Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Simpele decoder voor kleine lokjes 3029

Gestart door Populier vrijdag 12 maart 2010, 20:23:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Heb nog 3 kleine lokjes 3029 liggen. Er zit al een permanent magneet in.



Volgens mij heeft het geen zin om hier lopi's  in te bouwen. Ik zoek naar een goedkope eenvoudige decoder. Heb ervaring met de U 75000 maar zoek iets goedkopers.
Wie weet iets leuks en heeft er ervaring mee?

groet Hennie
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
TAMS- decoders ? ANDI

John
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
@ John
Volgens mij is de ANDI de U 75000. Kan maar dan moet ik de veldspoel er weer inbouwen. Zoek de simpelste decoder: er hoeft alleen maar gereden te worden, geen licht niets. Wil graag ervaringen horen van gebruikers van denk ik Tams en LDT.

groet Hennie
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Het prijsverschil tussen een goedkope en een topklasse decoder is tegenwoordig
zo gering, ik zou er gewoon toch een lokpilot inzetten.
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Kuehn kan ook 8)
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
maar hoe rijdt dat? daar gaat het om. de andi bv. is nogal stotterend in het begin en spuit vervolgens weg. Ik zoek dus het rijgedrag van de lopi  voor het geld van de tams(de krent)

groet hennie
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Kuehn decoders zijn prima decoders behoren bij de top.
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Hennie,

ik heb er 2 met een Kuehn T125/T145 NMRA-DCC/MOTOROLA decoder , en dat rijdt perfect. Is met lastregeling, en zat CV's om in te stellen, ouwe prutser :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Mvg van de andere Prutser 8)
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Zijn dat decoders voor wissel en gelijk zoals de ANDI van U* ??

Grts
Johan
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Let op dat de Kuehn decoders niet tegen de analoge omschakelspanning kan en dus niet geschikt zijn voor analoog gebruik!

Tis maar even gemeld je weet nooit wie op het idee komt om ook even analoog te testen...........

Mvg, Johan
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
@ Johan
Dat is een goeie!  Merci. Schrijf net een bericht over een andi 75000 en een test op de analoge baan. Zal dit dus in gedachten houden. Keek vanavond even bij Conrad en zag een ldt decoder voor ? 15 of 16. Zijn hier ervaringen mee?

groet Hennie

sorry Johan/Gert
Had helemaal niet in de gaten dat jullie gereageerd hadden. Johan: de Andi "was" bij mij een goede eenvoudige decoder. zowel analoog als digitaal te gebruiken. Hij heeft alleen de laatste verbouwing niet overleeft(denk ik). Zocht nu een goedkoper alternatief omdat deze kleine lokjes niets anders hoeven te doen dan af en toe een klein stukje te rijden zonder verlichting lastregeling maar met baansound :wink: Denk toch dat ik maar voor de lopi opteer. Scheelt wel weer totaal ca. ? 45 maar ja.

groet nogmaals
Hennie
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
deze:? klikje
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
@ Beginner
Je hebt zeker net naar mijn berichtje over de onwillige ANDI 75000 decoder gekeken?? :lol:

groet Hennie
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Citaat van: Populier op zaterdag 13 maart 2010, 22:43:55
@ Johan
Dat is een goeie!  Merci. Schrijf net een bericht over een andi 75000 en een test op de analoge baan. Zal dit dus in gedachten houden. Keek vanavond even bij Conrad en zag een ldt decoder voor ? 15 of 16. Zijn hier ervaringen mee?

groet Hennie


nee, dit
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
@ Beginner

Ik was zelf een beetje in de war van al het typen. Haalde twee berichten door elkaar.  :oops:  Heb je ervaringen met deze decoder?

groet Hennie
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Hoi Hennie.
Heb zelf ook al veel gezocht naar de "goedkoopste" goedwerkende decoder.
Bij "mijn" aanbiedingen zit ook een delta decoder (op basis van M delta decoder) voor ?15,-
Al wel een aantal van geleverd maar helaas nog geen reacties of (test) verslagen gelezen.
(zelf moet ik nog steeds mijn eerste (complete) decoder inbouw doen. :oops:)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Citaat van: Populier op zondag 14 maart 2010, 11:57:51
@ Beginner

Ik was zelf een beetje in de war van al het typen. Haalde twee berichten door elkaar.  :oops:  Heb je ervaringen met deze decoder?

groet Hennie

nee, heb hier geen ervaring mee helaas maar ben er wel naar op zoek, ben ook met zoiets locje bezig.
als je de reacties ziet, staat er ook iets van:
CiteerZeer vergelijkbaar met een marklin delta decoder.

Mvg,
Wilco
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Delta decodertje 6603 past precies in zo'n 3029. Wel zonder decoder behuizing er in zetten met wat isolatie tape en kauwgum !

zie ook http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=loc-decoders:marklin#maerklin_6603_delta_decoder

Na inbouw lopen ze mooier dan ze ooit gelopen hebben !!

en als je toch bezig bent nog even een ledje en w'stand in het "stookhol" en hij is nog verlicht ook !

Jos (Tummy)
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
@Jos
Ik zal niet gaan twisten over het mooie lopen maar wel over het feit dat er permanent magneten in zitten. Om deze weer te vervangen door de originele veldspoelen voel ik niet veel voor. Heb overigens nog wel een delta liggen maar ben nog aan het solderen.

groet Hennie
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Uiteraard die veldspoelen ! Maar geloof me, inmiddels in het verleden een stuk of 4 van deze lokjes voorzien van die oude decoders en bij mij liepen ze daarna veel rustiger. Mocht je toch besluiten zorg dan dat de print met zijn uitsparing (a/d lange zijde) naar beneden wijst zodat ie net boven die verhoging in het loc-huis zit. Spaart daardoor paar mm inbouwruimte!
succes
Jos
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Onderstaand 3029 tigjuh :D is een juweeltje 8), met schakelbare LED verlichting 8)



Dit mooie machientje is omgebouwd door wijlen Hans van der Voort van der Kleij, alias KROKO 04, een groot treinkenner/fanaat, die ons helaas te vroeg is ontvallen :(

Heb het destijds bij hem gekocht, omgebouwd en wel, en zijn decoders (eerst de K04 en later de K05 op basis M*60760) waren wel lekker klein 8), en te gebruiken met de originele motor/veldspoel.

Dit Locje doe ik dus echt NOOIT weg 8) 8)

Mvg Gert
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Groot gelijk Gert
Kan je misschien proberen een detailopnames te maken van de led verlichting? Ben benieuwd hoe die dat in die kleine ruimte voor elkaar heeft gekregen. Heeft die de originele imitatie lampjes doorboord? Mag toch aannemen dat er geen achter verlichting in zit? Kan je de kap voorzichtig lichten om het frame te fotograferen? Krijg er ook zin in om zoiets te proberen. Misschien morgen eens naar de maat van de micro lopi 3.0 kijken.

groet Hennie

ps. mijn eerste lokje de 3000 (nog met dubbele omschakeling) zit ook in het originele doosje uit 1953/4 ?? in de doos en er komt geen decoder in.
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Goh Gert ! Schrik even van jouw bericht (Kroko04) Vorig jaar nog een BR103 van hem gekocht. Moet dus onlangs gebeurd zijn!

Soortgelijke ledjes (kleur) zitten óók in m'n BR103 evenals rode als achterlicht.

Dat locje van jouw, in één woord, prachtig, zuinig op zijn. Krijg net als Hennie zin om te gaan verbouwen. Trouwens óók iets voor onze WIKI, absoluut !! (of staat ie er al in, dadelijk ff kijken!)

GRAAG SPECIFICATIES EN X-tig foto's AUB  :lol:

groet

Jos
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Citaat van: Beginner op zaterdag 13 maart 2010, 22:56:29
deze:? klikje

kan deze decoder?
ik heb ook zo'n locje, 3000 serie.
nog niks omgebouwd en omschakelrelais ed zit er nog in.

Mvg,
Wilco
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Ik denk van wel is MM en DCC wisselspanning. Heb er geen ervaring mee. Je kunt, maar is wel duurder, ook de U75000 gebruiken. Heb ik een aantal van ingebouwd. Als je meer eisen aan het lokje stelt, zeg maar cruise control, dan moet je naar een setje van ESU met permanent magneet en Lokpilot 3. Kost ca. ? 38 maar geeft een uitstekend resultaat, heel rustig optrekken met 28 stappen.

groet Hennie
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
Deze decoder heb ik ook in  mijn 3000 locje gezet, past priema. Heb er zelfs nog een hulp elco bij kunnen plaatsen.
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
@Janvis:  Bedankt, ik heb deze besteld, dus zie wel even, maak misschien wel even wat foto's en plaats hier dan wel ff
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
wil je niet laten schrikken, maar deze decoders zijn voor 'wisselstroom' motoren, en je geeft aan dat je al permanent magneten hebt ingebouwd..... dat gaat dan dus niet werken, had je de 'gelijkstroom' versie moeten bestellen.

Walter
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
eeeh, dat was ik niet hoor
Re:Simpele decoder voor kleine lokjes 3029
De verhalen gingen ook een beetje door elkaar heen lopen. Vandaar het misverstand. De vraag ging over een goedkope decoder voor een lokje met permanent magneet. De reactie ging over het lokje van Gert waar de originele veldspoel nog inzat. Vandaar de verwarring.
groet Hennie