Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Bagagerijtuigen SBB en BLS

Gestart door Swiss-fan donderdag 21 januari 2010, 14:17:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bagagerijtuigen SBB en BLS
Lid sinds: 2007

offline
Bagagerijtuigen SBB en BLS
Goedenmiddag.
Heb op 't moment de nodige rijtuigen van het type EW IV van de genoemde spoorwegen in mijn bezit.
Even ter verduidelijking een paar foto's.
Zou hier graag wat bagagerijtuigen bij willen hebben.
M.. heeft deze nooit gehad van dit tijdperk naar mijn beleving, correct me if i'm wrong.
Zie ze wel jaren bij Roco, zou graag van jullie willen weten of deze goed te combineren zijn, denk ik aan kleurstelling/verschil, lengteverschil en wellicht zaken die nog niet bij me opgekomen zijn.....

Bovenstaande is toevallig het gezinsrijtuig, het gaat natuurlijk om de standaard kleurstelling.

Lees graag.
Groet.
Dolf
 
Re:Bagagerijtuigen SBB en BLS
Dolf,

De Marklin rijtuigen zijn 1:100 en de Roco 1:87. De lengte klopt dus niet.
Als je de Roco naast de Marklin zet zie je het verschil ook, de Roco oogt ook wat groter en voller.

De marklin rijgtuigen van mij zijn al een 15 jaar oud en de roco zijn slechts een paar maanden, dat kan het kleurverschil bij mij verklaren.
Echter zul je altijd kleurverschil hebben.











*Klikken op de foto = groter formaat

Gr Joost
Re:Bagagerijtuigen SBB en BLS
Hallo Joost.
Bedankt voor deze keurige verklaring.
Is het artikelnr. van de BLS 45592...?
Van die ander kan ik niets vinden.
Moet ik dus de complete combinatie's nieuw aanschaffen, dan dus geen kleurverschil..
Zie Roco folder 2010, lijkt ook of ze de rijtuigen korter hebben gemaakt, lengte van de bagage staat er ff niet bij..
Groet.
Dolf


 
Re:Bagagerijtuigen SBB en BLS
Dolf,

Roco art nr is 45196(BLS) en 45187(SBB(Ex-SNCF)
Roco maakt zowel 1:93,5 als 1:87 rijtuigen, die in de neuheiten folder zijn 1:93,5 maar de 1:87 is nog gewoon leverbaar.

Persoonlijk maakt het kleurverschil me niet uit, in het grootbedrijf is ook niet alles dezelfde kleur.
2 lengteschalen gaat wel opvallen denk ik...

Gr Joost
Re:Bagagerijtuigen SBB en BLS
Hallo Dolf,

De bagagerijtuigen van Roco hebben bijna de zelfde lengte als de zitrijtuigen van Marklin. Ik denk dat het lengte verschil wel erg veel zal opvallen. Misschien is zelfbouw iets of gewoon de Marklin zitrijtuigen weg doen en Roco rijtuigen aanschaffen.

MVG Dewey
Re:Bagagerijtuigen SBB en BLS
Joost.
Over dat kleurverschil bij grootbedrijf, daar heb jij gelijk in, laat staan dat je tegenwoordig eenheidscombinatie's ziet.
Groet.
Dolf

Re:Bagagerijtuigen SBB en BLS
Hoi Dewey.
Waarschijnlijk komen er wat rijtuigen te koop bij mij.... :o
Zoek tevens een handelaar - duits of nederlands maakt niet uit  -die leuk geprijst is met Roco.
Groet.
Dolf

Re:Bagagerijtuigen SBB en BLS
http://lacasa-net.de/ heeft goeie prijzen.

Hou ook de website van Zuba-Tech.ch in de gaten, die heeft vaak leuke Roco aanbiedingen.

Gr Joost
Re:Bagagerijtuigen SBB en BLS
Hoi.
Heb net een paar duitsers zitten bekijken, 10% lijkt de max..., doen ze hier in NL ook...
Grt.
Dolf