Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

BR 216 rijd slecht??

Gestart door corrado woensdag 17 februari 2010, 13:58:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 216 rijd slecht??
corrado
gast

BR 216 rijd slecht??
Misschien zijn er mensen hier die dit weten?

Ik heb een BR 216  en deze rijd heel langzaam en schokkerig, als ik van rijrichting wissel dan gaat hij nog langzamer. Het is een BR 216 met deltadecoder. Ik heb hem al een drupje olie gegeven op de plek waar het hoort maar er is geen verbetering.

alvast bedankt
Re:BR 216 rijd slecht??
Hoi

Kijk eens in het archief van dit forum.
Anders maak je lok open en ga de motor eens grondig schoonmaken.
Er zijn diverse draadjes over schoonmaken lok.

Veel succes

Teunis
Re:BR 216 rijd slecht??
hoi, ja ik had ook gezocht maar kon zo snel niks vinden, ik weet ook niet of dit met schoonmaken temaken heeft?
De loc is niet vet en ook niet zo oud.

Re:BR 216 rijd slecht??
Ik heb hem netjes schoongemaakt en heb er nieuwe koolborstels in gezet, alleen doet hij nims nu hij wissels wel vanrichting(zie je aan het lampje) maar vooruit komt hij niet . Wat zou dit kunnen zijn ? De wielen kan ik ook niet met de hand bewegen.
Re:BR 216 rijd slecht??
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:BR 216 rijd slecht??
Wat is het marklinnummer van deze loc? Kunnen we eens bekijken waar we het over hebben.

Is hij een keer gevallen? Misschien dat er een wielasje verbogen is?

Roy
Re:BR 216 rijd slecht??
hoi roy,

het nummer wat op het boekje staat is 3374/33743/3375.

hij is niet gevallen hij wil wel maar gaat niet
Re:BR 216 rijd slecht??
zo eindelijk het probleem opgelost, ik had hem nog een keer uit elkaar gehaald. En nu zag ik dat er in het schroefje waar je het moterschild mee vast zet een "slag"zat. Ik heb hier bij ons even bij de computerzaak een passen schroefje gevonden en weldra hij rijd als een"trein". Gelukkig dat hij het weer doet, ik was al bang dat hij kapot was. bedankt voor de tip van  het schoonmaken.