Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

koolborstels

Gestart door j.b maandag 25 januari 2010, 16:30:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
koolborstels
j.b
gast

koolborstels
Hallo,
Ik heb een analoge locomotief van marklin, daar wil ik de koolborstels van vernieuwen, nu heb ik een catalogus van 1993 waar de modelnummers en de onderdelennummers instaan, ook de verwijzing van oude naar nieuwe nummers staan daar in.
Alleen van de locomotief die ik heb nr.3083 staat er niets in, ik heb hem nieuw gekocht in 1977, toen was het een nieuw model volgens de catalogus toen.
Is er iemand die weet welk nr. de koolborstels hebben.
M.v.g John.  
Re:koolborstels
Lid sinds: 2008

offline
Re:koolborstels
Er zitten ronde borstels in volgens de tekening hier (a.u.b. controleren)
bestelnr. borstels: 600300

grv Huub
Re:koolborstels
Lid sinds: 2008

offline
Re:koolborstels
Nog een tip: tekeningen en onderdelenlijsten kan je bemachtigen zoals ik het hier beschreef:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=20447.msg336224#msg336224

Controleer wel altijd of de getekende onderdelen overeen komen met wat er in je loks zit.
Re:koolborstels
j.b
gast

Re:koolborstels
Hallo Huub,
Ik heb je een antwoord gestuurd maar ik denk dat het jouw bericht heeft gekruist, en niet doorgekomen is.
Klopt het dat het oude nr. van de koolborstels dan nr. 60030 is, ik wil nl. van 2 andere locs ook de borstels vernieuwen.
Bedankt voor je snelle reactie.
Re:koolborstels
Lid sinds: 2008

offline
Re:koolborstels
Ik heb geen bericht gezien.....
Maar er is gewoon een 0 achter het bestelnummer geplaatst.
Er zijn trouwens maar 2 types koolborstels:
1. die jij nodig hebt, dat zijn ronde dingen, eentje is van kool de ander is een opgerold koperen gaasje
2. de tweede soort zijn voor trommelcollectormotortjes, beide borstels zijn gelijk, van kool en vierkant.
Re:koolborstels
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:koolborstels
Citaat van: huub op maandag 25 januari 2010, 16:56:21
Ik heb geen bericht gezien.....
Maar er is gewoon een 0 achter het bestelnummer geplaatst.
Er zijn trouwens maar 2 types koolborstels:
1. die jij nodig hebt, dat zijn ronde dingen, eentje is van kool de ander is een opgerold koperen gaasje
2. de tweede soort zijn voor trommelcollectormotortjes, beide borstels zijn gelijk, van kool en vierkant.

Kijk, dit vind ik nu eens een duidelijke reaktie. :o Geen moeilijk verhaal, maar gewoon 2 nummers.
Huub, hulde!

Hugy