Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Waarde Fleischmann Plan V

Gestart door snoffer woensdag 10 maart 2010, 18:30:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde Fleischmann Plan V
Beste forumers,

Ik zou heel graag een Fleischmann plan V op mijn baan willen maar: ik vroeg me af wat een reële prijs zou zijn. Ook vroeg ik me af of er verschillende uitgaven zijn geweest en of daar duidelijke verschillen in zitten qua kwaliteit. Ik ben voorlopig alleen opzoek naar de gele variant. Wie zou er antwoord op mij vraag(en) weten?

Mvg, snoffer
Re:Waarde Fleischmann Plan V
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Waarde Fleischmann Plan V
Ik ben niet geheel op de hoogte, maar een klein stukje op weg helpen dan ik wel. Er zijn van Plan V groene en gele varianten geweest.
De eerste groene was een beperkte oplage (500?) zonder NS-logo, de tweede groene was een oplage van 500 stuks mèt NS-logo en er is zeker nog een derde oplage geweest.
Van de gele variant zijn er zeker twee geweest, waarvan de laatste bedrijfsnummer 888 had. De gele is in ruime mate geproduceerd en tot afgelopen jaar nog gewoon in de detailhandel beschikbaar geweest. Wat de prijs was durf ik je niet met zekerheid te zeggen, maar lag dacht ik rond de ?250,-.
Re:Waarde Fleischmann Plan V
Oke heel erg bedankt :)
De gele met het bedrijfsnummer 888 is ook te besturen met M* Digitaal of is die alleen analoog?

Mvg, snoffe
Re:Waarde Fleischmann Plan V
Als ik het goed heb dan is plan v voor marklin nooit af-fabriek digitaal geleverd. En van de groene zijn er totaal 1750 gemaakt maar wel gelijk- en wisselstroom bij elkaar (even uit mijn hoofd). Vraagprijzen liggen meestal rond de 250 euro maar of ze dat er ook voor krijgen??
Re:Waarde Fleischmann Plan V
Ik heb bij Totaltrain een nieuwe Plan V gekocht voor 160 euro digitaal. Dus hij is wel standaard met decoder voor markin Digitaal. Meer dan 200 moet je er niet voor uitgeven. De lichten filkkeren, geen gezicht  :(. Roco komt over een klein jaar met een nieuwe. Die van mij is op dit moment nog stuk ook. Tijdens het rijden ging ineen een draadje los. Ik de kap openhalen. Toen wilde ik het vast solderen en jawel. Zo heb ik de decoder opgeblazen...
Re:Waarde Fleischmann Plan V
In onze WIKI is wel het e.e.a. terug te vinden over de Fleischmann plan V