Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

baanplan

Gestart door henkams zaterdag 16 december 2006, 00:21:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanplan
henkams
gast

baanplan
HELP, ik heb na 2maanden aanrommelen me  baanplan af en wil graag jullie mening.
maar weet niet hoe ik hem moet plaatsen.
BVD..henkams

Edit Walter:Taalgebruik aangepast





lichtgrijs=schaduwstation1
rood=klimspiraal
grijs=0 niveau[ zichtbaar]
lichtgroen=schaduwstation2[tussen niveau 0 en schaduwstation1]
groen=museumlijn [zichtbaar]
lichtblauw=tunneltraject

na enkele aanpassingen en goede raad vanGerolf Peters  is dit wat het moet worden.

Foto als link geplaatst wegens te groot formaat
Re: baanplan
SNEAK
gast

Re: baanplan
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14.0

daar staat hoe het werkt om foto's/plaatjes te plaatsen
Re: baanplan
henkams
gast

Re: baanplan
gelukt
Re: baanplan
Lid sinds: 2009

offline
Re: baanplan
yep,


Maar iets aan de grote kant.........

maar zeker een leuk ontwerp.


gr. Frans

Re: baanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: baanplan
Ik vind het een leuk ontwerp. Het zichtbare gedeelte is niet te veel en geeft een ruimtelijke beeld. Voor uitbreidingen zoals een klein lokdopot is er genoeg plaats. Als ik het goed begrijp lijkt dit landschap op in Ardenne of gelijkende landschappen. Een mooi beekje zal zeker op zijn plaats zijn. De Het parade gedeelte (boven aan) zou dan de krommingen van de beek kunnen volgen.

Het station.
Een mooi klein station met een goederen gedeelte (neem ik aan.) Wellicht is het wat om nog een doodlopend spoor aan de rechterkant te plaatsen om een reserve lok neer te zetten.

Schaduwstations.
Gezien de lengte van het station lijkt mij de lengte van de schaduwstations wat aan de korte kant. Het groene schaduwstation zou hier wat langer gemaakt kunnen worden.
Als je alleen links of alleen rechts rijdt dan hoef je de wissels van één kant van het schaduwstation niet te motoriseren. De treinen kunnen de wissels gewoon open rijden.

De rode spiraal zou ik persoonlijk gewoon rond maken ipv ovaal. Dit neemt minder ruimte in waardoor er meer plaats is voor het groene schaduwstation.

Hoe kan je bij de achterkant komen. De diepte van een meter is best behoorlijk, heb je een mogelijkheid om er op een andere manier bij te komen?
Hoe wil je de baan gaan besturen digitaal, analoog?

Hier laat ik het er maar even bij.
Succes met dit ontwerp.

Paul.
Re: baanplan
Lid sinds: 2006

offline
Re: baanplan
Van dat rode lettertype is niet goed voor mijn ogen.
Re: baanplan
henkams
gast

Re: baanplan
ik wil digitaal gaan rijden en wat de breedte betreft moet ff kijken hoe ik dat ga doen.en over dat groen schaduwstation,dat zou inderdaad wat langer kunnen.ben inmiddels weer aan de slag gegaan met wintrack update baanplan volgt.duits/zwitsers moet het worden met een museumlijntje naar het hogergelegen gedeelte.

:D :D :D