Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin 26561 ICL-trein

Gestart door marklinfanaat vrijdag 12 maart 2010, 16:25:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Denk je nu echt zelf dat hier meer dan 500 mensen zijn die zo even zo'n modelletje bestellen voor 500ballen. Er zijn hier tegenwoordig veel piko lovers en dat heeft grotendeels met de prijs te maken. Dus 1 ICL set is gelijk aan 5 locs. Ik durf er voor te wedden dat je hem nog makkelijk kunt bemachtigen zelfs voor minder geld.

Gr Eddie
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Van alles wat je schrijft denk ik niets. Heb ik aantallen van 500 genoemt? Lees m'n laatste post nog is door.  Misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoel.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
GP maakt vanaf 500 stuks ;) En je is hier als meervoud O:-D

Gr Eddie
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Ik heb gemailt naar mijn dealer,
waarvan ik geen antwoord kreeg, dus ik neem aan dat hij hem niet krijgt.
Hij is dan ook geen marklin shop of store.
Dus heb ik naar een shop gemaild, die vertelden dat ze in principe alle weg zijn maar niet alle gereserveerd.
Ik reserveer er daar waarschijnlijk 1 onder voorbehoud dat er 1 overblijft :)

Mvg
Falco
Re:Marklin 26561 ICL-trein
goeiendag,


effe een vraagje wanneer worden ze daadwerkelijk uitgegeven begin of eind van de maand of later heb nog niet geresserveerd maar ga hem wel halen, het liefst gister dan vandaag groet mark :-) :-) :-)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Verwachte uitlevertermijnen:

http://mediencms.maerklin.de/media.php/de/pdfs/deliverylists/Liefertermine_Maerklin-Neuheiten-10_2011-01.pdf

En ik zou maar wat geduld uitoefenen anders wordt het een drama .......
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Hoi Huub,
Ik vat m niet. Ik zie hier helemaal geen ICL tussenstaan.
ANdre
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Juist, daarom is het maar afwachten totdat deze wordt uitgeleverd.


Grt, Ronald.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Baardo op woensdag 16 februari 2011, 20:58:17
Hoi Huub,
Ik vat m niet. Ik zie hier helemaal geen ICL tussenstaan.
ANdre

Het is een officiële M*lijst, Andre.
Wat er wel en wat er niet op staat, daar heb ik niet al te veel tijd in gestoken......
Wat er niet op staat lijkt mij dat M* het ook nog niet weet.

grv Huub
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Als ik die lijst zo zie dan staat er meer niet op dan wel. :? :-(
Het is te hopen dat deze lijst nog geregeld aangepast word en dat er steeds meer producten
op komen te staan die uitgeleverd gaan worden dit jaar anders ziet het er maar slecht uit.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Wilfried op woensdag 16 februari 2011, 21:47:33
Als ik die lijst zo zie dan staat er meer niet op dan wel. :? :-(
Het is te hopen dat deze lijst nog geregeld aangepast word en dat er steeds meer producten
op komen te staan die uitgeleverd gaan worden dit jaar anders ziet het er maar slecht uit.


Het lijkt mij juist te hopen dat er minder producten op deze lijst komen. Dit is namelijk de lijst van nieuwe items van vorig jaar die nog niet uitgeleverd waren.
De nieuwe items van dit jaar hebben een eigen lijst.
De Nederlandse items staan niet op deze lijsten omdat die alleen voor Nederland zijn? Misschien dat ze wel op de Nederlandse levertijden lijst komen te staan?
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Baardo op woensdag 16 februari 2011, 20:58:17
Hoi Huub,
Ik vat m niet. Ik zie hier helemaal geen ICL tussenstaan.
ANdre

Er is maar één levertermijnenlijst en dat is de lijst van Märklin Duitsland. Hier worden geen Shop- en Store-artikelen voor Nederland op vermeld. Op de Märklin Nederland-website staat bij de ICL-set trouwens "Levertijd: Februari 2011". Kijk maar op deze pagina: klik. Hij zal dus wel snel volgen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: RMW op donderdag 17 februari 2011, 13:30:22
Hij zal dus wel snel volgen.
van mij mag hij ook wel komen maar ga nu niet teveel hopen, hoe vaak is de olympische koploper wel niet uitgesteld.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Zo,

ik heb het weer geregeld hoor :)
Mijn dealer heeft er nog 1 kunnen bestellen dus das weer mooi  O:-D

Mvg
Falco
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
En dan is het bijna maart :P
En nog geen ICL te zien :D :P
Ik wacht rustig af...
Re:Marklin 26561 ICL-trein
De thalys komt hoop/denk ik eerst.

Gr Eddie
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
We zien het vanzelf wel :)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: falco1994 op maandag 28 februari 2011, 18:35:35
En dan is het bijna maart :P
En nog geen ICL te zien :D :P

zei ik toch al, marklin heeft wel een reputatie hoog te houden (altijd te laat leveren  :P )
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: redskin op maandag 28 februari 2011, 19:51:37
Citaat van: falco1994 op maandag 28 februari 2011, 18:35:35
En dan is het bijna maart :P
En nog geen ICL te zien :D :P

zei ik toch al, marklin heeft wel een reputatie hoog te houden (altijd te laat leveren  :P )

Tja ze moeten toch wat he... :P
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: redskin op maandag 28 februari 2011, 19:51:37
Citaat van: falco1994 op maandag 28 februari 2011, 18:35:35
En dan is het bijna maart :P
En nog geen ICL te zien :D :P

zei ik toch al, marklin heeft wel een reputatie hoog te houden (altijd te laat leveren  :P )

Net als het grote voorbeeld... ;-)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 01 maart 2011, 23:31:04
Citaat van: redskin op maandag 28 februari 2011, 19:51:37
Citaat van: falco1994 op maandag 28 februari 2011, 18:35:35
En dan is het bijna maart :P
En nog geen ICL te zien :D :P

zei ik toch al, marklin heeft wel een reputatie hoog te houden (altijd te laat leveren  :P )

Net als het grote voorbeeld... ;-)

De toiletten moeten zeker nog ingebouwd worden :lol: :roll:
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 01 maart 2011, 23:53:04
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 01 maart 2011, 23:31:04
Citaat van: redskin op maandag 28 februari 2011, 19:51:37
Citaat van: falco1994 op maandag 28 februari 2011, 18:35:35
En dan is het bijna maart :P
En nog geen ICL te zien :D :P

zei ik toch al, marklin heeft wel een reputatie hoog te houden (altijd te laat leveren  :P )

Net als het grote voorbeeld... ;-)

De toiletten moeten zeker nog ingebouwd worden :lol: :roll:

Dat zou nog wel eens het probleem kunnen zijn,
maar bij de ICL zouden ze toch moeten zitten lijkt me :P
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Ik denk dat ie in midden mei een goede introductie zou kunnen maken. Ook omdat de thalys en 6400's al zijn uitgeleverd.

Gr Eddie
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Trans Europa Express
gast

Re:Marklin 26561 ICL-trein
Ik ga straks naar mijn marklinstore toe om het één en ander te halen en ik zal vragen of zij hier al iets meer over weten.
Het zal mij niks verbazen als dit eind maart gaat worden! Want dan valt deze toch nog binnen het 1e kwartaal 2011
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Ik vrees er ook voor.
Maar aan de andere kant :)
Dan is me salaris ook weer gestort dus das vele malen handiger :)

Mvg
Falco
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Nou, schuif het dan maar allemaal door naar mei. Dan wordt het vakantiegeld ook gestort en heb ik hopenlijk ook m'n belastinggeld terug... :-) :-) :-)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Ik las het stukje van bmw-fan en die heeft gelijk.Deze set word nu aangeboden voor 500Euro wacht een jaartje en je kunt hem voor 350 of 400 euro bemachtigen. Ik heb  trouwens de gok gewaagt om een digitale loc te kopen van het merk Piko (ACTS 7102) groen met grijs en hij rijd SUPER. Deze loc heeft mijn 119 euro gekost dus sinds vandaag ben ik helemaal om. Ik ben gestopt met Marklin loccen te kopen want als je een loc ziet staan voor 119 euro of een loc van 279 euro ben je een dief van je eigen portomonee. Ik moet trouwens voor onderdelen helemaal naar Breda rijden omdat mijn winkel in Waalwijk geen Marklin shop wilde worden levert Marklin hem geen onderdelen of wat dan ook. Ik vind het van Marklin een kwalijke zaak dat ze zo met haar product omgaat.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: loc6400 op vrijdag 11 maart 2011, 22:49:20
Ik las het stukje van bmw-fan en die heeft gelijk.Deze set word nu aangeboden voor 500Euro wacht een jaartje en je kunt hem voor 350 of 400 euro bemachtigen. Ik heb  trouwens de gok gewaagt om een digitale loc te kopen van het merk ...

Kunnen we aub on-topic blijven?!

Dit draadje gaat over de ICL-trein. En ja, als je effe een jaartje wacht kun je 'm misschien voor minder krijgen. Niet interessant om hier te bespreken en daar is een ander draadje voor.

Intussen wacht ik geduldig af tot het eerste forum-lid trots zijn eigen exemplaar van de ICL-trein hier komt tonen...


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: loc6400 op vrijdag 11 maart 2011, 22:49:20
Ik las het stukje van bmw-fan en die heeft gelijk. Deze set word nu aangeboden voor 500 Euro wacht een jaartje en je kunt hem voor 350 of 400 Euro bemachtigen. Ik heb trouwens de gok gewaagt om een digitale loc te kopen van het merk Piko (ACTS 7102) groen met grijs en hij rijd SUPER. Deze loc heeft mijn 119 euro gekost dus sinds vandaag ben ik helemaal om. Ik ben gestopt met Marklin-loccen te kopen want als je een loc ziet staan voor 119 Euro of een loc van 279 Euro ben je een dief van je eigen portomonee. Ik moet trouwens voor onderdelen helemaal naar Breda rijden omdat mijn winkel in Waalwijk geen Marklin Shop wilde worden levert Marklin hem geen onderdelen of wat dan ook. Ik vind het van Marklin een kwalijke zaak dat ze zo met haar product omgaat.

Ik ben het volledig oneens met deze uitspraken. Märklin is in veel opzichten beter dan Piko. Ja, Märklin is duurder, maar dan heb je tenminste geen loc met China-look (goedkoop plastic). Bovendien staat Märklin voor hoogstaande kwaliteit en over het algemeen zeer goede rijeigenschappen en genoeg trekkracht. Alleen de locomotieven uit de Kingsbridge-periode zijn echt minder (was ook China). Ik kijk niet naar de prijs, alleen naar het merk en de kwaliteit.

Citaat van: NS-reiziger op zaterdag 12 maart 2011, 10:02:03Kunnen we aub on-topic blijven?!

Om niet teveel af te dwalen; ik ben wel erg benieuwd wanneer deze ICL-set komt. Vooral de loc NS 1828 "Apeldoorn" bevalt mij erg goed. Ik weet zeker dat ook deze set van hoogstaande kwaliteit en bedrukking zal zijn. In ieder geval al weer beter dan de voorgaande 16/17/1800-modellen, aangezien er nu ook wisselende LED-verlichting in zit.

Even een vraagje: krijgen deze intercity-rijtuigen rode glaasjes voor sluitverlichting, of niet?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: RMW op zaterdag 12 maart 2011, 10:38:02

Ik ben het volledig oneens met deze uitspraken. Märklin is in veel opzichten beter dan Piko. Ja, Märklin is duurder, maar dan heb je tenminste geen loc met China-look (goedkoop plastic). Bovendien staat Märklin voor hoogstaande kwaliteit en over het algemeen zeer goede rijeigenschappen en genoeg trekkracht.


Ja, ja.  :-*

Klik

Gr, Ben.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Vandaag naar rail geweest,

De laaste keer dat ik er geweest ben was er ook een marklin stand, dus wellicht dit maal ook en dan met wat "handmonsters" uhh nee.

Ik zie dat steeds meer mensen ook modellen van andere merken kopen, begin ik steeds meer begrip voor te krijgen. Märklin mag zich wel even achter de oren krabben, zoals men dat tegenwoordig ook over het CDA zegt. Mensen zijn ontevreden over dingen. De producten worden duurden, de service wordt er niet meer op. Ik wacht al te lang op reparaties. Maar men gaat langzamerhand toch wel verbeteren, zoals bij de loc die bij deze set word geleverd. Had eerder gekunt, maar beter laat dan nooit. En als 1 schaap over de dam is volgen er meer.* :)

En over die mak, uuh ik heb toch voor 20 euro meer liever een marklin loc. Want die zag ik vandaag splinter nieuw liggen voor 139, de ACTS versie op Rail.

Gr Eddie

* nee geen schapen van Gerard voor de shoarma
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 12 maart 2011, 23:45:22Märklin mag zich wel even achter de oren krabben, zoals men dat tegenwoordig ook over het CDA zegt.

Hoi Eddie,

sluipt de politiek erin of bedoel je iets anders... :-)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 12 maart 2011, 23:53:54
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 12 maart 2011, 23:45:22Märklin mag zich wel even achter de oren krabben, zoals men dat tegenwoordig ook over het CDA zegt.

Hoi Eddie,

sluipt de politiek erin of bedoel je iets anders... :-)

Vond het wel een toepasselijke vergelijking;
Marklin verliest kopers
CDA verliest stemmers

Heb er geen politieke bedoelingen mee ofzo hoor :P
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: RMW op zaterdag 12 maart 2011, 10:38:02

Ik ben het volledig oneens met deze uitspraken. Märklin is in veel opzichten beter dan Piko. Ja, Märklin is duurder, maar dan heb je tenminste geen loc met China-look (goedkoop plastic). Bovendien staat Märklin voor hoogstaande kwaliteit en over het algemeen zeer goede rijeigenschappen en genoeg trekkracht.


Pas op met dergelijke uitspraken,en vlak de Chinezen niet uit,vele Liliput modellen komen er al lange tijd vandaan,en ook daarvan is de kwaliteit omhoog gegaan.
En ze hebben al even er aan mogen ruiken,door de grootste misstap in het 150jarig bestaan.

Iets wat ik kan beweren,en tevens niet kan verifiëren,is dat als de Esu modellen door Liliput gemaakt worden,kan Märklin in de toekomst een harde dobber verwachten.
De reden van mijn bewering,is dat veel Liliput modellen alweer een tijd verkrijgbaar zijn met Esu decoder,en er zijn wat constructie overeenkomsten tussen de modellen van Esu en Liliput.

Het zou zelfs goed zijn als er concurrentie aan de horizon verscheen,dat houdt een log fabrikant als Märklin scherp.

Ik wijk nu een beetje af,dus maar snel weer On-topic.

M.v.g.

Hans V200.0



Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 12 maart 2011, 23:59:11CDA verliest stemmers

Zo kunnen we er nog wel een paar opnoemen... ;) :)

En de vergelijking vind ik eigenlijk nergens op slaan, maar ja, ik ben ook maar een gewone b..r.nl.l. :-) :-) :-)
Re:Marklin 26561 ICL-trein
In een (doorzichtige) poging om dit draadje on-topic te krijgen (houden?!):

Gaat de 1800 het juiste grijze vlak krijgen naast de cabines?!

M* heeft het een paar keer goed gedaan (o.a. 37258), maar als ik de NL folder mag geloven gaat het (weer) mis.

Ik ga hier niet wakker van liggen, maar bij andere forum-leden ligt dit geloof ik gevoeliger. ;)

(Als we dan toch aan M* bashing gaan doen, dan in ieder geval on-topic!  >:-D)

Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: NS-reiziger op zondag 13 maart 2011, 12:42:49
Gaat de 1800 het juiste grijze vlak krijgen naast de cabines?!

Misschien moeten we nu wel iets langer wachten zodat ze de tijd hebben om dit 'foutje' nog even te verbeteren  ;).
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: NL-modelspoor op zondag 13 maart 2011, 16:39:17
Citaat van: NS-reiziger op zondag 13 maart 2011, 12:42:49
Gaat de 1800 het juiste grijze vlak krijgen naast de cabines?!

Misschien moeten we nu wel iets langer wachten zodat ze de tijd hebben om dit 'foutje' nog even te verbeteren  ;).

Je leest mijn gedachten! ;) Als het maar geen herhaling van de Olympische Koploper wordt...


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kokkie NS 6400
gast

Re:Marklin 26561 ICL-trein
even fout zijn.... eerst mee willen praten zonder een voorstelrondje in de juiste topic B) B)

Ik was afgelopen vrijdag op de marklin seminar in Zwolliewood (zwolle) en de beste man van marklin
vertelde dat de ICL set komende week vanaf marklin uitgeleverd gaat worden..

hebben jullie trouwens in de PDF folder op de marklin site ook gezien dat er al bijstaat dat de set
af fabriek is uitverkocht??

http://www.marklin.nl/producten/folders/Nederlandsemodellen2011.pdf

Nu snel terug naar het basisprincipe van lid worden van het forum........voostelrondje

groet,
Bram
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2007

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Kokkie NS 6400 op maandag 14 maart 2011, 00:02:24
hebben jullie trouwens in de PDF folder op de marklin site ook gezien dat er al bijstaat dat de set
af fabriek is uitverkocht??

http://www.marklin.nl/producten/folders/Nederlandsemodellen2011.pdf

Jawel hoor, maar dat is niet zo vreemd.
De set werd vorig jaar al aangekondigd en het voorgenomen productieaantal is naar beneden bijgesteld tot het niveau waarop alles gegarandeerd door de detailhandel werd afgenomen.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Jullie hebben het zooooooo druk met beter weten dat niemand nog heeft gezien dat de uitlevering is begonnen.
Bron: NL M*-site.
:| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| >:-D

Voor wie hem aan gaat schaffen: veel plezier er mee.

Hugo
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Dan is snel duidelijkheid over het foute grijze vlak.

Gr, Ben.
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kokkie NS 6400
gast

Re:Marklin 26561 ICL-trein
We gaan het zien, ik heb vanavond nog een set kunnen reserveren bij de marklinshop, die heeft er nu nog 1 set van beschikbaar.

mooi stukje op de marklinsite:

http://www.marklin.nl/nieuws/spitsuur/

groet,
Bram
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
EINDELIJK! :P
Dat wordt dus geld pinnen dit weekend :P
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Ik heb net een mail gehad dat hij er is.

Andre
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kokkie NS 6400
gast

Re:Marklin 26561 ICL-trein
a nee he............... wat zou der loos zijn??  8o
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Ik denk dat ze de wagons vergeten zijn in de doos te stoppen!
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Lid sinds: 2023

offline
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Er verschijnen en verdwijnen plotseling berichten in dit topic.
Wordt een beetje onbegrijpelijk zo !

Alphons
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Kokkie NS 6400
gast

Re:Marklin 26561 ICL-trein
mmmmmm, das lastig......

Ja of op het laaste moment tot besef gekomen dat voor de gestelde prijs , er eigenlijk wel
interieurverlichting is mag........ :P

Het is gewoon weer een kwestie van geduld................ >:-D

groet,
bram
Re:Marklin 26561 ICL-trein
Citaat van: Kokkie NS 6400 op zaterdag 19 maart 2011, 11:57:03
a nee he............... wat zou der loos zijn??  8o

Aangezien er wat verdwenen was, op welk bericht reageerde je?