Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Matthijs z'n Baantje - Weer Begonnen !

Gestart door matthijs-middelburg zondag 07 februari 2010, 15:41:38

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:matthijs z'n baantje
Hoi Matthijs
Wat jij getekend hebt is niets meer dan een ovaal met wat vreemde bochten.
Weet niet of de mogelijkheid bestaat om je grondplaat te verbreden waardoor je veel meer mogelijkheden krijgt bv




Met deze baan als voorbeeld


Groet Manus

Re:matthijs z'n baantje
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:matthijs z'n baantje
matthijs, je wissels liggen te dik op elkaar en zo :( ik zal teken je baanplan wel even na als ik tijd heb, moet helaas nu weg, wedstrijd :P
Re:matthijs z'n baantje
matthijs-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje
hallo , bedankt voor de reacties , ik kan mijn tafel niet verbreden , maar ik vond het ontwerp ook iets te druk en zou graag bergen tegen de achterkant willen .
maar even iets anders , ik had nog 2 locs staan die allebei kapot waren en ging daarmee naar de marklin winkel , 30 euro per stuk voor reparatie , dat vond ik wel veel , dus dacht ik , ik ga zelf eens kijken .
Märklin  3034
bleek dus bij deze dat er gewoon  een draadje los zat , dus even gesoldeerd :




en raad eens hij deed het weer .
nu de volgende die een stuk moelijker wordt (marklin 3029)

de tandwieltjes draaiden niet meer omdat er veel te veel troep en vet tussen zat dus ik ( en mijn vader ) hebben hem helemaal uit elkaar gehaald .


spoel + tandwieltjes supergoed afgewassen + en gefohnt ( de vraag is of alles het nog wel doet)

en dit is het resultaat ,super clean

verder ben ik nog niet gekomen , ik heb hem al wel voor een gedeelte weer in elkaar gezet
groetjes matthijs :D
Re:matthijs z'n baantje
mar(kl)i(j)n
gast

Re:matthijs z'n baantje
ziet er netjes uit toch :)!
Re:matthijs z'n baantje
RPJdeWeert
gast

Re:matthijs z'n baantje
Hee die 3029 heb ik gister ook helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Loopt weer als een zonnetje! Ik zie dat die van jouw wel de logootjes op de cilinders heeft staan, dat heeft die van mij niet!
Re:matthijs z'n baantje
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:matthijs z'n baantje
Hey matthijs, ik denk dat dit leuker voor je is, zo hou je een dubbel ovaal, moet je der helaas wel een wissel bij kopen :( maar so staat het veel netter, en rangeersporen kun je er later aan toevoegen, baan plan wil ik je wel sturen via msn;)



bij de foto is 1 ding fout, de wissels rechts bovenin moet je net andersom leggen zodat je van buiten naar binnen kunt rijden :D in plaats van wat er getekend is, foutje :P

persoonlijk zou ik gaan voor groot station etc. maar dit is leuk om te beginnen, je kunt ook niet alles in 1 x willen, want dan heb je vast nog wel stuk of 6 wissels er bij nodig als je leuk station en rangeerspoor wilt, kun je wel heel mooi maken op je tafel, bij het kleine L gedeelte zou ik dan een locloods maken met rangeerspoor, en verder een lang station, 3/4 sporig, en misschien een keerlus :)
Re:matthijs z'n baantje
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:matthijs z'n baantje
trouwens ik zag op je reperatiefoto ook dat je een m-rail had, heb je niet veel  oude m-rails? dan koop je 2 overgangrails (4 euro per stuk) en kun je ze beide gebruiken, zo kun je daar wel een stuk achter de bergen mee maken, daar zie je ze toch niet, of op een locloods/rangeerspoor?
Re:matthijs z'n baantje
guus-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje
heb jij nog wat gedaan aan je baan???? ik niet ik moet eerst weer is wachten op het weekend en dat nog overleven :?
Re:matthijs z'n baantje
Shit... Heb ik een plan V. 2 Draadje los. Kost dat 30 euro? Eerst zaten er 6 los (allea van de decoder) Dus heb ik ze vast gemaakt. EN de decoder opgeblazen. Dus ik soldeer niet nog een draadje vast. Als ff solderen al 30 euro kost. Dan ben ik de lul. Een decoder en en draadje solderen 60 euro...  :shock: :cry:
Gelukkig is het bij jou goed afgelopen.
Je zou ook bij dat plan van Wijbe een rangeer spoor in het midden kunnen maken. Maar dan hou je minder ruimte over voor de scenery.

Succes!
Re:matthijs z'n baantje
guus-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje
ik heb nog een paar foto's staan erop hoor
Re:matthijs z'n baantje
matthijs-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje
hallo spoorfanaten , sorry dat er de laatste tijd geen update meer is maar dat komt omdat ik nog steeds bezig ben om een goed baanplan te krijgen , ik kom er steed niet uit

deze is weer te breed  dus vandaar , zodra hij klaar is , stuur ik het op . 8)
groetjes matthijs
Re:matthijs z'n baantje
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:matthijs z'n baantje
hey matthijs, ik zie dat je niet goed uitkomt met de railstralen, zoals linksonderin met de wissels, ik wil nog wel even een keer je baan goed maken, zodat jij er weer op voor kunt bouwen.

Tevens raad ik je ana om de 24188 om en om te done met de 24172
dus als recht stuk:
188,172,188,172,188,172 want zo krijg je stukken die steeds 35 36cm lang zijn, werkt iets handiger!

edit dankzij johnny, zie hieronder
Re:matthijs z'n baantje
Volgens mij is een rail 24188 188mm en een rail 24172 172 mm tel je beide op dan kom ik aan 36 cm. Wat doe jij dan met dat verschil van 10 mm  :?
Re:matthijs z'n baantje
guus-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje
heey matthijs,
heb jij een 24064 of een 24077
guus
Re:matthijs z'n baantje
guus-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje
heey ik heb nog een baanplan gemaakt ik denk alleen niet dat je er genoeg voor hebt....



groetjes guus
Re:matthijs z'n baantje
hey mathijs,

leuke baan maar op deze manier kan je geen 2 treinen tegelijk laten rijden misschien dat ej aan de rechter kant met bocht wissels kan werken zodat het wel kan

mvg bram
Re:matthijs z'n baantje
Hoezo kan je geen twee treinen tegelijk laten rijden???? je moet iets doen aan blokbeveiliging, maar da's toch geen probleem???

Walter
Re:matthijs z'n baantje
Hallo Walter,

de 2 banen voegen samen na de brug, dat bedoelde ik. Natuurlijk kan je met blokken wel 2 laten rijden maar als je dat niet wilt, dan kan je door middel van bochtwissels volgens mij de banen zo maken dat ze niet samen voegen.

mvg bram
Re:matthijs z'n baantje
Er kunnen wel 2 treinen tegelijk rijden met blokbeveiliging, doch alleen in dezelfde richting. Bij tegengesteld rijdende treinen zal er steeds één van beide treinen moeten wachten op een van beide passeersporen. Ook dat is met beveiliging op te lossen en wellicht zelfs een speels element, doch niet vergelijkbaar met een normale dubbelsporige baan.

Groet,
Ronald
Re:matthijs z'n baantje
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:matthijs z'n baantje
ik denk dat dubbelsporing beter is, zoals velen zo makkelijk denken met blokbeveiliging, kijk eens iets vaker naar de leeftijd van de mensen :$ niet meteen altijd te moeilijk gaan doen :P
Re:matthijs z'n baantje
Als ik naar de reparatie foto?s kijk zie ik een analoge lok. Deze kan niet op een DELTA  of digitale baan rijden.
Kortom met meer dan een trein rijden word zo ie zo een probleem (bovenleiding is dan natuurlijk een optie) of een decoder inbouwen.

Dit is overigens goed zelf te doen.
Re:matthijs z'n baantje
matthijs-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje
bedankt voor de reacties :D, later meer
Re:matthijs z'n baantje
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:matthijs z'n baantje
Enn...

Hoe gaat het met je baan?

Groet, Lesley
Re:matthijs z'n baantje
Ja lukt het een beetje?

mvg
Reinder
Re:matthijs z'n baantje
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:matthijs z'n baantje
ziet er mooi uit tot nu toe.

ga zo door

ik ga je zeker volgen

julian
Re:matthijs z'n baantje
Citaat van: hermanus op zondag 07 februari 2010, 17:34:21
Hoi Matthijs

Ongeveer het zelfde maar dan anders.





Groet Manus

als je echt geen baanplan kunt vinden denk ik dat dit toch het meeste voordeel geeft
je hebt dan een leuke baan en ook nog genoeg plek voor scenery
Re:matthijs z'n baantje
Da is een leuk plan, maar kan je de "slinger" niet verkorten, zodat je de zichtbare sporen van je station wat langer kan maken? Ja kan nu alleen hele korte treinen laten stoppen in je station.
Re:matthijs z'n baantje
matthijs-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje
Hallo jongens , ik ben er weer , ongeveer een jaar later .
Het lijkt me nu wel weer eens tijd om er mee te beginnen .
Ik werk nu bij de bakker ( bijna) heb gesolliciteerd .
En ik ben nu 15 jaar . Ik ga nu werken aan mijn baanplan en ben nu aan het denken en aan het overwegen van ouwe plannen maar liefst wil ik niet te veel rails weer bijkopen.
Over 2 weken is er weer een beurs vlak in de beurt , dus misschien kan ik daar als het nodig is nog wat kopen
Groetjes Matthijs .
( Zijn er nog mensen die me nog van vorig jaar herinneren ? )
Re:matthijs z'n baantje
hee Matthijs,

je kan het best even een nieuw baanplan maken, je kan ook naar een baanboek kijken daarin staan al een aantal ontwerpen die je mischien wel kan maken! beetje aanpassen kan altijd!

gr. Mathijs
Re:matthijs z'n baantje
matthijs-middelburg
gast

Re:matthijs z'n baantje

hierbij mijn nieuwe baanplan , is het wat ? , niet te eenvoudig?
graag reacties , gr. matthijs
Re:matthijs z'n baantje
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:matthijs z'n baantje
Hallo Mathijs,

Dit is een simpel rondje met een opstelspoor. Geloof me, dat gaan snel vervelen en je hebt zo heel weinig rijmogelijkheden. ;)


Groet, Lesley
Re:Matthijs z'n Baantje - Weer Begonnen !
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Matthijs z'n Baantje - Weer Begonnen !
heb ik ook, ik heb 1 hoofdbaan en 1 stationsbaan en een simpel schaduwstation en een industriespoortje,

heb nu spijt dat het geen dubbel spoor is en zo simpel
Re:Matthijs z'n Baantje - Weer Begonnen !
Citaat van: julian op vrijdag 04 februari 2011, 17:43:54
heb ik ook, ik heb 1 hoofdbaan en 1 stationsbaan en een simpel schaduwstation en een industriespoortje,

heb nu spijt dat het geen dubbel spoor is en zo simpel

Ik vind enkelspoor juist wat hebben, daarom pas ik dat ook grotendeels toe op mijn baan.

Verder vind ik dit ontwerp idd wat te simpel om er echt wat mee te gaan doen.
Dit is leuk voor op de grond uitleggen, maar definitief zou ik het niet doen.

Voor de ruimte die je hebt kan je er veel meer uithalen =)
Re:Matthijs z'n Baantje - Weer Begonnen !
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Matthijs z'n Baantje - Weer Begonnen !
Hey Matthijs,

Wat zou je graag willen? Ik denk dat je wel een leuk baanplan kunt maken op dat oppervlak. Een donrdje gaat namelijk snel vervelen. Ik wil wel even wat voor je ontwerpen, maar geef dan even aan wat je wilt:
Bijvb hoeveel stationsporen?
Afmetingen
1 niveau, of meerdere niveau's
schaduwstation?
etc