Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Einde van de OPEL trein ?

Gestart door Vince donderdag 21 januari 2010, 19:27:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Einde van de OPEL trein ?
Ook Duits  :mrgreen:
Re:Einde van de OPEL trein ?
er zijn voor de opel trein speciaal twee GM-built loks aangeschaft (of geleased). Met DB nummers serie 266. Grijs. De klant wilde dit (dat zoiets mogelijk is...).

groet, Willem
Re:Einde van de OPEL trein ?
Citaat van: Henk-Jan op donderdag 28 januari 2010, 08:52:58
Ook Duits  :mrgreen:

nee hoor,
propellor op de neus is Nederlands (Spyker)
Re:Einde van de OPEL trein ?
Vergeet het Zweedse SAAB niet, die heeft ook een propeller in het logo :mrgreen:.
Re:Einde van de OPEL trein ?
Citaat van: Gerard op donderdag 28 januari 2010, 19:00:29
Vergeet het Zweedse SAAB niet, die heeft ook een propeller in het logo :mrgreen:.

Nederlandse Saab, bedoel je......
Re:Einde van de OPEL trein ?
Nederlands/Zweedse SAAB dan :lol:.
Re:Einde van de OPEL trein ?
Blausee-Mitholz
gast

Re:Einde van de OPEL trein ?
Zweeds/Nederlands

Mvg, Johan
Re:Einde van de OPEL trein ?
 :mrgreen:
Re:Einde van de OPEL trein ?
Zwederlands of Nederzweeds.
Re:Einde van de OPEL trein ?
Volgens mij dwalen we lichtelijk af :P.
Re:Einde van de OPEL trein ?
Citaat van: Gerard op donderdag 28 januari 2010, 23:03:30
Volgens mij dwalen we lichtelijk af :P.

Mwah, dat denk ik juist niet.
Als je de titel ziet van dit draadje, zou je kunnen zeggen dat Saab eindelijk is verlost van de O, eh, (sl)O* -trein, en daarmee is verlost van spullen en prullen die minderwaardig zijn voor een Saab. Ik zie de cirkel helemaal rond, en daarmee de diepere betekenis achter dit draadje. Hoe actueel, ook nog! 

Re:Einde van de OPEL trein ?
Ik zie het verband niet. GM was dan wel de eigenaar van SAAB (en nu nog van Opel), maar wat heeft de Opel-trein te maken met SAAB?
Re:Einde van de OPEL trein ?
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Einde van de OPEL trein ?
Citaat van: sbbmarklin op woensdag 27 januari 2010, 22:21:47
Echte auto,s hebben: een ster - een propeller op de neus of 4 olympische ringen.

Hier gaat het dus al mis.......
want vanaf hier heeft het niets meer met de opeltrein te maken...

Groet,

Erik
Re:Einde van de OPEL trein ?
Heel simpel: Saab was verplicht zijn modellen te baseren op onderdelen en bodems uit de O* rekken. Uiteraard geheel tegen de zin van iedereen die hiermee Saab zijn identiteit zag verliezen. Zoals ik aangaf komt dit overeen met de TITEL van het draadje, 'einde van de O* trein'.
Ik bedoel trein dus in de figuurlijke zin, Saab is verlost van de O* trein.

Heeft geen bal te maken met de Class 66, maar aangezien ik refereerde naar de TITEL van het draadje, had ik die letterlijke bedoeling ook niet.
Re:Einde van de OPEL trein ?
Citaat van: Gerard op donderdag 28 januari 2010, 23:15:36
Ik zie het verband niet. GM was dan wel de eigenaar van SAAB (en nu nog van Opel), maar wat heeft de Opel-trein te maken met SAAB?
het verband met GM zit 'm in het concern waar de lokomotief-fabriek toe behoort, voor wat betreft de serie 266 machines die speciaal voor de Opeltreinen werden ingezet. Opel ook destijds onder GM.

groet, Willem