Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Doe mee met de Q1-2010 MODELSPOOR fotowedstrijd

Gestart door Blausee-Mitholz zondag 31 januari 2010, 13:10:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Doe mee met de Q1-2010 MODELSPOOR fotowedstrijd
Beste Modelspoor-foto-vrienden,


Het is weer tijd om je mooiste modelspoor foto's uit je digitale camera te plukken!

Inzenden dus die plaatjes en maak ook kans op het nog steeds mysterieuze maar prachtige prijzenpakket!

Inzenden kan nog tot en met 31 maart 2010!

We zien de laatste tijd mooie bruggen, viadukten en steunmuren op diverse modelbanen op het forum langs komen. Dat is de basis voor het idee om ditmaal een thema te hanteren bij deze modelspoorfotowedstrijd

Thema: Bruggen, viadukten en steunmuren
Dus fotografeer uw mooiste model op één van deze onderwerpen.

Mocht dit keer het thema een brug te ver voor u zijn, de volgende keer een ander thema dus nieuwe kansen.

Inzenden naar: fotowedstrijd-at-3rail.nl

Inzendingen worden getoond zonder naam van de inzender. Ook bij stemmen zal dat zo zijn.

Spelregels en aanbevelingen.

Spelregels:

1- De foto?s dienen te voldoen aan het aangegeven thema
2- De foto?s dienen van acceptabele kwaliteit te zijn (dus geen wazige opnamen ect)
3- Er mogen 3 foto?s per deelnemer ingezonden worden
4- Heeft u al eens gewonnen mag u wel meedoen maar u wint niet voor een tweede maal het prijzenpakket. Ook zal deze persoon gewoon meedoen in de poll. Mocht hij/zij de meeste stemmen hebben, dan wordt de second-best voorgedragen als winnaar. uiteindelijk beslist de organisatie van de fotowedstrijd wie gewonnen heeft. De Poll heeft hier een (zeer) grote invloed op, maar het kan zijn dat iemand anders wint.


Aanbevelingen:

1: Zorgen voor een goede fotocompositie. Vermijd afvallende buffers, palen in het onderwerp en scheefstaande onderwerp.
2: Zorg voor een goede belichting en een scherpe foto. Vermijd foto?s aan de schaduwzijde van de zon. Bij modelfotografie bij voorkeur gebruikmaken van een tijdopname (dus geen flits gebruiken)

-Klik hier - voor alle inzendingen in één overzicht tot nu toe op de 3rail-site.

-Klik hier - voor alle 'losse' inzendingen tot nu toe op de 3rail-site.

Mvg, Sascha en Johan


Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Ik heb er inmiddels 3 ingestuurd.
Nu, jullie, de rest nog.........?
Er moet wel 'n beetje competitie zijn heren, en/of dames.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Citaat van: Rieske op woensdag 17 februari 2010, 15:25:49
Ik heb er inmiddels 3 ingestuurd.

Hallo Rieske.

Lees de kop nog eens goed  :roll: ik heb je hier over ook een e-mail gestuurd

Ik heb enkele inzendingen gehad maar het grootste deel voldoet niet aan het thema.

Nogmaals het thema is:

Modelspoor, Bruggen, viadukten en steunmuren

Citaat van: Rieske op woensdag 17 februari 2010, 15:25:49
Nu, jullie, de rest nog.........?
Er moet wel 'n beetje competitie zijn heren, en/of dames.

Ik zie op het forum zoveel mooie bruggen, viadukten en steunmuren voorbij komen op jullie modelbanen, waar blijven die nu  :roll:

Mvg, Johan
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
31 maart is wel snel, ik ga kijken of ik snel een diorama oid kan bouwen, of wachten tot de volgende wedstrijd.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 17 februari 2010, 19:06:58
Ik zie op het forum zoveel mooie bruggen, viadukten en steunmuren voorbij komen op jullie modelbanen, waar blijven die nu  :roll:

Rustig rustig de deadline is nog lang niet :P
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Wil er iemand een link plaatsen naar de inzendingen?

groet, Bram
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
hé das niet eerlijk, ik heb niet een een brug oid :shock:
(niet dat ik iets van fotografie weet...)
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
waar zijn de inzendingen te zien????????????????????????
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Stuur even een PB naar Johan, die zal het vast wel weten.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Ok, Ga ik doen, bedankt Gerard
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
De eerste foto's zijn binnen en hier te vinden. Voor een totaal overzicht kijk hier

Beste mensen er kan nog veel meer bij en waar blijven die mooie foto's van modelbanen die ik elders op het forum voorbij zie komen  :roll:
Insturen zou ik zeggen!!!!!!!!

Mvg, Johan
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Hallo,

Zal eens gaan kijken geloof dat ik ook wel een paar mooie foto kan maken en mee kan doe aan deze fotowedstrijd.

Groet Wim.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
31 maart....er zit voor mij ook nog een vakantie aan te komen.
De enige brug die ik kan fotograferen zit in de mond van mijn vader, maar daarmee zal ik het niet gaan winnen denk ik...  :shock:
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Ik zag dat er mooie waren gemaakt!!
Wel jammer dat ze niet allemaal van eigen spoorbanen zijn
Die vind ik persoonlijk mooier dan pronken met andermans veren.

Groeten Martin
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Hoi,

Zojuist een paar foto's ingezonden. :)

Gr.
René
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
In welk formaat moeten de foto's worden opgestuurd? Onbewerkt zijn ze soms wel 6 MB per stuk...
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Citaat van: Marklinbaan.nl op maandag 01 maart 2010, 09:50:20
Ik zag dat er mooie waren gemaakt!!
Wel jammer dat ze niet allemaal van eigen spoorbanen zijn
Die vind ik persoonlijk mooier dan pronken met andermans veren.

Groeten Martin


Martin, volgens mij mag je wel andermans spoorbaan gebruiken, zolang het model maar van jezelf is.

Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 31 januari 2010, 13:10:07

Thema: Bruggen, viadukten en steunmuren
Dus fotografeer uw mooiste model op één van deze onderwerpen.
Mvg, Sascha en Johan

Klopt toch Sascha en Johan, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Ehm, mag je dan alleen je eigen baan of trein fotograferen? :?
Drie van de vijf inzendingen die tot nu toe op de website staan zijn gemaakt bij Ontraxs en eigenlijk heb ik daar zelf ook foto's gemaakt die het inzenden waard zijn...
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Het lijkt mij inderdaad pronken met andermans veren als je foto's van andere banen dan die van jezelf instuurt. Ja, dan heb ik er wel een paar honderd in te sturen, da's geen kunst.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Citaat van: Eric-Paul op maandag 01 maart 2010, 16:02:40
Citaat van: Marklinbaan.nl op maandag 01 maart 2010, 09:50:20
Ik zag dat er mooie waren gemaakt!!
Wel jammer dat ze niet allemaal van eigen spoorbanen zijn
Die vind ik persoonlijk mooier dan pronken met andermans veren.

Groeten Martin


Martin, volgens mij mag je wel andermans spoorbaan gebruiken, zolang het model maar van jezelf is.

Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 31 januari 2010, 13:10:07

Thema: Bruggen, viadukten en steunmuren
Dus fotografeer uw mooiste model op één van deze onderwerpen.
Mvg, Sascha en Johan

Klopt toch Sascha en Johan, of heb ik dat verkeerd begrepen?


Ik ben bang dat er nu misverstanden gaan ontstaan hopelijk kan de organisatie snel duidelijkheid scheppen!!

Groeten Martin
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Meneer Marklinbaan,

Is het een fotowedstrijd of een modelbouwwedstrijd?
Dus als je geen baan hebt met een brug of viaduct ben je automatisch uitgesloten van deelname aan deze wedstrijd?
Met dit soort opmerkingen wordt het weer een wedstrijd waar het gaat om wat we persoonlijk een mooi onderwerp vinden en heeft het met fotograveren niets meer te maken.

Bram
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Ik ben het met Bram eens; het is een fotowedstrijd, geen bouwwedstrijd.
Als het alleen foto's van eigenbouw mogen zijn maak ik me bovendien nogal zorgen over de fotowedstrijd van volgend kwartaal, wanneer er weer grootspoor (1:1) op het programma staat. We hebben maar een heel klein tuintje...
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Hallo allemaal,

Maar even een officiële reactie (ahum) dan maar :wink:

Na overleg met het fotowedstrijdteam, hebben we besloten dat foto´s van NIET eigen banen, gewoon mogen ingestuurd worden, MITS er vermelding bij wordt gedaan/gezet van welke club/bedrijf/persoon de baan op de foto´s is.

Bij foto´s van een eigen baan, plaatsen we geen vermelding, daar we de foto´s zullen plaatsen, zonder de naam van de inzender, om zo jullie stemmen zo objectief mogelijk te laten.

Hopenlijk schept dit voldoende duidelijkheid, en moge de beste winnen :)
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Citaat van: 111 op maandag 01 maart 2010, 18:45:33
Meneer Marklinbaan,

Is het een fotowedstrijd of een modelbouwwedstrijd?
Dus als je geen baan hebt met een brug of viaduct ben je automatisch uitgesloten van deelname aan deze wedstrijd?
Met dit soort opmerkingen wordt het weer een wedstrijd waar het gaat om wat we persoonlijk een mooi onderwerp vinden en heeft het met fotograveren niets meer te maken.

Bram

Bram,

Het is maar een mening. Ik vind het namelijk mooier als iemand een mooi plekje op zijn baan heeft.
En daar een foto van maakt. Die foto kan niemand anders maken.

Zo denk ik erover, ik zal ook niet op een beurs foto stemmen.

Groeten Martin
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Martin,

Is mij prima hoor maar de discussie is dezelfde als bij de vorige foto wedstrijd..het gaat hier helemaal niet om de mooiste FOTO maar om welk onderwerp of welk treintje iemand het meeste aanspreekt maar dat is een heel ander verhaal. Je stemt dus met een heel andere gedachten dan met die van een fotowedstrijd.
Ben benieuwd naar jouw inzending voor deze wedstrijd.

groeten, Bram
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Bram

Ik denk dat we het nooit eens zullen worden! Ook omdat een forum zich niet leent voor een stevige discussie. Geschreven woord kan heel makkelijk verkeerd worden begrepen.

Als ik meedoe stuur ik een stukje van mijn eigen spoorbaan in.
Maar als ik zo word aangevallen op mijn mening heb ik geen zin meer om mee te doen.

Groeten Martin
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Zullen we ons nu weer beperken tot de fotowedstrijd en niet over de manier waarop een foto gemaakt wordt. Dit is een modelspoorforum en geen fotoforum.

Bij de vorige wedstrijd barstte er ook al een discussie los over fototechnieken en daarvoor moet je op een ander forum zijn.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Ik had in januari al foto´s verzonden, nog voordat het thema bekend werd. Maar aangezien ik geen bruggen e.d. heb, kan ik dus niet meedoen. succes ermee mensen.

Roy
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Martin,

Ik heb de indruk dat je het niet wilt begrijpen en dus worden we het nooit eens.

In jouw eerste bericht meldt jij dat het met andermans veren pronken is...dus wie valt wie nu aan? Jij oordeelt over ingezonden foto's terwijl je zelf nog niets hebt ingezonden?
Het gaat om een foto die iemand ergens van heeft gemaakt is dat met andermans veren pronken? Dus als we in een volgende wedstrijd een foto van een grootspooritem moeten maken hebben we zomaar kans dat we met een Koploper van de NS pronken??

Ik val jouw zeker niet aan op je mening, ik zeg alleen dat je die op deze manier verkeerd hebt gevormd. Ik ben naast dit forum veel te vinden op een foto forum, hier worden ook veel wedstrijden gehouden, zopas heeft een foto een wedstrijd gewonnen met een onderwerp wele mij totaal niet aansprak, overigens vond ik het wel terecht dat deze foto de winnaar was want het was een prachtig mooie foto die behoorlijk moeilijk was om te maken.

Wat ik  totaal niet begrijp is dat jouw mening die gaat over stemmen te maken heeft met wel of niet zelf inzenden van een foto.
Ik zou zeggen doe je best en stuur wat in!

groeten, Bram
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Bram, je hebt kennelijk niet gelezen wat ik gevraagd heb:
Citaat van: Gerard op dinsdag 02 maart 2010, 19:14:50
Zullen we ons nu weer beperken tot de fotowedstrijd en niet over de manier waarop een foto gemaakt wordt. Dit is een modelspoorforum en geen fotoforum.

Bij de vorige wedstrijd barstte er ook al een discussie los over fototechnieken en daarvoor moet je op een ander forum zijn.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Gerard,

Ja heb ik wel gelezen, maar ik had mijn verhaal al klaar.

Maar moeten we hier op dit forum altijd dezelfde mening hebben?

Bovendien vind ik met de zin 'je hebt kennelijk niet gelezen wat gevraagd heb' meer iets voor de relatie schoolmeester-leerling enkele decennia geleden.
Als ik onbehoorlijk ben mag je me daar op aanspreken, ik en ik denk ook Martin wisselen van gedachten over wat voor beeld wij bij een fotowedstrijd hebben, dat we het niet eens zijn dat is duidelijk maar dat mag volgens mij. En hier in dit topic over de fotowedstrijd discusseren is volgens mij geheel on-topic.

groeten, Bram




Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Ik heb je een PB gestuurd.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Gerard,
Ik begrijp dat een PB alleen voor betrokkene is, maar ik ben toch wel benieuwd naar de afloop van deze discussie. Tot nu toe is er geen onvertogen woord gevallen, en alle meningen hebben rechtstreeks te maken met de fotowedstrijd. De uitdaging was heel duidelijk: bruggen moesten het zijn.
Echt of namaak, eigen of van de buren, duits of afrikaans, moet dus allemaal kunnen, toch?
En, om het geheel aantrekkelijk te houden zou ik zeggen: "laat ons maar gewoon meegenieten van de uitwisseling van gedachten"!
Als iedereen nu gewoon een brug fotografeert kunnen we misschien een leuk baantje leggen....mits de spoorbreedte hetzelfde is.!
vriendelijke groet aan alle fotografen!
Marklineef
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Nou er zijn al wat schapen over de dam was wel eerst duwen  :lol: nu maar wachten of er meer volgen  :P 8)

Mvg, Johan
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Citaat van: 111 op woensdag 24 februari 2010, 22:00:44
Wil er iemand een link plaatsen naar de inzendingen?

Your wish is my command :wink:

-Klik hier - voor alle inzendingen in één overzicht tot nu toe op de 3rail-site.

-Klik hier - voor alle 'losse' inzendingen tot nu toe op de 3rail-site.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Hoi Johan, Sascha, ik heb mijn 3 inzendingen verstuurd, ik heb (nog) niet het formaat aangepast, dus hoop dat jullie ze hebben ontvangen, anders hoor ik het wel, vr gr Arie
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Hallo,

Zojuist twee foto's verstuurd.

Groetjes,

Minto Tighfield
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Ik heb zojuist bijgewerkt.

Mvg, Johan
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
2 foto's ingezonden!!

Groeten Martin
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
drie foto's ingezonden
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Wanneer kunnen we stemmen?  :lol: vr gr Arie
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Zou de brug open staan?



:lol:
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Jongens,

Even wat drukte bij de organisatie, maar vanavond zal ik de poll plaatsen!  8)
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Hallo Sascha en Johan,

Ben misschien te laat maar heb toch net zojuist nog even drie foto's opgestuurd, kon niet eerder moest eerst nog op foto cursus. :lol:

Dus even de oogjes dicht knijpen als het kan, gaat hierbij wel over eigen werk. :lol:

Groet Wim.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Wim, eigenlijk moet je net als in de fomule 1, nu bij alle andere deelnemers om toestemming vragen  :shock: :shock: :shock: . Maar als we bij jouw topic over ballasten van de rails mogen afkijken denk ik dat ik ook namens de anderen kan meedelen dat je door de balletagecomissie bent  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:. Nu de organistie van dit forum nog  :? ben benieuwd naar je foto's ( ook die van Piet trouwens, want ook die hebben we nog niet kunnen bewonderen), vr gr Arie
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Hallo allemaal,

3 inzendingen nog geplaatst (8 foto's in totaal). -Klik hier- voor de inzendingen.

Wim, sorry, heb nog even getwijfeld. Maar net als bij alle andere inzenders bij vorige wedstrijden zijn we daar altijd erg stipt in geweest, en dus dit keer ook. De fotowedstrijd van Q2 gaat over weatheren, dus daar kan je zeker een mooie inzending voor gaan maken, dat weet ik zeker! Je inzending wordt dus niet meer meegenomen voor Q1  :(
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Hallo sascha,

Hoeft geen sorry te zeggen je hebt helemaal gelijk was gewoon te laat, volgende keer sneller reageren, zal eens kijken naar de volgende fotowedstrijd.

Groet Wim.
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Doe mee met de Q1 MODELSPOOR fotowedstrijd en win dat prachtige prijzenpakket!
En jawel, de winnaar is bekend  :lol: -klik hier-