Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn eerste opzet baanplan

Gestart door René S maandag 09 augustus 2010, 16:12:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn eerste opzet baanplan
Lid sinds: 2008

offline
Mijn eerste opzet baanplan
Hallo allemaal,

Ik ben na een lange tijd ziek geweest te zijn nu maar weer begonnen aan mijn nieuwe modelbaan.
De ruimte die ik tot mijn beschikken heb is +/- 550 x 160 cm.
Ik wil in de toekomst alles geautomatiseerd hebben, heb hier al veel over gelezen op dit forum.
De baan wordt gemaakt met C-rails en bestuurd met CS1 + 2 x MS.

Graag uw reactie over mijn toekostige baan zodat ik gelijk goed kan beginnen.
Ik probeer hier zoveel mogelijk te laten zien van de vorderingen









Groetjes,

René

Re:Mijn eerste opzet baanplan
ziet er goed uit, maar van die twee driewegwissels in je schaduwstation ga je zo veel last krijgen. ik zou in elk geval het bovenste spoor met twee extra wissels ook door laten lopen, zodat alles daar dubbelsporig is! Je kunt alleen maar via het binneste spoor je schaduwstation verlaten, da's ook vast niet de bedoeling. Ook in je hoofdstation moet je nog eens goed kijken naar de rijmogelijkheden in beide richtingen, ik mis onderaan rechts verbindingen tussen de twee onderste sporen. Als je nu uit je schaduwstation komt (vanaf het binneste spoor van je spiraal) moet je via de rolbrug om ergens anders uit te kunnen komen.

walter
Re:Mijn eerste opzet baanplan
digi-jacques
gast

Re:Mijn eerste opzet baanplan
mooi groot plan, edoch (zoals altijd) vind ik het wel een beetje recht toe recht aan, denk dat het snel zal vervelen.

tevens zou ik de buitenbocht van de spiraal gebruiken om te klimmen en de binnenste om te stijgen.

Helemaal rechts onder in je plan van de bovenbaan zou ik toch een verbinding maken in je station en je spoor wat rond gaat,

nu kun je alleen maar op je rond gang spoor (??) komen als je eerst een rondje langs de rolbrug rijdt (bij gebruik van de binnenspiraal als klimstuk)

ook zou ik die twee wissels middenonder vervangen door 1 engelse wissel.
(onderste spoor wat naar links gaat, om vervolgens richting de spiraal te gaan..)

geeft m.i. een vloeiender beeld dan die slinger die een trein nu moet maken

groet

jacques
Re:Mijn eerste opzet baanplan
kan je het hoofdspoor niet dubbel uivoeren? dan kan je meer treinen tegelijk laten rijden, en daardoor word het allemaal net wat levendiger