Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

wisseldecoders op eigen trafo

Gestart door Joan123 vrijdag 29 januari 2010, 14:16:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wisseldecoders op eigen trafo
Momenteel ben ik bezig een 10-sporig schaduwstation te maken. Mijn streven is om dit volledig automatisch te laten draaien.

Voor de stroomvoorziening heb ik een ringleiding gemaakt. Met 3 trafo's
Trafo 1 voor de rijstroom (ook CS2 wordt hierop aangesloten)
Trafo 2 voor de verlichting (oa de lampjes voor de wissels)
Trafo 3 voor de magneetartikelen (de wissels)

Ik heb de wisseldecoders via de ringleiding op een aparte Trafo (Trafo 3) aangesloten.
Wanneer ik via het keyboard van de CS2 een wissel wil schakelen dan gebeurd er niks. Wanneer ik de wisseldecoder rechtstreeks op de rails (Rood -middengeleider, bruin - rails) aansluit dan kan ik wel schakelen met het keyboard. (straks wanneer de bezetmeld- en de schakeldecoders zijn aangesloten moet dit gebeuren via het memory van de CS2)
Ik begrijp dit niet goed. Wel heb ik gemeten dat de uitgangsspanning van de trafo voor de magneetartikelen ongeveer 18 volt is en de spanning op de rails die dus uit CS2 komt is ongeveer 22volt. Is dit het probleem of weet iemand een betere verklaring.
Graag reactie

Joan,
Re:wisseldecoders op eigen trafo
Joan,

Je kan het alleen met een booster welke aan het cs is gekoppeld voor elkaar krijgen.

Een lossen trafo heeft geen digitaal singnaal en is niet gekoppeld aan je CS.

Groeten

Ron
Re:wisseldecoders op eigen trafo
Ron21 bedankt voor je reactie. Nu snap ik het weer.
Ik heb gelijk een booster gehaald bij mijn hofleverancier om de hoek (Willies in Eindhoven) Met de instructie van Willies en na het een en ander gelezen te hebben de booster aangesloten en geprobeerd. Inderdaad het werkt prima.
Nogmaals bedankt.

Joan

Onderwerp kan wat mij betreft afgesloten worden.