Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

marklin sein 7188

Gestart door josje40 maandag 18 januari 2010, 18:09:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin sein 7188
Lid sinds: 2007

offline
marklin sein 7188
Ik heb een marklin sein 7188  aangesloten op het digitaal systeem.
Nou wil die sein via het digitaal systeem niet goed schakelen.
De andere magneetartikelen die op dezelfde decoder zijn aangesloten doen het wel goed. Heb ook al andere seinen erop aangesloten en steeds op dezelfde plek werkt hij niet goed. Nou had ik laats alle andere magneetartikelen eraf gegooid en alleen die sein op het digitaal systeem aangesloten en ook andere steeds op dezelfde plek aangesloten. Maar steeds weer dezelfde problemen. Hij schakelt niet goed. De sein komt wel op rood maar niet op groen. Wie heeft kan mij hierbij helpen.

Jos
Re:marklin sein 7188
Hallo Jos,

Welk merk/type decoder is het ?. Welke uitgang is het 1, 2, 3 of 4.
Als je op de uitgangen dus iets anders op aansluit willen die ook niet werken.

Mvg,
Peter
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2006

offline
Re:marklin sein 7188
Hallo,
7188 is een  lichthoofdsein met een dubbele spoel. Bij analoog heb je geen problemen ? Decoder K 83 is goed. Het sein ( de oude ) vragen nog wel wat kracht. ( stroom )
Maak de veren van de spoelen goed schoon. Neem bij het schakelen de
kap eraf kan je beter zien hoe dat sein schakelt.
Niet aan de veertjes buigen.
Groeten Karel
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2007

offline
Re:marklin sein 7188
Hoi
De sein is aangesloten op een k 83 decoder.
Als ik op welke uitgang dan ook een 7188 aansluit, dan krijg ik die problemen.
Wissels werken er wel goed op, seinen niet. Ik heb ook al een keer de k 83 vervangen, maar dat bracht ook geen resultaat. Bij analoge bediening heb ik geen problemen. De sein trekt de contactgever bij het schakelen wel naar binnen( rood), maar duwt hem heel moeilijk naar buiten( groen).

Jos
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2006

offline
Re:marklin sein 7188
dan moet je de handbediening er af halen omdat dit te veel weerstand geeft.
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:marklin sein 7188
Hallo, wat bij mij wel eens hielp is een druppel olie in de geleiding doen de volgende dag liep hij soepel heen en weer.

Er zit vaak rommel in  :shock: :?

Gr Einte
Re:marklin sein 7188
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:marklin sein 7188
Ik krijg het idee dat de grijze kap wat blokkeert.
Probeer het eens zonder deze kap.

Mogelijk moet je het gleufje aan de bovenzijde ook iets verruimen.

John
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2007

offline
Re:marklin sein 7188
Hallo
Zonder kap heb ik ook al geprobeerd, helpt ook niet.
Een druppeltje speciale marklin olie ook geprobeerd. Maar ik meen dat het daarvan slechter gaat. Maar de handbediening eraf halen heb ik nog niet geprobeerd. Maar volgens mij  doet de sein het dan niet meer.
Kun je dat eens precies uitleggen.

Jos
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2006

offline
Re:marklin sein 7188
de hand bediening kun je als het goed is zo omhoog klappen dat het pennetje niet meer tegen het plastic komt. moet je wel de kap er voor af halen. ik had dit probleem eerst ook.
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2007

offline
Re:marklin sein 7188
Is het mogelijk om de sein op de een of andere manier meer power te geven via het digitaal systeem.
Jos
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:marklin sein 7188
Je kunt je schakeltijd verlengen. Het sein heeft gewoon iets langer spanning nodig. Daarom werkt het analoog wel want dan druk je een schakelaar langer  in.
Re:marklin sein 7188
Lid sinds: 2008

offline
Re:marklin sein 7188
Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 18 februari 2010, 22:12:45
Je kunt je schakeltijd verlengen. Het sein heeft gewoon iets langer spanning nodig. Daarom werkt het analoog wel want dan druk je een schakelaar langer  in.


Dat is volgens mij ook de oplossing; staat standaard op 250 ms en dat is te kort, gewoon even expirimenteren met 500 of 750 ms.
Groet,
Frank