Citaat van: huub op zondag 29 augustus 2010, 21:01:04
Kijk......
Dat is nou eens leuk !!!!
En ja, ik heb alle jaargangen plus alle films op DVD........
Haha

Heb je ze ook allemaal gezien?

Alle films heb ik ook. Qua TV-series ben ik nu met TNG bezig...
Citaat van: huub op zondag 29 augustus 2010, 21:01:04
Live long and prosper
Dank je

Citaat van: degeluidsman op zondag 29 augustus 2010, 22:41:16
Als de verlichting aanstaat geeft het een mooie sfeer, hij krijgt vast een leuk plekje in de huiskamer.
Inderdaad: de laatste foto's zijn gemaakt op zijn plekkie in de huiskamer. Op de laatste foto staat-ie zoals-ie nu staat

Citaat van: madmenno op zondag 29 augustus 2010, 22:28:03Als die-hard Star Trek fan kan ik dit zeker waarderen 
En? Heb je je als die-hard ST-fan en die-hard modelbouwer al eens aan zoiets gewaagd?

Citaat van: Vinysie op zondag 29 augustus 2010, 21:41:19
Erg mooi geworden, het doorzichtige blauw van de nacelles had je misschien beter ook kunnen spuiten.
Die verf reageert wat vreemd... als je er, tijdens het schilderen al, voor de tweede keer met je kwast overheen gaat, heeft het al de neiging vlekkerig te worden. Maar, zoals ik in het verslag al schreef, was ik juist wel blij met dat effect. In de gondels zit plasma en dat is nou eenmaal niet egaal blauw, het wervelt. Onbedoeld had ik dus precies het effect te pakken wat ik eigenlijk wilde, en dat is dus niet strak blauw

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 29 augustus 2010, 21:21:50
Lekker klussie, al die witte raampjes

Nou! En ze moeten niet allemaal wit, een
random deel moest ook donkergrijs. Niet overal in het schip is het licht aan, namelijk. Da's een "fout" die je op veel modelbanen ook ziet, namelijk dat elk raam van elk huisje licht uitstraalt. Da's niet realistisch, het geeft een natuurgetrouw effect als je één of enkele ramen blindeert (
tip!). Overigens waren de donkergrijze nog moeilijker dan de witte, omdat je bij dat grijs veel beter ziet wanneer het niet helemaal strak is

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 29 augustus 2010, 21:21:50
Als er ooit nog eens Klingons uit een trein stappen, kunnen je preisertjes er niks mee aanvangen en de Voyager Beamt ze zo effe Up. 

Weet iemand of er 1:87 Klingons bestaan??

Overigens had Voyager een halfbloed Klingon aan boord: chief engineer B'Elanna Torres. In die tijd is de Federation al lang niet meer in oorlog met de Klingons. Maar als er eenmaal Borg opduiken op mijn modelbaan, weet ik wat ik moet doen!

@ de rest: Dank voor de complimenten! Ik heb er best wel mijn best op gedaan en er zitten ook heel wat uurtjes in! (en ik ben blij dat ik niet afgeschoten word omdat het geen trein is hahaha)
Martijn