Deze zaterdag een middagje naar Amersfoort voor de opening van het nieuwe onderkomen van de NVBS.
Maar er was genoeg om te fotograferen:
Wat me meteen opviel was dat E-loc 1708 er solo stond zonder DDAR-stam. De 1708 hoort bij de serie 1700'en die (bijna) altijd vast zit aan een DDAR-stam.
Duidelijk te zien is dit de neus die normaal aan de dubbeldekkers vastzit. Daarachter staat Plan V 820.
Vanaf het perron goed zichtbaar, Plan U 121.
En dit was ook een rede om naar Amersfoort te komen: Plan U 114 die bezig was met een rit langs Koninklijke wachtkamers.
2 rode Plan U's op 1 foto. De 114 kijkt naar z'n broertje 121.
Links de 1764 met de intercity naar Schiphol.
Wat later ging de 1708 aan de rol.
Het is dat de 1708 geen scharfenbergkoppeling heeft, anders was hij zo tegen de 820 gekoppeld.
Klaar voor transport?
SLT 2423 in Zwolle voor instructie van het personeel?