Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

heeft er iemand meer info over cs2 marklin . I need help

Gestart door geert190380 donderdag 11 maart 2010, 11:25:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
heeft er iemand meer info over cs2 marklin . I need help
hey beste forum leden ik ben op zoek hoe je en rijweg kund maken in cs2 wan in hun uitleg sta er niet zo veel van . zo als bv hoe moet ik mijn bezet melders laten samenwerken met mijn seinen en bv als ik over en bepaalde contact rij da mijn sein dan op rood ga of op groen kan hier mensen mij met helpen . 
Re:heeft er iemand meer info over cs2 marklin . I need help
Hallo Geert er is een pdf file met een betere uitleg van de bediening van het CS2.

Het heet Detailpreasentation_Maerklin-CS2 en staat hier :http://www.maerklin.de/de/produkte/modellbahnsteuerung/digital.html

Mijn ervaring is : back-up maken van je huidige gegevens op het CS en dan gewoon stap voor stap uitproberen.

Op die manier snap je het snelst hoe het moet worden ingesteld.

Van te voren moet je wel een plan hebben,liefst op papier, hoe je het hebben wilt.

Succes,
Gijs
Re:heeft er iemand meer info over cs2 marklin . I need help
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:heeft er iemand meer info over cs2 marklin . I need help
Re:heeft er iemand meer info over cs2 marklin . I need help
ik weet van die boek maar mijn duids is niet echt goe  :?
Re:heeft er iemand meer info over cs2 marklin . I need help
ha geert,
je moet je kontaktrails terugmelden naar je CS2 via een S88 bus of een viesman 5217 terugmelddecoder: die laatste gebruik ik, werkt prima.

vervolgens kun je in je CS2 aan iedere rijwegterugmelding een actie koppelen onder het "memory" menu: je klikt dan op configuratie links onderin, vervolgens geef je het nummer onderin aan van de rijweg die je wilt activeren en vervolgens ga je naar het "keyboard" menu en klik je de seinpalen en wissels aan met rood/groen of recht/bocht net wat je wilt (je moet seinpalen en wissels wel eerst aanmaken in het "keyboard" menu). Wat vervolgens heel belangrijk is is dat je de geheugenbank waarin de rijweg zit die je net gedefinieerd hebt (bijvoorbeeld bank A als je A1 hebt gedefinieerd),  dat je die geheuv°genbank op automatisch zet met het handje/locje rechts: hand is hand en hand/loc icoon is automatisch: iedere keer als je een nieuwe rijweg hebt gedefinieerd moet je hem nog een keer activeren met het hand/loc icoontje anders doet ie het niet.

succes ermee, frank (tip in het layout menu alle rijwegen op een rij zetten, kun je zien of signalen binnen komen in het cs2, rijweg licht dan geel op)