Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.

Gestart door Roland zondag 14 maart 2010, 20:28:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
-
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Ook een leuk filmpje.
Volgens mij kun je hem op de fiets behouden :)
Brug in het nieuwe kleurtje ziet er ook wel strak uit.

Groeten,
Ton.
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Haha, ja, lopend zou nog zelf wel kunnen!
Het duurde echt lang voordat het ding eindelijk in beeld kwam.

En ja, ben er zelf in 2007 ofzo nog eens geweest, als je er onderdoor rijdt met de auto is het echt een machtige en imposante brug. 1200 meter is dan echt LANG. Moet nog wel ergens foto's hebben die ikzelf geschoten heb, zal morgen even zoeken.
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
-
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Mister1736 en ik zijn er ook al een keer wezen spotten in 2007. Eerst iets verderop bij een klein bruggetje, vooral materieel liggen spotten (Is ook -filmpje- van) maar naderhand even bij de grote bekende brug gaan kijken



Meer foto's van de omgeving (niet de brug zelf) staan -klik hier-
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Mijn 100e bericht  :D

Ik heb destijds eens gelezen dat er NIET ÉÉN spoorwegovergang in het traject zit! Alle overgangen zijn opgelost met bruggen, viaducten en tunnels. Het spoor zou in de Tweede Wereldoorlog zijn gebruikt voor nogal onmenselijke transporten en om die zo snel mogelijk doorgang te laten vinden, zou het traject dus niet één spoorwegovergang kennen.

Zoiets staat me nog bij toen ik er in 2002 vlakbij op vakantie was en informatie van de brug aantrof in een brochure.

Mooi filmpje trouwens Sascha!
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Nog enkele links naar websites:

Klik hier voor foto's van de werkzaamheden aan de brug.

Deze komen van deze website.

En hier hebben we nog meer foto's.

Deze komen van deze website.
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Dit viaduct is werkelijk indrukwekkend!
Ik ben ook al eens geweest om foto's te maken maar het is helaas niet zo eenvoudig om een leuk plekje te vinden omwille van de hoogteverschillen daar :D

Ik heb zelfs het geluk eens gehad om met een class 66 te mogen meerijden, we passeerden toen over dit viaduct :D ik kan jullie verzekeren ==> ADEMBENEMEND !!! Het uitzicht daarboven is prachtig!

Zoals je kan zien kan je er in de zomer prachtige foto's gaan maken. Wanneer je onderaan het viaduct staat lijken de treinen wel miniatuurtreinen! Vooral met diesels is het nog indrukwekkender, dan hoor je het geluid over heel de vallei weergalmen :D

Echt een aanrader als je er naartoe kan gaan!

Groeten, Peter
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Ik ben er al vaak langs gereden (onderdoor) maar heb er nog nooit een trein overheen zien rijden.
Heerlijk filmpje van een prachtig viaduct. Dat geluid, die trein, het lijkt net een modelspoor brugde omgedraaide wereld???
Dank voor het delen!!

Groeten Dennis
Re:Goederentrein over spoorviaduct Moresnet, België.
Toch schijnt het dat er 70 tot 90 treinen per dag overheen komen...

Nog wat meer van YouTube, deze zijn dus NIET van mij:

Geweldig deze!


Ook wel mooi in beeld gebracht:


En zet hem daar maar stil  :D (vanaf dezelfde oprijlaan gefilmd als dat ik gedaan heb)


Kippevel bij deze, echt, helemaal super! Diesel-powerrrrrrr!!!  :D


En zo staan er nog wel meer op, maar dit vond ik persoonlijk hele mooie filmpjes, met name die laatste.
Geweldig hoe dat gedreun over de subwoofer klinkt  :lol:

Ohh, nog meer van de 55-serie: SCHITTEREND!