Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Hoe is een 6 delige lokloods in 2x3 te verbouwen??

Gestart door Populier zondag 03 oktober 2010, 12:17:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe is een 6 delige lokloods in 2x3 te verbouwen??
Knap Balen: Heb een M-rails  draaischijf en wilde daar een loods voor 6 lokomotieven bijmaken. Dus 2 maal de 72881 loods gekocht en daar een 6 delige loods van gemaakt. Vanmorgen eindelijk eens bezig geweest met het schuiven om te kijken waar die het best geplaatst kan worden. Wat blijkt nu: de M-rails draaischijf is niet gemaakt voor 1 loods voor 6 loks maar voor 2 loodsen voor 3 loks  die naast elkaar staan. Ik heb geen ervaring met het weer uit elkaar halen van gelijmde delen. Heeft iemand een idee hoe dit met zo min mogelijk schade kan gebeuren? Alle resterende delen van de beide loodsen heb ik uiteraard nog wel.

Groet Hennie
Re:Hoe is een 6 delige lokloods in 2x3 te verbouwen??
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:Hoe is een 6 delige lokloods in 2x3 te verbouwen??
Uiteraard kun je beide lokloodsen splisten, maar ik denk dat je eenvoudiger / eleganter het sporenverloop vanaf de draaischijf wat kan aanpassen.

John
Re:Hoe is een 6 delige lokloods in 2x3 te verbouwen??
Zal daar inderdaad nog eens naar kijken maar de ruimte tussen loods en schijf is dermate kort dat ik bang ben dat dat geen oplossing bied.

Groet Hennie
Re:Hoe is een 6 delige lokloods in 2x3 te verbouwen??
Kan ik een 'moderne' draaischijf aan de M rails hangen. Anders misschien de rails voor de loods/schijf in  bv. C  uitvoeren en dan overgaan op M-rails?

groet Hennie
Re:Hoe is een 6 delige lokloods in 2x3 te verbouwen??
Hoi Hennie,

Ik heb in het verleden een Volmerloods zesdelig aan geschaft.