Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

pc besturing met timer mogelijk?

Gestart door stefant4 donderdag 18 februari 2010, 15:59:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
pc besturing met timer mogelijk?
hoi mede forummers! ik zou graag automatiseren,maar niet met terugmelders.ik bedoel dus dat je in de pc zegt hoelang een lok moet rijden,en hoe hard. zo kun je dan een pendeltrein maken. is er zo'n programma,en als niet,wil iemand misschien zo'n programma schrijven? bij voorbaat dank.
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Hallo Stefan,

Denk je nu niet een beetje te makkelijk ?.
Zomaar een trein wat laten pendelen met een bepaalde tijd en snelheid zal en dat zonder enige terugmelding gaat op den duur toch mis.
Daarbij komt ook nog dat je het schrijft voor een bepaalde centrale en dat je het protocol voor die centrale moet kennen.
Je kunt het toch ook zelf proberen. Neem de programmeertaal VB (Voor Beginners).

Mvg,
Peter
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Hoi,

Ieder programma wat kan werken met virtuele bezetmelders kan dit. Echter mijn ervaring is dat dit net zoals Freak zegt: het gaat uit de pas lopen dat kan ik je zeker op een briefje geven.

Koploper en Rail Road kunnen beide met virtuele punten werken. Van andere programma's weet ik te weinig; er zullen er vast meer zijn.

Mvg,
Paul.
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Hallo Paul,

Citaat van: pahasoft op donderdag 18 februari 2010, 19:50:34Koploper en Rail Road kunnen beide met virtuele punten werken. Van andere programma's weet ik te weinig; er zullen er vast meer zijn.
Een vraagje, ik heb het nooit uitgeprobeerd maar kun je in Koploper ook een lok (trein) X seconden lang met een bepaalde snelheid laten rijden en daarna omkeren ?.

Gezien de vraag:
Citeerik bedoel dus dat je in de pc zegt hoelang een lok moet rijden,en hoe hard. zo kun je dan een pendeltrein maken.

Mvg,
Peter
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Peter,

Als je twee blokken definieert en hierin alleen van virtuele bezetmeldpunten gebruikt maakt werkt dit. Zelf nog uitgeprobeert vorige week met een Ecos. Als je een beetje je best doet gaat het wel heel erg lang goed. Zeker 3 kwartier een H0 loc heen en weer laten pendelen op een baan van nog geen 50 cm.
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Paul,

Bedankt voor je antwoord.

Mvg,
Peter
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Ik vind het bijzonder stoer dat dat zo lang goed blijft gaan. Dat had ik niet verwacht.
Re:pc besturing met timer mogelijk?
had ik ook niet verwacht,maar voor mij maakt dat ook niet uit want ik blijf wel achter de laptop/cs zitten,dus mocht er iets verkeerd gaan...
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Geen onbekend phenomeen, maar inderdaad met wat nadelen, zoals bijvoorbeeld het rijgedrag van een lok in koude toestand en in warme toestand.

Raptor had op de oude demobaan zo een lokje rijden waarbij ook een ontkoppel- en richtingomkeer actie gedaan werd, gewoon gebaseerd op x seconden die actie, omkeren, dan y seconden die actie,  ontkoppelen, omkeren enz, gewoon een vast programma.

Groet, Anne W
Re:pc besturing met timer mogelijk?
maar de vraag blijft,is er zoiets mogelijk en hoe maak ik virtuele terugmelders?
Re:pc besturing met timer mogelijk?
Citaat van: stefant4 op vrijdag 05 maart 2010, 10:34:50
maar de vraag blijft,is er zoiets mogelijk en hoe maak ik virtuele terugmelders?


Door een treinbesturings programma te installeren zoals Koploper of Rail road en deze aan te sluiten op je centrale.

Gr, Ben..