Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Gebruik U 76200 decoder samen met permanent magneet

Gestart door Populier dinsdag 02 maart 2010, 10:38:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gebruik U 76200 decoder samen met permanent magneet
Heb nog een paar U 76200 decoders op voorraad liggen. Ik meende ergens gelezen te hebben dat je deze ook met een permanent  magneet kunt gebruiken. Maar met gemis van functionaliteit.  :(
Kwam net de melding weer tegen:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=978.msg82293#msg82293

Waar ik benieuwd naar ben is wat je in dat geval aan functionaliteit mist.
Misschien kunnen ze alsnog een werkzaam leven gaan leiden. :)
Anders moet ik toch bij een paar ombouw gevallen de veldmagneet maar weer terugplaatsen.

Groet Hennie
Re:Gebruik U 76200 decoder samen met permanent magneet
Hennie, door de veldspoel te vervangen mis je geen functionaliteit, hij werkt dan als een normale cruise-controle decoder geschikt voor een gelijkstroom-motor. Alleen een beetje duurder dan de decoders die gelijk bedoeld zijn voor een gelijkstroom-motor.

Re:Gebruik U 76200 decoder samen met permanent magneet
Hallo Wim
Duur is een relatief begrip: nu liggen ze te verstoffen. Ik was alleen bang  dat ik een motor of de decoder zou beschadigen. Ik kan me niet herinneren of de beide witte draden aan elkaar moeten worden gemaakt of los moesten blijven. Heb nog een fleischmann liggen die omgebouwd moet worden naar 3rail. Daar zou die dan prima in kunnen.

groet Hennie
Re:Gebruik U 76200 decoder samen met permanent magneet
Als ik het draadje lees waar je naar verwijst moet je de twee witte draden gewoon loslaten, en niet met elkaar verbinden. Vwb het functionaliteitsverlies denk ik dat de schrijver bedoeld dat je het deel dat een allstrom motor lastgeregeld maakt omzeild, en dus dat stuk functionaliteit niet gebruikt. Lekker belangrijk als je de decoders toch hebt liggen :-)
Re:Gebruik U 76200 decoder samen met permanent magneet
Dat dacht ik ook al maar vraag het voor de zekerheid: ben geen indiaan en rookwolken zeggen mij niet zoveel :wink: (behalve dat het stinkt)

groet Hennie
Re:Gebruik U 76200 decoder samen met permanent magneet
Hennie,

De witte draden, die verantwoordelijk zijn voor het schakelen van de spoel wikkelingen van de veldspoel, komen volledig te vervallen.
Re:Gebruik U 76200 decoder samen met permanent magneet
bedankt Wim!