Citaat van: degeluidsman op maandag 17 mei 2010, 16:30:28
Leuk gedaan die graffiti op de beuren schuur, jij weet ook van geen ophouden waar haal je de tijd vandaan.
En nu zit je ook weer in de mallen, ik denk dat het geen verkeerde zet is geweest om lid te worden van de club.
De graffiti komt waarschijnlijk niet eens in het zicht, maar het leek me wel leuk om dit toch aan te brengen.
Het is voor mij ook een beetje uitproberen.
Op de club zijn ze heel goed in vakwerk huisjes bouwen. Daar zitten de ware meesters op dit gebied.
Ik bouw voornamelijk NL, dat is een heel andere bouw. Al is de basis in grote lijnen wel hetzelfde.
Overigens is het bankgebouw gebouwd voor op de clubbaan.
Ja, mallen maken heb ik niet van de club, heb het ooit eerder gezien op het forum.
Iemand tipte me weer op dat topic, gelukkig had ik het redelijk onthouden.
Dus nu kan ik met giethars aan de slag.
Nog niet zo makkelijk want er moet ongeveer 3% harder bij op een paar druppels giethars. Dus dat wordt weer lachen en kliederen.
Citaat van: WAJ Janse op maandag 17 mei 2010, 10:27:59
je hebt gelijk dat je in een geval als 't jouwe probeert om een malletje te maken.
Je maakt dit van latex/vloeibaar rubber. Op zich gaat dat prima, is mijn ervaring.
Je gietsels zien er ook goed uit!
Hou er wel rekening mee dat latex krimpt, nadat het is gedroogd. Je nieuwe ramen
zullen dus iets kleiner worden. Als 't moeilijk wordt om losse onderdelen te pakken
te krijgen bij de fabrikant, zul je er dus nog een paar extra moeten maken, om geen
grootte-verschillen te krijgen.
Dit krimpen heb je niet (echt verwaarloosbaar!) met siliconenrubber. Jammer dat dat
nou juist weer een stuk duurder is dan latex.
Verder geniet ik van je bouwsels. Prachtige dingen maak je!
Ja komt het niet van links dan zal het van rechts moeten komen.
De mail richting de fabrikant moet ik nog maken, zit op de part nummer van 'n forumlid te wachten.
Hij zou de tekening scannen voor me, ook weer zo'n super voorstel van hem. Daar kun je wat mee.
Ik zal extra ramen maken i.v.m de krimp, dan zijn ze allemaal gelijk althans dat hoop ik.
Geloof het of niet ook ik geniet van mijn eigen bouwsels.
het blijft iedere keer weer een uitdaging om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen.
En als het fout gaat ben je een paar euro centen kwijt.
Tot nu toe gaat alles voorspoedig. ( gelukkig, heb een hekel aan weggooien )