De test met de messing dunne plaatjes is bij mij heel erg succesvol verlopen:
de duurzaamheidstest met de E10 is uitstekend verlopen, ik kan geen (extra) slijtage ontdekken, ik denk dat er nu een 100 netto rij uren opzitten, ook een vakante van 6 weken gaf geen oxidatie van het messing.

na de wijziging die ik vorig jaar november heb uitgevoerd op de sleper van de Br 85, rijdt de lok "stotterloos" rond, inspectie levert ook geen (extra) slijtage op

Omdat de Märklin railbussen (digitaal/sound) vaak stotterden/stopten, ben ik nu hierbij ook begonnen een messing plaatje te monteren, af fabriek heeft de sleper een plastic "ding", waarom kon ik al niet ontdekken, ik heb hem er afgehaald en daarna de messing plaat er op gemaakt, de eerste resultaten zijn uitstekend.
Ik was een beetje bang dat de ruimte onder het motorrijtuig te krap zou zijn, maar ik zie geen rare bewegingen op de wissels

Ik heb inmiddels alle getrokken en geduwde passagierstreinen voorzien van een stroomvoerende koppeling/een sleper en diverse loks ook van een stroomvoerende koppeling en een draad naar de decoder, bij modernere loks met een middenmotor is het makkelijk een tweede sleper te monteren, draaistellen zijn gelijk.
Dan blijven natuurlijk de stoomloks over, de Br64 en de Br94.4, beiden actief in het goederenvervoer, als ze gaan stotteren en dat blijven ze doen na poetsen, dan krijgen ze ook een gemodificeerde sleper, dit geldt ook voor de E94, die rijdt nu rond met een Roco fluistersleper, maar die is ook niet storingsloos.
Ik ben eigenlijk wel erg blij met de uitkomst van deze testen, afgezien van twee kruiswissels die eens per maand geen zin hebben, is het spontaan stoppen van treinen de grootste hindernis voor het mooi laten rijden van mijn 19 treinen.
Groet, Anne W