....of ze plaatsen een noodseinlantaarn voor het raam als ze de vrije baan op gaan.
Ook is hier goed te zien dat de pantografen op HO modellen doorgaans véél te groot zijn. (Piko en Rivarossi)
Citaat van: Nobody op dinsdag 09 maart 2010, 23:28:53Ook is hier goed te zien dat de pantografen op HO modellen doorgaans véél te groot zijn. (Piko en Rivarossi)(H0)Mag ik hier even inhaken; wie weet betere vervangings-pantografen voor Piko hondekop?
Beide varianten zijn origineel;...
...het A-frontsein is vrij snel na introductie van de Hondekoppen ingevoerd.
... en de '766' van de Stichting Mat'54.Wat me een hele tijd geleden al opviel is dat de 386 met een omgekeerd L-sein rijdt en de 766 een A-sein voert. Wie kan / wil me uitleggen waarom er dit verschil is? Beide zijn museumtreinen...
Zie dit draadje nu pas, nog een verlate opmerking.A-sein werd ingevoerd omdat Duitsland dat eiste op de grensbaanvakken (Emmerich en Bad Bentheim)Naast lokomotieven werden treinstellen daar ook in meegenomen.
Citaat van: AnalogDriver op dinsdag 16 maart 2010, 10:25:07Citaat van: Nobody op dinsdag 09 maart 2010, 23:28:53Ook is hier goed te zien dat de pantografen op HO modellen doorgaans véél te groot zijn. (Piko en Rivarossi)(H0)Mag ik hier even inhaken; wie weet betere vervangings-pantografen voor Piko hondekop?Misschien dat MCH je aan passende panto's kan helpen ===> klikNaar beneden scrollen voor meer afbeeldingen.