Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Aankondiging boek Gotthard

Gestart door Kroko14253 woensdag 03 maart 2010, 21:29:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aankondiging boek Gotthard
Kroko14253
gast

Aankondiging boek Gotthard
Hallo,

In de laatst verschenen Railmagazine wordt een boek over de Gotthard aangekondigd. Het boek verschijnt (natuurlijk) in het Nederlands en ik heb het meteen besteld. Volgens de advertentie komen alle aspecten, toen en nu, aan bod.
Ik ben benieuwd. Kijken of het zich kan meten met een prachtig boek dat ik al heb (Duitstalig)

Groetjes

Harry
Re:Aankondiging boek Gotthard
Goedemorgen Harry.
Ben ook erg benieuwd naar dit boek.
Heb je hier meer info over, een link oid, heb railmagazine niet......
Groet
Dolf
Re:Aankondiging boek Gotthard
Hallo,

klik

Groetjes

Harry


Re:Aankondiging boek Gotthard
Thnks
Re:Aankondiging boek Gotthard
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
Re:Aankondiging boek Gotthard
Hoi allemaal,

Ik zie dat het boek nu uit is, heeft iemant dit boek al?

Groet, dennis
Re:Aankondiging boek Gotthard
ik heb het boek al liggen ben er alleen niet aan toegekomen om er in te gaan lezen. heb er wel doorheen gebladderd en vind het er goed uit zien.

mvg rowan
Re:Aankondiging boek Gotthard
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
Re:Aankondiging boek Gotthard
Hoi Rowan

Bedankt voor je reactie.

Ik heb nog een vraagje, staan er veel foto's in of is het alleen maar tekst.

Groet, Dennis
Re:Aankondiging boek Gotthard
in het boek staan op elke pagina een of meerdere fotos waarvan meerendeel kleur. ik kan het zeker aanraden,

mvg rowan
Re:Aankondiging boek Gotthard
Wat Rowan zegt klopt helemaal, ik heb het boek ook alleen maar doorgebladerd.

Ik heb nog zoveel te lezen en daarom heb ik het boek "even" ter inzage aan mijn vader gegeven omdat hij -samen met mijn moeder uiteraard- jaren in Zwitserland gewoond heeft. Hij herkende veel foto's en hij vindt het een prachtig boek.

Ooit (:wink:) hoop ik het weer terug te krijgen en dan kan ik het zelf ook lezen.
Re:Aankondiging boek Gotthard
Hallo,

Ik heb het boek inmiddels ook ontvangen en het ziet er fraai uit. Ik wil, als ik wat meer tijd heb, nog een recensie schrijven. Ik heb zelf nog 2 andere boeken over de Gotthard, beide van het Zwitserse AS Verlag. Ik heb het boek ook al goed doorgebladerd.

Groetjes

Harry S
Re:Aankondiging boek Gotthard
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
Re:Aankondiging boek Gotthard
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb zelf ook een aantal boeken van het Zwitserse AS verslag en vooral die van de Gotthard is erg mooi!
Ik ga dat Nederlands boek over de Gotthard dan ook bestellen!

Groet, Dennis
Re:Aankondiging boek Gotthard
Hoi Dennis,

Er zijn er twee:

Der direkte Weg in den Süden: over de geschiedenis van de lijn, in periodes besproken. Veel historische foto's en tekeningen.

Gotthardbahn vooral over het heden van de lijn. Korte beschrijving van de geschiedenis van de lijn.

Ik heb beide boeken. Verder heb ik nog enkele andere boeken van AS Verlag, waaronder het boek over de Zwitserse Krokodil (Ce resp. Be 6/8 II en III)

Boeken zijn niet goedkoop, maar zijn het geld meer dan waard.

Groetjes

HArry
Re:Aankondiging boek Gotthard
Beste mensen.
Zelf ook alweer dit boek een aantal weken in huis, raak niet uitgekeken.
Ben dus nu nieuwgierig wat er voor vergelijkbare boeken in Nederlands en veel illustaties zijn....? 
Lees graag.
Groet.
Dolf

Re:Aankondiging boek Gotthard
Hoi,

Wat Nederlands betreft: het recent uitgekomen boek is voor zover ik weet, het enige boek tot nu toe in nederlands, over de Gotthard. Buiten Nederland zijn  er wel enkele; heb ze niet allemaal, hoor. Maar de Boeken van AS Verlag zijn wel hier.

Groetjes

Harry
Re:Aankondiging boek Gotthard
Citaat van: Dennis Re 6/6 op zondag 20 juni 2010, 13:22:49
Hoi allemaal,

Ik zie dat het boek nu uit is, heeft iemand dit boek al?

Groet, dennis
ja zeker, en ik kan het je aanraden. Ik noem 't "hèt handboek van de Gotthard". Je kunt werkelijk alles vinden van wat je je maar afvraagt over de Gotthard-lijn. En: in het boek lees ik nu ook voor het eerst een goed toekomstbericht over de G-bergstrecke (voor als straks de basis tunnel open gaat): de oude lijn blijft uit vervoersredenen behouden. Tot nu toe stonden in de (andere) lektuur alleen twijfel- berichten van wat mensen dachten dat evt. zou gaan gebeuren.

in elk geval: een aanrader!
Re:Aankondiging boek Gotthard
Hallo allemaal,

Ik heb het boek ook besteld 2 tal weken terug en ook betaald,
maar nog altij niets ontvangen. :(
Ook via mail krijg ik geen antwoord.
Zijn er nog mensen die zolang hebben moeten wachten op het boek.
Moet wel naar Belgie verstuurd worden.

Mvg

Joeri
Re:Aankondiging boek Gotthard
Andere tip, SBB Historic heeft ook geweldige boeken!

Gr Joost