Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Problemen, Reparatie & Onderhoud alle modellen/merken
| | |-+  PTT Motorpost 3000 met kapotte zij-ruitje.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: PTT Motorpost 3000 met kapotte zij-ruitje.  (gelezen 1426 keer)

i_m_johny

• Stamgast
  • Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.
    • Spoorzicht
PTT Motorpost 3000 met kapotte zij-ruitje.
« Gepost op: donderdag 26 maart 2015, 11:19:48 »

Inmiddels is het 2015, maar het probleem van de kapotte ruitjes bij de PTT Motorpost is helaas niet tijdsgebonden....  :(.

Er is al het nodige over geschreven, maar is er inmiddels wellicht al tegenwoordig wat meer bekend over voorraden of een andere oplossing betreffende dit probleem?
Want ook hier (op station Heerlingen) staat inmiddels een MP (3389) met een kapot zij-ruitje (waarvan het Marklin bestelnummer 294640 is).

Klik voor de onderdelen-tekening

Groeten,

Jan
« Laatst bewerkt op: donderdag 26 maart 2015, 11:39:30 door i_m_johny »
Draadje: Larkerveen & Swischenboden
Youtube: Klik
Website: Klik

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: PTT Motorpost 3000 met kapotte zij-ruitje.
« Reactie #1 Gepost op: maandag 25 mei 2015, 23:01:37 »

Een aantal weken geleden was ik langs geweest bij harlaar in badhoevendorp. Omdat ik bij Peter (degeluidsman) zag staan dat marklin ook de buffers van de mp niet meer los leverde, maar toch zijn teruggedraaid en ze wel weer los leveren, ben ik daar maar eens gaan vragen of ze misschien losse mp raampjes hadden. Nee :-( nog gevraagd of marklin wel van plan was om ze weer los te leveren, ook niet :-( :-( helemaal niks. Het schijnt dat je ze zelf kan maken. Of gaatjes dichten met kristal clear. Ik heb zelf niet problemen met scheurtjes in de ramen, zolang ze er maar compleet in zitten. Helaas is bij mij dat niet het geval. Ontbreekt een behoorlijk stuk.

Vriendelijke Groeten,

Tim
zie ook eens Modelbaan Getswoud
mijn grootspoor foto's

loc1200

• Stamgast
  • Veel lukt met geduld, liefde en precisie.
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 mei 2015, 14:59:17 »

Misschien heb ik nog een defect ruitje.
De hele houd ik zelf.

Gr. Mars
Gebruikt:  Raptor; Märklin Central/Control-unit en de rest van de fam. (6040/41/43/50 enz) MS1/2;
In- en ombouw/gebruik van dec: Mä, ESU.
=> in opdracht OOK VOOR DERDEN =>

i_m_johny

• Stamgast
  • Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.
    • Spoorzicht
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 26 mei 2015, 23:17:59 »

..... Of gaatjes dichten met kristal clear. Ik heb zelf niet problemen met scheurtjes in de ramen, zolang ze er maar compleet in zitten .....

En inmiddels is het probleem inderdaad door een mede-forum lid voor mij, terwijl hij even het interne van de loc onder handen heeft genomen, ook als extraatje meegenomen. Natuurlijk niet een nieuw raam door de kristal Clear, maar voor mij zeer acceptabel.

Nu alleen nog een buffertje, en de boel is weer als nieuw (met een mooie 5-polige motor erin  :D).

Groeten,

Jan
Draadje: Larkerveen & Swischenboden
Youtube: Klik
Website: Klik
Pagina's: [1]   Omhoog