nu helemaal van het geplak af moeten zijn, lijkt me?

CiteerJouw probleem wordt verergerd doordat direct na het uitschakelen de reedcontacten weer inschakelen door de volgende magneet. (Gebruik je meer magneten per trein?)
Ik gebruik idd meerdere magneten per loc, ééntje links en ééntje rechts. Ik heb echter het idee dat ze krachtig genoeg zijn om ook een reedcontact dat "aan de andere kant" zit te bekrachtigen. Wist ik veel... better safe than sorry dacht ik, het MOET bedrijfszeker zijn namelijk :mrgreen:

Overigens schakelen alle andere reedcontacten relais die op de hoofdprint zitten, en die zijn allemaal van blusdiodes voorzien. De relais zijn van hetzelfde type als op de foto hierboven, en deze contacten werken absoluut feilloos tot nu toe. Ik hoop dat ik dat met de wisselomzetters nu ook voor elkaar heb!

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
leuk leermoment en verslag weer bedankt en succes
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Vreselijk :roll: Weer iets om rekening mee te houden :shock: Remind me again waarom mensen die electronische pielekes zo leuk vinden :?:

Anyway...tof dat je weer zo snel tot een goede oplossing hebt kunnen komen. Ga niet weer slijmen...*zucht*...maar ik vind het wel weeeeeer geweldig wa' je allemaal kan 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Citaat van: ^Rook op vrijdag 10 augustus 2007, 22:00:13
Vreselijk :roll: Weer iets om rekening mee te houden :shock:
Aangezien jij ook tot over je oren in de reedcontacten zit, is dit inderdaad iets om rekening mee te houden! Jij wil immers ook een relais gaan aansturen... Ik heb het plaatje bovenaan deze pagina even voor je ge-update met de twee blusdiodes ;-)

Citaat van: ^Rook op vrijdag 10 augustus 2007, 22:00:13
Remind me again waarom mensen die electronische pielekes zo leuk vinden :?:
Euh....
Omdat het zoveel genoegen geeft als het na al dat getrut eindelijk vlekkeloos werkt en doet van JIJ wil? Wat dat betreft is het niet anders dan programmeren haha :lol:

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Citaat van: Acido op vrijdag 10 augustus 2007, 22:30:12
Euh....
Omdat het zoveel genoegen geeft als het na al dat getrut eindelijk vlekkeloos werkt en doet van JIJ wil?

Oh ja, bedankt 8)
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hallo Martijn,

Een blusdiode kun je het beste plaatsen parallel aan de spoel met de kathode aan de +12Vdc.

Groetjes Marco
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Citaat van: MarklinMarco op zaterdag 11 augustus 2007, 21:33:17
Hallo Martijn,

Een blusdiode kun je het beste plaatsen parallel aan de spoel met de kathode aan de +12Vdc.

Groetjes Marco

Hallo Marco,

Je hebt gelijk, ik heb het plaatje bovenaan de pagina aangepast, het schakelingetje zelf volgt morgen.

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hallo Acido,

Prachtige presentatie van de bouw van je baan!!!

Zou jij mij kunnen vertellen wat de afmetingen zijn van de balken en de poten en wat voor een hout, die jij hebt gebruikt voor de onderbouw van de baan???

Groetjes rene
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hallo Acido,

was nog wat vergeten te vragen, wat is de afstand vanaf de grond tot aan het eerste niveau

Prachtige presentatie van de bouw van je baan!!!

Zou jij mij kunnen vertellen wat de afmetingen zijn van de balken en de poten en wat voor een hout, die jij hebt gebruikt voor de onderbouw van de baan???

Groetjes rene
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hoi René,

De basis is gemaakt van 5 x 5 cm ongeschaafd vuren en 12mm MDF. Lekker stevig dus. De hoogte van het onderste niveau (niveau 0) is 82 cm boven de vloer. Niveau 1 komt een centimeter of 12 hoger te liggen.
De "analoge speeltuin" ligt juist iets lager, op zo'n 77 cm boven de vloer.

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Mijn Complimenten, mooi stukje werk en goedeuitleg.

Fred Vonk
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hallo Acido,

Ik heb het hele verhaal eens gelezen, wat een mooie baan krijg je. Ik las nog dat je zocht naar een Heki leverancier. Nou vlak bij mij zit een man die veel Heki spullen heeft. Wellicht kan je eens contact met hem opnemen om het e.e.a. te bestellen. Zijn email adres = j.bruns@quicknet.nl

Ik heb zelf al veel scenery bij hem vandaan. Ik weet dat hij regelmatig naar Duistsland gaat.
Succes ermee
Groeten Ronald
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 8 aug)
Hoewel er niet zo heel veel spannends te melden valt, toch even een update :-)

Waar was ik gebleven?

Oh ja: de tweede Plank was in aanbouw. Deze foto is genomen vlak voor de montage van het laatste hulpprintje voor de bezetmelding:



En hier is Plank #2 gereed voor montage onder de baan:



Als ik de boel ooit demonteer komt die plank er dus in deze toestand weer onder vandaan. Klaar om ingezet te worden voor een schaduwstation in een volgende baan. Leve het modulair bouwen: optimaal hergebruik! :-)

Nou heb ik twee van die dingen dus ben ik eigenlijk hier hetzelfde aan het doen als wat ik voor de eerste helft van het schaduwstation heb gedaan. Omdat de schakelingen gelijk zijn (op de vorm van de Plank na) moet ik nog een keer door dit proces heen.

Dat betekent dus ook weer reedcontactjes prepareren...



...en in de baan monteren.



De Plank is inmiddels ook op zijn plek gezet, maar er is nog niks aangesloten. Je ziet aan de rij witte draadklemmen hoe de draadboom komt te lopen. Je schroeft gewoon eerst die dingen er tegenaan en daarna trek je één voor één de draden die je er simpelweg in drukt. Blijf het een tof systeem vinden :mrgreen:

Op de voorgrond zie je de inmiddels aan soldeelipjes bevestigde witte en zwarte draden van de reedcontacten. Daar gaat een deel van de draadboom heen. De rest loopt door naar de stopsecties en enkele bezetmeldings-aansluitingen verderop, buiten beeld.



Die draden zijn inmiddels getrokken, de reedcontacten zijn getest. Dat ging niet meteen goed: toen ik de schakeling voor het eerst aanzette begon één van de relais op de hoofdprint vreselijk te ratelen :?

Na een flinke zoektocht bleek dat één van de reedcontacten met één pootje tegen de metalen mat (voor rijstroom) onder de rails aan kwam. De Digital-apparatuur stond gelukkig niet aan, maar er kwam daardoor via een bizarre route wel 12V= op de baan te staan als dat reedcontact contact maakte. Met als gevolg dat er dan locs gingen rijden! :shock:

Ik heb toen alle contacten gecontroleerd hierop, waar nodig wat bijgebogen, en daarna heb ik ze allemaal vastgezet met een druppel hobbylijm. Dat soort grappen moeten we niet hebben natuurlijk! ;-)


Na al die electronica vond ik het tijd voor eventjes wat anders, dus heb ik twee bomen geplant :mrgreen:

Mooie grote bomen, eentje bij de bushalte en eentje op de losweg:



De plekken waar de bomen staan heb ik vervolgens voorzien van strooisel dus ik ben ook weer lekker met verdunde houtlijm aan het kliederen geweest :-P

Ook is er een stukje heg geplaatst, van hetzelfde spul als wat ik voor de plantenbakken heb gebruikt. Het blijkt mogelijk de plastic strip waar de struikjes op staan te buigen in het horizontale vlak, dus de heg loopt mooi met de bocht mee. Het plastic wordt daar wel wit van, maar breekt niet. Er moest wel een likje bruine verf overheen (hoewel dat uiteindelijk weer onder het strooisel verdwenen is).

Overigens zijn ook de boomstammen en de zichtbare grote takken mat bruin geschilderd, want dat bruine plastic vind ik echt geen gezicht. Kleine moeite, ziet er een stuk beter uit!



En zo groeit het aangeklede deel van de "Speeltuin" gestaag verder.... :mrgreen:

Martijn 8)


P.S.: Ronald, bedankt voor de tip. Ik moet binnenkort even inventariseren wat ik nou precies nog aan bouwsteentjes nodig heb voor het bedieningspaneel voor het schaduwstation, want dat kan onderhand aangesloten gaan worden. Als ik dat lijstje heb ga ik op zoek naar iemand die me eraan kan helpen :-)


Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
wederom mijn complimenten volg je verslag al een tijdje en elke keer wordt het mooier  :shock: succes met de rest
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
Martijn,

het ziet er weer prachtig uit 8), veel succes verder,

groeten,
Joram
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
hehe ik volg dit draadje al enige tijd en ik dacht wanneer krijg ik weer es een update-je en daar was ie gelukkig dan  :lol:

ik lees dit draadje al een poosje en heb dankzij jou ook weer wat ideeen opgedaan,bedankt 8)

ericj
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
Hoi Eric,

Wat ik de afgelopen tijd gedaan heb is behoorlijk tijdrovend maar er is niet veel te zien en ook niet veel nieuws te melden... Vandaar dat de update-frequentie wat laag ligt en het werk van een paar weken zich snel laat samenvatten...

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
ja klopt het meeste werk van een modelbaan zie je niet ,niet dat ik het erg vond dat er geen updates kwamen voor een paar dagen maar ik was gewoon reuze benieuwd naar de vorderingen op jou baan :wink:

ps:misschien kreeg je de indruk van mn vorige post dat ik het vervelend bedoelde maar dit was juist in het tegendeel,hopelijk heb ik zo een evt misverstand de wereld uit geholpen

gr,
ericj 8)
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug)
Nou ik heb nieuws voor je: hier volgt nóg een update :-P

Vandaag heb ik een mini-projectje gedaan: ik heb het (15 jaar oude) sein van het locloodsje in de Speeltuin functioneel gemaakt :-)

Dit moest gebeuren voordat ik de directe omgeving van de loods kan afwerken met strooisel e.d.

Dus... locloods van zijn plek gehaald...



...en één van de reserve-bezetmeldprintjes gepakt. Daar had ik er 12 van nodig maar we hebben er 14 gemaakt (zie ergens halverwege deze update).

Alles bij elkaar is het printje een tweepolig, mono-stabiel omschakelrelais (1 in 2 uit en dat twee keer), wat geschakeld kan worden met de standaard 16V~ van een Märklintrafo.
Een universeel relaisprintje dus :-)

Het relais schakelt zowel het sein als de stroomvoorziening van het spoor in de loods.

Printje onder de tafel gemonteerd en aangesloten:


(N.B. Dit is foto 150 van dit verslag!)

Daarna heb ik een mini-paneeltje met welgeteld één schakelaar gefabriekt (uit een stukje grijs geschilderd bouwplaatplastic)...



De werking is nu als volgt:

De bovenste LED geeft nog steeds aan of er iets in de loods staat.

De andere twee vormen het sein en geven aan of er IN de loods rijstroom aanwezig is. Het stukje spoor in de loods is daarmee los komen te staan van het stukje spoor tussen loods en wissel. Ik kan nu dus een analoge loc in en vóór de loods plaatsen, waarmee ik er een extra parkeerplek bij heb :-)

Het spoor in de loods is electrisch gezien onderdeel van het complete spoor, dat wil zeggen als dat spoor (3A) op het bedieningspaneel stroomloos is, is er in de loods ook geen prik, ook al is het sein groen. Het is dus niet mogelijk in de loods rijstroom te hebben maar op het stukje vóór de loods niet. Dat zou ook geen zin hebben: waar moet je heen?

Wil je een loc uit de loods halen, moet dus eerst een eventuele loc die vóór de loods staat weggehaald worden. Dat doe je met het spoor ingeschakeld maar de loods stroomloos (-> seintje rood).

Let's see:

1. Loods is leeg, schakelaartje is omhoog, rijstroom is ingeschakeld, sein is groen:



2. Voertuig rijdt de loods in, bezetmeldLED (de bovenste rode) gaat aan, er is nog rijstroom in de loods (sein is groen):



3. Schakelaar omlaag gezet, geen rijstroom meer in de loods, sein wordt rood:



De laatste stand is de ruststand van het relais. Aangezien het een in de eerste plaats analoog station betreft, zal het spoor standaard uit staan als er iets binnen staat, anders dan bij een digitale baan.


Tot slot, voor de lol, nog een plaatje van de nieuwe boom bij de losweg, waar het nog altijd vol staat met materieel voor de schaduwstation-tests :-)




Martijn 8)



Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Hallo Martijn,

Ben weer blij met jouw updat's :lol: :lol:.

Jonge, jonge wat heb je weer een mooi verslag gemaakt, het wordt met de update intressanter.
Blijf vooral zo doorgaan.

Groeten Piwie.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Mooi gedaan joh, dit brengt mij ook weer op ideeën. Wat fijn is zo'n forum toch.

Om legendarische woorden aan te halen : Gewoon doorgaan...... :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Hallo Martijn


dat zijn weer schitterende update's zeg
leuk om te volgen hoe jij zo bezig bent
altijd leuk om een update te zien van je

ga zo door zou ik zo zeggen


mvg Frans
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
He Martijn,


Wow!!

Gaaf knutselwerk aan de lokloods, als ik de tijd ervoor heb, dan zal ik me er zeker in verdiepen en hoop dat ik ooit deze kennis kan toepassen op mijn baan........ wat een creativiteit!

P.s. (wellicht een goede foto voor de wedstrijd??)

Groet, Oscar
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Dank voor de positieve reacties! :D

Voor de liefhebbers is hier het schema van de schakeling voor de locloods:



N.B. Ik heb wel enkele electronica componenten weggelaten:

- de gekleurde lampjes zijn 3V LEDs, dus daar moet een weerstandje mee in serie
- het relais is m.b.v. de componentjes op het printje geschikt gemaakt om aangestuurd te worden met 16V~

Dit verandert echter niets aan de principiële werking van dit schema.

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
echt super goed
complimenten hoor
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Bedankt voor je goede uitleg, vooral met die schema's er bij. Ook mijn complimenten voor het geheel vind het zeer profesioneel wat je doet. Ga zo door, ik wacht wel met spanning op de rest van je updates. Vind het dus erg boeiend wat je allemaal doet.

Groeten,

Fred Vonk
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Super Martijn wordt met de update mooier.

Groet Frans
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Hey Martijn,

Ik sluit me graag bij de andere aan, SUPER en inderdaad het wordt met de opdate mooier en professioneler.

Het schema is prachtig en met de uitleg steeds beter te begrijpen.
Vraagje, hoe heb je dit schema getekend, ik bedoel met wat voor een programma doe je dit?

Ga zo door.

Groeten Piwie.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
ik denk met paint........
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Zou kunnen.


Groeten Piwie.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Ik denk niet met Paint. ;)
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Paint?? Nooooo...

Paint Shop Pro :-)

Tool: Draw
Mode: Single line
Line width: 3 pixels

Het relais komt uit een ander schema, heb 'm apart gezet als herbruikbaar plaatje wat ik zo kan invoegen, schakelaar idem

De lampjes heb ik gejat van dit forum (Copy, Paste as new selection en hop) ;-)

Martijn


Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Zo Martijn,

Jij gaat ook lekker door zeg :shock:.
Het ziet er allemaal weer adembenemend uit :!:. Altijd weer een lust om te kijken als jij weer wat gedaan hebt :!:.

Marcel
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Citaat van: Mister1736 op zondag 26 augustus 2007, 16:13:21
Jij gaat ook lekker door zeg :shock:.

Pom tie dom... ben ook nu weer bezig, as we speak... met een nieuw project(je): De Veldweg :mrgreen:

Reldekedel :-P
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Citaat van: Acido op zondag 26 augustus 2007, 17:07:00
Citaat van: Mister1736 op zondag 26 augustus 2007, 16:13:21
Jij gaat ook lekker door zeg :shock:.

Pom tie dom... ben ook nu weer bezig, as we speak... met een nieuw project(je): De Veldweg :mrgreen:

Reldekedel :-P

Hopelijk wordt die snel hier op het forum geplaatst het projectje!
Ben erg benieuwd weer!

Groetjes Antal.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Ben benieuwd.. :D

Michel
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Dat zal denk ik ergens in de loop van de week zijn... Als ik niet komende week voor m'n werk naar Frankrijk moet (geen idee, dit is de laatste dag van m'n vakantie dus dat hoor ik morgen) :?
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Frankrijk  :shock: :shock: :shock:

wat doe jij voor werk :?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?:
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Citaat van: woodymax op zondag 26 augustus 2007, 17:31:17
Frankrijk  :shock: :shock: :shock:

wat doe jij voor werk :?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?:

Werk waarvoor je naar het buitenland moet. :lol: :lol: (Geintje)
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Ik werk in de IT, op een project waarin mijn werkgever, Capgemini, onderaannemer is. De hoofdannemer is Thales Training & Simulation, gevestigd in Cergy-Pontoise, net ten noorden van Parijs. Wij moeten regelmatig die kant op om te kijken of onze software goed werkt en ook goed samenwerkt met de software van Thales.

Vandaar ;-)

Overigens verwacht ik niet dat ik volgende week die kant op moet, maar komende maand zeker nog wel.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
ah
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Citaat van: Acido op zondag 26 augustus 2007, 16:02:37
Paint?? Nooooo...

Paint Shop Pro :-)

Tool: Draw
Mode: Single line
Line width: 3 pixels

Het relais komt uit een ander schema, heb 'm apart gezet als herbruikbaar plaatje wat ik zo kan invoegen, schakelaar idem

De lampjes heb ik gejat van dit forum (Copy, Paste as new selection en hop) ;-)

Martijn




Dank je wel.

Groeten Piwie.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Werk in uitvoering: een preview ;-)



Vanavond vertrek ik weer voor een paar dagen naar Frankrijk en het is nog niet helemaal af... de update laat dus nog eventjes op zich wachten (maar het wordt al wél mooi!) :-D

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Nou ben ik toch benieuwd welk gras je hebt gebruikt en hoe je dit hebt aangebracht want dit ziet er goed uit.

Groetjes,

Robbert
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Citeerwant dit ziet er goed uit
En dan is de lijm op de foto hier en daar nog nat (en dus zichtbaar) :-P

Nog even geduld, ik ga het straks tot in detail uitleggen allemaal! :mrgreen:

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Gaaf om dit alvast te zien.
Ben benieuwd naar je verslag weer. :D
En alvast veel plezier naar Frankrijk. ;)

Groetjes Antal.
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Updated: 23 aug (2x!))
Hé Martijn!
Da's wel heel gemeen om eerst zo'n mooie foto van een prachtig stukje scenery op het forum te plaatsen en daarna gewoon eerst een paar dagen naar Frankrijk te gaan! :(
Toch nog veel plezier (al is het werk) in Frankrijk toegewenst.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.