Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)

Gestart door philippe_007 dinsdag 09 maart 2010, 22:54:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Beste vrienden,

Vorige zondag op een beurs een demo gezien van movingsoft.
Na een gesprek met de ontwerper van de soft leek het wel iets interessant te zijn (vb om een schaduwstation volledig automatisch te besturen).
Je kan nl alle locs, wissels, seinen, ... besturen via de computer zonder Centrale.
Het systeem werkt zowel DCC als ACC en alle gangbare protocols.

Voor de prijs moet je het ook niet doen (amper 99? voor de volledige versie).
Je kan een (demo) versie downloaden op de site home/scarlet.be/movingsoft.

Nu mijn vraag, heeft er iemand ervaring met het programma?

Grz,
Philippe
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Dus Philippe,

Jij was zondag ook in Zwevegem. Ik heb de demo ook gezien, maar door tijdsgebrek heb ik nog niet opgezocht.
Hou ons op de hoogte (zeker nu Koploper zou stoppen en wij naar andere alternatieven op zoek moeten).

Guy
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Guy,

ik was er zeker, ik zit nl in de organisatie van de beurs (Hobby-rail).

Eens ik meer info heb laat ik zeker iets weten.

Philippe
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Als ik het zo lees in het eerste draadje staat er dat het bijvoorbeeld is voor automatisch sturen van een schaduwstation.

Dan is dit als alternatief voor Koploper geen alternatief. Koploper is een volledig programma.

Dus de vraag is: kan movingsoft meer dan dat?

Groeten

Olav
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
dit is ook een volledig besturingssysteem, ik zelf zou het vooral gebruiken voor mijn schaduwstation, de rest wil ik manueel doen.

Maar je kan er volledige tijdschemas in zetten, wisselstraten besturen, 121 locs besturen, seinen besturen. Het zou een volledig programma zijn, dus wel een alternatief voor koploper.

Mvg,
Philippe
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Tja,

Iets duidelijker omschrijven in het begin was dan wel handig geweest.  :wink:

Groeten

Olav
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Olav,

er stond ook "Je kan nl alle locs, wissels, seinen, ... besturen via de computer zonder Centrale."

niet enkel lezen wat er tussen haakjes staat   :mrgreen:

groeten,
Philippe
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Citaat van: philippe_007 op dinsdag 09 maart 2010, 22:54:43
Je kan nl alle locs, wissels, seinen, ... besturen via de computer zonder Centrale.
Het systeem werkt zowel DCC als ACC en alle gangbare protocols.
Kan best zijn dat het programma DDC genereert, maar je hebt nog altijd een booster nodig.
En wat is ACC?
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
@Lucien,

De beurs van 14/09 komt hij normaal terug.

En effectief zijn baantje is eigenlijk pas om 12u beginnen werken. Het was dan ook de man zijn eerste keer dat hij op verplaatsing ging, hij heeft nog veel werk (vb maken van modules en alle bekabeling vast zetten zodat hij geen slechte contacten heeft).
Tegen de volgende beurs zou hij daar een oplossing voor zoeken zoadt het zal werken bij opening.

Het probleem was vooral slechte elektrische verbindingen.

Maar het principe vond ik persoonlijk wel goed gevonden. Je moet geen secties meer maken, alles wordt door de computer geregeld. enkel readcontacten aanbrengen en je bent vertrokken. Ik ga (na de bouw van mijn Z-baantje) dit eens op een testbaan uitproberen.

@Kappa,

Ik bedoelde DC en AC, sorry.
Maar volgens de uitleg heb je geen booster meer nodig, maar hoe het juist zit staat allemaal in de help als je het programma download. Personnlijk moet ik het nog eens bekijken om de details te kennen.

Van daar mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft.
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Citaat van: philippe_007 op donderdag 11 maart 2010, 10:30:54
@Kappa,

Ik bedoelde DC en AC, sorry.
Maar volgens de uitleg heb je geen booster meer nodig, maar hoe het juist zit staat allemaal in de help als je het programma download. Personnlijk moet ik het nog eens bekijken om de details te kennen.

Van daar mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft.


Van de site http://home.scarlet.be/~jjd03655/


LPT of COM poort voor de S88 en COM poort voor aansturen van booster.
Je zal toch ergens het vermogen vandaan moeten halen om je baan te voeden.
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Ik ben al eens op zijn site gaan kijken en de demo gedownloaded, maar veel meer dan het beginscherm krijg ik toch niet te zien. Of heb ik het mis voor ?

Guy
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
het is mij nog niet gelukt om de soft te draaien met mono en ubuntu als operating systeem.  :(
Eens dit gelukt is kan ik de soft draaien en bekijken... :lol:
Re:Movingsoft (wie heeft er ervaring mee?)
Hi,

Heb er even naar gekeken, maar dit is zekers geen alternatief voor koploper.

Het werkt via een Direct Drive, of via een digital systeem op basis van Marklin (P50) of via een Intellibox of Twin Center via (P50x )

Andere systemen en protocollen worden niet ondersteund. Verder is de baan besturing zeer statisch, het is alleen mogelijk om via vaste patronen te rijden, zoals ik het nu begrepen heb.
Het plaatje op het scherm ziet er een beetje simpel uit. De tekst op het scherm staat op plaatsen waar die niet hoort te staan, verschoven coordinaten. Geeft een zeer rommelige indruk.