Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Dagje Leer update 22 Maart

Gestart door Alves zaterdag 13 maart 2010, 12:16:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dagje Leer update 22 Maart
Hallo,

Ik had Woensdag vrij van school en ben toen samen met mijn moeder naar Leer geweest. Ik ben toen ook nog even naar het station geweest en een paar treinen gefilmd en gefotografeerd.



Railion BR 185 met een lege autotrein uit richting Emden. Crisis? Ik heb de trein ook wel eens vol gezien.



DB BR 101 met een EC/IC vertrekt uit Leer naar Emden en daarna door naar Norddeich Mole.



DB BR 185 rijdt als losse locomotief door station Leer.



DB BR 111 145-9 met de RE naar Emden



Een RE naar Rheine met een Karlsruher Kop ( Correct me if im wrong ). Ik heb die dingen nog nooit in Leer gezien.



DB BR 101 046-1 met de EC/IC naar Luxemburg via Koblenz. Dit vind ik mijn mooiste foto tot nu toe. Alleen jammer dat de locomotief zo vies is ( Niets vergeleken bij een Railion 1600 )  :lol:.

Weet iemand trouwens waar ik de tijdtafels van Railion Deutschland kan vinden?

MVG Dewey
Re:Dagje Leer
Lid sinds: 2006

offline
Re:Dagje Leer
Prachtige foto's Dewey,

Kun jij nog vertellen welk type loc er voor de trein met de Karlsruher Kop stond?
Andre
Re:Dagje Leer
Alves
gast

Re:Dagje Leer
Hoi Andre,

Volgens mij een BR 111.

MVG Dewey
Re:Dagje Leer
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Dagje Leer
Hoi Alves,

Die wagon met Karlsruher kop vind je op vele plaatsen in Duitsland,en heeft een groot aantal lokseries die hiervoor regional expressworden gebruikt.

Een BR 111 is heel goed mogelijk,net zoals een Br 110,of een BR218 8)
Je hebt er mooie foto`s van gemaakt,en je vrije dag goed benut :D

En niet te vergeten de filmpjes,heb ze allemaal bekeken,bedankt voor het plaatsen  :wink:

Mvg Hans V200.0
Re:Dagje Leer
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Re:Dagje Leer
Hoi Alves,

Weer mooie foto´s en filmpjes.
Volgens mij kan je de tijdtafels van DB Schenker vinden op http://www.drehscheibe-online.de/.
Dit is een Duits forum over treinen.
Ik weet alleen niet of je goed Duits kan.

Groeten,

Leon.
Re:Dagje Leer
Alves
gast

Re:Dagje Leer
Hoi Hans en Leon,

Bedankt. De locomotief die er voor hing was zeker weten geen BR 218. Ik zelf wel een beetje Duits, maar mijn vader kan het heel goed Duits dus geen probleem.

MVG Dewey
Re:Dagje Leer
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Dagje Leer
Mooie foto's en filmpjes! Altijd leuk om ziets te zien.  :)
Re:Dagje Leer
Alves
gast

Re:Dagje Leer
Bedankt volgende keer zal ik meer foto's  maken. Leon heb je ook een link naar het draadje met de tijdtafels?

MVG Dewey
Re:Dagje Leer
Rob_D
gast

Re:Dagje Leer
Hoi Alves

Mooie filmpjes en foto's

bedankt voor het plaatsen

groeten van Rob
Re:Dagje Leer update 14 Maart
Hoi iedereen,

Ik wist dat er vandaag een goederentrein door Nieuweschans zou komen, dus ik samen met mijn stiefvader om 20 over 6 in de auto gestapt en naar het station gereden.



Ik schrok me rot toen die toeterde  :lol:. Vandaar dat ik Woooooow zei....

MVG Dewey
Re:Dagje Leer update 14 Maart
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Dagje Leer update 14 Maart
Leuk filmpje hoor! :D
Re:Dagje Leer update 22 Maart
Hallo iedereen,

Ik ben Zaterdag samen met mijn stiefvader nog even naar Leer geweest om mijn statief uit te proberen en mijn stiefvader wou nog bij een autozaak kijken.



Toen ik er net aankwam stond de RE naar Hannover met een BR 146 klaar.





Toen kwam er een tijdje niets en zijn we maar even iets te drinken gaan halen. Toen we net op het perron stonden zag ik wat lichtjes in verte. Ik vond het wel heel speciaal dat de machinisten wissel in station Leer plaatsvond en niet in Ihrove of Leer GBF.



De andere trein was nog maar net weg en toen zag mijn stiefvader lichtjes in de verte. Ik dacht zelf dat het gewoon een RE was, maar mijn stiefvader zei "Film toch maar, je kan het toch zo weer verwijderen". Dat er een Railion BR 189 met NL vlak de trein trok was al mooi, maar ook nog een volle autotrein met redelijk wat Audi's was helemaal geweldig. Ik vond voor 3 uur wachten 2 goederentrein toch erg matig, maar het was het wel waard.



Er stond reclametekst voor de DB op deze locomotief, wat precies weet ik niet meer, maar iets van dat hun prijzen goed waren voor de portemonnee ( 66 voor een retourtje Leer - Hamburg  :lol: ).

MVG Dewey
Re:Dagje Leer update 22 Maart
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Dagje Leer update 22 Maart
Citaat van: Alves op maandag 22 maart 2010, 16:50:57
Er stond reclametekst voor de DB op deze locomotief, wat precies weet ik niet meer, maar iets van dat hun prijzen goed waren voor de portemonnee ( 66 voor een retourtje naar Leer  :lol: ).

"Unsere Preise schonen Ihren Geldbeutel. Unsere Züge schonen die Umwelt"  In het Nederlands: "Onze prijskaartjes ontzien uw portemonnaie. Onze treinen ontzien het milieu."

Leuke filmpjes weer! Bedankt!
En wat een mooi geluid maken die E-loks toch bij het optrekken. Ik blijft dat toch prachtig vinden als zo'n lok relatief stil al die kracht ontwikkelt.
Re:Dagje Leer update 22 Maart
Dat stond er inderdaad op.. Ik vind het geluid ook schitterend en de locomotief trekken ook ongelofelijk snel op. En als zo'n BR 111 vertrekt gaat eerst de motor weer aan en dat maakt een schitterend geluid.

MVG Dewey
Re:Dagje Leer update 22 Maart
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Dagje Leer update 22 Maart
Hallo,

N.a.v.
"Unsere Preise schonen Ihren Geldbeutel. Unsere Züge schonen die Umwelt"  In het Nederlands: "Onze prijskaartjes ontzien uw portemonnaie. Onze treinen ontzien het milieu."
een tip:

Met een Kruidvat-dag-kaartje kan je hier ook komen. Helaas alleen op zaterdag of zondag, maar voor 12,95 is dat helemaal goed voor je portemonnee. Dit is voor de hele dag reizen door NL. Kan je ook nog een beker koffie (beter bakkie dan in Nederland op het station) en een koek halen in het station, of naar de Turkse Imbus naast het station, voor een Dönner.

Groetjes van Marcel (die hier een weekje eerder was)