Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wijbe's NL Baan / 10-02-2015 Containertreintje

Gestart door Wijbe woensdag 20 januari 2010, 14:19:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
"voor klachten wegens geamputeerde benen of vastgeplakte kont mag u zich naar het loket begeven :mrgreen:"

Kijk, dat ziet er ineens een stuk leuker uit :D

Dennis
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Citaat van: minirailz op woensdag 25 januari 2012, 18:40:50
"voor klachten wegens geamputeerde benen of vastgeplakte kont mag u zich naar het loket begeven :mrgreen:"
met de bank aan de bips in het 2e geval  :-)
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Zit lekker vol Wijbe,  :thumbup:

groet, Michiel
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Hoop zwartrijders denk ik. :D

Verder wel  :thumbup:

Gr, Ben.
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Dank u voor de vele leuke reactie's!

Als AJ deze post nauw maar niet ziet :lol: Zijn kinderkes te mishandelen :lol:
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Ziet er goed uit Wijbe :thumbup:.
Dat moet ik toch ook maar eens gaan doen, bevolking plaatsen in m'n koploper :roll:.

Gr, Myron
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
hoi wijbe

ziet er goed uit die volle treinen
maar nu zijn de perrons leeg

mvg gerard
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Ey die Wijbe,

Je bent lekker bezig. Vindt de hondekop met de nieuwe geluiden echt top! :thumbup:

Zou bijna besluiten ook nederlands te gaan rijden... Misschien maar eens een diorama oid maken met een mooie hondekop erin. (heb toch tijd zat. ;).not)

Koploper is ook mooi opgeknapt qua bevolking sinds de tussenstop op station AJNijkerk.

Tot de volgende maar weer.

gr. Joachim
Re:Wijbe's Baan / 25-01-2012 Volk in de Koploper
Citaat van: Wijbe op woensdag 25 januari 2012, 18:17:46
Toen de Intercity vanuit Driehoven in Nijkerk stopte, waren er helaas op velen stoelen een paar druppen lijm geplaatst. Hierdoor kan het volk van AJ niet meer uit de koploper, tevens verloren velen de benen  :-)
Het is zeker spitsuur: zelfs de 1e klas is goed gevuld :thumbup:.
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Myron en Gerard,

Bedankt voor jullie reactie!

Joachim,

Dioramatje op de boot een idee? :)

Gerard,

Ach, halfvol ongeveer. Valt mee dus :lol:
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Hoi Wijbe.
Wat een bijzonder kleurrijk geheel is nu deze prachtige Olympische Koploper en dan gevuld met passagiers! B)

Citaat van: Wijbe op woensdag 25 januari 2012, 19:28:06
Als AJ deze post nauw maar niet ziet :lol: Zijn kinderkes te mishandelen :lol:

Er is een tijd geweest dat ik voor 2 geamputeerde benen en armen, een nieuw mensje beschikbaar stelde maar nu jij de Olympische Koploper gevuld hebt met deelnemers voor de Paralympics, is daar natuurlijk geen beginnen meer aan! 8o
Maar wel leuk om te zien hoe deze mini mensjes allemaal hun plaats weten te vinden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Ja hehe ....ben bij AJ thuis geweest....heb zijn pc spullen ook gezien.....die AJ heeft vast een programma op zijn pc die wereldwijd laat zien waar zijn onderdanen uithangen.
Ook al hun gegevens zijn volgens mij oproepbaar bij hem.

De gedachten dat alles ongezien zo maar gedaan kunnen worden , is dus grote onzin.
Dus ontkomen aan het inkorten van passagiers zonder dat AJ het  merkt , is geheel zinloos.

Maar wat een schitterende trein Wijbe.
Alles past mooi op elkaar.
Mooie heldere verlichting en aardige zwaaiende passagiers.  :thumbup:
Schitterend.
Maakt het plaatje compleet.

Mvg: Alex
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Hallo Wijbe,

Is je olympische koploper onderweg naar de spelen 2012?
Hij zit al best wel vol, dus of ik er nog bij pas??

Verder mooi gedaan hoor :)

Mvg
Falco
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Het ziet er lekker druk uit. Mooi gedaan, Wijbe.  :thumbup:
Gelukkig zit ik meestal in wat minder volle treinen. ;)
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
AlbertJan,

We komen terug op de benen en armpjes (A)

Falco en Rutger,

Plek voor jullie beiden hoor. Er is tenminste nog 1/4 van de stoelen leeg. Hij lijkt zo vol doordat je het door de ramen fotografeert. Zo zie je ook de poppetjes van de andere zijde van de trein.
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Zo die zit goed vol, mooi!  :thumbup:
Inkomsten stromen nu zeker binnen. :P

Ik heb ze laatst ook geplaatst en het staat erg leuk moet ik zeggen. :)

Veel plezier ermee!

Groetjes Daniël
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Hoi Wijbe,

Ziet er weer geweldig uit al die volle treinen.

Gr. Arno
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Citaat van: Wijbe op woensdag 25 januari 2012, 22:59:38
Joachim, Dioramatje op de boot een idee? :)
Beter van niet. Zeker niet met die stormachtige periode die we net gehad hebben... ;)

Gr. Joachim
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Daniel, Arno,

Bedankt voor jullie reactie.

Joachim,
Tsjah, dan moet je alles maar goed vastlijmen :lol:
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 26 januari 2012, 09:19:14
Ja hehe ....ben bij AJ thuis geweest....heb zijn pc spullen ook gezien.....die AJ heeft vast een programma op zijn pc die wereldwijd laat zien waar zijn onderdanen uithangen.
Ook al hun gegevens zijn volgens mij oproepbaar bij hem.

De gedachten dat alles ongezien zo maar gedaan kunnen worden , is dus grote onzin.
Dus ontkomen aan het inkorten van passagiers zonder dat AJ het  merkt , is geheel zinloos.

Maar wat een schitterende trein Wijbe.
Alles past mooi op elkaar.
Mooie heldere verlichting en aardige zwaaiende passagiers.  :thumbup:
Schitterend.
Maakt het plaatje compleet.

Mvg: Alex


Jammer genoeg trok er iemand het zendertje uit de poppetjes die zaten toch in de armen hé AJ?


groeten Dylan
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Wijbe's Baan / 25-01-12 Volk in de Koploper
Oei.... De meeste mensjes hebben de armpjes, dus zendertjes nog......
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Na eerst een paar wielen en onderdelen voor een ws electrotren/rivarossi 1300 gekocht te hebben, nu ook een dc Rivarossi 1310 'Bussum' gekocht.

Ombouw was zo klaar, wielen eruit, paar tandwielen eruit. Anderbodemplaatje erop, sleper erop en een paar draden omsolderen. De dikke seinbalk was al aangepast.

Er moet nog wel wat aan de lok gedaan worden, de verlichting krijgt andere leds. Er is helaas mee geknoeit, dus doen we dat maar opnieuw. Nog een decoder erin, en proberen de sluitseinen schakelbaar te krijgen en cabineverlichting.

Voor de foto's maar even een kleine line-up gehouden met de 1145, 1251 en de 1310.








Duidelijk te zien wie de grootste is
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Heel goed. :thumbup:

Gr, Ben.
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
zucht, ik wil ook zulk mooi materieel  :( ;) :thumbup:
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Netjes Wijbe!

Leuk NS-materieel heb je zo  :D

Ronald
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Eigenlijk moest de 1211 er staan. Hint Hint. Volgende doelen zijn dus misschien wel een geel/grijze 1200 en 1500 (Kleinspoor).
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Citaat van: Wijbe op vrijdag 10 februari 2012, 18:35:03
Ombouw was zo klaar, wielen eruit, paar tandwielen eruit. Anderbodemplaatje erop, sleper erop en een paar draden omsolderen. De dikke seinbalk was al aangepast.

Er moet nog wel wat aan de lok gedaan worden, de verlichting krijgt andere leds. Er is helaas mee geknoeit, dus doen we dat maar opnieuw. Nog een decoder erin, en proberen de sluitseinen schakelbaar te krijgen en cabineverlichting.

Alsof het niets is  :thumbup: Het is vast weer een kwestie van gewoon doen maar ik blijf nog even van de tandwielen af.

groet,
Michiel
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Michiel,

Een set wisselstroom wielen had ik van een forumlid overgenomen. Het was in dit geval dus de bodemplaatjes verwijderen (4 schroefjes, en 2 klikverbindingen) Vervolgens wel even 1 draaistel uit elkaar halen (Klikverbindingen). Daar 3 tandwielen uit halen. Om plaats te maken voor de sleper zijn nu nog maar 5 assen aangedreven in plaats van 6. Nadat de tandwielen eruit zijn het draaistel weer in elkaar zetten. Wielen erop, bodemplaatjes erop. Sleper er onder schroeven en 3 draden solderen. Tijd? Ca 20 tot 30 min.
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Een hele mooie foto zo van die loccen. Vandaag bij mij ook de 1200 loc van ACTS op mijn baan binnengelopen. Ik heb vandaag ook de bestelling geplaats van de ddm-stam van Marklin. Dan kan ik nog mooi even sparen maar die stam moest ik hebben wat er ook gebeurd daarom maar besteld.
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Mooie loc! Ik heb zelf de 1312 (dus met 2-benige panthograaf). Model rijd heel mooi rustig! Veel plezier ermee.

Roy
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Oei wat mooi. Die moet hier ook nog eens komen. Dan kan hij naast de 1211 staan.  >:-D
En ook ik wil een 1500. Maar ik heb geen airbrush of iest om mee te spuiten.

Veel plezier met je 1300. Zo te zien heb je een goede seinbalk?

Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Hey Weibe,

Das een mooie loc, je hebt inmiddels al een mooi treinenpark bij elkaar verzameld. Ben je ook nog van plan om bevenleiding te gaan plaatsen? want je hebt een hoop e-loc's

Groeten JW
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Ben, Julian, Ronald, Michiel, Lok6400 en Roy,

Bedankt voor jullie reactie!

Remie,

De seinbalk is al 'vernieuwd' Het zint mij helaas niet helemaal, grote kans dat ik hem er opnieuw opzet en opnieuw spuit.

JW,

Kijk eens goed bij de 1145, en je weet het antwoord :lol:
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Ik zie een bovenleidings portaal dus er gaat bovenleiding komen.
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Klopt volkomen, de vraag is alleen nog wanneer. Bovenleiding kost helaas veel geld, en wil het wel net hebben, en het moet ook nog werken. De bedoeling is om alleen de hoofdbaan te bovenleidingiseren. :lol:
Re:Wijbe's Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Bovenleiding is toch altijd wel een heel gedoe...vandaar dat ik er vanaf heb gezien  :)

Voor mensen die het wel hebben, heb ik ook grote bewondering !!!!

Mooie spulletjes heb je Wijbe  :thumbup:

Succes !!

Groeten,

Hans
Re:Wijbe's NL Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Ey die Wijbe,

Prachtig setje loks heb je zo bij elkaar staan. Blijft toch ook mooi het nederlandse materieel.
Bovenl(ij)ding maakt een baan wel echt af, alleen is het inderdaad behoorlijk prijzig. (en nog een heel gedoe als ik sommige topics zie  :?)

Hoe staat het trouwens met het stationbouwprojectje?

gr. Joachim
Re:Wijbe's NL Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Wijbe's NL Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
kwijlerde kwijl
Re:Wijbe's NL Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Hans,

Bedankt voor je reactie!

Joachim,

Tekeningen en al zijn binnen, omgerekend etc... Bij de volgende beurs op zoek naar materiaaltjes :)

Julian,

Bah, nu moet ik mijn topic weer schoonmaken :lol:

Re:Wijbe's NL Baan / 10-02-12 Nieuwe Aanwinst: 1310 'Bussum'
Citaat van: Wijbe op maandag 13 februari 2012, 20:50:14
Tekeningen en al zijn binnen, omgerekend etc... Bij de volgende beurs op zoek naar materiaaltjes :)

Wachten met spanning af. In ieder geval succes!

Gr. Joachim
Re:Wijbe's NL Baan / 13-02-12 Uit de oude doos - Oude baan
Op een andere pc vond ik een paar oude foto's hoe de baan er eerst bij lag, net voordat dit topic startte. Dit kleine stukje geschiedenis kon wel even getoond worden vond ik  :)

We praten over ongeveer december 2009. Voor mijn 17e verjaardag had ik de gele Hondekop met A-sein besteld.


Het 'nieuwe' treinstel






De 'oude' baan.


Totaal overzichtje van de baan hoe die er toen bijlag.



Opstelterrein


Een beste steile helling was dat toch  :D



En dan vraag je je af, waarom reed daar een 3 delige gele koploper? Inderdaad, er was een koppeling afgebroken  :( :(

Treinstel is overgins december 2010 teruggegaan naar Conrad vanwege een defecte geluidsmodule. Geld teruggekregen en daarvan is de olympische gekocht.

Hier zijn nog een paar foto's, helaas zijn ze wat wazig net zoals dezen. Destijds gemaakt met mijn mobiel.
Re:Wijbe's NL Baan / 13-02-12 Uit de oude doos - Oude baan
Logisch dat je via msn om reacties vraagt. Het ziet er niet uit :mrgreen:

Ff serieus,
Het was toen nog een kaal baantje. Nu ziet het er veel beter uit met de 1200,1300 DE2 etc.
Re:Wijbe's NL Baan / 13-02-12 Uit de oude doos - Oude baan
Ik wilde al bijna een afspraak maken met mijn oogarts...en een paar jampot-glazen bestellen  :-)

Altijd leuk oude foto's, ik heb zelfs nog trein foto's uit mijn ouderlijk huis van vroeger zo'n 38 jaar geleden denk ik  8o
Ziet er nu niet uit, maar toen was ik als een koning zo rijk !!

Succes Wijbe  :thumbup:

Groeten,

Hans
Re:Wijbe's NL Baan / 19-02-12 Spoor 4 en het laatste opstelspoor
Remie en Hans,

Bedankt voor jullie reactie!




De laatste sporen zijn op de baan gelegd. Laatste wissels/ontkoppelrails aangesloten, en de bezetmelders werken ook.

Het banenplan zal binnenkort aangevuld worden met de huidige situatie.

Wat is er nog bijgekomen?

Station spoor 4

Het treinverkeer in het station stokte helaas. Er konden niet gemakkelijk treinen doorrijden. De boosdoender was vooral de DE-2 die op de zijlijn rijdt. Nu kan deze gemakkelijk het station binnenkomen zonder het overige treinverkeer te belemmeren.

Op het spoor passen maximaal 3 bakken. Het stationsgebouw zal tussen spoor 4 en 3 worden geplaatst.

Heel misschien in de toekomst komt er nog een spoor parralel aan te liggen, maar dan wordt de ruimte voor een 'kleine' stad behoorlijk klein.





Het laatste opstelspoor

Tot nu toe lag er 1 lang opstelspoor, echter is deze vaak in gebruik met rangeren van een trein.

Op dat moment kan er geen lang treinstel gweggezet worden. Daarom is er nog een spoor parralel aangelegd. Nu kan er tenminste wat wagons/treinen weggezet worden terwijl je nog steeds kunt rangeren of een loc wissel kan uitvoeren.


Het betreft het rechter spoor


Het onderste spoor loopt over gehele tafel

Meer 'wazige' foto's zijn hier te vinden. :D


Een volgende update zal gaan over de bovenleiding. Dankzij een weldoener ben ik in het bezit gekomen van een grote doos vol met oude Marklin bovenleiding. (Thanks!) Nu is dit niet de mooiste bovenleiding, maar het kostenplaatje en zo goed als geen ervaring met bovenleiding is dit perfect voor mijn baan.
Re:Wijbe's NL Baan / 19-02-12 Spoor 4 en het laatste opstelspoor
hey Wybe,
Ziet er weer goed uit. Ik ben benieuwd naar je bovenleiding projectje. Zal er zelf ook ooit eens aan moeten geloven met allen mijn electrische locs. ....... Je "Zwolle"  :P voetgangersbrug blijft leuk... :thumbup:
Groetjes út Twizel
Re:Wijbe's NL Baan / 19-02-12 Spoor 4 en het laatste opstelspoor
Erg mooi heb je die bovenleiding gemaakt. Het ziet er erg mooi uit. Ik moet ook maar eens beginnen er mee. Vooral de grote masten op het station over meerdere sporen heen zijn gaaf.
Mooie foto's die niet al te wazig zijn trouwens :mrgreen:

Re:Wijbe's NL Baan / 19-02-12 Spoor 4 en het laatste opstelspoor
Piet,

Deze week komt er een update over de bovenleiding, als je E-locs hebt, moet er wel wat draad staan is mijn mening :)

Remie,

Je reactie lijkt wel uit de toekomst te komen (A). Maar een geluk dat jij de voorpremieré hebt gezien.
Re:Wijbe's NL Baan / 19-02-12 Spoor 4 en het laatste opstelspoor
Citaat van: Wijbe op zondag 19 februari 2012, 23:20:33
Remie,

Je reactie lijkt wel uit de toekomst te komen (A). Maar een geluk dat jij de voorpremieré hebt gezien.
How can it be? :mrgreen:
Re:Wijbe's NL Baan / 24-02-12 Aanwinsten Rail 2012

Vandaag met de OV-kaart even naar Rail geweest in Houten. Leuke banen, met aardig wat verkoop. Ik vond het een gezellige beurs. Beter dan alleen kopen, of alleen kijken.

Meteen maar door met de aanwinsten:


  • Esu locpilot 4.0 voor de NS1310
  • Wat bovenleiding voor leuk prijsje, 4 kruisingen voor ?4,- 10 mannetjes voor ?5,-
  • Buffertjes voor Roco Plan D, ben er 2 kwijtgeraakt :oops:
  • Onderdeeltje voor de NS1145, heeft een enkeltje grond gehad. Wonder boven wonder maar 1 onderdeeltje kapot.
  • Roco 64008, wou graag 2 blokkedozen kopen. Overal kosten ze ?40,- of meer. Meeste prijzen waren ?49,-. Echter dit setje kon ik mee krijgen voor ?72,50.

    En er zat al binnenverlichting in (digirails ledstrip).

    1 minpuntje, bij 1 rijtuig zijn de stroomafnemers in het plastic gesmelt. Bij de andere zijn ze erin geklemd, dus daar kan ik zo een sleper op klemmen. Voor de rest zijn ze als nieuw.

    Nu nog even een paar goeie wielen bestellen, en er een sleper en stroomvoerende koppelingen opzetten. Tevens de draden even netjes wegwerken  :)



Re:Wijbe's NL Baan / 24-02-12 Aanwinsten Rail 2012
Leuke blokkendoos! Maar zijn 2 niet iets wat te weinig?
Dat je 1145 niks mankeert verbaast me, hij voelt zo breekbaar aan.