Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

grind tussen rails

Gestart door henk1963 zondag 10 december 2006, 17:14:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
grind tussen rails
henk1963
gast

grind tussen rails
hallo forumleden,

ik was van het weekend bij intra tuin en heb daar bij de afdeling aquariums een grote zak zwart grind gekocht die ze voor de onderkant gebruiken in een aqurium.
kostte maar 4,00euro voor wel drie kilo.
dat zijn heel wat zakjes van hebri.

ook heb ik daar kleine kiezelsteentjes gezien in een zak van 3 kilo voor maar 3,99 euro.
leuk om in een gebergte met wat stromende beekjes te doen.

ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben.

vr gr henk
Re: grind tussen rails
Citaat van: henk1963 op zondag 10 december 2006, 17:14:20
hallo forumleden,

ik was van het weekend bij intra tuin en heb daar bij de afdeling aquariums een grote zak zwart grind gekocht die ze voor de onderkant gebruiken in een aqurium.
kostte maar 4,00euro voor wel drie kilo.
dat zijn heel wat zakjes van hebri.

ook heb ik daar kleine kiezelsteentjes gezien in een zak van 3 kilo voor maar 3,99 euro.
leuk om in een gebergte met wat stromende beekjes te doen.

ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben.

vr gr henk

beetje te groot,en zeker niet van de juiste vorm.
als je echt natuur getrouw wil bouwen zul je echt schotter moeten kopen van woodland of asoa.

wim b.
Re: grind tussen rails
JanPieter
gast

Re: grind tussen rails
Hallo,
handige tip! Heb ik zeker veel aan!
Hartelijk dank.
Mvg Jan-Pieter
Re: grind tussen rails
Lid sinds: 2006

offline
Re: grind tussen rails
Bij het Holland Handels Huis krijg je plastic flessen (0,75liter) met diverse kleuren "decoratiezand". Ik heb eens een fles meegenomen voor ?1,50. Ik zal er eens een proefstukje mee maken om te kijken of het geschikt is voor de modelbouw.
Zo op het eerste oog lijkt het mee zeer geschikt. Goedkoop is het zeker.
Re: grind tussen rails
http://stores.ebay.de/Modellbau-und-Gartenartikel

Het komt weliswaar uit Duitsland, en verzending kost iets van 9 euro (ongeacht hoeveel je bestelt! :) ). Ik heb met de bruine schotter even een stukje geprobeerd, en it kwam er uit:





Niet verkeerd, vond ik zelf. :)

Ik heb trouwens de H0 korrelgrootte gecombineerd met de N korrelgrootte. Vooral tussen de bielsen moet het heel klein zijn, omdat er bij C rails al een bedding onder zit.
Re: grind tussen rails
Lid sinds: 2006

offline
Re: grind tussen rails
Gewoon een zakje grof zand halen in de bouwmarkt, of het tuincentrum. En klaar ben je voor weinig.
Re: grind tussen rails
Sprinter heb je een foto van het resultaat? Henk K volgens mij is dat te bruin.  :?
Re: grind tussen rails
Grof zand heeft te veel rotzooi er tussen zitten.

Te bruin? Er is voorzover ik weet geen 'standaard' kleur voor ballast tussen de bielsen, en volgens mij kom je alle kleuren van de regenboog tegen als je wereldwijd gaat kijken. Ik heb trouwens ook schotter in grijs en steenrood, maar ik denk dat voor dit stuk het bruine er mooi uit komt.
Re: grind tussen rails
Citaat van: Johnnytrein op maandag 11 december 2006, 14:04:09
Henk K volgens mij is dat te bruin.  :?

Ik denk dat het wel meevalt.
Je moet het eigenlijk proberen te zien met ander senery-materiaal er omheen.

En inderdaad, er worden vele kleuren gebruikt.
Uiteindelijk heb je over heel de wereld verschillende steenkleuren waar men gebruik van maakt bij "het grote voorbeeld".

Re: grind tussen rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: grind tussen rails
Stel je voor je neemt deze foto:



Dan heb je toch de juiste kleur aan C-rails... En dat bruin komt ook in de buurt als je een bouwterrein maakt....

Groetjes,

Robbert
Re: grind tussen rails
Citaat van: Sprinter op maandag 11 december 2006, 13:11:04
Gewoon een zakje grof zand halen in de bouwmarkt, of het tuincentrum. En klaar ben je voor weinig.


Ja klaar wel maar modelbouw heet dat niet meer.
Echt ballast heeft een totaal andere vorm dan zand.
trouwens wel een een zand korrel tussen de tandwielen gehad.

Het is inderdaad wat bruin,meng eens een paar kleuren door elkaar (bruin,zwart,grijs)
dat opsturen lijkt  mij niet nodig,woodland schotter is in nederland goed te verkrijgen en heeft de juiste vorm.

wim