Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wijbe's NL Baan / 10-02-2015 Containertreintje

Gestart door Wijbe woensdag 20 januari 2010, 14:19:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Wijbe's Baan / 31-01-2011 Info over locs, en 2 filmpjes!
Komt voor elkaar, morgen of overmorgen! Even kijken of ik morgen naar school ga(A)
Wijbe's baan, FOTO'S FOTO'S FOTO'S.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Wijbe's baan, FOTO'S FOTO'S FOTO'S.
Citaat van: wijbe op maandag 21 februari 2011, 22:48:39
Komt voor elkaar, morgen of overmorgen! Even kijken of ik morgen naar school ga(A)

Spijbelaar! :D

Daar houdt ik je aan B)
Re:Wijbe's Baan / 31-01-2011 Info over locs, en 2 filmpjes!
Citaat van: NS-Daniel op maandag 21 februari 2011, 22:53:46
Citaat van: wijbe op maandag 21 februari 2011, 22:48:39
Komt voor elkaar, morgen of overmorgen! Even kijken of ik morgen naar school ga(A)

Spijbelaar! :D

Daar houdt ik je aan B)

Ben heen geweest, nu eerst even snel de kranten gaan doen!
Re:Wijbe's Baan / 31-01-2011 Info over locs, en 2 filmpjes!
Goh hee, heb je zoveel kranten :D
Re:Wijbe's Baan / 31-01-2011 Info over locs, en 2 filmpjes!
Nee, maar moet de update nog even uittypen, en niet alle foto's zijn even mooi! :(
Re:Wijbe's Baan / 31-01-2011 Info over locs, en 2 filmpjes!
Schiet nou maar op met die foto's. Mij aan het werk zetten met dat BW idee van jou (nogmaals dank hiervoor want het wordt echt leuk) en zelf een beetje treuzelen. :P

Gr. Peter
Re:Wijbe's Baan / 31-01-2011 Info over locs, en 2 filmpjes!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Wijbe's Baan / 31-01-2011 Info over locs, en 2 filmpjes!
Citaat van: wijbe op dinsdag 22 februari 2011, 21:42:24
Nee, maar moet de update nog even uittypen, en niet alle foto's zijn even mooi! :(

jaja!!!

Kom op met die update man!
Re:Wijbe's Baan / 31-01-2011 Info over locs, en 2 filmpjes!
Heb beetje medelijden met me jongens. Me vader moest vandaag trap lakken dus kon hele dag niet bij modelbaan! Na het eten ga ik wel even typen :lol:
Re:Wijbe's Baan / 23-02-11 Acts containertrein
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / 23-02-11 Acts containertrein
Zaterdag 19-02-2011 ben ik naar Houten geweest. Het doel was om een paar aanwinsten te scoren:
- Een olympische koploper voor een redelijke prijs, helaas waren ze hier veel te duur allemaal. Deze komt dus nog wel.
- Een roco Acts 6700, deze wel gevonden voor ?100,-
- En natuurlijk wat container wagons, dezen zijn van Piko en allemaal NL met verschillende wagonnummers.













De foto's zijn ook Hier te vinden

Verder ben ik nog bezig met een loopbrug, dit blijft nog even een verassing.




Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Leuke update Wijbe, ik ben benieuwd naar de Olumpische Koploper!!

Veel plezier ermee.

Groetjes Daniël


PS. Dat ontsporen, komt dat niet door de 6700? Bij mij gebeurd er niets, maar ik heb ook geen 6700. :lol:
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Nette containertrein Wijbe! 8)

Ik neem aan dat het vervoersprobleem voorlopig is opgelost?  :D
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Ja hoor, de passagiers worden (voorlopig?) in containers vervoerd :mrgreen:.
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Ha wijbe,

Mooie aanwinsten hoor. De firma BELL is naar mijn weten failliet dus die wagon wordt geld waard. :D

Gr. Peter
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
@ Daniel,

Het kwam door 1 wagon, die maar tusseningezet, probleem opgelost.

@ Ronald,

Yep, Gister een olympia koploper opgehaald :lol:

@ Gerard,

Nope, de olympia koploper heeft de terugweg richting de Westereen in het 1:1 voorbeeld gezeten.

@ PH,
Helaas is de wagon van de NS :lol:
De container word vast geld waard :)

@ Iedereen,
Misschien vandaag wat foto's van de koploper en zo. Tevens heb ik een digirails setje verlichting in mijn 6705 gebouwd :)
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Mooie aanwinsten op Houten. Heb je ook een foto van de koploper :D?
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Moet ik nog maken :lol:
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Hoi Wijbe,

Dat ziet er allemaal goed uit :)
Mooi gedaan!

Mvg
Falco
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Citaat van: wijbe op zaterdag 26 februari 2011, 15:24:50
Moet ik nog maken :lol:
Dat moet je zeker maken! Btw, bevallen de piko's nog?
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Citaat van: Remie op zaterdag 26 februari 2011, 16:32:53
Citaat van: wijbe op zaterdag 26 februari 2011, 15:24:50
Moet ik nog maken :lol:
Dat moet je zeker maken! Btw, bevallen de piko's nog?

Op de koppelingen na. Rotdingen. Ik bestel zo snel mogenlijk andere koppelingen.
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
en weer een piko koppelingenhater erbij :D :D
ik had t zelfde probleem en intussen is het opgelost. De wagons liggen nu helaas in een doos...
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Ik doe er altijd meteen marklin koppelingen op. Piko staat zo ver uit elkaar.
Ik twijfel of ik niet de roco kk neem. Ze zijn even duur als marklin.
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Citaat van: Remie op woensdag 02 maart 2011, 13:28:09
Ik doe er altijd meteen marklin koppelingen op. Piko staat zo ver uit elkaar.
Ik twijfel of ik niet de roco kk neem. Ze zijn even duur als marklin.
Precies, dat is ook mijn ervaring. Daarom vervang ik de Piko-koppelingen (en alle anderen) altijd meteen door Märklin-kortkoppelingen.
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Hey Wijbe,

Jammer dat ik je in Houten niet ben tegen gekomen, maar je hebt wel mooie aanwinsten gescoort hoor. Veel plezier ermee.

Mvg jw
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Er is niks mis mee met de Piko koppelingen want het zijn gewoon standaard beugelkoppelingen.
Deze standaard koppelingen zitten nagenoeg op elke 2rail wagons in een NEM schacht.
Als de baan overal gelijk ligt en vlak is zal deze koppelingen nooit loslaten.
Je zou in een later stadium deze kunnen vervangen door Kortkoppelingen van wat voor merk dan ook, ze passen allemaal in deze kortkoppelingshouder.
Alleen, en daar gaan we weer, als je R2 of R1 bogen gebruikt kun je de KK beter achterwege laten i.v.m. overbufferen en ontsporingen.

Grt, Ronald.
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / Nieuwe Aanwinsten
@ Bas,

Nieuwe koppelingen opzetten! Kunnen ze weer rijden!

@ Remie,

Marklin is Marklin :D Ze lijken mij iets degelijker die van Marklin!

@ Janvis,

Kom je vast nog wel een keer tegen! Vast wel een keer in Groningen!

@ Ronald,

Daar zat ik ook al aan te denken, ik heb geprobeerd met de marklin kortkoppelingen. Ze gaan door de r1 bocht,  maar de buffers raken elkaar wel, maar heeft geen probleem omdat de koppelingen kunnen 'veren'.
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
De burgemeest heeft helaas vandaag een slechte mededeling. Na diverse pogingen om de br86 weer goed te laten rijden met een locsound 3.5 en een hoogvermogen zijn gestrand. Blijkbaar is het gat waar het anker in hoort uitgehold door de jaren waardoor een oorverdovend piepen en krassen ontstaat. Tevens is vanavond het anker nog gesneuveld, er is een wikkeling los geraakt. Door de diverse mankementen word de br86 ter zijde gesteld in afwachtingen op betere tijden. Er word nog onderzocht of het anker kan worden hersteld en de loc een kogellager kan krijgen.
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
he wat jammer zeg. Nou we zijn benieuwd of de werkplaats hem weer op de been krijgt

mvg
Reinder

Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Wijbe,

Ik wist niet dat de burgervader iets te zeggen heeft over het materieelbeleid van de spoorwegen??

Dat een 5* motor niet soepel werkt in je 86 had ik je helaas van te voren kunnen vertellen. Bespaar je de moeite om te zoeken naar een oplossing, want de enige oplossing is dat je het bestaande lager uitkottert om vervolgens met grote precisie een nieuw lager te plaatsen dat exact tegenover het lager in het motorschild zit. Als deze lijn niet exact in het lood ligt, gaat je motortje piepen en kraken en doen.

Dus over de jaren heen is je lager niet gesleten, nee, het lager is niet exact genoeg om een 5* motor te kunnen hebben. Als je de lok weer voorziet van haar oude motor (met grote schijfcollector) en je vervangt de veldspoel door een permanente magneet van ESU, dan ga jij weer veel plezier beleven aan je 86! Stel de decoder wel goed in (wat betreft motoraansturing etc), maar de handleiding van ESU geeft hier genoeg informatie over. Maar geloof me, het resultaat is zeer netjes!

Groeten,
Vincent
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Hey Vincent,

Zo dit is iets waar ik misschien nog wat mee kan. Dat moet ik nog maar es een oud motorschild vinden, die ging helaas kapot. De magneet heb ik nog wel.

@ Reinder, hij staat al in de werkplaats :lol:
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Wijbe,

misschien past hier ook wel een Maxonmotor in? Ik heb helaas geen BR86 anders had ik het wel even voor je getest.

Groetjes, John
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Citaat van: Tilly op zaterdag 26 maart 2011, 15:15:30
Wijbe,

misschien past hier ook wel een Maxonmotor in? Ik heb helaas geen BR86 anders had ik het wel even voor je getest.

Groetjes, John

Daar zat ik gisteravond ook aan te denken! Want die gebruikt t het 'gat' 'kogellager' niet toch? Weet je ook wat een maxonmotor kost?
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Hoi Wijbe,

heb net even hier gekeken. ?15.90/st. Even onder Neuheiten zoeken.

Groetjes, John
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Hallo Wijbe,

Hele mooie baan, leuke zelfbouw projecten, complimenten!

gr Rene
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Ha wijbe,

Leuke baan, man en mooi materiaal.
Maarruh
CiteerDe Kleinste railspiraal ligt hier al hoor

ik kan 'm ff niet vinden hier, is zeker te klein  :D.

Groet,
Veen
Re:Wijbe's Baan / 22-05-11 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Goeieavond,

Al weer tijden geleden een update geplaatst, dus dat word wel weer tijd. Er zijn namelijk wel een paar dingen aan de baan veranderd!

We beginnen met de werkplaats, in dit eerste deel hiervan gaan we de loods herstellen.

De loods is in de loop der jaren helaas in verval geraakt, de deuren lagen er uit, lelijke vlekken op het dak etc. Als eerste is hij voor zover mogelijk gesloopt. Daarna zijn de wanden gevoegd en de ramen geverft.


De gevoegde wanden en geverfde ramen


Nogmaals, nu ook duidelijk te zien dat de loods van binnen grijs is geworden

Vervolgens begonnen de deuren te herstellen. Ze zitten met nokjes vast, helaas waren van alle 4 deuren de nokjes geknapt. Er is een klein stukje plastic weggesneden, vervolgens van restplastic 4 staafjes gesneden en deze gelijmt waar de nokjes horen. De deuren zijn natuurlijk ook geverft.


1 van de deuren, het grijze stukje plastic wordt een nieuw nokje


Alle 4 deuren

De deuren moesten natuurlijk ook weer in de loods worden geplaatst. Doordat er wat hak en breekwerk heeft plaatsgevonden waren hier ook weer reepjes plastic voor nodig om de deuren op hun plaats te houden.


De deuren weer bevestigd in de loods

Een loods heeft ook een dak, deze zag er niet meer uit. Dus maar spuiten, het dak ziet er nu stukken beter uit, alleen blijf je 1 vlek zien. Tevens nog nieuwe glaasjes gemaakt voor de ramen.


Het dak met de vlek


Andere kant van het dak



De loods op zijn plaats


De hondekop in de loods

De loods is zo goed als af, de regenpijpen moeten er nog worden opgemonteerd. Misschien een beetje interieur er in en nog een ledstrip.

Voor meer foto's en grotere formaten klik hier

Dit was het voor vandaag, en wie weet tot binnenkort met de volgende update!
Re:Wijbe's Baan / De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Volgens mij past die hondekop niet .. ;)

groet,
Michiel
Re:Wijbe's Baan / De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Wijbe's Baan / De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Nette loods is het geworden!
Re:Wijbe's Baan / Br 86 ter zijde gesteld
Citaat van: wijbe op vrijdag 25 maart 2011, 23:40:48
De burgemeest heeft helaas vandaag een slechte mededeling. Na diverse pogingen om de br86 weer goed te laten rijden met een locsound 3.5 en een hoogvermogen zijn gestrand. Blijkbaar is het gat waar het anker in hoort uitgehold door de jaren waardoor een oorverdovend piepen en krassen ontstaat. Tevens is vanavond het anker nog gesneuveld, er is een wikkeling los geraakt. Door de diverse mankementen word de br86 ter zijde gesteld in afwachtingen op betere tijden. Er word nog onderzocht of het anker kan worden hersteld en de loc een kogellager kan krijgen.

Dat is ook precies de ervaring die ik heb met m'n BR-81. Dat werkte ook voor geen meter met een 5*, piepen knarsen aanlopen.. Had hem terug gebouwd naar 3 polig en delta maar dat ging daarna ook niet lekker. Daarna geen zin meer gehad om er nog weer naar te kijken. Hij staat nu werkeloos in de kast met het standaard 3 polig anker en een ESU magneet.
Re:Wijbe's Baan / De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Wijbe's Baan / De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Hoi Wybe, netjes opgeknapt hoor je loods :thumbup:, ga je het dak nog verder weatheren, vr gr Arie
Re:Wijbe's Baan / De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Citaat van: AlexH op zondag 22 mei 2011, 22:33:49
Citaat van: wijbe op vrijdag 25 maart 2011, 23:40:48
De burgemeest heeft helaas vandaag een slechte mededeling. Na diverse pogingen om de br86 weer goed te laten rijden met een locsound 3.5 en een hoogvermogen zijn gestrand. Blijkbaar is het gat waar het anker in hoort uitgehold door de jaren waardoor een oorverdovend piepen en krassen ontstaat. Tevens is vanavond het anker nog gesneuveld, er is een wikkeling los geraakt. Door de diverse mankementen word de br86 ter zijde gesteld in afwachtingen op betere tijden. Er word nog onderzocht of het anker kan worden hersteld en de loc een kogellager kan krijgen.

Dat is ook precies de ervaring die ik heb met m'n BR-81. Dat werkte ook voor geen meter met een 5*, piepen knarsen aanlopen.. Had hem terug gebouwd naar 3 polig en delta maar dat ging daarna ook niet lekker. Daarna geen zin meer gehad om er nog weer naar te kijken. Hij staat nu werkeloos in de kast met het standaard 3 polig anker en een ESU magneet.

Ah balen, eens ombouwen met esu magneet  plus decoder doet wonderen!

De br 86 hier staat in de loods opgesteld. er is een halve br86 gevonden met genoeg onderdelen om weer 1 loc te maken. Deze moet nog een keer worden opgehaalt, daarna word een poging ondernomen om de loc te herstellen.
Re:Wijbe's Baan / De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
@ Golver,
Tsjah, soms moet er even wat worden opgesteld in de loods vanwege te weinig parkeerruimte :lol:

@ Laurent,
Bedankt!

@ Arie,
Bedankt!

Ben ik nog wel van plan, maar iets voor de langee termijn. Wil eerst eens wat meer aan de baan bouwen, daarna gaan weatheren en zo.
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Zo, dat is nog eens een smaakvolle verbouwing! :thumbup:.
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Is erg mooi geworden Wijbe!!!  :thumbup:

Ga zo door. :)

Groetjes Daniël
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
@ D&D,

Bedankt!
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Mooi :P Ik hoop op een snelle nieuwe update! ;)


Gr,
Maarten
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Er komt voor september wel weer een update (6)
Re:Wijbe's Baan / 15-6: pluklok BR 86 arriveert!
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Wijbe's Baan / 15-6: pluklok BR 86 arriveert!
Hey, we verwachten wel een uodate nu he!  :D   

Hint: zie titel hierboven  ;)
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Ben benieuwd!


groeten Dylan
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Dat het maar snel september is  :D tis toch geen zomer weer  :(
Re:Wijbe's Baan / 22-5 De Werkplaats deel 1 - loods herstellen
Ghehe,

Ben wel bezig aan de baan, op het moment een optie aan het bekijken om een rangeerspoor erbij te krijgen. Kom net wat opstelruimte te kort, en dit is toch een leeg plekje. Verder laat ik nog 2/3 ombouwen zien :)