Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321

Gestart door Joost B. dinsdag 09 maart 2010, 20:59:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Zoals al eerder gezien in het nieuwe aanwinsten topic hier de Re 10/10.
Begleidende text volgt na het weekend, hier alvast enkele foto's.

De set bestaat uit Re 4/4 II 11319 en Re 6/6 11687. Beide loks beschikken over een 5-polige Hoog-Vermogen motor met Mfx decoder.
De Re 6/6 is ook nog uitgerust met ventilator geluid en een typisch zwitserse typhoon.

De LED verlichting is per lokzijde schakelbaar, bij de Re 6/6 1 sluitlicht en bij de Re 4/4 II een driepunts frontsein. Geheel waarheids getrouw dus.
Bijgevoegd zitten remslangen voor als men geen koppeling plaatst en een speciale koppeling voor dubbel tractie.



De 1e foto is slechts voor de kleur van de LED's. Hierna staat de camera op gloelamp stand omdat de foto's anders geel zijn.
Dus alleen op foto 1 klopt de LED kleur!
















Standplaats


Met speciaal koppelstuk




Gr Joost
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Hey, Joost,

Hij is echt cool!! Kleur van de leds is ook mooi!!

Hoe rijdt hij in dubbeltractie?

Ik hoop die van mij snel te kunnen halen!!

Groet, Dennis

Ps.Loc's zijn wel weer groen  :lol:
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Ziet er veel belovend uit, ik wacht op de Cargo uitvoering  8)

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
@ Joost: Hele mooie set. Ik denk dat ik m ook ga scoren, als ie in het rood uitgaat komen.
Veel plezier ermee!

Groeten Dennis

Voor de cargo liefhebbers:
deze is volgens mij ook klik hier uitgeleverd. Nu nog wachten op het dubbelpack
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Dennis,

Je kunt ook gewoon de Re 421 nemen ipv 420. Deze is makkelijk verkrijgbaar voor net iets meer dan 100 Euro.

Gr Joost
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Heel erg mooie set, ik hoop dat hij ook in het rood of Cargo versie uitkomt. @Joost: Kan je een filmpje maken van hoe die rijdt en hoe het geluid klinkt.

MVG Dewey
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Het afschakelen van de verlichting per cabine is volgens mij alleen mogelijk als je beschikt over een CS of MS. Zelf heb ik een control-unit en dan is afschakelen niet mogelijk.
Is een hele mooie set, ik laat de set schieten door de groene uitvoering en de ronde koplampen. Mijn voorkeur gaat uit naar rechthoekige schijnwerpers en de rode uitvoering (groen met rechthoekige schijnwerpers is ook goed). De Re 620 in cargo-uitvoering heb ik inmiddels wel besteld. De eerste foto's zijn erg goed (vinden ze zelfs op het HAG-forum).

Zeuren of niet maar ik vind het te hoog geplaatste stadswapen/tekst een misser welke de optiek van het model geen goed doet.
Het is inderdaad wachten op andere uitvoeringen van de Re 6/6 en de Re 10/10.
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Even een vraag zo tussendoor: Ik heb namelijk niet zoveel verstand van SBB locs. Een Re 10/10 dubbelpack, kan dat ook bestaan uit een Re 4/4 en een Re 421 cargo? Komt dit setje ook weleens in Duitsland?

Groeten Dennis
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Alleen een SBB Cargo Re 421 kan in D komen, andere Re 420 (Re 4/4-II) en Re 620 (Re 6/6) niet.

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Nee een Re 10/10 bestaat altijd uit een Re 4/4 II / Re 420 (of III) en een Re 6/6.
Een combinatie van b.v. 2 stuks Re 421 heet een Re 8/8.
Zoals Johan al aangaf komt allen de Re 421 (421 371 t/m 421 397) in Duitsland en dus niet de Re 420. Hietoe zijn deze locs o.a. uitgerust met een andere pantograaf met breder sleepstuk en het duitse beveiligingssysteem indusi. Ook zijn de afmetingen van wat handgrepen aangepast aan het duitse profiel.
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Hoi,

Vandaag de Cargo versie van Re 6/6 (RE620) de M37321 opgehaald (=gekocht :) )

Ik zal deze avond wat foto's plaatsen.

Groet,

Wilbert

Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Deze uitvoering is dus ook al gearriveerd. Ben benieuwd naar de foto's.
Wat kostte de lok?
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering

Ik denk dat ik Joost zijn topic wel mag gebruiken, tenslote hebben we het over dezelfde loc's alleen een paar jaar later :)

Toen ik in december bij de Marklin fabriek was zag ik al dat de behuizigen geproduceerd werden, vraag was natuurlijk welke komt het eerste.

De groene versie heeft gewonnen zoals je al eerder in dit topic kon lezen.
Voor mij was het vandaag dan zo ver, na een jaar wachten op deze loc is dan ook de Cargo versie gearriveerd.









Helaas wordt deze set (nog) niet als Re10/10 versie geleverd, maar toevallig heb ik ook een Re421 die je leuk kunt combineren met de Re620.







Morgen eerst de RE620 inrijden om daarna te kijken of ik een Re10/10 kan laten rijden
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Bedankt voor de foto's. Ik moet zeggen dat Marklin een heel mooie lok heeft geproduceerd.
Bedrukking. plaats wapen en tekst Cargo alles lijkt helemaal in orde.
Complimenten! Na veel uitglijders lijkt dit weer een SBB-lok naar de echter Marklin-traditie.
Ik weet dat het hier niet mag zonder bronvermelding maar ik heb gehoord dat de mal voor de Re 6/6 afkomstig is van HAG.
Ik ben onder de indruk, mag ook wel voor die (advies)prijs.
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Aangezien ik een Re 10/10 heb in cargo uitvoering hoop ik dat ze hem in het rood maken een keer. Dat zal best wel wand ze maken natuurlijk graag een lok die ze in meerdere uitvoeringen kunnen maken.

Gr Arnout.
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Heel erg bedankt voor de foto's. Ik vind dat de locomotief er heel erg mooi uit ziet. Hij ziet er trouwens nog mooier uit met een Re 421 erbij.

MVG Dewey
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Het is echt een mooie lok!!

Die van mij is ook binnen, dus even ophalen!
Het is een duure maand! :(

De Re 10/10 ligt ook nog op me te wachten.

Groet, Dennis
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Citaat van: Re460 op zaterdag 13 maart 2010, 07:30:32
Ik heb gehoord dat de mal voor de Re 6/6 afkomstig is van HAG.

Kan ik meteen ontkrachten, de HAG ziet er anders uit.

De spiegels hebben ze wel goed afgekeken bij HAG, minpuntje.

Gr Joost
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Citaat van: Joost B. op zaterdag 13 maart 2010, 13:36:58
De spiegels hebben ze wel goed afgekeken bij HAG, minpuntje.

Gr Joost

Van HAG of van Märklin  :roll:

Märklin is echt een toppertje  8) Kan Roco en HAG niet in de schaduw staan.
Ben wel content dat alleen ventilatorgeluid is en niet verdere rijgeliuiden.

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Johan,

Foutje van beide. Ik liever dan helemaal geen spiegels dan zoeen getekend ding.

Ik ga zo een testrondje neerleggen en beide loc's inrijden. Ik zal meteen een filmpje maken.
HAG en Roco kunnen hier inderdaad niet aan tippen.

Gr Joost
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
videooooootje  :P

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Ik dacht al waar blijft hij.

Zoals ik al schreef: Nou nog in het rood.

Gr Arnout.
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Leuk filmpje!
Zoals gezegd het is een zeer mooi model.
Maar dat HAG hier niet aan kan tippen weet ik zo net nog niet. Wat betreft schakelbare functies en bedrukking loopt M voorop, maar de HAG-motor met kogellagers is toch echt beter dan de 5-polige van M. Helaas heeft HAG geen extra functies.
En ja de prijs. Zelf heb ik de 37321 ook besteld voor de prijs van Euro 235,- voor de HAG-lok moet je bijna het dubbele neerleggen. Dan is de keus snel gemaakt.
Een ieder veel plezier met het model.
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Citaat van: Re460 op maandag 15 maart 2010, 21:47:15
Maar dat HAG hier niet aan kan tippen weet ik zo net nog niet.

Poefffffff vergelijk de luchtrooster eens en de dak details tussen de Märklin en de HAG dan wint Märklin net als met de Re 4/4 II op alle fronten  8)

Wat dat betreft blijft HAG stilstaan en stilstaan is achteruitgang

Die kogellagers bouw ik zelf wel in de Märklin  8)

De Re 6/6 is net als de Re 4/4 II een topper van Märklin!

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Johan, ik geef je wel gelijk. HAG staat helaas een beetje stil. Maar de motor van HAG is echt beter en daarin staat M stil (had wel mooi geweest een Re 620 met de eerste generatie sinus-motor) Dus de lok van M is een betere aankoop zeker gezien het aankoopbedrag.
Het wachten is nu op de rode en groene uitvoering met schijnwerpers.

Het gerucht dat de mal van HAG is gebruikt heb ik via een collega. Ik geef in mijn bericht zelf al aan dat je beter een bron kunt noemen, de sneer van Hans vind ik dan ook ongepast en onnodig.... jammer :(
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Weet iemand of er ook smalle sleepstukken voor de panto's te verkrijgen zijn voor deze locs?
Ik blijf me ergeren aan de te brede sleepstukken, al snap ik de reden erachter wel... :)

Verder lijken het prachtige locs. Ik ga binnekort mijn Hag Re 620 een keertje naast die van Joost zetten om de verschillen eens uitgebreid te bekijken.
Misschien moet ik ook na vele jaren maar weer eens aan de Märklin  :lol: :P

Groetjes,
Menno
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Menno, dat is vast ergens te krijgen. Ga je de sleepstukken ook bij je HAG loks vervangen?

Ik ook moet met Johan mee, de Hag Re 6/6 en Re 4/4 II zijn gewoon verouderd.
Vooral de details en opdrukken kunnen veel beter.

Wat de motor betreft vind ik het prima, met zoeen Mfx decoder rijdt het perfect.
Ik blijf zoeen motor fijner vinden dan 1 met een vliegwiel en cardan assen.
Ik weet niet hoe die motoren het op de lange termijn doen, de goeie ouwe M* motor is niet kapot te krijgen.


we zullen over 2 weken eens een Roco, Marklin en Hag Re 6/6 naast elkaar zetten.
Filmpje van de Re 10/10 komt zondag.

Gr Joost
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering
De sleepstukken bij de Hag locs zijn wel smaller (bij mij iig ;) wel, weet niet of dat bij allemaal zo is). Ik moet alleen nog een Duitse panto op de 421's zetten, want Hag verrekt het gewoon om ze zo te leveren. Je kunt de panto niet eens als reserve onderdeel bestellen bij Hag...

Maar je hebt helemaal gelijk dat de Hag versies verouderd zijn. Volgens mij gebruiken ze al sinds halverwege de jaren 80 dezelfde mal :D
De verlichting bij Hag is sowieso waardeloos, maar maakt wel weer ruimte voor zelfbouw.

Hoe zit het trouwens met de ruimte in de Marklin locs. Er zit een behoorlijke printplaat in zag ik al wel en natuurlijk de speaker voor het geluid.
Ook ben ik erg benieuwd, naar de lichtbakken in de M* versie. Mogelijkheid voor een gescheiden wit/rood licht, zoals ik zelf heb gemaakt zou fijn zijn.

De motor wil ik idd graag nog eens zien rijden. Ik merk zelf dat de Hag motoren iets groffer zijn dan de M* motoren. Beide zijn ze vrij ongevoelig voor stroomonderbrekingen gelukkig.

Maar al met al lijkt de Re 6/6 van M* me een heel goede loc. Ik denk er serieus over om er ook eentje aan te schaffen. Misschien idd wel een rode als die uitkomt (gaat vast wel gebeuren)

Groetjes,
Menno
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering


Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Wauw die Re 620 ziet er super uit in het filmpje. Vooral de draaistellen zijn en de bedrukking vallen me op als supergedetailleerd en mooi!

Alleen jammer inderdaad van die gedrukte achteruitkijkspiegel..

Bedankt voor het delen van de filmpjes Joost! :D

Groetjes,
Menno
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Erwin,

Waar heb je die lok besteld?

Gr Arnout.
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Bij La casa, dit is wel de intekenprijs.
erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
En hier is het origineel van de Marklin 37321!! 8)



Groet, Dennis


Ps. De Re 6/6 Bischofszell is nu ook een Re 620 geworden met bedrijfnummer 620 087-7
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Via Stummis forum heb ik begrepen dat in de Re 620 geen ESU decoder geplaatst is. Het programmeren met een Lokporogrammer zal dus niet mogelijk zijn.
Wat zijn de ervaringen met de rijeigenschappen van dit model.
Waarschijnlijk zal de lok voorzien zijn van een 21-polige steker, dus een lokpilot moet je er zo in kunnen prikken maar kun je dan nog wel alle geluiden schakelen?
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Rijeigenschappen zijn gelijk aan de Re 4/4-II em Re 421. Het is gewoon een Re 421 maar dan met een loopdraaistel meer  :lol:
Ik begrijp je probleem niet met de decoder, niks mis mee hoor.
21 polige stekker van bovanaf inpluggen bij de Re 421 is dat van onder af
Geluid zit op een apart printje.

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Het model is hier nog niet gearriveerd dus een probleem heb ik niet. Wel lees ik op stummis forum dat M in de Re 620 geen ESU decoder heeft gezet. Apart wat in de groene Re 10/10 zijn wel ESU-decoders toegepast. Zelf heb ik nog geen ervaring maar op stummis is men niet erg gecharmeerd van de decoder. Er is daar een lid die een esu decoder heeft geplaatst maar dan schijnen de schijnwerpers niet meer te werken. Het rijgedrag schijnt dan wel erg goed te zijn.

Zelf heb ik er een hekel aan als ik zelf de decoder niet kan programmeren. Het afschermen van mogelijkheden vind ik vreselijk. De oplossing is dus een ESU decoder in de Re 620 te plaatsen. Maar hoe worden de functies dan aangestuurd, een lopi 3 heeft alleen aux 1 en aux 2. Hoe doe ik dat dan?
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Vreemd, ik heb de 620 afgeregeld zoals ik wil met de ECoS. Met het rijgedrag is niks mis mee.
Met de Crossrail van Trix ombouw is mijn ervaring dat de AUX verwisseld is. Wat normaal bij ESU en andere fabrikanten AUX 1 en 2 zijn worden bij Trix AUX 3 en 4.
Trix decoders werken wel goed in de Trixlok
Mogelijk dat Märklin die verwisseling ook hanteert.

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Misschien valt het allemaal wel mee. Misschien zijn er een aantal mensen erg kritisch. Daar ik zelf rijd met een 6021 zal het lastig zijn de Re 620 te programmeren.
Met mijn lokprogrammer zal het dus niet lukken.
Daar baal ik wel een beetje van.
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Erwin, onder mfx kan ik alle instellingen wijzigen van de lok die ik wil. Met de ECoS wel te verstaan.

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
En lukt dat ook met een Mobile station, b.v. het adres wijzigen? Die heb ik nog wel ergens liggen.
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
MS is mfx en bij mfx wordt de indentiteit van de decoder automatisch bepaalt, daar krijg jij geen vinger achter.

Mvg, Johan
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Helaas precies wat ik dacht. Als je geen ECOs of Central station hebt kun je niet veel met de decoder uit de Re 620. Toch jammer dat M geen ESU decoder heeft geplaatst.
Blijft toch een mooie lok.
Groet,
Erwin
Re:37320 SBB Re 10/10 Ep IV uitvoering & Re 620 37321
Inmiddels heb ik een probleempje met de Re 620.
In bepaalde bochten, in dit geval C-rail nr. 24130 direct achter een wissel ontspoord het middelste draaistel. Na veel zoeken blijken de kastjes aan beide zijden van dit draaistel het draaistelframe te blokkeren. Gevolg is dat het draaistel door een van de kastjes wordt tegengehouden en er uit loopt. Na het verwijderen van de kastjes loopt alles weer goed.
Iemand hier ervaring mee?
Groet,
Erwin