Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wissel aut. omleggen

Gestart door dutchienl maandag 08 maart 2010, 12:24:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wissel aut. omleggen
dutchienl
gast

Wissel aut. omleggen
Hallo allemaal,
het zal wel een keer behandeld zijn, maar ik vraag het toch maar nog een keer.
Is het mogelijk om als een trein de keerlus (met rechte wissel) in rijdt, hem automatisch om te laten leggen en daarna, als de trein de keerlus verlaat het weer terug te laten gaan in de oude positie?

groetjes dutchienl
Re:Wissel aut. omleggen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Wissel aut. omleggen
Hoi,

ja, dat kan zeker, bijvoorbeeld dmv contactrails fo een reedcontact.

Roy
Re:Wissel aut. omleggen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:Wissel aut. omleggen
nog beter:
1 schakelrail ergens in de keerlus.
zodra de trein de schakelrail passeert schakelt het wissel om.
(let wel op de lengte van je trein)

1 schakelrail voorbij het wissel, dus buiten de keerlus en de wissel schakelt terug.
(ook hier let op de lengte van je trein)

wil je het nog gemakkelijker, dan gebruik je de schakelrail in de lus in beide richtingen.

John

(P.S. werkt ook bij digitaal)
Re:Wissel aut. omleggen
dutchienl
gast

Re:Wissel aut. omleggen
Mensen, bedankt voor de reactie, hier heb ik wat aan.
bedankt dutchienl
Re:Wissel aut. omleggen
dutchienl
gast

Re:Wissel aut. omleggen
John, je schrijft dat het ook bij digitaal werkt. Maar het lukt me voor geen cent
Waar krijgt de wissel de plus van?
Kun je mij een een beschrijving geven?
mvg Theo
Re:Wissel aut. omleggen
werk je met MS ? Ik werk daar mee en heb problemen daarmee als ik de schakelrail zijn aansluiting niet aansluit op een aparte transformator werkt het bij mij ook niet
Re:Wissel aut. omleggen
dutchienl
gast

Re:Wissel aut. omleggen
Ik werk inderdaad met MS, deze werkt op een eigen trafo. De dingen die ik geprobeert heb, zijn: de blauwe draden van de schakelrail op de blauwe draden van de wissel aandrijving, de gele van de wissel op de gele van de trafo. Wat doe ik fout? Ik wil dit graag, omdat de wissel en keerlus helemaal uit het zicht zijn.
help, help enz
groetjes Theo
Re:Wissel aut. omleggen
ik heb de draad van de voeding voor de schakelrail los gehaalt en een langere kabel aan gesoldeerd en mijn ringleiding bevestigd (ik heb een ringleiding voor het rijden , wissels , verlichting zo'n 6 kabels :lol:)
aan de leiding van de wissels mijn schaduwstation is bijna helemaal geautomatiseerd ten zij ik wil rangeren dan niet( trein komt binnen legt alle wissels juist en stop en de volgende trein vertrekt)

Dus gewoon dat stekkertje eraf halen en een draad aan solderen en aansluiten dan moet het werken.

PS: Je kan de testen met een lampje of de schakel rail werkt (massa(bruin) aan blauw en geel aan geel).

Groeten dylan
Re:Wissel aut. omleggen
dutchienl
gast

Re:Wissel aut. omleggen
Ga het vandaag proberen. Je hoort wel of het gelukt is.
Theo
Re:Wissel aut. omleggen
dutchienl
gast

Re:Wissel aut. omleggen
Dylan, het is gelukt.
Bedankt
Theo
Re:Wissel aut. omleggen
is graag gedaan