Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw

Gestart door Rutger vrijdag 08 januari 2010, 10:15:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Een filmpje van afgelopen zondag (3 januari). Een flink pak sneeuw en een uitzicht vanaf de Brocken van wel 30 meter! Een tochtje met de Harzer Schmalspurbahnen is een echte aanrader.

Ik had het filmpje ook bij m'n modelbaantopic gezet, maar hier komt het denk ik beter tot z'n recht.

(Klik op het filmpje om het via de youtube-site op volledig scherm te bekijken)



Groetjes,

Rutger

Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Sinds de Wende kom ik in de Harz, afgelopen winter heb ik daar 4 maanden gewoond en dan kun je wel wat sneeuw en stoom snuiven maar ook bijzondere prenten schieten, voor een impressie zie http://www.flickr.com/photos/rob46/3738843642/ komende maand weer actief in de Harz.
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Wonen in de Harz, dat lijkt me geen straf :D.
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Fraaie film van de Brockenrit dat kost wel een paar bevroren vingers. Het weer op de Brocken blijft met name 's winters één grote gok. In enkele minuten kan het weer van zon omslaan in nevel terwijl het "beneden" volop zon is. Niettemin is de Brockenrit de moeite waard maar ook de stoomslagen Drei Annen Hohne-Eisfelder Talmühle v.v. Een 3 of 5-dagenkaart is aan te bevelen, goedkoop en geldig op alle trajecten. Een triebwagenrit in de sneeuw is ook heel fraai, vooral het traject naar Hasselfelde ivm stuifsneeuw en sneeuwduinen. Vaak moet de mcn de triebwagen onderweg terugzetten om een aanloop door de sneeuwheuvels te nemen. Tip, plan wel vooral een triebwagenrit door het laagland want anders kom je ivm aansluitingen 's avonds niet meer terug op de plek van vertrek.
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Vandaag bij de HSB, Drei Annen Hohne 1 meter sneeuw IN het spoor en toch een wisselploeg aan het werk. De V100+sneeuwploeg is om 8.00 uur nog niet gearriveerd en Schierke-Brocken is versperd wegens sneeuwduinen.
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Rutger bedankt voor het plaatsen van deze mooie film
Ik heb er van genoten.
Deze trein gaat tenminste ook als een een hoop sneeuw is.


groeten van Rob
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Hmmm, kennelijk hebben ook deze treinen wel eens teveel sneeuw!

Wel een mooi plaatje

Maar het is inderdaad wel een verschil of je bij 5cm of 1 meter niet meer kan rijden :D.

P.S. De webcams op de Brocken zijn denk ik ingesneeuwd, want die geven geen beeld meer...
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Dag Rutger.
Prachtige film van een schitterende treinreis!
Heerlijk om vanuit je warme kamer deze koude reis door dat prachtige sneeuwlandschap te kunnen bewonderen.

Bedankt voor het maken en plaatsen van deze prachtige treinreis.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Citaat van: Rutger op zaterdag 09 januari 2010, 19:35:52
Hmmm, kennelijk hebben ook deze treinen wel eens teveel sneeuw!
Wel een mooi plaatjeMaar het is inderdaad wel een verschil of je bij 5cm of 1 meter niet meer kan rijden :D.P.S. De webcams op de Brocken zijn denk ik ingesneeuwd, want die geven geen beeld meer...
De HSB heeft geen verwarmde wissels maar drukveerwissels en die hoef je slechts schoon te houden. Door metershoge sneeuwduinen kan de V100+schneefräse momenteel niet Schierke-Brocken rijden en is de Brocken dus versperd. Ook het baanvak Stiege-Hasselfelde heeft sneeuwduinen en is dus gesperrt. De webcam op de Brocken waait bij sneeuwstormen altijd onder dus de komende week geen stationswebcam op de Brocken.
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Mooie film zeg! En wat een geweldig geluid uit die loc zeg! Super, bedankt voor het plaatsen.

Roy
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Hallo Rutger.

Bedank voor je mooie film. :P
Ben er zelf ook geweest, al is dit al weer 2 jaar terug.
Is zeker de moeite waard om daar eens te gaan kijken en natuurlijk RUIKEN.

3 Jaar terug stond 1 van hun loks in Meiningen voor revisie, kwam nieuw frame
onder, die was op 2 plaatsen gescheurd. :shock:

Spoorse, Edward.
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Afgelopen maand weer in de Harz geweest, sinds 30 jaar is daar niet zoveel sneeuw als in de afgelopen maanden gevallen. Fotopunten waren nauwelijks bereikbaar ivm 160 cm sneeuw in de bossen en dichtgeschoven P-plaatsen langs de wegen. De wegen leken wel rodelbahnen, voor een indruk zie
http://www.flickr.com/photos/rob46/
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Stomen in de Harz bij een flink pak sneeuw
Mooie plaatjes. En 160cm sneeuw betekent niet dat ze niet rijden! :D

De webcams op de Brocken zijn helaas nog steeds ingesneeuwd...