Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Acido's Bouwverslag (Update 22-9-2009: Het Achterterrein)
Citaat van: Acido op woensdag 23 september 2009, 22:46:55
Zoals beloofd... ;-)

******Hele diepe zucht!!!******
(Wat een prachtige sfeer foto's!)

AlbertJan.
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Afgelopen zondag hebben we opnieuw wat foto's gemaakt :-)

Ik heb de baan vrijgemaakt van scenerybouwspullen om weer eens lekker te kunnen rijden. Het was even geleden dat de baan volautomatisch heeft gedraaid, maar tot mijn tevredenheid werkt alles nog :-)

Nou ja.... Bijna dan :?

Toen ik, na het uit dienst nemen van een Intercity om plaats te maken voor een andere trein, de 1144 los naar de werkplaats reed, liep deze op een Engels wissel uit de rails :shock:



De loc strandde en maakte sluiting, waardoor de hele baan stilviel.



Uiteraard - we waren aan het fotograferen - hebben we het resultaat op de foto gezet :-)



Vrijwel alle foto's in deze post zijn van de hand van Bernd :-)



Hij baalde er alleen van dat hij het ongeval niet op film had; hij was op dat moment filmpjes aan het schieten... maar natuurlijk net niet dáár :-P



Nader onderzoek wees uit dat de loc ontspoord was op een wisseltong die halverwege twee standen stond :?



Er zat één korrel strooisel in het mechaniek! En goed vast ook :shock:

Dat bracht ons op een idee... We hebben de loc nóg een keer erop laten ontsporen, maar nu met de filmcamera opgesteld :mrgreen:

Het resultaat was echter niet bijster spektaculair. Hobbelhobbel-snok en dat was het dan :|

Totdat we besloten de ontsporing nog een derde keer te laten gebeuren, maar het dit keer met Bernd's high speed camera vast te leggen...

Het resultaat was verbluffend! :shock: :o

Het is 22 MB, maar de moeite van het downloaden waard :mrgreen:

:arrow:  Ontsporing 1144 in Slow Motion :!:

EDIT 19-6-2013: Filmpje op YouTube gezet:


Daarna kwamen de hulpdiensten en de hersporingsploeg erbij, waar we de volgende plaatjes van hebben gemaakt:

















Uiteraard hebben we ook dat ene korreltje uit het wissel gepeuterd om verdere rampen te voorkomen :mrgreen:

Martijn 8)
(en Bernd)





Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
wijs filmpje!!!!! 8)

geen gewonden na 3 ontsporingen??? of heb je professionele stuntmannen ingehuurd..... :lol:
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
martijn
erg mooie foto"s
en dan bedoel ik ook de kwaliteit  :lol: :lol:
groet robert
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Heey Martijn,

Erg leuke fotoreportage!
Het slow motion filmpje is ook enig gelukt erg leuk om te zien. :)
Dank je voor het plaatsen en wat ben ik blij dat de 1144 gewoon door kan rijden daarna..  :lol: :lol:

Groetjes,

Antal
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Hoi Martijn,

Echt, helemaal geweldig, je zou zo regisseur kunnen worden ;-). Ik zou gewoon de loc terug zetten, probleem oplossen en go, maar jij maakt er weer een heel scenario van. Fantastisch, echt waar! Wat heb ik deze updates gemist...
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Citaat van: digi-jacques op dinsdag 29 september 2009, 23:26:29
geen gewonden na 3 ontsporingen??? of heb je professionele stuntmannen ingehuurd..... :lol:
Hehehe... Don't try this at home... :-P

Citaat van: kippenlijntje op woensdag 30 september 2009, 00:36:52
wat ben ik blij dat de 1144 gewoon door kan rijden daarna..  :lol: :lol:
Jahoor, de loc is weer in dienst en heeft er geen blijvende schade aan overgehouden :-)

Citaat van: William027 op woensdag 30 september 2009, 09:22:11
Echt, helemaal geweldig, je zou zo regisseur kunnen worden ;-). Ik zou gewoon de loc terug zetten, probleem oplossen en go, maar jij maakt er weer een heel scenario van. Fantastisch, echt waar! Wat heb ik deze updates gemist...
Dank je :oops: En tjah... we waren aan het fotograferen en filmen en toen gebeurde dat ineens... Als fotograaf laat je zo'n buitenkansje natuurlijk niet schieten :mrgreen:

Martijn ;-)
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Leuk gedaan!! :D :D

Je baan ziet er echt geweldig uit zeg! Ben echt benieuwd naar de rest als het af is.

Groetjes,
Menno
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Erg leuk in elkaar gezet...net echt  :)

Groet,

Hans.
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Leuk gedaan, prachtige foto's .
Gelukkig was er geen Leopard nodig. :)
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Hallo Martijn,

Zeer mooie reportage en een prachtig filmpje.

Groetjes,

Tighfield :D
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Martijn en Bernd.
Prachtig in beeld gebracht en met het filmpje in slowmotion is heel goed te zien hoe de loc ontspoord!
Foto's van deze ontsporing en alles eromheen is weer prachtig in scène gezet.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Mooi fotoverslagje Martijn :D hopelijk heeft de loc niet teveel schade opgelopen en heeft het het aankomende treinverkeer niet teveel gehinderd ! :D

Groeten, Peter
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Citaat van: pab op woensdag 30 september 2009, 11:43:34
Gelukkig was er geen Leopard nodig. :)

Nee... maar die heb ik wél voorhanden (4MFOR), al is het een 2A6 en geen Buffel...
Desondanks een gemiste kans! :-P :mrgreen:

Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
die hele toestand doet me eig. wel denken aan 'the adams family' maar ikzelf zou nooit mijn dierbare locjes moedwillig laten ontsporen, iets zegt me dat een trein daar niet echt helemaal voor bedoeld is ;)
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Citaat van: flying-scotsman op woensdag 30 september 2009, 15:32:08
die hele toestand doet me eig. wel denken aan 'the adams family' maar ikzelf zou nooit mijn dierbare locjes moedwillig laten ontsporen, iets zegt me dat een trein daar niet echt helemaal voor bedoeld is ;)

Hé, 't is Märklin, dat kan wel wat hebben :mrgreen:

Als mijn locje enige schade op had kunnen lopen had ik 't niet gedaan ;-)
Bovendien.... de eerste keer liep-ie er zelf uit, ik heb dat alleen maar twee keer herhaald... :-P
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Je had dus geen 'Leopard"  nodig  om de boel los te trekken  :mrgreen: :mrgreen:

Leuk verslag en filmpje  :D

Gr Einte
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Mooi foto verslag van de ontsporing, wat zo'n klein korreltje allemaal wel niet kan veroorzaken.
Het filmpje is ook erg leuk om te zien, je ziet de lok echt een stukje om hoog komen.

Groet Jac.
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
hallo acido,
amai ben even naar je baan gaan kijken,amai seg wat een ongeluk seg met je loc.hopelijk niet te erg met je loc?? ik las ook de oorzaakervan een steentje dat zoon ongeluk veroorzaakt amai.


groeten peter
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Citaat van: wacojaco op woensdag 30 september 2009, 19:35:10
Het filmpje is ook erg leuk om te zien, je ziet de lok echt een stukje om hoog komen.

Je ziet duidelijk de eerste drie assen tegen de tong oprijden. De vierde as besluit echter om linksaf te gaan in plaats van rechtdoor en dat doet de loc uiteindelijk helemaal uit de rails lopen.

Als je goed kijkt zie je ook een paar keer keer de vonken van de middenleider afspringen als de flenzen er tegenaan lopen :mrgreen:


Citaat van: peterke33 op woensdag 30 september 2009, 19:43:19
hallo acido,
amai ben even naar je baan gaan kijken,amai seg wat een ongeluk seg met je loc.hopelijk niet te erg met je loc??

Neehoor, locje maakt het prima ;-)
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Zo kun je nog 'genieten' van een ongelukje....zeer mooi in beeld gebracht!
Top!
Paul
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Hallo Acido,


Wat een mooie en leuke foto's

en wat is dat mooi gefilmd zeg
er apart om het op deze manier eens te zien. :lol:


gr Frans
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Inderdaad een leuk filmpje. Opsturen naar Discovery zou ik zeggen  :mrgreen:. Ben alleen de naam even kwijt van dat programma waarin opnames met high speed camera's in slow motion worden getoond.

Groet,

Tom
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Citaat van: Tomm op woensdag 30 september 2009, 20:37:38
Inderdaad een leuk filmpje. Opsturen naar Discovery zou ik zeggen  :mrgreen:. Ben alleen de naam even kwijt van dat programma waarin opnames met high speed camera's in slow motion worden getoond.

Groet,

Tom

Time Warp  8)

Gr Einte
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Hallo Acido,

Dit is weer een geweldig foto verslag en filmpje van je baan.

Nu maar hopen dat er niet meer van deze ongevallen gebeuren.

Groeten,
Piwie.
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Vond het weer prachtig om je laatste vorderingen te zien. Hopelijk komen de ongelukjes maar zelden voor..... :D

Groeten Ronald
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Moeilijk om adjectieven te vinden die nog niet gebruikt zijn..
Dan maar gewoon WOW!
Zowel de scenery als de foto's. En sommige zijn inderdaad net echt. Deze bijvoorbeeld:



Moeilijk om iets te vinden dat op modelbouw wijst.

Greetz,
Philip
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Hahahaha :-)

Dankjewel, Philip!

Al moet ik bij zeggen dat het minstens zo belangrijk is hoe je het op de foto zet. Belichting, uitsnede en standpunt dragen allemaal bij tot realistisch ogende foto's!

;-)

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Martijn,
Het heeft me wat tijd gekost hoor maar nu ben ik weer up to date van je prachtige baan in ontwikkeling :wink:
Ga vooral zo door en complimenten joh :)

Mathijs
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
ziet er heel erg goed uit
je bent lekker constant en fris !!! met goede technieken en tips
het begint alweer te jeuken om zelf wat te gaan doen !! maar goed
die tijd ontbreekt een beetje
complimenten het ziet er echt top uit !!!!
groet robert
Re:Acido's Bouwverslag (29-9-2009: Foto & video update: Ontsporing 1144)
WOW we want more we want more!!!  :D


snoffer :mrgreen:
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Halo allemaal :-)

Parallel aan de werkplaats heeft er nog een ander projectje gelopen: Post G.

Post G?

Waar zijn A t/m F dan, zul je denken... Nou, de G staat voor "Gat". Het mangat in de baan om precies te zijn. Post Gat dus :mrgreen:

Ik had me bedacht dat het daar wel erg handig zou zijn als ik de baan, in ieder geval voor een gedeelte, daarvandaan zou kunnen bedienen. Het hebben van een noodstop als je daar staat is ook wel aan te raden... dan kan er tenminste ingegrepen worden als er iets mis dreigt te gaan op de hoofdbaan ;-)

Kortom: In het gat moest een klein bedieningspaneeltje met een Control 80f komen. Het plankje daarvoor heb ik gemaakt van een stuk afvalhout waar ik alleen maar aan de linkerkant een strook van twee centimeter af hoefde te zagen :-P

Ik heb het fris wit geflotst, net als het paneeltje bij de Analoge Speeltuin. Colaglazen en MDF gaan slecht samen... Na het maken van deze foto heb ik het Gat nog omlijst met een latje.



Lang geleden had ik dit plan al en heb ik een verlengkabel gekocht op de beurs van Houten. Die zijn moeilijk te krijgen, werkelijk schandalig duur en geen van allen lang genoeg. Echter... er zitten speciale stekers aan die op de eerste generatie Digital apparatuur passen... :?

Dus heb ik een korte van 60 cm op de kop getikt, in twee stukken geknipt en verlengd met een stuk printerkabel.



In de printerkabel zitten 24 adertjes, de flatcable van het verlengstuk heeft er 14. Ik heb de 14 makkelijkst te onderscheiden kleurtjes uitgezocht en de rest afgeknipt.

Daarna is het een kwestie van zorgvuldig draadje voor draadje aan elkaar solderen... met een spiekbriefje ;-)



Uiteraard zijn alle draadjes voorzien van een krimpkousje. Van de 28 solderingen is het me maar één keer overkomen dat de boel al vast zat voordat ik het krimpkousje er overheen had gestoken, hetgeen bijzonder genoemd mag worden :mrgreen:



De kabel is in totaal bijna 2,5 meter lang en het werkt probleemloos :-)

De Control 80f die ik ooit van Albert-Jan heb overgenomen is iets anders van kleur dan de rest van mijn Digital units, dus die werd de gelukkige.

Omdat ik me daarna bedacht dat het kunnen bedienen van de wissels bij de werkplaats ook wel praktisch zou zijn, zijn er nog twee schakelkastjes bijgeplaatst:



Voor het aansluiten van de wissels moest ik -- voor het eerst sinds lange tijd -- onder de tafel aan het solderen.



De wissels 30, 31 en 32, die voor de loodsen liggen, waren geen probleem om af te takken. Van de iets verder weg gelegen Engelse wissels 28 en 29 lopen de draden echter naar de andere kant van het schaduwstation.

Dat betekende dat ik de Kabelbrug moest uitbreiden. Zo noem ik de bundel van draden die het schaduwstation oversteekt:



Da's een lastig werkje... De middelste twee kabelhoudertjes heb ik vastgezet met zo'n kort schroevendraaiertje, wat er net tussen paste. Een heel gewurm :?



Omdat ik toch onder de tafel zat, heb ik meteen maar dashboardverlichting aangebracht 8)

Aanvankelijk wilde ik daar een LEDstrip voor gebruiken, dus ik had er eentje gekocht, mét een dimmertje erop. Helaas is dat ding drie keer stuk gegaan.

Drie keer? Ja... Om te beginnen was-ie al niet in orde omdat slechts twee van de LEDjes normaal brandden en de rest maar een beetje pruttelde of helemaal niets deed. Stuk dus. :-(

Hij werd ook nog heet, dus ik heb er m'n vinger aan gebrand :o

Daarna schoot het schroevendraaiertje van het potmetertje af en raakte de print. Helaas op een verkeerde plek: KNET - twéé keer stuk :shock:

Uiteraard was het zaterdag drie over vijf (echt waar!), omdat ik er al een tijd mee aan het klooien was, te laat om een nieuwe te halen :evil:

Toen had ik er zo de balen van dat ik 'm in zes stukken heb gebroken en in de prullenbak heb gemikt. En dat was drie keer stuk... :-P

Vandaar de uiterst simpele maar net zo doeltreffende oplossing met twee Old Skool peertjes :mrgreen:



De peertjes zijn met Tamiya Clear Green groen gemaakt. Naderhand heb ik de achterkant van de lampjes nog met mat zwart afgeschermd zodat er geen licht onder de tafel of in het naastgelegen schaduwstation straalt.

Afijn, de belangrijkste wissels aangesloten die ik daarvandaan wil kunnen bedienen (komen er nog een paar bij) en ziedaar: Post G: :-)



...oftwel Post Gat ;-)



...en met de (inmiddels aan de achterkant afgeschermde) dashboardverlichting: :mrgreen:



Tot zover deze update... 8)





Nou heb ik tussen de foto's nog wat sfeerplaatjes gevonden.... Die doen we er dus ook meteen maar even bij ;-)







Het Märklin tentoonstellingsrijtuig is neergestreken op de losweg van de Analoge Speeltuin, waar het een drukte van belang is:












Zo, dat was 'm weer even.

Martijn 8)

Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Hoi Martijn!

We hebben weeral een mooie update te zien gekregen! :D
Een vraagje; met wat maak jij je kabels onder de tafel vast? (die witte plaatjes)

Je hebt echt 'n knap baantje!

Groeten, Peter
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Hé Martijn,

Je hebt weer een leuke update gemaakt met mooie foto's.
Een goed idee om in post G een bediening te maken.

Groet Jac.
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
ziet er goed uit en leuke sfeer foto's !!
bedankt voor het plaatsen en complimenten
groet robert
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Citaat van: PeterBrz op woensdag 21 oktober 2009, 21:51:13
Een vraagje; met wat maar jij je kabels onder de tafel vast? (die witte plaatjes)

Hoi Peter,

Dank voor het compliment :-)

Die witte plaatjes zijn inderdaad erg handig.
Ze heten kabelhouders en je kunt ze kopen bij Conrad: 211035-89.

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Heey Martijn,

Je bent weer lekker bezig zeg! :D
Het ziet er netjes uit en zo kan je lekker met de 6021 rijden op een toch wel erg mooi plekje. :)
Dank je voor de update en de sfeer foto's top om te zien. :)

Groetjes,

Antal
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Leuk hoor Martijn! Zou het niet mogelijk zijn met een setje kleine kabelmofjes een verbindingskabel te immiteren?

Zeg, volgens mij zouden mijn Systems loc en reclamewagon(foto 1 en 2) niet misstaan bij de Marklin showtrein...
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Citaat van: Laurent op donderdag 22 oktober 2009, 01:58:49
Zou het niet mogelijk zijn met een setje kleine kabelmofjes een verbindingskabel te immiteren?
Hoe bedoel je? Ik zie het even niet voor me...

Citaat van: Laurent op donderdag 22 oktober 2009, 01:58:49
Zeg, volgens mij zouden mijn Systems loc en reclamewagon(foto 1 en 2) niet misstaan bij de Marklin showtrein...
Er zijn vast wel mensen die alle Märklinvoertuigen waar "Märklin" op staat verzamelen :-D
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Citaat van: Acido op donderdag 22 oktober 2009, 08:30:08
Citaat van: Laurent op donderdag 22 oktober 2009, 01:58:49
Zou het niet mogelijk zijn met een setje kleine kabelmofjes een verbindingskabel te immiteren?
Hoe bedoel je? Ik zie het even niet voor me...
Die verbinding bestaat uit allemaal pennetjes. Kan je daar niet van die vrouwelijke kabelmofjes overheen schuiven?

En ach ja, ik vond die 101 gewoon mooi en dat wagonnetje kwam ik ook ooit eens tegen. Zijn echt fake reclameproducten. Beide hebben niet bestaan. :(

Oja, ik ben de 1300e reactie! :D
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
@Martijn,

Hoeveel tussenruimte heb je hier?

Citeer[/img]

Waar je dus kan lopen, hoe breed is dit? En hoe bevalt dat?
Dit omdat ik zelf ook aan het kijken ben voor mijn baan tot hoever ik kan gaan met breedte van loopruimte...

Alvast bedankt,

Willem
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Hallo Acido,

Je hebt een erg mooie baan en ook erg mooi materiaal. Veel succes verder met de bouw van je baan.

Alves
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Citaat van: WillemV op donderdag 22 oktober 2009, 11:38:21
Waar je dus kan lopen, hoe breed is dit? En hoe bevalt dat?

Nou lopen... Je kunt er staan en je kunt je er omdraaien. Het mangat is, gemeten op de lichtgekleurde omlijsting, 52 bij 89 centimeter. Het minimum voor zoiets lijkt me 50x50 cm. Dan hangt natuurlijk ook van je eigen omvang af ;-)
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Martijn,

Erg handig als je in je eigenbaan kunt staan, als er ergens iets aan de hand is kun je er makelijker bij.

Als je de volgende keer weer een kabel soldeerd met krimpkous, doe dan ook een stuk ( grotere ) krimpkous over de kabel deze zal dan als trekontlasting werken.

Het ziet er weer top uit.

Peter / degeluidsman.
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Hallo Martijn,

Dat is weer een geweldige update, en prachtige sfeer foto's.

Gr.
Piwie.
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Hallo Martijn,


Dat is weer een mooie update
met mooie foto's weer

weer erg leuk om te volgen.
ach, je bent weer lekker bezig geweest.  :lol:


gr Frans
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Zo, eindelijk het hele draad"je" doorgeworsteld. Dat kostte al met al een dikke twee weken, telkens een stukje verder. Je hebt een leuke baan, duidelijk met nadruk op kwaliteit en detail. Het is ook een schitterend document voor minder ervaren bouwers zoals ondergetekende omdat je alles zo duidelijk uitlegt en met foto's illustreert. M'n complimenten.
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Citaat van: 1200Blauw op maandag 26 oktober 2009, 20:58:09
Het is ook een schitterend document voor minder ervaren bouwers zoals ondergetekende omdat je alles zo duidelijk uitlegt en met foto's illustreert. M'n complimenten.

Dankjewel :-)

Ik hoop dat mensen er wat aan hebben, dat is één van de dingen waar ik het voor doe :-)
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Hij is weer toppie!!  :D

Groet Ronald
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (21-10-2009: Post G)
Afgelopen donderdag heb ik bezoek gehad van ons aller Hans Biere voor een bakkie koffie en een gezellig rij- en praatavondje :-D

Uiteraard had Hans het één en ander aan materieel meegenomen, waarbij de nadruk lag op materieel wat 'kunstjes' kan. Zo waren daar de 103 met wapperpanto's, de twee Münchense meetrijtuigen en natuurlijk de aandoenlijke bovenleindingonderhoudsrailbus (mooi scrabblewoord :mrgreen:) mét geluid :-D

Hieronder volgen wat plaatjes van deze gezellige avond:


Op bezoek in de Analoge Speeltuin


Meten is weten! De 6409 mocht met de meetrijtuigen aan de haal ;-)


Dit zijn (schaal)kilometers per uur. De waarde is correct want hij stond stil :-P
(ook rijdend klopte de waarde heel aardig hoor!)








Even tanken :-)


Dit dingetje heeft een metalen kap en is daardoor opvallend zwaar. Hij loopt bijzonder mooi, is helemaal nergens blijven steken en reed probleemloos van de C-rails, via K-rails naar de M-rails in de Speeltuin. Wissels, Engelse wissels, geen centje pijn :-) Hier wordt het beweegbare bordes gedemonstreerd.


De BR 103 heeft in het echt daadwerkelijk met ICR gereden, op de verbinding naar Keulen, aldus Hans. Dus zelfs de koersborden op deze trein zijn correct! ;-)


De 103 had nog nauwelijks gereden en heeft hier fijn zijn wieltjes kunnen strekken. Deze avond heeft-ie meer gereden dan zijn hele loopbaan tot nu toe :mrgreen: En hij loopt erg mooi!


De op afstand bedienbare stroomafnemers produceren - ik kan niet anders zeggen - héél bijzondere geluiden....  :shock: Soms lijkt het wel of er muziek uit komt, vooral als-ie aan het kalibreren is :-P  Is dat eenmaal gebeurd, dan kun je met twee functietoetsen de stroomafnemers perfect op afstand bedienen. Dat geldt overigens ook voor het meetrijtuig met het display aan de zijkant, en voor de railbus.

Hans, bedankt voor het meebrengen van deze bijzondere stukken materieel!

Martijn 8)