Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin 26561 ICL-trein

Gestart door marklinfanaat vrijdag 12 maart 2010, 16:25:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Hallo allemaal,

Ik ben blij met mijn ICL.
Ook heb ik interieurverlichting erin zitten, komen nog foto's van.
En daar schijnt gelukkig niks van door :)
Dus het ziet er netjes uit :)

Mvg
Falco
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Hoi,

Hierbij de nacht foto's:





Hier kan je zien dat hij niet doorschijnt :)

Mvg
Falco
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Als ik jou was zou ik hem wat dimmen. Is nogal fel zo.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
tja hij is overgespoten, dus er zitten minstens 4 lagen verf over elkaar, daar komt geen licht meer doorheen hor
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Laurent op dinsdag 21 juni 2011, 00:17:39
Als ik jou was zou ik hem wat dimmen. Is nogal fel zo.

Nee hoor,
ik heb hem op ISO 400 en F5.6 gemaakt, dus de sluitertijd was langer dus hij is wat overbelicht :) dat moest ook om het goed te kunnen laten zien. Dus ik hoef ze niet te dimmen :)

Mvg
Falco
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Wat was je sluitertijd dan?
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Laurent op dinsdag 21 juni 2011, 18:16:15
Wat was je sluitertijd dan?

rond de 3 a 4 seconden.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Je kan er, vind ik, beter een extra lamp op zetten.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Als je in de avond/nacht foto's maakt, standaard gebruiken en iso op 100 zetten. Sluitertijd moet je gewoon even mee spelen.

Al thans dat doe ik altijd ;).
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 28 juni 2011, 22:21:39
Als je in de avond/nacht foto's maakt, standaard gebruiken en iso op 100 zetten. Sluitertijd moet je gewoon even mee spelen.

Al thans dat doe ik altijd ;).

Dankjewel voor de tip ;)

Mvg
Falco
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 28 juni 2011, 22:21:39iso op 100 zetten.
Met een moderne DSLR kan je prima op ISO 400 of 800 platen, daar zitten zoveel megapixels op dat dit nauwelijks ruis oplevert.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
goedendag,

ja ....  :Pmaar de set 26561 is erg mooi en eindelijk de sluit verlichting en airco kasten op de loc, wel een beetje uitgemolken, maar ja dat is marklin,  hopen dat ze nu ook los komen met deze variant mvg :D mark
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Een vraagje aan hen, die deze lok hebben:

Als je de kap opent, en de bedrading volgt; heeft de lok een gemeenschappelijke oranje draad naar de decoder, of is deze apart (gescheiden) op de decoder gesoldeerd? (dus niet op de decoder elektrisch verbonden) Waar ik naar toe wil: is de decoder zo te programmeren, dat de sluit-verlichting apart is in- en uit te schakelen?
Bij sommige loks is deze functie niet geactiveerd.

Gr. Marcel
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
De sluitverlichting kan standaard al apart uitgezet worden. Op een 6021 kunnen de 4 extra functies gebruikt worden als je het 2e adres activeer. Tweede adres activeren kan door in cv75 een adres te programmeren. Dan kan je op het 2e adres met f2 en f4 de verlichting schakelen.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: loc1200 op vrijdag 29 juli 2011, 19:12:36
Een vraagje aan hen, die deze lok hebben:

Als je de kap opent, en de bedrading volgt; heeft de lok een gemeenschappelijke oranje draad naar de decoder, of is deze apart (gescheiden) op de decoder gesoldeerd? (dus niet op de decoder elektrisch verbonden) Waar ik naar toe wil: is de decoder zo te programmeren, dat de sluit-verlichting apart is in- en uit te schakelen?
Bij sommige loks is deze functie niet geactiveerd.

Gr. Marcel

De lichtfuncties zijn (als ik het goed doe uit mijn hoofd:
- Alleen frontlichten
- Alleen sluitlichten
- Front en sluitlichten
- Beide zijden rangeerlicht

Edwin
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Hoi Marcel,

Als je tijd hebt (en ik ook) wil ik wel een keertje met deze set langskomen hoor? 't Is toch niet zo ver weg.

Laurent
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: loc1200 op vrijdag 29 juli 2011, 19:12:36

Een vraagje aan hen, die deze lok hebben:


Soms kun je antwoorden ook vinden door even in de gebruiksaanwijzing te kijken: ;)

http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/26561_betrieb.pdf

De link kun je naar je taakbalk slepen.

Gr, Ben.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Laurent op zaterdag 30 juli 2011, 12:58:05
Hoi Marcel,

Als je tijd hebt (en ik ook) wil ik wel een keertje met deze set langskomen hoor? 't Is toch niet zo ver weg.

Laurent

Hoi Laurent,

Is het overwegen waard!
Wordt dan wel over een 1 1/2 maand.
Ik heb het nu te druk.

Gr. Marcel
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Geeft niet. Dan is mijn OV weer geldig :) We spreken wel wat af ja.

Laurent
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Hallo,

Iemand zo'n set kopen voor 299,95? Moet je in Göppingen zijn, sets zijn wat minder maar ja er zijn mensen die de goede ook slecht vinden. Geen garantie, maar dat valt ook wel te overzien want keuterman is toch gewoon een topper. Toen ik van het weekend er was lag het schap vol met 40 dozen, maar er ligt vast nog wel wat achter. Maar de loc is natuurlijk gewoon wel het beste van het beste ;) Dan krijg je er nog 5 rijtuigen bij ook!

Gr Eddie
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 17 augustus 2011, 13:48:04

Iemand zo'n set kopen voor 299,95?

Geen garantie, maar dat valt ook wel te overzien want keuterman is toch gewoon een topper.


Toppunt van risicootje nemen: Marklin set kopen zonder garantie. Wie durft dat aan? :O

Gr, Ben.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Minder risico dan een mehano set kopen natuurlijk >:-D

Je krijgt hem dan voor minder dan de reguliere verkoopprijs aan winkels :O

Gr Eddie
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 17 augustus 2011, 19:07:24

Minder risico dan een mehano set kopen natuurlijk >:-D


Helemaal waar. :)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Nou zitten er in die set eenvoudige modellen van vroeger dus dat repareer je gewoon lekker zelf.  :D
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Misschien iets voor de doe-het-zelf-ers?

Groet,

Jakop
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2018

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Inmiddels heb ik ook de ICL-set gekocht bij Grootendorst, ook heb ik er mooie witte DigiRail-ledstrips erin laten bouwen. Morgen even ophalen. :)

Ook de Central Station heb ik er bij gekocht.

Re:Marklin 26561 ICL-trein
Voor degene die deze set nog zoekt en naar de IMA in Göppingen gaat, nu in de aanbieding in de "Fundgrube" van het Märklin Museum voor ? 249  :)

(En de 37122 (1200 ACTS) voor ? 99)

Bron: http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=91&t=63981&view=unread#unread

Groet,

Fokke
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Mooi prijsje, vooral als de loc verder goed is. Helaas kan/kon ik niet maar ik ga dit wel een (1e) keer naar Goppingen.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
De ICL-stam heeft enige tijd als bonte trein gereden met DB rijtuigen in oude InterRegio en IC kleuren, getuigen o.a. deze pagina over een ICL treinsamenstelling.

Mijn vraag is nu: heeft M* (of een andere fabrikant) rijtuigen type Bim(d)z in IC-kleuren (wit met rode bies) uitgebracht die passen bij deze ICL-trein set (dus in 1:100) ?


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Roco heeft eenAimz 261.4.
En een Bpmz 293.2.
Ook een Bvmz 185.
Een Bpmz 293.2.
Fleischmann biedt een Bim 236.5 aan.

Grt, Ronald.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Bedankt voor het meedenken, Ronald. :thumbup:

Helaas zijn alle Roco rijtuigen die jij suggereert exact in schaal 1:87 (= 30,3 cm lengte) en dus niet zo geschikt om te combineren met de 1:100 rijtuigen uit deze set. :?

En die Fleischmann is in schaal 1:93,5 (= 28,2 cm lengte). Iets minder afwijkend, maar toch ook 1,2 cm langer dan de broertjes/zusjes van M*.

Had ook al hiero (Roco) en hiero (M*) gekeken. Helaas zit daar ook geen Bim(d)z in 1:100 tussen.

Bovenstaande links zijn wel gedateerd, dus hoop ik dat ik een recente uitgave over het hoofd zie. Wie het weet mag het zeggen. :)

Groet, K
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Märklin heeft wel 1:100 rijtuigen uitgebracht die er sprekend op lijken. Die zou ik gewoon nemen; de modellen die "ICL" moeten voorstellen zijn ook bepaald niet helemaal kloppend.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Aar op vrijdag 16 september 2011, 00:48:24
Inmiddels heb ik ook de ICL-set gekocht bij Grootendorst, ook heb ik er mooie witte DigiRail-ledstrips erin laten bouwen. Morgen even ophalen. :)

Ook de Central Station heb ik er bij gekocht.



Ik wil de rijtuigen zelf voorzien van binnenverlichting, kun je misschien vertellen welke Digirail is er in gegaan? Verder nog de vraag of een van jullie er toevallig ook sluitverlichting heeft ingebouwd? En zo ja welke?

Alvast bedankt voor de info.

Sander
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Bij Piko is onder de Hobby modellenreeks ook een aantal rijtuigen te vinden. De site is echter karig qua informatie over de typen, alleen bij deze set zijn de typen vermeld. Lengteschaal 1:100.

Groet,
Ronald
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: timtrein op maandag 12 december 2011, 19:22:27
Märklin heeft wel 1:100 rijtuigen uitgebracht die er sprekend op lijken. Die zou ik gewoon nemen; de modellen die "ICL" moeten voorstellen zijn ook bepaald niet helemaal kloppend.

Klopt, dit zijn echter (voor zover ik weet) allen Bpmz (bijv. 42272) of Apmz (bijv. 42862) type rijtuigen met rechte dakeinden. Die Bim(d)z rijtuigen  hebben ronde/bolle dakeinden (zie bijv. ook 43500/43501/43502/43503). Ben geen kniesoor, maar dat maakt optisch toch wel een wezenlijk verschil.

Citaat van: rorail op maandag 12 december 2011, 23:23:48
Bij Piko is onder de Hobby modellenreeks ook een aantal rijtuigen te vinden. Lengteschaal 1:100.

Bedankt, Ronald. :thumbup: Ook hier gaat het echter om Bpmz/Apmz en aanverwante typen met rechte dakeinden.

Al deze rijtuigen horen eerder thuis in de IC Schiphol-Berlijn.

Begint erop te lijken dat er twee opties zijn:
- wachten tot M* met een kleur variant van 43501/43503 komt in IC-kleurstelling
- zelf de luchtkwast ter hand nemen

Bedankt voor het meedenken! :thumbup:


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2018

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: MrSanderson op maandag 12 december 2011, 23:02:29
Ik wil de rijtuigen zelf voorzien van binnenverlichting, kun je misschien vertellen welke Digirail is er in gegaan? Verder nog de vraag of een van jullie er toevallig ook sluitverlichting heeft ingebouwd? En zo ja welke?

Alvast bedankt voor de info.

Sander
Er zit Digirails is, ik weet niet welke, maar het is als ik goed herinner witte led. Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om hem uit te testen, vanwege een opknapbeurt van mijn kamer (en dat betekent dus ook een nieuwe spoorbaan).
Sluitverlichting heb ik niet laten plaatsen. Schijnt best complex te zijn. Komt misschien nog wel eens. :)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 29 juli 2011, 20:20:15
De sluitverlichting kan standaard al apart uitgezet worden. Op een 6021 kunnen de 4 extra functies gebruikt worden als je het 2e adres activeer. Tweede adres activeren kan door in cv75 een adres te programmeren. Dan kan je op het 2e adres met f2 en f4 de verlichting schakelen.

even een kick omhoog,sinds een week of 2 de loc in mn bezit (1828),werkelijk een prachtding!!!
Ben een complete noob op het gebied van digitaal,wel sinds een tijdje in bezit van een 6021 om het eens te ontdekken.
Nou heb ik dus de loc op adres 17 staan en heb ik f1 tot f4 voor de functies (afremvertraging en toeter) maar hoe doe je dat dan als je die andere functies wil gebruiken en een tweede adres aan wil maken,dus even digitaal voor dummies :?
Re: Marklin 26561 ICL-trein
Misschien is het 2e adres 18?

Gr, Ben.
Re: Marklin 26561 ICL-trein
Oh nee... Mijn 'nemesis'   8o

Wat vind je van de rijtuigen?
De loc zèlf, is een plaatje... (ook al ben ik zelf aan het wachten op de vrienden van Ls M)


Stoor je je zèlf niet aan de verkeerde lengteschaal en de vreselijke plastic afwerking van de rijtuigen?

Groetjes Elbert (geen fan van deze set, maar dat was allang duidelijk)


P.S.
dit is mijn mening... als mensen blij zijn met deze complete set, dan wil ik niks aan hun enthousiasme verminderen...  :thumbup:
Re: Marklin 26561 ICL-trein
nee,daar reageert ie niet op,het gaat mij erom hoe je een 2e adres aanmaakt met de 6021,dat weet ik dus niet,en kan ik ook nergens vinden.
@stamhe,ik heb ook alleen de losse locomotief gekocht,de winkelier had enkele sets uit elkaar gehaald en verkocht alles los,nou vindt ik de rijtuigen ook niet zo (de rijtuigen aan-sich al niet,heeft niks met het marklin model te maken) Bij mij zal de loc met DDM1 gaan rijdenen/of icr. Maar het is dan idd wel fijn dat ik dat aan 1 kant de verlichting uit kan zetten.
Re: Marklin 26561 ICL-trein
2e adres: CV 75 van de waarde Locadres + 1 voorzien.
Re: Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: asconahobbyist op zondag 23 december 2012, 18:20:02
nee,daar reageert ie niet op,het gaat mij erom hoe je een 2e adres aanmaakt met de 6021,dat weet ik dus niet,en kan ik ook nergens vinden.
Zie: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27374.0

Mvg,
Peter
Re: Marklin 26561 ICL-trein
Dankjewel,ga ik dat proberen!! Uitleg is duidelijk zat,dus zelfs ik moet daar wel uitkomen! :thumbup: