Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje

Gestart door julian donderdag 25 februari 2010, 15:56:17

Re: Hovia, een stad vol verrassingen.

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

Gewoon:  :thumbup:

Gr.  Charlie
YES, na ongeveer 2 maanden is er weer een nieuwe en volle editie van het Hoviase Dagblad. Mijn dank aan de redactie voor al hun werk!

* Het seinhuis wordt verbouwd 8o. Waar gaat de modelspoorclub heen?
* Een eigen e-loc voor de Hovia-trein? Dat klinkt :thumbup:. Is er al een mcn in opleiding?
* De burgemeester maakte geen snoepreisjes, maar studiereizen :wink:.

NS jaren '90

Leuk weer, zo'n editie :thumbup:
Zo zijn we weer op de hoogte, ik ben benieuwd naar de uitbreiding van de promotie-sleep.

Gr, Myron
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. NIEUWE HOVIASE DAGBLAD IS UIT!!!!
Voor die E-loc, PIKO heeft goedkope loc's in het assortiment 3rail voor 50 euro (op de beurs).

groeten Dylan
Dat is weer een flinke leuk DAGblad! (??)

Ben benieuwd hoe snel de ontwikkelingen zich gaan vorderen! :)

Groetjes Daniël
Hee Julian, o pardon, burgemeester,

ziet er weer goed uit. Zelfs in de komkommertijd gebeuren er nog dingen.

grt Martin
Hee Julian!!

Ziet er erg goed uit man!
En het Hoviase dagblad is ook erg leuk gedaan ;)!

Ga zo door!

Gr. Mark :D

Leuk!  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Hij is weer leuk!  :D :thumbup:
Je hebt toch weer een hoop komkommers weten te verzamelen voor je nieuwsblad.  ;)
Citaat van: Johnnytrein op maandag 27 augustus 2012, 18:31:32
En waarom is een locomobiel logischerwijze dan mannelijk ?
Let vooral op het  ;). Dit geeft aan dat 'k 't als grapje bedoel. :idea:
Erg mooi dagblad om naar te lezen
Maak er maar echt een DAGblad van :D:D dan zit iedereen bij de brievenbus te wachten op je krantje :)

Echt super mooi gemaakt julian
We weten nu weer wat meer over je baan

MVg Danny
Leuk gedaan!

Jeffrey
Goed bezig Julian! Jouw schrijverskwaliteiten zijn overduidelijk aanwezig.  :thumbup:

michel

Hovia, een stad vol verrassingen!

Citaat van: Charlie op maandag 27 augustus 2012, 21:00:39
Gewoon:  :thumbup:
wat leuk dat je er geen woorden voor hebt  :thumbup:

Citaat van: Gerard op maandag 27 augustus 2012, 21:03:32
YES, na ongeveer 2 maanden is er weer een nieuwe en volle editie van het Hoviase Dagblad. Mijn dank aan de redactie voor al hun werk!

* Het seinhuis wordt verbouwd 8o. Waar gaat de modelspoorclub heen?
* Een eigen e-loc voor de Hovia-trein? Dat klinkt :thumbup:. Is er al een mcn in opleiding?
* De burgemeester maakte geen snoepreisjes, maar studiereizen :wink:.
dat is doorgegeven.
* dat is een ander seinhuis, dat is tevens een monumentaal pand
* iedereen die met een 1600 mag rijden kan er mee rijden
* dat is waar, Eindhoven en Tilburg zijn tenslotte studentensteden  O:-D met lekker drinken......

Citaat van: myron777 op maandag 27 augustus 2012, 21:05:34
Leuk weer, zo'n editie :thumbup:
Zo zijn we weer op de hoogte, ik ben benieuwd naar de uitbreiding van de promotie-sleep.
thnx, ik ben ook benieuwd of alles doorgaat. Het zijn geruchten uit de wandelgangen...

Citaat van: minitreintje op maandag 27 augustus 2012, 21:43:45
Voor die E-loc, PIKO heeft goedkope loc's in het assortiment 3rail voor 50 euro (op de beurs).
Ik hou van opknappen. en een nieuwe lok die eigg overal rijdt is niet echt iets "nederlands" en vindt ik het zonde om 'm over te spuiten omdat alles nog mooi in de lak zit. de lok die we op het oog hebben/eventueel aangeboden is er een met lakschaden, dus minder zonde van de verf/lak

Citaat van: martjo op maandag 27 augustus 2012, 21:56:29
Hee Julian, o pardon, burgemeester,
ziet er weer goed uit. Zelfs in de komkommertijd begreuen er nog dingen.
zeg maar Julian ;) , thnx  :thumbup: klopt, alleen miste ik het artikel over de lage komkommerprijzen. :-)

Citaat van: ykram op maandag 27 augustus 2012, 22:04:44
Ziet er erg goed uit man!
En het Hoviase dagblad is ook erg leuk gedaan ;)!
Ga zo door!
Thnx, vindt ik ook. alleen jammer dat de fotografie afdeling op vakantie was. en dat zal ik zeker doen!

Citaat van: lesley001 op maandag 27 augustus 2012, 23:23:47
Leuk!  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Citaat van: Rutger op dinsdag 28 augustus 2012, 22:24:28
Hij is weer leuk!  :D :thumbup:
Je hebt toch weer een hoop komkommers weten te verzamelen voor je nieuwsblad.  ;)
Thnx, en ze zitten nu allemaal in de komkommersalade die "Het Hoviase Dagblad" heet

Citaat van: NS-Daniel op maandag 27 augustus 2012, 21:51:17
Dat is weer een flinke leuk DAGblad! (??)
Ben benieuwd hoe snel de ontwikkelingen zich gaan vorderen! :)
ieks, bijna vergeten  :oops: Jep, het is een DAGblad. Maar om hier alle advertentie's neer te zetten en buurtnieuws en de overlijdens advertenties en bezwaarschriften..... Ik heb 't leukste en opmerkelijkste en treinlijkste nieuws eruit gepikt.

Citaat van: nobody op dinsdag 28 augustus 2012, 23:02:38
Citaat van: Johnnytrein op maandag 27 augustus 2012, 18:31:32
En waarom is een locomobiel logischerwijze dan mannelijk ?
Let vooral op het  ;). Dit geeft aan dat 'k 't als grapje bedoel. :idea:
zo kan ik 't ook  :D Als het meervoud van "biels" ook "biels" kan zijn (naast bielzen) dan zou dat betekenen dat je de fout kunt maken met het -alleen het meervoud "biels" wetend- dat je het enkelvoud maken van het woord "biel" zegt. Hiervoor hoort het lidwoord "de" voor, wat dus "de biel" oplevert wat in spreektaal "debiel" wordt. Wat dus een raar persoon is, die inderdaad meestal "dwarsliggers" zijn.  :D ik heb het probleem bij connexxion. het enkelvoud is protos, maar wat is het meervoud dan? protos/protossen/protozen? Ik blijf gewoon mijn zin doen, één Proto, twee Protos, drie.....

Citaat van: oetbeem op dinsdag 28 augustus 2012, 23:09:43
Erg mooi dagblad om naar te lezen
Maak er maar echt een DAGblad van :D:D dan zit iedereen bij de brievenbus te wachten op je krantje :)
Echt super mooi gemaakt julian
We weten nu weer wat meer over je baan
Thnx, hm, dan zit iedereen voor niets te wachten  :( of je moet bij je mailbox gaan zitten totdat er iets binnenkomt (kun je aangeven, dat je mailtjes krijgt als er in dat/dit topic gereageerd wordt). Thnx, ja, ja, dat klopt.  ;)

Citaat van: jeffrey op dinsdag 28 augustus 2012, 23:29:35
Leuk gedaan!
Thnx  :thumbup:

Citaat van: h0ogovens op woensdag 29 augustus 2012, 00:11:30
Goed bezig Julian! Jouw schrijverskwaliteiten zijn overduidelijk aanwezig.  :thumbup:
thnx,  O:-D dankjewel  :thumbup:

de promotietrein is weer op stap geweest. in loenen op 3 banen, een verslagje hoort daar bij.
per baan komt er één bericht, mensen die foto's hebben gemaakt van dit tafereel moeten ze naar mij sturen, dan kan ik deze weer doorsturen naar de baaneigenaren.

We trappen af in Loenen, een paar dagen voor TnT is de trein daar geweest, zonder lok helaas. Deze was in onderhoud. Er was maar even de tijd want alles moest klaargezet worden voor het grote evenement. Dus helaas maar 3 foto's (van mijn kant).
Maar 2 forumleden (pixon en lesley) hebben ook foto's gemaakt, dus ik ben benieuwd naar hun foto's. (kunnen jullie die hier plaatsen en naar mij mailen voor de Apeldoornsemodelspoorclub?) Ook zijn er foto's gemaakt door een bnls-lid. gezien deze erg jaloers zijn ben ik benieuwd of ze mijn/het idee gaan pikken. Iemand die op dat forum zit en mij een linkje wil sturen? Want ik vroeg of hij ook lid was voor 3rail en of hij deze naar mij wilde sturen, hij zei dat die foto's voor op bnls was.  :D en als klap op de vuurpeil werd mij verteld dat er ook een stukje over in het clubblad zou komen. Helaas was deze net naar de drukker, dus kon nog wel eens december kunnen worden. (geen probleem). Dus als ik alle foto's heb zal ik er eens een leuk verhaal bij gaan verzinnen (gezien ik van de andere 2 banen meer foto's heb) dat verhaal zal hier ook gelaatst worden voor een compleet verhaal zoals men gewend is van de Promotietrein.

foto's dan maar? Is goed  :thumbup: de andere foto's mogen de andere erbij zetten en mailen.
In het volgende bericht; Polen.

op het emplacement

stoomtreintje

en een luchtfoto.

ben benieuwd naar de foto's/reacties van de andere die 'm gezien hebben. de trein heeft in Loenen alleen stilgestaan gezien de techneut net naar huis was en ze dus niet zomaar iets konden uithalen als achter een andere lok zetten e.d. :-(

Zo kennen we het weer! het gehele promotieteam uitgerukt voor een leuke reis. Deze keer; Polen! Op het kleine stationnetje van Stefanowo was het een drukte van jewelste ineens in de sobere omgeving. Na een keuring werd de helaas de trein afgekeurd voor op de baan. Hij had de test niet doorstaan en maakte 2x kortsluiting ondanks het een gelijkstroomtrein is.
Getrokken door een oude stoomlok uit Polen kwam het convooi aan. Ook de kleine vrachtwagen heeft de teller weer rond gereden opweg naar Polen! Na de grap "Er staat 3rail maar hij zal geen kortsluiting maken, hoogstens vloeken op de baan" werd hij toegelaten in het kleine Stefanowo. "Verbroedering heeft de Promotietrein wel veroorzaakt"  :P

Het hele team staat weer uitbundig op het station opgesteld. Helaas had de buikdansende vrouw iets verkeerd gegeten en kon niet meer op de benen blijven staan. Deze is ziek achtergebleven.

Het trok veel bekijks in het normaal rustige Stefanowo

broem broem, verwarming op zijn heetst en de ramen open. Hij redde 't net

Daar is de set dan eindelijk, wat een kleur zo op de sobere baan! Het gaf veel bekijks want vele keken van "wat is dat nou?"

mooie lok

een goederentrein kruist

Er is gefilmd hoe de trein aankwam en vertrok, helaas weet men ook hoe goed het internet is op het poolse platte land. Die komt eendezer dage wel in dit topic. stay tuned!

Ook waren de forumleden Lesley en Pixon aanwezig, ik ben benieuwd naar hun foto's. Jullie mogen ze plaatsen in dit topic met  'n leuk verhaaltje erbij ;) Ook andere die het hele convooi hebben gezien mogen het hier posten. Ben benieuwd.

Volgende bezoek, Engeland, Tripton. Ook hier waren de 2 leden er weer van de partij. En de Promotieloc ook!b

En alweer het laatste uitstapje  :( Maar wel in Engeland! Helemaal naar Tripton met de kleine trein, onder het kanaal door en de vrachtwagen erachteraan. Het metertje heeft meters gedraaid de afgelopen dagen! Letterlijk, de aangegeven afstanden zijn nog hoger!

Tipton, de stad van Ton Trip

netjes links, zoals het hoort

ook deze was mee

frot frot frot frot, owjee, op naar een garage voor een beurt!
Het promoteam was de stad al ingerend om te promoten en eens lekker rond te snuffelen.

zoek de trein

Zelfs de BBC hing in de lucht

Na een paar uur is de trein weer gegaan

Een man van de Apeldoornse club maakte foto's voor bnls en het clubblad, iemand die bnls in de gaten houd en me een linkje wil sturen als je 't tegenkomt  O:-D Als ze 't idee maar niet gaan pikken net als het Clubhuis waar ze over bezig zijn. (Er is btw al een 1:87 clubhuis in Hovia van het 3Railforum, was ik toch weer eerder  >:-D )

BY BY MAN!

Houdoe! joe doe?  ;)

zelfs de roeiers waren gaan kijken!

Ook de vrachtwagen pruttelde maar weer eens aan

Het was erg leuk en bijzonder dat de trein op deze en de 2 andere modules mocht rijden. Dit is voor herhaling vatbaar  >:-D De 4e baan zei "liever niet", maar die zal nu wel balen als een stekker  :D

Ook waren de forumleden Lesley en Pixon aanwezig, ik ben benieuwd naar hun foto's. Jullie mogen ze plaatsen in dit topic met  'n leuk verhaaltje erbij  Ook andere die het hele convooi hebben gezien mogen het hier posten. Ben benieuwd.

Het volgende uitstapje gaat naar school, om te slijmen bij de handvaardigheidlerares te slijmen  :D en ik kon er 'n klein boortje lenen om de buffer (die nog hierheen moet komen) van een klein gaatje te voorzien op dezelfde hoogte als straks de bufferboog om zo een naald/spijker/stukje ijzer doorheen te steken zodat die voorlopig blijft zitten.

hoop dat jullie genoten hebben, en laat maar van jullie horen!
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promo op Loenen, Stefanowo en Tripton! modules
Ziet er echt super gaaf uit!
Nu gaat denk ik half Engeland verhuizen naar Hovia!!
Echt heel mooi man :thumbup:

Groetjes Mark
Re: Hovia, een stad vol verrassingen. Promo op Loenen, Stefanowo en Tripton! modules
Erg leuk alle foto's zeker om dat ik er bij was vond  het erg leuk mijn foto's komen er aan , vandaag weer de hele dag naar stoomtreintjes wezen kijken dus weinige tijd.
Ziet er allemaal weer super (gezellig) uit. Ben benieuwd naar de andere foto's. Toch weer wat mooie banen langs zien komen :thumbup:.

groeten Martin
Voorlopig heb je het weer voor elkaar gekregen om de Hovia-trein op 3 tentoonstellingsbanen te laten rijden :thumbup:.

Bij één baan wisten ze het zich vandaag nog te herinneren, bij een 2e baan wist de man van niks (was er gisteren niet) en bij de 3e baan ben ik het vergeten te vragen.
 :thumbup:
Leuk, maar mag dat bij de BNLS wel?  O:-D

Gr.  Charlie
Iemand heeft die foto gemaakt en geplaatst zonder dat hij weet wat het is :D.
jippie

nu maar hopen dat ze ons idee niet jatten (net als het clubhuis, alleen dat staat al op mijn baan... fototoestel kwijt, want de foto's heb ik erop staan  :( )
Je weet dat die banen niet in Loenen stonden, maar in Beekbergen?

Gr L0.6
 :oops: :oops: :oops:
ik ben zo gewend loenen te zeggen, sorry  :oops:
Het eerste certificaat is binnen, Tripton  :thumbup:
Gefeliciteerd :thumbup:, nog 2 te gaan.
Citaat van: julian op dinsdag 04 september 2012, 22:27:00
jippie

nu maar hopen dat ze ons idee niet jatten (net als het clubhuis, alleen dat staat al op mijn baan... fototoestel kwijt, want de foto's heb ik erop staan  :( )

Ik wil je niet teleurstellen maar,Er rijdt daar al een hele tijd een beneluxspoor goederenwagen rond. Zowel in N als in H0
Pas maar op dat ze niet gaan zeggen dat hun idee gejat is. :D
Citaat van: Gerard op zondag 09 september 2012, 20:13:31
Gefeliciteerd :thumbup:, nog 2 te gaan.
thnx, jep.

Citaat van: Hero op maandag 10 september 2012, 14:57:53
Ik wil je niet teleurstellen maar,Er rijdt daar al een hele tijd een beneluxspoor goederenwagen rond. Zowel in N als in H0
Pas maar op dat ze niet gaan zeggen dat hun idee gejat is. :D
"alles wat ik verzin is al verzonnen" (deze uitspraak is al verzonnen door een Griekse filosoof, dus zelfs dat is verzonnen)

maar dat mag de pret niet drukken  ;) maar ooit zal ik ergens de eerste in zijn  :D
de andere 2 hebben ook gereageerd, het is daar momenteel een drukke zaak dus ze hebben nog geen tijd gehad voor het certificaat te tekenen en in te scannen, maar dat komt goed

ik wil nog eens een lijstje gaan maken met waar hij al overal is geweest, weet je waar en waar hij niet geweest is

verder heeft de complete set een grote beurt gehad voordat hij weer op avontuur gaat.
vrijdag gaat hij mee naar school, daar laat ik 'm aan de Handvaardigheidslerares zien (slijm, slijm  :D) en ik kon misschien wel een boortje lenen voor een klein gaatje in de (nog op te zenden) buffer en de bufferboog te boren om er een kleine naald/spijker in te doen zodat deze minder snel afbreekt.

1) de Promotieset in de werkplaats, alles is nagekeken en gesmeerd
2) het was tijd voor de promotiecoupé om een wielbeurt te krijgen. dit is slechts van één kant van de as.... 8o
Zozo is die promotiecoupe gelijk een railcleaner ofzo 8o 8o. Aiaiai daar zit wat op zeg.

grt Martin
Citaat van: julian op woensdag 12 september 2012, 20:57:22
de andere 2 hebben ook gereageerd, het is daar momenteel een drukke zaak dus ze hebben nog geen tijd gehad voor het certificaat te tekenen en in te scannen, 
Oeps.

(nog op te zenden) buffer
Oeps :-)
Citaat van: myron777 op donderdag 13 september 2012, 20:45:12
(nog op te zenden) buffer
Oeps :-)

nee he, pfffff, tsjonge jonge jonge meisje. komt wel goed hoop ik ;) zou je 'm extra stevig willen inpakken en 'n stevig kartonnetje in doen  O:-D (en genoeg postzegels erop plakken (een met een 1 erop))  O:-D ik wil 'm namelijk repareren binnen niet te lange tijd  ;)

Citaat van: martjo op woensdag 12 september 2012, 22:09:27
Zozo is die promotiecoupe gelijk een railcleaner ofzo 8o 8o. Aiaiai daar zit wat op zeg.
denk het wel, de vorige keer had ik de assen overgeslagen (lees: toen ik 'm maakte) omdat ik die vergeten was  >:-D maar ik hoop binnenkort de buffer te kunnen repareren sturen jij myron  :mrgreen: en er licht in de coupé te bouwen. (voorlopig alleen 3railfunctie)

vandaag was de promotietrein op school.

De handvaardigheidslerares de trein laten zien en om te kijken of de kleine boor die ik kon lenen klein genoeg was om een gaatje in de buffer en bufferboog te kunnen boren zodat er een stukje metaal in kan. Vele klasgenoten hebben de trein gezien en waren best wel verbaasd en onder de indruk.  O:-D

Voor het boren heb ik alleen een grote accuboormachine of een dremel van min. 10.000 toeren, dat dus veel te hoog ligt. En zo'n klein gaatje recht te boren is erg lastig, daarom verwees ze me door naar techniek.

Daar werd ik met open armen ontvangen omdat ze de halve tijd niets te doen hebben (bezuinigingen, ipv. 2 jaar techniek nu nog maar 1 jaar). Ze willen juist gaan promoten dat kinderen/leerlingen zelf komen om (technische) reparatie's te doen. (er waren er al 2 die een koptelefoon en 'n schoen kwamen repareren  :D )
En daar hebben ze kolomboren met een lagere (/regelbare) toerental die je op een statief naar beneden kon draaien. Zo krijg je een mooi recht gat. En ik vond gelijk een stukje metaal/spijker dat 1mm dik is en dus precies past.

Voor de reparatie's zelf moet ik nog een keer een tussenuur gebruiken, gezien ik de buffer nog niet heb... myron  :P en dan moet het wel gerepareerd zijn. Zo kan de buffer er alleen nog maar afgetrokken worden ipv in elke richting afbreken.

De foto van vandaag, en het certificaat (dat mogen we tenslotte niet vergeten  ;) )
Zie je wel, soms zijn scholen nuttige instellingen :mrgreen:.

Het eerste deel van de reparatie is dus uitgevoerd :thumbup:. En er kan meteen weer een certificaat aan de verzameling worden toegevoegd.
Citaat van: Gerard op vrijdag 14 september 2012, 18:34:56

Het eerste deel van de reparatie is dus uitgevoerd :thumbup:. En er kan meteen weer een certificaat aan de verzameling worden toegevoegd.

Ja inderdaad, sterker nog..... er zit nu zelfs een voordeel aan om op school te zitten  :D :D. Nog even en ze willen om de tijd te doden een modelbaan maken :thumbup:. Tja ook daar leer je van en meerdere vakken zijn dan toepasbaar.

grt Martin

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

He leuk dat je dat op school kon doen!!
misschien kan ik vrijstelling krijgen om te gaan klussen >:-D

waar heb je eigenlijk die promotietreinen vandaan? ik neem aan dat het niet alleen decals zijn.
Fabrieksaf gedrukt per bestelling ofzo?

gr simon

Citaat van: Gerard op vrijdag 14 september 2012, 18:34:56

jep, ben net de administratie op orde aan 't brengen, wat 'n werk, zo een stukje over de trein  ;)

Citaat van: martjo op vrijdag 14 september 2012, 20:08:02
Ja inderdaad, sterker nog..... er zit nu zelfs een voordeel aan om op school te zitten  :D :D. Nog even en ze willen om de tijd te doden een modelbaan maken :thumbup:. Tja ook daar leer je van en meerdere vakken zijn dan toepasbaar.
mee eens  :thumbup: :D

Citaat van: Simon v.d. Tang op maandag 17 september 2012, 20:39:39
He leuk dat je dat op school kon doen!!
misschien kan ik vrijstelling krijgen om te gaan klussen >:-D

waar heb je eigenlijk die promotietreinen vandaan? ik neem aan dat het niet alleen decals zijn.
Fabrieksaf gedrukt per bestelling ofzo?

gr simon
probeer maar eens, ik krijg geen vrij ervoor maar ga in mijn vrije tijd

het hele Promotietrein komt zo aan bod, (of eendezerdagen)
Mooi man dat je de trein meenam naar school :)

Als ik vragen mag komen er nog meer dingen over de promotie trein zoals reclame borden op andere banen of bezoekjes of meer wagons?

Mvg Danny

De Promotrein, de opbouw en het verhaal
Naar aanleiding van vele vragen over hoe je 'm gemaakt hebt en meer

Wie kent hem niet? De steeds bekender wordende promotietrein van de verrassende stad Hovia.

Nadat iemand geklaagd had over de "mooie" 6400 van Lilliput die op de sloop beland was. Deze moest gered worden, maar
hoe? Na wat creabea momenten kwam een Promotietrein uit de bus. Ik had nog wel een lange goederenwagon en een vrachtwagentje over. De opstelling was gemaakt.

Het grote verhaal is begonnen op dinsdag 08 maart 2011, 23:35:17
Met het onderstaande bericht begon de lange reeks langs vele modelsteden en banen

CiteerIk heb al een goed idee als burgemeester van Hovia. 

ik maak er een dummie van en laat 'm meerijden met de V100

de dummie (dus die geel/groene lok) omgespoten naar een andere kleur met logo's van Hovia erop.
dan een wagon die niet op mijn baan past (kwa opdruk) ook overspuiten, logo's van Hovia erop en een foto van de burgemeester.

wat vinden jullie?, een soort koninklijke trein voor de burgemeester 

hoe kom ik btw aan decals of heeft iemand een ander idee voor de opdrukken erop te krijgen?
klik voor het origineel

(foto's staan in linkvorm zodat je het hele bericht kan teruglezen, en alle foto's verkleinen en erbij te plaatsen veel werk is)

Zo werden er al tijdelijke ontwerpen gemaakt om tot het hedendaagse ontwerp uit te komen.

Ook het logo werd ververst tot het huidige strakkere logo

Na de spuiter was de trein wit, een geslaagd eerste spuitprojectje

De 3railvrachtwagen was eerst bedoeld voor het 3railforumclubhuis, maar is uiteindelijk overgeplaatst naar de Promotiedienst als sluikreclame  O:-D ik was lekker het eerst met het clubhuis, nu bestaat er ook een 1:1, en BNLS gaat ons jaloers nadoen, maar ik was eerst  :D

De uitleg over de decals staat in de link en een stukje verderop. Het is gemaakt van (goedkoop) overheadpapier

De eerste keer de baan op

De eerste pakketsamenstelling

het eerste bezoek, de broederstad Driehoven

2e bezoek aan Driehoven

Köningsberg (2 berichten)

BELGIË

nog een baan (certificaat zoek)

Hoviase dagblad met Promotrein

3e keer Driehoven

Rowan op bezoek, 3 berichten

Het Hoviase dagblad, Speciale Promocoupé editie! Deel 1
Het Hoviase dagblad, Speciale Promocoupé editie! Deel 2

nog wat foto's

foto's

de certificaten

Driehoven, 4e keer

Maarsdrecht, broederstad (certificaat ontbreekt)

Heemswijk (certificaat ontbreekt)

Loenen

Polen (certificaat nog niet binnen)

Tripton

school

Helaas ben ik 3 certificaten kwijt :( kunnen jullie 'm "heropsturen"? Of een nieuwe officiële replica maken? Dan stuur ik een lege toe. De datum weet je misschien nog, en misschien van het bericht (-1 dag vaak)

Er zullen nog vele bezoekjes volgen, dus wees gerust. er zullen meer leuke verslagen komen!
Na ongeveer 1 jaar en 6 maanden is de trein zoals hij nu is, in de toekomst zal er weer het een en ander veranderen. Zo staat nog in de planning om licht in de coupé in te bouwen en ook tentoongestelde banen worden niet meer gespaard  O:-D Na 13 bezoekjes, schade reparatie's en aanvullingen is de trein nog altijd in voor een nieuw avontuur op een nieuwe baan! Who's next? Geef een gil en een pb en je krijgt zeker antwoord. Want de wachtlijst, die is er nog niet  :O

Citaat van: oetbeem op maandag 17 september 2012, 21:15:33
Mooi man dat je de trein meenam naar school :)

Als ik vragen mag komen er nog meer dingen over de promotie trein zoals reclame borden op andere banen of bezoekjes of meer wagons?

Mvg Danny

je brengt me op ideeën  :thumbup: O:-D
Sorry dat het zo lang duurde, maar moest echt veel werken maar hier is het film/foto verslag  :P

geeft niet, zo'n leuk filmpje maakt alles goed  :thumbup:
Hee Julian,

nu heb je me zoveel lees (kijk)voer gegeven...het lijkt wel huiswerk maken :D. Leuk (en handig) om de geschiedenis even samen te smelten tot een geheel.

grt Martin
Volgens mij worden die certificaten ooit nog collectors items, met een vermelding in Koll's catalogus. :D

Groet,
Ronald
 :warning: :warning:  :warning: :warning: :warning: :warning: :warning: :warning: :warning: :warning:
dit is een waarschuwing dit topic bevat te veel moois  :wink:

8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o
groet stan