Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?

Gestart door Perk donderdag 11 februari 2010, 13:44:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Goedemiddag forumleden,

Ik heb een aantal LokPilot's v3.0 M4 (is dus mfx) gekocht en ik ben nu benieuwd naar het aantal te programmeren CV's. In de handleiding staat eerst een lijst voor DCC (List of all supported CVs 1-254) en dan voor de M4 (List of all supported CVs (mfx-Decoder) 1-80) met de volgende tekst:
21.2. mfx-Decoder
Value settings, which can be reached via Motorola programming.
Important: All values have to be multiplied by ? 4?, if used together with a Central Station or the ESU LokProgrammer, as a value
setting of 0 - 255 is adequate!!!


Betekent dit dan dat alleen die CV's zijn te programmeren voor de M4 decoder. Of, zoals ik het lees, dat via Motorola programmeren alleen deze CV's zijn te bereiken, maar met Esu LokProgrammer wel alle CV's zijn te bereiken?
Hopelijk weet iemand het antwoord.
Mvg
Ernst
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Ik weet niet wat voor centrale je hebt maar heb je iets aan dit topic?

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20719.msg342382#msg342382

Gr, Ben.
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Via het direct benaderen van de CV's kun je inderdaad maar tot CV 80 gaan.
Met een lokprogrammer of met een CS of ECOS kun je alles aanpassen, maar met de CS of ECOS gaat dit via het menu en niet direct via de CV's.
M4 of mfx is ontworpen om met de GUI te worden geprogrammeerd en niet direct via de CV's.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat als je de mfx decoder via de CV's wilt programmeren, dit met het motorola protocol gaat en je aan de beperking van 80 adressen vast zit.
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Blausee-Mitholz
gast

Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Als je een M4 decoder koopt heb je ook een centrale die M4 ofwel mfx praat lijkt mij.
Dat is of een CS1 of II of een ECoS danwel een CS1R


Heb je een ECoS of een CS1R Heb je rechts naast de loknaam op je regelaar een sleuteltje. Klik je daar op en dan lokwijzigen dan kom je in dit scherm. Kies uitgebried en dan vindt je links aan aantal symbolen. Daar kun je van harte lust stoeien met de instellingen van je mfx decoder  8)

Bij CS1 of CS II zul je ongetwijfeld een soort gelijk opzet vinden.

Succes, Johan
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Beste Ernst,

In het "draadje"  ESU programmeren met Mobile Station staat ook een stukje over Mrdirect,
Misschien is dit iets voor jou.


http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20987.0

Groet Tinus
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 11 februari 2010, 23:38:21
Als je een M4 decoder koopt heb je ook een centrale die M4 ofwel mfx praat lijkt mij.
Dat is of een CS1 of II of een ECoS danwel een CS1R
Johan, omdat  Ernst het over "het programmeren van CV's" had ging ik er vanuit dat hij geen CS1 of ECOS heeft.
Dus dat hij een IB of 6021 iod heeft.
Maar waarom zou je dan mfx decoder kopen......
Ik denk dat Ernst even duidelijkheid moet scheppen.
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Goedemiddag,

Allemaal bedankt voor de reacties, er is mij een hele hoop duidelijk geworden. Wat betreft het programmeren zit ik te twijfelen om een LokProgrammer of een ECoS 50200 aan te schaffen aangezien ik nu nog een MobileStation heb. Het was mij echter niet duidelijk of het überhaupt wel mogelijk was om net zoveel CV's aan te spreken met M4 decoder als met de DCC decoder. Het lijkt dat dit dus wel kan, mits je over de juiste apparatuur beschikt.
Zijn er hier nog specifieke voor- of tegenstanders van de LokProgrammer of de ECoS 50200. Op dit moment speelt de prijs van de ECoS toch wel een negatieve rol bij mij.
Groeten Ernst 
Re:LokPilot v3.0 M4 aantal CV's?
Citaat van: Perk op vrijdag 12 februari 2010, 18:07:33Zijn er hier nog specifieke voor- of tegenstanders van de LokProgrammer of de ECoS 50200.

Niet zozeer een voor of tegenstander alswel: de Ecos is een complete centrale.

Met een lokprogrammer kun je slechts decoders programmeren. Als dat is wat je wilt? Maar let wel: niet alle decoders!

Gr, Ben.