Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

walther weichen.

Gestart door sbbmarklin zondag 31 januari 2010, 19:34:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
walther weichen.
sbbmarklin
gast

walther weichen.
Goedenavond,

Wie heeft er ervaring met Wissels van Walther weichen? IK zie dat ze mooie slanke wissels maken. O.a. Bochtwissels en kruiswissels.

Gr Arnout.
Re:walther weichen.
walterpalter
gast

Re:walther weichen.
Citaat van: sbbmarklin op zondag 31 januari 2010, 19:34:26
Goedenavond,

Wie heeft er ervaring met Wissels van Walther weichen? IK zie dat ze mooie slanke wissels maken. O.a. Bochtwissels en kruiswissels.

Gr Arnout.

Hoi Arnout,

omdat je zegt "ik zie", neem ik aan dat je zijn website hebt bekeken. Op zijn website zijn ook reacties van zijn klanten te lezen. Kijk daar eens naar :-)
Wat je moet bedenken, is dat zijn producten handwerk zijn. Ze worden op verzoek en volgens de wensen van de klant gemaakt. Het resultaat is, zoals ik het heb gezien, ronduit fantastisch. Maar handwerk heeft zijn prijs.
Mijn persoonlijke mening is, dat je zijn hulp zou kunnen inroepen als je in je baanontwerp echt geen alternatief kunt vinden/bedenken en je het zelf niet kunt of wilt maken.

Voor diegenen, die niet weten wat deze man allemaal kan maken, kijk eens op: www.weichen-walter.de

Groetjes,
Walter (nee, ik ben niet die tovenaar)
Re:walther weichen.
daanknoben
gast

Re:walther weichen.
Hoi walter,

Ik heb vorige week drie gebogen wissels bij hem besteld. Er zit enkele maanden levertijd op, maar daar is het resultaat ook naar. Ik zal jullie op de hoogte houden over het resultaat.

groeten,

daan
Re:walther weichen.
ucsdcom
gast

Re:walther weichen.
Met de verkoop van deze wissels neem je de klant pas echt serieus!
Re:walther weichen.
Citaat van: daanknoben op zondag 19 september 2010, 09:24:06
Hoi walter,

Ik heb vorige week drie gebogen wissels bij hem besteld. Er zit enkele maanden levertijd op, maar daar is het resultaat ook naar. Ik zal jullie op de hoogte houden over het resultaat.

groeten,

daan

Daan wat voor boogstraal hebben die boogwissels?

Groeten Martin
Re:walther weichen.
daanknoben
gast

Re:walther weichen.
Hoi Martin,

Dit kun je geheel zelf bepalen. Je kunt of de "standaard" wissels uit zijn assortiment bestellen. Of zelf met wintrack een ontwerp aanleveren, wat dan perfect op maat gemaakt wordt.

Ik heb de volgende 3 wissels besteld.

2x meegebogen wissel: buitenboog als 2274 (R=90cm), binnenboog is R5 (62cm)

1x rechte wissel rechtdoorgaand =2209, en afbuigend is R5 (62cm)

Hier zie je hoe ze in mijn plan zijn ingetekend.


Ik ben erg benieuwd naar het resultaat straks. Maar als ik moet afgaan op de foto's op zijn site, zit dat wel snor. Moet dan wel een schakeling gaan inbouwen om de kruisende rails als middenleider te schakelen, omdat de wissel te slank is om alleen met puntkontacten te doen.

Groeten,

Daan
Re:walther weichen.
Oh geweldig die lange wissels!!

Dat ziet er vast heel erg gaaf uit als het er ligt!

Ik ben zeer benieuwd naar de foto's en de video natuurlijk :D

Die schakeling lijkt me geen probleem om te maken.

Groeten Martin
Re:walther weichen.
daanknoben
gast

Re:walther weichen.
Schakeling is heel simpel enige wat je nodig hebt is een relais om de wisseltong om te polen van bruin naar rood zeg maar.

Gr. Daan
Re:walther weichen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:walther weichen.
Dag Daan.
Geweldig mooi deze "lange" wissels! 8)
Toevallig heb ik net wat "lange" wissels van Roco op tafel liggen, jammer dat Märklin deze helemaal niet in het programma heeft zitten.
Maar deze van Walther zijn een prachtig alternatief, de prijzen voor deze speciale uitvoeringen zijn zeker niet te duur, ik ben dus erg benieuwd naar jouw ervaringen!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:walther weichen.
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 12 oktober 2010, 11:25:18
Dag Daan.
Geweldig mooi deze "lange" wissels! 8)
Toevallig heb ik net wat "lange" wissels van Roco op tafel liggen, jammer dat Märklin deze helemaal niet in het programma heeft zitten.
Maar deze van Walther zijn een prachtig alternatief, de prijzen voor deze speciale uitvoeringen zijn zeker niet te duur, ik ben dus erg benieuwd naar jouw ervaringen!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ik heb al goed werkende roco wissels gezien met zelfgemaakte Puko's.
vraag ATSF2 maar eens die heeft ze gemaakt

Groeten Martin
Re:walther weichen.
daanknoben
gast

Re:walther weichen.
Hieronder nog zon juweeltje van wat hij heeft gebouwd. Een vierwegwissel.


super mooi.

Groeten,

Daan
Re:walther weichen.
daanknoben
gast

Re:walther weichen.
Hoi allemaal,
Ik kreeg vandaag een net maitje van Walter dat hij zijn productie methoden gaat aanpassen. Door stijgende prijzen gebruikt hij niet meer holle buisjes die hij door de bielzen prikt en samenknijpt als puko, maar nieuwzilver strips die onder de rails zitten. Hierdoor zitten de puko's tussen de bielzen en niet op de bielzen. Voor de huidige bestellingen kan ik kiezen welke ik wil. Ik kan me moeilijk een voorstelling maken hoe het ingebed eruit ziet. Wat zouden jullie doen. Zie hier het voorbeeld.


Groeten,

Daan
Re:walther weichen.
Spoorman
gast

Re:walther weichen.
De nieuwe puko's vallen meer op omdat ze dwars op de rail staan en ook nog eens tussen de bielzen. Blijft storend, ook na ballasten. Zou dus voor de oude gaan.

Gr, Ben.
Re:walther weichen.
Lid sinds: 2008

offline
Re:walther weichen.
Ik ben het met Ben eens. het afgeronde is mooi, maar niet als het dwars op de biels staat. Deze dwarse opstelling zou voor mijn oog erg storend zijn. Ik ben wel benieuwd als het geverfd is, maar ben bang dat het blijft opvallen.
Re:walther weichen.
Wasmi
gast

Re:walther weichen.
Dat vraag ik me af, ik heb eens een baan gezien waar Erbert puko strips worden gebruikt, die ook tussen de bielzen liggen. Na het ballasten vallen die echt veel minder op dan de normale M puko's. Ik kan jammer genoeg geen foto's vinden...... Probleem is dat het een beetje duur is om te experimenteren. Heeft WW geen voorbeeld foto's van geballaste rails?

Walter
Re:walther weichen.
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:walther weichen.
Citaat van: Daan op zondag 19 september 2010, 09:24:06
Hoi walter,

Ik heb vorige week drie gebogen wissels bij hem besteld. Er zit enkele maanden levertijd op, maar daar is het resultaat ook naar. Ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.

groeten,

daan

Hallo Daan,

Je meld dat er enkele maanden levertijd op die wissels zit en dat je ons op de hoogte houd van het resultaat....... Echter volgens mij heb jij die wissels nooit ontvangen of geen zin gehad om erover te vertellen. Ik heb nl. bij mij weten geen reactie meer gelezen. Je laatste reactie was van 26-10-10. Laat je nog eens weten of je de wissels ingebouwd hebt?

Groet, Jasper
Re: walther weichen.
Hoi Jasper,

Ik heb de fotos in het aanwinsten topic geplakt. Helaas staan de bouwplannen op de lange baan, dus geen ingebouwde foto's.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27176.msg506540#msg506540

Gr. Daan