Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren

Gestart door avaroma vrijdag 19 februari 2010, 12:12:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Hier ook binnen!

Walter
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Lag hier ook op de deurmat.
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Ook hier in Dordt vond ik op een mat een envelope met lagertjes en toebehoren!

Bedankt voor de snelle levering na dat de betaling gedaan was!

Zaterdag ga ik eens aan de revisie van een van mijn loc's.


Groet

Lodewijk
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
de postbode heeft vandaag Veendam ook gevonden

Groet

Marcel :lol:
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Hi Aad,

Lagers en boortje zijn bezorgt.
Ik wist wel dat het om kleine lagertjes ging, maar toen ik de envelop opende dacht ik, zo dat is klein en dat er dan ook nog kogeltjes in zitten!

Bedankt voor alle moeite.
Regards
Leslie
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag de laatste lagertjes en boortjes de deur uit gedaan,dus iedereen moet met een paar dagen aan de slag kunnen.

gr. Aad
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Die zullen dus (onder andere) naar mij gestuurd zijn want ik kreeg ze gisteren (perfect verpakt) binnen! Super!

Het aantal klopte alleen niet maar dat komt vast omdat ik dat achteraf nog aangepast heb, maar dat regelen we wel via PB.

Koen
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Zo, m'n eerste ombouwactie is geslaagd. Een BR 41 die al heel wat onderhoud achter de rug heeft, i sproefobject geworden. Het stelt inderdaad weinig voor, en gaat redelijk uit de losse hand. Ik heb de motor uitgebouwd, het eerste tandwiel moest er ook even uit om het oude glijlager eruit te kunnen persen. Het nieuwe lagertje past zuigend, geen probleem. Het schild heb ik met twee schroefjes vastgezet op een plankje, dat viel niet vast te houden met de hand. Het lagertje in het schild persen kostte ook geen moeite, ik heb het op de tandwielzijde van het anker gezet, en voorzichtig in het schild geduwd. Toch zou ik graag een inpers tooltje en een opspan malletje hebben, dan gaat het nog veel simpeler. Ik heb er nog wel een flink aantal te doen :-)

Walter
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
@ Walter

zou je een filmpje van het resultaat kunnen maken en plaatsen
ik ben heel benieuw hoe hey geluid na de ombouw is

Groet

Marcel
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
@ Walter,

Het is niet nodig om het tandwiel te demontetren.
Als je met een klein schroevendraaiertje op de tegengestelde zijde drukt wipt het glijlager er zo uit.
Een eenvoudig tekeningetje om het een beetje duidelijker te maken:



Edit: nee, ik ben geen held met paint. :lol:
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Lodewijk, da's duidelijk en ook gelukt, maar om het lagertje erin te zetten toch maar het tandwile weggehaald. Zalbij de volgende nog eens proberen om het te laten zitten.

Marcel,  :oops: :oops: moet ik eerst eens uitzoeken hoe dat werkt met m'n camera. Ik geloof niert dat het veel  uitmaakt in geluid, de motor liep al mooi. Zoals gezegd, deze lok is m'n proef object geworden, heeft al een paar nieuwe drijfwielen en wat schilderwerk ondergaan. Ben van plan hem te gaan weatheren, misschien wel als oefenobject op de gastendag :-)

W
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Citaat van: Lodewijk op zaterdag 25 september 2010, 18:41:26
http://www.cnc-modellsport.de/product_info.php?cPath=35_60&products_id=329

Dit zijn de goede en goedkoopste. :wink:

Zes weken geleden 60 lagers besteld bij CNC-Modellsport. Geld gewoon overgemaakt. daarna grote stilte en niets ontvangen. Er wordt geen telefoon opgenomen, geen email beantwoord en ook op fax wordt niet geregeerd. Zoeken op het internet leert dat veel meer mensen dit probleem met het bedrijf hebben en dat er al verschillende aangiftes lopen. Pas dus op!
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Oei, dat is altijd kl*te!

Roy
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Das zeker kl*te, heb ze ook bijna op en zij waren de goedkoopste. :-(
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Nou blijkbaar heb ik te vroeg geklaagd. Daar was de aanduiding "levering binnen een week" waarschijnlijk oorzaak van.

Afgelopen week kwam ik op ebay een aanbieder tegen die voor ongeveer dezelfde prijs deze lagers levert. Omdat ik ze toch nodig heb, daar een bestelling geplaatst. Wat schetst mijn verbazing toen ik gisteren thuis kwam en er twee envelopes op me lagen te wachten? De nieuw bestelde lagers netjes door deze leverancier op tijd geleverd EN twee en halve maand na bestellen de lagers van CNC.

Ze belazeren de kluit dus niet - ik vind dat ik dat even recht moet zetten - maar weten je wel heeeel lang in spanning te houden.
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Ik denk dat de fabrikant door zijn voorraad is heen geweest!
Re:Actie gereedschap voor kogellagers Marklin motoren
Nou, dat denk ik niet. Dan hadden ze gewoon op één van mijn vele mails kunnen reageren. Anderen hebben in de tussen tijd wel gewoon snel geleverd gekregen en op internet kom je soortgelijke verhalen tegen.

Maar goed, iedereen moet zelf weten waar ie z'n spul haalt. Ik was een maand geleden niet te beroerd te melden dat er niets geleverd was, ik vind dat ik nu dan ook moet melden dat ze alsnog over de brug zijn gekomen.

Ik bestel hier in ieder geval niet meer. Een simpele zoekopdracht op (duitse) ebay leverde zo al twee anderen op die voor dezelfde prijs kunnen leveren en gewoon binnen een week.