Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin 26561 ICL-trein

Gestart door marklinfanaat vrijdag 12 maart 2010, 16:25:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kokkie NS 6400
gast

Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 22 maart 2011, 19:01:39
Een winkelleider heeft een commercieel belang, dus hoezo als "echte marklinfanaat"?

Gechaftsfuhrer van marklin Göppingen.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Kokkie NS 6400 op woensdag 23 maart 2011, 16:51:27
klein vraagje aan de heren die getuigen van de set zijn: hoe heeft Marklin de sluitverlichting gemaakt??dwz hebben
ze een warmwitte en een rode LED via de zelfde lichtgeleider gedaan?? wat zit er nu op de plaats van de vroegere opgeschilderde
achterlichten??
Op de plaats van de "opgeschilderde achterlichten" zit nu gewoon rood licht.
Ik zag geen vals licht doorschijnen, niet bij rood noch bij wit.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
@Kokkie, netjes rode op de plaats van de rode en de warmwitte op de plek van de warmwitte.
Kom, Het is Marklin.  ;) geen speelgoed.  ;)
Dus twee verschillende lichtgeleiders.

Diverse winkeliers melden dezelfde problemen met het spuitwerk, dus dat fototoestel kun je achterwege laten. Het zijn echt alle sets.
Het is productiematig mis gegaan.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Kokkie NS 6400 op woensdag 23 maart 2011, 16:57:54
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 22 maart 2011, 19:01:39
Een winkelleider heeft een commercieel belang, dus hoezo als "echte marklinfanaat"?

Gechaftsfuhrer

En hoe noemen we dat in het Nederlands :oops: :razz:
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kokkie NS 6400
gast

Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kijk das mooi....de exploded view tekening liet het niet duidelijk zien....

Neem mij vooral niet kwalijk.......beginners-foutje   O:-D
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Het was een grapje he van mijn kant.
Voor dat geld kan Marklin het niet maken om met een 1800 te komen die met 1 geleider zou zijn voorzien.  ;)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kokkie NS 6400
gast

Re:Marklin 26561 ICL-trein
bedrijfsleider  B)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Die witte strepen op de koploper zijn nauw eenmaal een fout, en is tevens geen spuitwerk maar een 'opdruk'. Hier is 'slordig' spuitwerk afgeleverd zo te horen.

Re:Marklin 26561 ICL-trein
M zou er goed aan doen openheid van zaken te geven. Veel klanten hebben de set besteld en wachten hier al heel lang op. Ook zullen er wel aanbetalingen zijn voldaan.
Het is niet meer dan netjes om je klanten te informeren over eventuele problemen.
Nu ontstaat weer het gebruikelijke speculeren. Het forumbeheer wordt hier zo zenuwachtig van  :D
Maar eigenlijk roept M dit volledig over zichzelf af. De ene winkelier gunt een klant wel een blik in de doos en de ander weer niet. Beetje onhandig allemaal.
Zal toch niet zo zijn; slecht spuitwerk en warmwitte verlichting?
Ik vrees dat de definitieve levering nog wel eens een tijdje zal kunnen duren.
Jammer om te moeten constateren; een falende eindcontrole (en dat is niet voor het eerst) en een gebrek aan regie.  :thumbdown:
Jammer!
Groet,
Erwin die toch maar weer een HAG-model gaat kopen
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Het probleem is dus dat het naar buiten is gekomen. Oplossing daarvan zou openheid kunnen zijn. Ik denk dat ze kwaad zijn dat we het uberhaupt weten en op de lekken.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Mogelijk. Natuurlijk is M geirriteerd. Maar laat ze dan eens in de spiegel gaan kijken!
Door geen openheid te geven roep je het over je zelf af. Er lekt altijd wel iemand.
Wees dat gewoon voor. Mogelijk is het best slordig wat er is gebeurd.
Door gewoon aan te geven wat er aan de hand is, wat ze er aan gaan doen en wanneer de uitlevering wordt verwacht verdien je mogelijk respect bij je klanten terug. M heeft veel vaste klanten en die hebben best wel begrip voor de situatie, zeker als de problemen netjes worden opgelost.
Groet,
Erwin
Re:Marklin 26561 ICL-trein
maar oke, prima,

maar dan rest mij 1 vraag: wie doet die slecht gespoten wagens dan in de doos zonder het te constateren?

Kwaliteitscontrole?

Kevin
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Vrouwen >:-D
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
De vraag rest,
Wanneer komt Marklin met de officiële mededeling.
En wat gaat ze er aan doen om haar klanten zo tevreden te houden.
En wat gaat ze wijzigen?

Mvg
Falco
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: falco1994 op woensdag 23 maart 2011, 22:14:06

Wanneer komt Marklin met de officiële mededeling.


Die gaat niet komen. En naar ik meen heeft M* op dit Forum ook geen officiele roeptoeter.

Daarom toeteren we allemaal zelf maar wat. :P

Gr, Ben.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
 :idea:

Misschien was die toeter wel een stoomfluit :mrgreen: :mrgreen:

:-(
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Veritas op woensdag 23 maart 2011, 14:11:58
Dus Eric-Paul en ik komen netjes met feiten.
En wie is "ik"  :question:.

Mvg,
Peter
Re:Marklin 26561 ICL-trein
het zijn idd warmwitte LED's zoals ik vandaag heb gezien (eigenlijk stond het ook al in de folder zo omschreven). Daar baal ik dus van, want ik dacht nu eindelijk eens een met juiste verlichting te kunnen bezitten. Ik denk dat ik deze cancel en wacht ik wel op een volgende met juiste kleur verlichting, want met warmwit heb ik al, de 1702
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kuch kuch, op het forum zijn zoveel bouwers. Die maken zelf echt wel geel licht in hun 1800 als ze dat belangrijk vinden. En ze zijn vast niet te beroerd om dat voor een ander te doen in ruil voor een lekker koud pilsje o.i.d. ;)

Gr Eddie
Re:Marklin 26561 ICL-trein
ja ik kan ook wel 4 gaatjes boren en rode LED's erin knallen, maar ik wil een originele...maar wel kloppend
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Het gaat hier om binnenkaps print/led werk :)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Sterker nog, het LEDtje hoef je niet eens te vervangen om van wit naar geel te gaan. Je hebt er gewoon verf voor.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: redskin op woensdag 23 maart 2011, 23:43:46
Sterker nog, het LEDtje hoef je niet eens te vervangen om van wit naar geel te gaan. Je hebt er gewoon verf voor.

Of een stukje geel plastic uit een plastic boodschappentas(je). Dan kan je het model ook zo weer helemaal origineel maken zonder veel te knoeien.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Tjonge, we hebben al aardig wat 3rail Forum onderdelen: Foto-album, Chat etc., zo ook een Wiki.

Citaat van: Spoorman op woensdag 23 maart 2011, 22:31:56
Citaat van: falco1994 op woensdag 23 maart 2011, 22:14:06
Wanneer komt Marklin met de officiële mededeling.
Die gaat niet komen. En naar ik meen heeft M* op dit Forum ook geen officiele roeptoeter.
Daarom toeteren we allemaal zelf maar wat. :P

Tijd voor een 3rail Forum Leaks onderdeel?? B)
Re:Marklin 26561 ICL-trein


Tijd voor een 3rail Forum Leaks onderdeel?? B)
[/quote]

+1
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Eric-Paul op donderdag 24 maart 2011, 08:04:49
Tijd voor een 3rail Forum Leaks onderdeel?? B)

Nee joh: 3rail Forum WikiLeaks :P

Maar even weer terug naar het onderwerp: Geduld loont :)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Wat een heerlijke soap is dit toch.

Na alle feiten/geruchten kan ik nu ook zelf een persoonlijke observatie in de groep gooien. Ben vanmorgen namelijk naar mijn winkelier geweest die een exemplaar voor mij had klaar liggen.

Ik *had* 'm zo mee kunnen nemen, ware het niet dat ik eerlijk vertelde dat M* dit model had teruggeroepen. Enigszins verbaasde gezichten... Het bleek chaos alom, want in de verwarring had M* in ieder geval aan _deze_ winkelier een verkeerd artikelnummer (29561 ipv 26561) doorgegeven dat achtergehouden moest worden.

Toen dat kwartje uiteindelijk viel kon ik 'm dus toch niet mee krijgen. Wat er nu met alle exemplaren gaat gebeuren was voor mijn handelaar nog compleet onduidelijk. Hem was verder niet gevraagd om bijv. alle exemplaren terug te sturen. Hij mag ze alleen niet verkopen, maar verder weet M* blijkbaar nog niet wat ze hiermee aan moeten.

Hoe dan ook, ik heb ondertussen een blik in de doos kunnen werpen en wat vrijwel direct opviel is de matige afwerking van de rijtuigen. Dat zag er niet echt strak uit en de detaillering (de decals niet meegenomen) was er gewoon niet.

Ik heb het thuis nog eens vergeleken met mijn ICK rijtuigen set (42903). Vergelijkbare rijtuigen en het verschil is dan duidelijk zichtbaar.

Hoe het _had_ gemoeten (= afwerking van 42903):
- blauw als basis en gele banen opgespoten/getamponeerd
- fijne details aanbrengen, zoals zilverkleurige handgrepen van de deuren, zwarte naden bij deuren, etc.

Hoe de rijtuigen uit deze set (= 26561) zijn geproduceerd:
- geel als basis en blauwe banen opgespoten/getamponeerd
- geen fijne detailering aangebracht (afgezien dus van alle decals)

Het resultaat van de eerste "fout" (blauw op geel ipv andersom) is dat er zeer opvallende gele lijnen zichtbaar zijn bij sommige naden van de deuren waar de blauwe lak niet in deze naden is gelopen. Door dit zelfde effect en het ontbreken van detailering (zilvere en zwarte accenten) ziet het er als een goedkope startset uit.

Heb de foto's (van het handmonster?!) uit de NL folder er nog eens bij gepakt en hier kun je ongeveer het afwerkingsniveau zien zoals ik het dus ook zelf in het echt heb gezien.

Tja, als je het dus gaat vergelijken met de ICK set (wat weliswaar niet 100% accuraat, maar toch een logische set is om samen mee te rijden) dan zien deze rijtuigen er toch een beetje goedkoop uit.

De loc zag er verder (optisch) prima uit, inclusief de airco units. Hieraan viel mij niks bijzonders op. Kan over de verlichting niks zeggen, want ik heb 'm niet werkend gezien.

Het wachten is nu dus op M* tot ze een beslissing genomen hebben wat ze hiermee gaan doen.


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: NS-reiziger op donderdag 24 maart 2011, 15:11:57
Wat een heerlijke soap is dit toch.
:D :D

Citeer
Na alle feiten/geruchten kan ik nu ook zelf een persoonlijke observatie in de groep gooien. Ben vanmorgen namelijk naar mijn winkelier geweest die een exemplaar voor mij had klaar liggen.

Ik *had* 'm zo mee kunnen nemen, ware het niet dat ik eerlijk vertelde dat M* dit model had teruggeroepen. Enigszins verbaasde gezichten... Het bleek chaos alom, want in de verwarring had M* in ieder geval aan _deze_ winkelier een verkeerd artikelnummer (29561 ipv 26561) doorgegeven dat achtergehouden moest worden.

Toen dat kwartje uiteindelijk viel kon ik 'm dus toch niet mee krijgen. Wat er nu met alle exemplaren gaat gebeuren was voor mijn handelaar nog compleet onduidelijk. Hem was verder niet gevraagd om bijv. alle exemplaren terug te sturen. Hij mag ze alleen niet verkopen, maar verder weet M* blijkbaar nog niet wat ze hiermee aan moeten.
Heerlijk he, die chaos.

Citeer
Hoe dan ook, ik heb ondertussen een blik in de doos kunnen werpen en wat vrijwel direct opviel is de matige afwerking van de rijtuigen. Dat zag er niet echt strak uit en de detaillering (de decals niet meegenomen) was er gewoon niet.
     ...
Het resultaat van de eerste "fout" (blauw op geel ipv andersom) is dat er zeer opvallende gele lijnen zichtbaar zijn bij sommige naden van de deuren waar de blauwe lak niet in deze naden is gelopen. Door dit zelfde effect en het ontbreken van detailering (zilvere en zwarte accenten) ziet het er als een goedkope startset uit.
Juist, is natuurlijk erg storend.

Ik neem aan dat je de set ook niet mee had genomen wanneer je niets gezegd zou hebben.
Maar dan had je waarschijnlijk verteld waarom je hem (nog) niet mee zou nemen.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Het beste is nu de set uit elkaar trekken. Lok separaat verkopen en de andere foute meuk terug naar de amateur spuiters van M*. :thumbdown:

Setje Roco ICL's erachter (klik) en gaan. :thumbup:

Gr, Ben.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Spoorman op donderdag 24 maart 2011, 15:34:10
Lok separaat verkopen en de andere foute meuk terug naar de amateur spuiters van M*. :thumbdown:
Gr, Ben.
Citaat van: NS-reiziger op donderdag 24 maart 2011, 15:11:57
Wat een heerlijke soap is dit toch.
Keesjan

Heerlijk  :D :D :D
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Spoorman op donderdag 24 maart 2011, 15:34:10
De amateur spuiters van M*. :thumbdown:

Het is niet goed te praten dat dit is gebeurd, maar ik vind niet dat je de mensen bij Märklin gelijk amateurspuiters kunt noemen. Bij veel mensen en "testers" (bv. Modellbahnchecker en Club Fulda) staat Märklin over het algemeen bekend als een bedrijf met goede druktechnieken en haarscherpe (verf)details.

Märklin zal vast wel met een oplossing komen. We wachten het gewoon weer af.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: NS-reiziger op donderdag 24 maart 2011, 15:11:57De loc zag er verder (optisch) prima uit, inclusief de airco units. Hieraan viel mij niks bijzonders op. Kan over de verlichting niks zeggen, want ik heb 'm niet werkend gezien.
De leds (iig bij de exemplaren die ik gezien heb) straalden allen warmwit licht uit. Voor de rest, de loc is optisch echt waanzinnig mooi, de rijtuigen... euh, tja... 8o
Overigens doet mij dit denken aan de autobranche. Hoeveel terugroepacties zijn er daar welniet omdat dan weer dit en dan weer dat niet veilig is? En voordat iedereen gaat roepen dat ik nu appels met peren vergelijk: Wat deed Roco met hun nieuwe 1600's? Die werden ook voorzien van andere kappen omdat het drukwerk niet in orde was. Zo is er wel vaker wat en tja, shit happens. Ik wacht gewoon rustig af totdat mijne klaar ligt, heb ik meer tijd om door te sparen. :) ;)

Laurent
Re:Marklin 26561 ICL-trein
@ Maikel,

We weten wel dat je Märklin heel hoog heb zitten maar je zou voor de verandering mensen die terechte kritiek leveren op Märklin ook eens een keertje gelijk kunnen geven, zoals Ben.
Ook zou je eens een keer moeten toegeven dat andere fabrikanten die een 3Rail progamma hebben veel verder zijn dan Märklin qua afwerking.

Grt, Ronald.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Made in China waarschijnlijk die wagens.
ik was in januari in de VS en daar moet verplicht opstaan waar het gemaakt is, en daar stond op alle Marklin wagons een sticker "Made in China", zelfs de niewste items. Behalve het 00796 tin-plate, daar stond "made in Germany" op.
(meeste locs stond "made in Hungary" op, maar sommige ook China....)


Het gekke is, dat het op dezelfde wijze gaat als met de Olympische Koploper: Heel lang uitstellen, en nog eens uitstel en dan komt ie, en dan is het nog steeds niet goed....(alsof het probleem toch niet is verholpen...)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Eric-Paul op donderdag 24 maart 2011, 15:27:52
Ik neem aan dat je de set ook niet mee had genomen wanneer je niets gezegd zou hebben.

Klopt. Maar het ging mij om "het dramatisch effect" (soap, enzo). ;)

Citaat van: Spoorman op donderdag 24 maart 2011, 15:34:10
Het beste is nu de set uit elkaar trekken. Lok separaat verkopen en de andere foute meuk terug naar de amateur spuiters van M*. :thumbdown:

Uit elkaar trekken van de set lijkt mij onwaarschijnlijk. M* is geen beurs handelaar; die kan niet doodleuk locs zonder doos gaan verkopen. Moeten ze dan soms nieuwe verpakkingen gaan maken voor de afzonderlijke produkten?!?! Dat kost onnodig extra geld en levert kwalitatief geen verbetering op.

Er zijn volgens mij twee opties:
1. er worden nieuwe kappen gemaakt in dezelfde kwaliteit als de ICK set en deze gaan de huidige, inferieure kappen vervangen
2. de rijtuigen houden hun huidige kap maar worden als nog ge-superd (de Nederlandse M* handelaren hebben hiervoor reeds hun adresjes  :D :D :D)


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
ik volg dit nu enige tijd , maar waar gaat het eigenlijk over ??????

Lijkt net een levensbedreigende hobby geworden als ik het zo lees!!?

suk6 verder

Gr, Jan
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: 44er op donderdag 24 maart 2011, 16:13:20
ik volg dit nu enige tijd , maar waar gaat het eigenlijk over ??????

Lijkt net een levensbedreigende hobby geworden als ik het zo lees!!?

suk6 verder

Gr, Jan

Het gaat nergens (meer) over.
Ben gooit gewoon een hengeltje uit en er zitten direct vissen aan vast  :D :D :D

grv Huub
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Dit wordt nog een leuk topic, ik blijf het volgen! :O

Man man, wat zijn ze weer lekker slordig bij Märklin...... :-(
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Toen M* alles onder eigen dak produceerde kwamen zulke foutjes niet voor.
Kostentechnisch is dat niet meer mogelijk en wordt er uitbesteed. Met alle gevolgen van dien.

Edit Nobody: Spelfout verbeterd.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Als alle andere leden er óók zo over denken...
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Gijs op donderdag 24 maart 2011, 16:49:08
Ik ben klaar met dit topic, van mij mag het op slot. :thumbdown:

Deze ook al ?!?!?
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Jongens jongens,het lijkt wel of ze bij Märklin geen ander model meer maken zeg.

Respecteer elkaar nou eens ,of neem een korreltje zout a.u.b.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Opsommen wat marklin verkeerd doet is makkelijk. De goeie dingen opsommen kan blijkbaar niemand, want daar kijkt niemand naar om. We kunnen alleen maar zeuren :(
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Nobody op donderdag 24 maart 2011, 16:40:15

Kostentechnisch is dat niet meer mogelijk en wordt er uitbesteed. Met alle gevolgen van dien.


Klopt. En alle merken hebben er last van zoals ik eerder en Brigitte later al aangaf. Maar nu tante M* wederom lid van het clubje foutenmakers is is het hek hier van de dam.

Gr, Ben.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Natuurlijk begrijp ik wel,dat er mensen die de set in bestelling hebben staan,dit model zo snel mogelijk uitgeleverd wordt.

Dat is volkomen normaal,alleen vind ik het van de vakhandel verkeerd om dan de modellen toch even te tonen,zodat er weer minpuntjes gemeld kunnen worden.

Märklin krijgt zo niet de tijd deze te herstellen,en sommige mensen haken daardoor al af.

Men verwacht er heel veel van,misschien wel teveel.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: wijbe op donderdag 24 maart 2011, 17:02:49
Opsommen wat marklin verkeerd doet is makkelijk. De goeie dingen opsommen kan blijkbaar niemand, want daar kijkt niemand naar om. We kunnen alleen maar zeuren :(

Typisch Nederland...
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2023

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Laten we eens aannemen dat niet alles wat uit China komt slecht is, want dan zou
de halve wereld uit elkaar vallen en zouden we niet weten waar we moeten gaan
wokken  :P.

Ik denk dat dit alle bedrijven die elders laten produceren kan overkomen.
Maar........vanuit elders komen ook goede spullen, ik denk dat het ervan afhangt wat voor
opdracht je weglegt en hoe je het productieproces controleert.
Ik denk dan dat het in dit geval beter had gekund en ik kan alleen maar hopen dat daar van
geleerd wordt.

Over de M-haters en M-fanaten :
Iedereen mag vinden van een merk wat hij wil toch, dit is een 3-rail forum  :) :( en niet merkgebonden,
toch ??.

Alphons

edit : China was te algemeen, geldt voor elke produktielocatie waar ook ter wereld.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Tsjong jonge. Dit ===> Klik is er niets bij.... :)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Hoi Alphons,

Dit is gelukkig een democratie,en iedereen mag vinden wat hij/zij vind.

Märklin is zich van de fout bewust,anders was er geen terugroep actie.

Laat deze fabrikant van modelspoor gewoon de gelegenheid dit te herstellen,en die kans krijgen ze nog niet of nauwelijks.

Daarbij is het vervelend dat de wachttijd weer wordt verlengt,maar wat heb je dan liever?

Een onafgewerkt model,of een hersteld model?

Märklin is nog lang niet op de weg terug,en hebben nog een lange weg te gaan,en dat geld niet alleen maar voor dit model.

M.v.g.

Hans V200.0