Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wat te doen met de OVP van wagons?

Gestart door AnalogDriver zondag 07 maart 2010, 07:36:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat te doen met de OVP van wagons?
Nee, van wagons is het niets waard, gooi ze weg!

4 (2.8%)

Nee, van wagons is het weinig meerwaarde, verkoop ze voor ?1,- per stuk of minder.

7 (4.9%)

Ja, is zeker 10% van wagonwaarde. Liever bewaren of anders verkopen voor ? 1,50 a ? 2,- per stuk

35 (24.5%)

Ja, is zeker 20% van wagonwaarde. Gebruik desnoods half je zolder om die lege doosjes te bewaren!

97 (67.8%)

Totaal aantal stemmen: 95

Wat te doen met de OVP van wagons?

Bij mij stapelen de OVP's (Originele VerPakingen) van wagons zich op. Blauwe oude Märklin, witte Märklin, Roco etc.

Ik heb een hekel aan wagons uit OVP halen, en nog meer aan ze er in doen. In het bijzonder de Märkilin verpakkingen.
Alles wat niet in vitrine of op baan staat, bewaar en vervoer ik in bubbeltjesfolie in dozen gestapeld.


Maar wat zijn OVP's van wagons nu precies waard?
10-20% van de objectwaarde?
Zal ik ze weggooien, verkopen of bewaren?
Wat vinden jullie en waarom?

Merk wel op dat ik geen verzamelaar ben en wagons dus gebruikt en ze verweerd worden.


Vandaar een poll. (verzoek gestuurd aan forumbeheer)


* Nee, van wagons is het niets waard, gooi ze weg!

* Nee, van wagons is het weinig meerwaarde, verkoop ze voor ?1,- per stuk of minder.

* Ja, is zeker 10% van wagonwaarde. Liever bewaren of anders verkopen voor ? 1,50 a ? 2,- per stuk

* Ja, is zeker 20% van wagonwaarde. Gebruik desnoods half je zolder om die lege doosjes te bewaren!


Laat maar horen!

Hajo


Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Als je niet van zins bent je ooit je wagons te verkopen heb je weinig aan de OVP's. Maar anderen wel dus verkopen en zeker niet weggooien. Al zul je er weinig voor krijgen.

Gr, Ben.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ooit wordt het weer verkocht, al is het als je zelf er niet meer bent of door lichamelijke beperkingen er niets meer mee kunt. Ik hoop er nog lang van te kunnen genieten, maar ooit komt ooit.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Zoals al vaker door mensen aangegeven zien sommigen "goud" in ovp's
Zag de afgelopen weken oa iemand ?5.- vragen voor een leeg doosje van de rechte c-rails..  :shock:

De rijtuigendozen worden wel eens aangeboden voor zo'n ?3.- in nieuwstaat.
Denk dat bovengenoemde ?1 a 2.- dan wel een aardige prijs is.

Mocht je overwegen ze weg te doen wel eerst op het forum he!  :wink:
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Hoi Hajo.
Een andere optie is om de OVP's plat gevouwen te bewaren.
Dan neemt het weinig ruimte in en kunnen, wanneer nodig, gewoon weer gebruikt worden.

Er zijn wel dure exemplaren maar dat zijn echt uitzonderingen, het gaat meer om dit bij verkoop materieel te kunnen gebruiken (ziet er beter uit dus makkelijker te verkopen) dan om de waarde er van.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Citaat van: AlbertJan op zondag 07 maart 2010, 09:01:32
Hoi Hajo.
Een andere optie is om de OVP's plat gevouwen te bewaren.
Dan neemt het weinig ruimte in en kunnen, wanneer nodig, gewoon weer gebruikt worden.
...

Dat is natuurlijk een goede optie.
Mocht je ze wel willen verkopen dan kan je in de advertentie erbij zetten dat verzending per envelop mogelijk is.
Scheelt nogal, zeker als iemand maar een klein aantal doosjes zoekt.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Hajo, poll toegevoegd.

Overigens bewaar ik de OVP's ook nog gewoon. Ben het met je eens dat sommige fabrikanten de verpakkingen wel wat beter kunnen maken. Al vind ik persoonlijk de Märklinverpakking niet heel erg slecht. Plat maken werkt over het algemeen niet omdat er piepschuim of plastic in de verpakking zit.

Uitgaande dat je niet je locomotieven hebt om later te verkopen kun je natuurlijk nu ook besluiten de boel weg te gooien/te verkopen. De treinen worden dan wel minder waard, maar da's toch niet boeiend aangezien je ze zelf houdt. Wellicht dat de laatste optie voor een hobbyist nog wel interessant kan zijn :)

Groeten,
Herman
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Hallo,

1e stem toegevoegd, ben van mening dat de wagons in de org. verpakking meer waard zijn.

Verdere voordelen.
Wagons stapelbaar met opruimen.
Wagons minder kwetsbaar voor transport..

Nadelen
Neemt veel ruimte in.
Wagons uit de doos halen voor gebruik.
Waar is de juiste doos ook alweer.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Zelf al een aantal keren samen met Erik Salden wat partijtje opgekocht en weer verkocht. Duidelijk te zien in de praktijk dat de OVP, ook van wagons, zeker 20 a 25% van de waarde is. Alleen bij rails gaat dit niet op.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik bewaar echt alle verpakkingen  :)

Ook van de rails, verlichting,  wisselaandrijving,  decoders e.d. ik kan het altijd nog weggooien en je weet nooit of het nog van pas komt  8)

Groetjes Fulco
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
de ovp is zeer belangrijk.

zonder ovp is het moeilijk verkoop baar.
nu kan je ovp niet interessant zijn maar over 50 jaar wel denk maar aan ouwe locs met zoon rode doos dit geld ook voor wagonen

ik koop nooit locs en wagonnen zonder ovp
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Citaat van: marklinfan op zondag 07 maart 2010, 13:45:19
de ovp is zeer belangrijk.

zonder ovp is het moeilijk verkoop baar.
nu kan je ovp niet interessant zijn maar over 50 jaar wel denk maar aan ouwe locs met zoon rode doos

ik koop nooit locs en wagonnen zonder ovp

Het gaat hier om de wagons. OVP van loks bewaar ik sowieso.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik bewaar ook alle verpakkingen. Neemt flink wat ruimte in op het toch al niet al te grote zoldertje, maar ik heb de indruk dat het wel meer dan 20% van de waarde is.

Het rijden met de wagons is een ander verhaal. Aangezien tegenwoordig alles als "nieuw" wordt verkocht, ook al zit er nauwelijks nog lak tussen de krasjes, rijd ik met alles wat ik koop. Daar is 't voor toch?

Die verpakkingen bewaar ik vooral omdat ik niet zeker weet of ik over 15 of 20 jaar nog steeds hetzelfde leuk vind. Waarschijnlijk wel, maar het zijn veel jaartjes...
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik denk dat er nogal verschil in zit of je je rijtuigen en wagonnen gebruikt maar netjes houd, of dat ze geweatherd worden.
In het 1e geval (wat voor de meesten zal gelden denk ik) zal het inclusief ovp beter verkopen.
Mochten de wagonnen in geweatherde staat ooit de verkoop ingaan dan is het toch maar net wat iemand er voor over heeft.
Een ovp zal in zo'n geval niet de waarde echt verhogen denk ik. maar ik kan me vergissen natuurlijk, wie zal het zeggen..    :lol:
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik vind het gewoon leuk en makkelijk om ze te bewaren!
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Citaat van: Onyx op maandag 08 maart 2010, 10:41:23Ik denk dat er nogal verschil in zit of je je rijtuigen en wagonnen gebruikt maar netjes houd, of dat ze geweatherd worden.

Ik heb ooit een Roco NS Bollenwagen 4325 nieuw gekocht die reeds geweatherd was, en er zullen toch wel meer fabrieks-af geweatherde wagons zijn?

Ik begrijp dat je eigenlijk nooit de OVP's moet weggooien. Ik kan mij nog herinneren dat ik er vroeger zoveel had dat ik er 'bergen' van maakte door ze op te stapelen over de rails . . . . ja, je doet gekke dingen als je kind bent  :lol: !
Nog gekker: de meeste zijn inmiddels weg: o.a. van die oranje vierkante waar 'bouwpakket'-wagonnetjes in zaten . . . . .  :?

Kan mezelf wel voor m'n kop slaan!

Groeten,

Erik
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Hallo,

Ik bewaar alle verpakkingen, gesorteerd op soort, in verhuisdozen op zolder. Wellicht verkoop ik ooit iets of gaan we verhuizen. Je weet maar nooit. Ooit zal de baan toch afgebroken moeten worden. En als ik de spullen dan weg geef (aan kleinkinderen) zijn de verpakkingen toch reuze handig.

Groetjes,

Minto Tighfield :D
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Hoi Hajo,

Ook ik heb ja gestemd. Ik bewaar ook altijd alle OVP's.
Zelfs van een aantal Faller huisjes heb ik nog de originele verpakkingen liggen.
Mocht het ooit verkocht worden (om welke reden dan ook), brengt het altijd meer op met de ovp.
Dus beter is om te bewaren.

Groeten,
Ton.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik bewaar alle OVP's.
En als je baan staat kun je de OVP's in dozen er onder opslaan, niemand die er dan last van heeft.
Als ik een lok of wagon koop via ebay oid, dan kijk ik ook naar de modellen in OVP's, of de prijs zonder OVP moet veel gunstiger zijn.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik bewaar ook altijd de originele verpakkingen zelfs van rails. Ik zal de verpakkingen gewonen bewaren.

MVG Dewey
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik zou ze, indien mogelijk, gewoon bewaren. Als ik nu wat koop dan kijk ik toch eerst of de ovp er bij zit.

Gr,
Peter
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik heb starter al pb gestuurd, bewaar je materiaal NIET in bubbeltjesplastic!
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Waarom niet?
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik bewaar ze allemaal, omdat

- het onderdeel is van het gekochte artikel
- het de beste manier is om ze te verpakken voor opslag, transport of verzending
- het model met doosje meer waard is dan zonder
- met name oude doosjes erg mooi kunnen zijn*


*) zoals de originele verpakking van mijn 3070
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Citaat van: Acido op woensdag 10 maart 2010, 19:00:20
Ik bewaar ze allemaal, omdat

- het de beste manier is om ze te verpakken voor opslag, transport of verzending

*) zoals de originele verpakking van mijn 3070


Nou, dit punt wil ik toch wel ernstig in twijfel trekken.
Ik heb nu al bijna 10x met ebay aankopen verzending gehad dat wagons en loks *in OVP verpakt* beschadigd aan kwamen. Ik kan mij niet herinneren dat artiekelen zonder OVP beschadigd aangekomen zijn; was altijd goed verpakt.

deze week nog: lading heeft hek van platte wagen gerukt
een keer een lok zwaar beschadigd onderstel (en dan helpt verzekerde verzending niet);
Door wrijving in piepschuim beschrifting en nummer van lok weg
afgebroken kap van wagononderstel, vorige week
Al 3x verkopers gevraagd om toch alsjeblieft meer ondersteuning IN de doosjes te doen vanwegen beschadigd ontvangen OVP verpakt spul
zomaar even wat voorbeelden.

Nee, OVP is wat mij betreft slecht voor transport.
Tuurlijk, ze komen er in naar een winkel, maar dat gaat ook in oververpakkingen.

Maargoed, overige punten lijken mij duidelijk.
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Een nieuwe lok of wagen zit normaal gesproken strak in de doos, na het tig keer erin en eruit gehaald te hebben, lijkt het wel of dat witte spul krimpt, daar is niets aan te doen, dus zou een stukje tissue wel kunnen helpen.
Er zijn loks die worden nieuw zo geleverd, met een mooi doekje om de neus.
Als alternatief kan je ook toiletpapier nemen, niet mooi, wel effectief.
Bubbeltjes veroorzaken minimale afdrukken, die niet af te poetsen zijn, zeker op grote vlakken is het goed zichtbaar!
(door schade en schande wijs geworden)  gr Wim
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Citaat van: wibi op donderdag 11 maart 2010, 08:50:45
Er zijn loks die worden nieuw zo geleverd, met een mooi doekje om de neus.
Uh, allemaal toch? Bij mij wel tenminste  :lol:
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik bewaar ze zeker!!! wat ik vind ze zelfs mooi!! ik heb ze allemaal op schappen staan dat vind ik best wel mooi is wel eens leuk om naar te kijken!
dus gooi je ovp's nooooit weg!!! desnoods maak er iemand die je kent blij mee of geef ze weg.

mvg. Maarten
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Hallo,

Ik bewaar ze allemaal, gewoon in een doos onder de baan of anders als het te veel word gewoon op zolder.

Gr Einte
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Citaat van: Acido op woensdag 10 maart 2010, 19:00:20- met name oude doosjes erg mooi kunnen zijn*


*) zoals de originele verpakking van mijn 3070

Wat dacht u van het "doosje" in mijn signatuur?  :D
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 13 maart 2010, 13:50:26
Wat dacht u van het "doosje" in mijn signatuur?  :D
Dat zijn nog de mooiste Hans. :D
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Citaat van: Kappa op zaterdag 13 maart 2010, 18:28:41
Dat zijn nog de mooiste Hans. :D

Dat dacht ik ook Ad! Zo iets gooi je toch niet in de vuilnisbak?
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
De doosjes van de wagons/treinen bewaar ik altijd.
Ik  bewaar ze er ook in.
Heb onder mijn treinbaan een mooie kast waar ik alle dozen bewaar.
En uiteraard zijn ze later bij een eventueele verkoop meer waard.

Groet

Richard
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
ik persoonlijk zou ze niet weg doen
maar als je de ovp's toch weg wilt doen
laat maar iets horen heb er wel interesse in

mijn mail adres is hvdmunckhof (at) ziggo.nl

mvgr. harrie   :lol:

Edit Brigitte: mailadres aangepast ivm spam
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
ola!!!

pas even je mail aan, @ weg en even (at) van maken, ivm spambots!!!!!!!
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
wel zonde,
je betaalt ook voor de doos. niet alleen de wagon!
en als je verkoopt raak je met doos veel eerder kwijt...

MVG Clint
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?

Allen, dank voor de vele reakties en stemmen.

Oude doosjes zijn mooi, mee eens.

Intussen andere oplossingen bedacht: bij ouders stallen (wonen niet in Amsterdam, hebben meer bergruimte). Maar dat is normaal gesproken een tijdelijke oplossing, want die hebben ook niet het euwige leven en over x-jaar zit ik dan weer met die dozen met doosjes.

Ook onze zolder wat meer opgeruimd en ach, die 3-4 dozen kan misschien wel in een hoekje.


En toch speel ik nog steeds met de gedachte een groot deel weg te doen, als in verkopen. Ik zou dan sowiezo hier een lijst plaatsen (in advertentiehoekje) en een klein deel bewaren. Bij de vuilnis gaan ze niet.
En nogmaals: het gaat alleen om wagons-OVP, lok dozen bewaar ik zeker.


Het bewaaralternatief wat ik gebruik, de bubbeltjesfolie, waar zo voor gewaarschuwd wordt door 1 persoon: ik moet nog steeds een lok vinden die zeker een jaar of langer hierin zit en kijken of ik enige sporen / afdrukken vindt op grote vlakken van die bubbeltejs.


In elk geval is het weggooien van de baan,

Hajo

Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
In elk geval is het weggooien van de baan,

Hajo

Ga je je baan ook weggooien???????????? :lol:



                                                                      Arie
Re:Wat te doen met de OVP van wagons?
nee, hij gaat ze van zijn baan gooien denk ik........
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
OK, vakantie en lekker aan het opruimen. En de OVP's nog eens heroverwogen, dus hier weer een reaktie.

Ik heb toch besloten een groot deel toch weg te doen. Als in verkopen hier, niet bij de vuilnis. Alleen van (alle) loks en enkele bijzondere van wagons houd ik, waaronder oud-Märklin. Meer algemeen bruikbare en Roco gaan weg.


Vele doosjes zijn redelijk universeel in maatvoering (Märklin, Roco) of universeel te gebruiken (Trix international, Fleischmann, Roco).

Het gaat om 353 OVP?s totaal (netjes en overzichtelijk in 6 dozen verpakt. Allen H0, zie verder advertentie link onderaan)

Roco  145
Märklin 116
Piko 9
Liliput 18
Trix int.  17  (universeel te gebruiken na verwijderen Trix papier)
Fleischmann 8 
Röwa 7   (plastic doosjes zoals Trix en Fl.)
Sachsenmodelle 22
Artitec 5  (korte doosejes, goederenwagons)
Overige en universeel  6


Overigens heb ik ze ook bij een winkelier aangeboden die ook occasions verkoopt, nog geen reaktie gehad.


Link naar de verkoopadvertentie hier: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38135.msg691879#msg691879


Hajo
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik heb een kamertje (z.g. kabinet) dat ik uitsluitend gebruik voor opslag van verpakkingen van trein en computerspullen. ;)
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Gestemd op het polletje.

Zelfs als ik tweedehands een model (of een rail) koop, gaat mijn voorkeur uit naar de OVP.
De verkoper doet nèt wat meer moeite. Dat waardeer ik.

Heb nu een mooie berg aan OVP's. Tijd om de kelder in te duiken ermee.... (gewoon de ruimte hebben is een luxe)  :)
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Beste mensen als ik al eerder aangegeven heb,  praten we hier over emoties.
Wat bewaren we en wat niet en wat is het waard.
In de vele draadjes welke hier op de site lees, praten jullie regelmatig over locs en wagens, elementen en onderdelen,  in OVP.
Als jullie iets willen overnemen is vaak de eerste vraag, wordt ie geleverd in OVP.
Waarde hoe zeldzamer, hoe meer de waarde stijgt.
Dit geldt ook voort de uitvoeringen van treinen met als voorbeeld
De krokodil  uitgegeven 1n 1947 heeft een waarde van rond de 7.000,00 Euro, terwijl hij in 1978 nog steeds op de markt gebracht is hiervan ligt de prijs rond de 400 Euro
Nu de vraag zoek de verschillen.
Het zijn maar details beschrijving op de loc ccs 800 of 3015 Vierkante of ronde  lamp beugels, Pantografen, sleper, kleur en doosje  enz. enz.
Ook schriftelijke bijlage wordt vaak gevraagd.
Wat maakt nu de prijs verschillen, een leek zegt, dat zijn toch de zelfde treinen. 
Lege doos van de CCS 800 heb ik op Ebay al zien staan voor 250 Euro
Biedingen op marktplaats van een 3015 in een doos ccs 800 voor 700 Euro
Replica ( Italiaanse )doosjes worden aangeboden voor 50 tot 100 Euro.
De vraag is dus waar ligt de waarde en wie bepaald deze ??? Meneer Koll ???
Mensen weg gooien of verkopen kun je altijd nog wel .
Neem als je hier veel hebt 2 of 3 verhuisdozen en doe hier je doosjes in en stapel deze verhuisdozen op of berg ze ergens onder je baan.
Later om wat voor een reden dan ook, kun je altijd spijt krijgen dat je iets weggedaan hebt.
Ik ben op leeftijd als ik in de vijftiger jaren wist wat ik nu weet en niet weggegooid had of gekocht had wat ik nu weet, was ik nu miljonair geweest.
Bedenk dan ook als is het je hobby,  je weet nooit hoe iets lopen kan.
Zomaar een aanwijzing.

DL 800 ofwel Chrisp  ;)
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?

Chrisp,

Ik gooi ook niet alles weg. Maar al die vrij ongemerkte en soms ronduit universeel verpakkingen van Roco en Märklin e.d.
Ik wil daar niet langer ruimte voor maken.

6 grote dozen, het is maar 0,6 m2, maar ik heb geen ruimte beschikbaar onder mijn kleine vaste testtreinbaantje en ik wil niet de kostbare zolderruimte 20-30 jaar vol hebben staan hiermee. En voor die tijd een box huren loont ook niet. Huizen in grote steden zijn meest niet super ruim.
Dus net als een archief: je kunt niet álles bewaren en ik wil keuzes maken om ruimte over te houden.

En voor de rest: ik ben geen verzamelaar, maar een treintjes rijder. Alleen mooie, bijzondere of oude doosjes bewaar ik. Verzamelaars bewaren de rest maar :) worden die ook meer waard. Voor verzamelaars dan, want ik geef geen cent méér voor een wagon doosje, telt voor mij zelf niet in de waarde als ik iets koop.

Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik heb ze nog allemaal liggen op een plaats waar ze niet hinderen .
Als ik ooit heenga kunnen mijn kinderen ze terug opbergen in de doosjes.
En opdelen met de inhoud er in met de gebruiks papieren erbij.
De rekening zit er ook in.
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik vind de OVP erg leuk om te bewaren, maar dat geld vooral voor de oudere dozen uit de 60er jaren.
Als ik een lok of wagon koop, kijk ik of de OVP er wel bij zit.
Ik heb wel eens iets gekocht zonder OVP, omdat de prijs veel lager lag.
Maar OVP´s wegdoen doe ik niet, ruimte zat om ze op te slaan.
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik bewaar alles, loc--locdoos--testlabel--rekening, zo ook van rails wissels bouw- loc/wagon
Cees
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Gezien ik analoog en met M-rails rij, ben ik meestal aangewezen om 2de hands te kopen. Als ik dan moet kiezen tussen 2 items waarvan er 1 komt met OVP, originele papieren enz, gaat mijn voorkeur uit naar dit item. Het is voor mij ergens een teken dat de vorige eigenaar zijn materiaal goed verzorgde. Tot nu toe (nog) niet tegen de lamp gelopen, maar vroeg of laat gebeurd dat wel eens. Er zijn teveel aanbiedingen waar je lege OVP kan kopen en gezien mensen nu eenmaal geneigd zijn meer te betalen met OVP, is de rekening snel gemaakt.
Onlangs kocht ik via internet op een veiling een lot van 3 locs. Ze kwamen alle 3 aan, perfect zoals beschreven in OVP, maar wat mij wel verwonderde was dat elke lok met die  grijze garantiezegel van M* kwam  :important:! Toeval? Je komt deze zegels soms tegen op de internet verkoopsites waar er verd... veel geld voor geboden wordt. Er loopt een draadje over het herkennen van oplichters en ik weet nu niet of dit meer stof is voor deze draad hier of het draadje over oplichters.
Tot later,
Denis 
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?

Merk nog wel even op dat ik het alleen over wagonnetjes OVP heb.  Lok OVP's bewaar ik sowieso wel.

Die wagon OVP stelt vaak weinig voor, mijns inziens. Weinig info op de doos, geen papieren of algemene over kortkopppelingen e,d, Vaak geen afbeelding van de waagon, soms alleen een nummer of alleen maar een merk en geen nummer.
Tja, heeft dat echt waarde voor iemand?  Het is meer verpakkingsmatriaal.


Hajo
Re: Wat te doen met de OVP van wagons?
Ik heb bij voorbeeld een set van roco van 6 kalkwagons ieder een apartwagons nummer ook op de ovp.
Ik denk dat het jammer zal zijn als dit niet bij elkaar bleef.