Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

29-04iets dat in een gat van 34cm past,nieuwe baan, (klein en simpel) kan ook :)

Gestart door nille maandag 18 januari 2010, 12:21:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
29-04iets dat in een gat van 34cm past,nieuwe baan, (klein en simpel) kan ook :)
hey iedereen, men eerste post hier op het forum, maar dit is men 4de baan al, ben altijd grotergegaan natuurlijk :)
het concept is een dubbele lus baan met klein schaduwstation, als scenery in gedachten: een klein vijvertje, kerk op een heuvel in een van de lussen, een zelfbouw draaischijf (aangedreven met een stappenmotor, eens ik deftig deze kanaansturen zal debouwhiervan snel gaan) en voor de rest een klein dorpje.

Omdat ik ondanks wat ervaring toch een roeckie ben kan ik wel wat tips gebruiken dus als je wilt, post je ideen maar, wie weet staat je idee op men baan in een nieuwe update:)

hier zijn alvast fotos van het ontwerp en van de onderbouw met het schaduwstation en de weg naar boven, sommigen zullen zeggen dat deze redelijk stijl is, en dat is hij ook, maar het is de bedoeling dat de stijle kant enkel om af te rijden is.

en om je een idee te geven van de tijd, ik ben gisteren naar de winkel achter hout geweest, heb 4 uurtjes gewerkt en toen was de onderbouw af, vandaag heb ik er de rest opgezet.

kleine voetnoot: later in de baan zal je ook gaan zien dat ik veel technieken uit de industrie ga gebruiken, dat komt omdat ik in men laatste jaar elektrische instalatietechnieken zit




























Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Hey,

welkom op dit forum. Leuk baanplan! Maar wat ik niet begrijp, waarom gebruik je kopsporen in je schaduwstation? Rij jij alleen maar met treinstellen, en geen getrokken treinen? En ik zie veel rails zweven op je baan. Ik naam aan, dat dat even provisorisch is?

Roy
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Zo klein vind ik je baantje niet hoor :D. Als ik toch eens zo'n klusruimte had...

Erg leuk baanplan. Ben benieuwd hoe het er met wat aankleding uit gaat zien, maar een goede basis heb je zeker!
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Inderdaad, de meningen over klein en simpel zijn duidelijk verdeeld. :D
Ziet er leuk uit. Weer eentje om te volgen ( kan maar beter stoppen met werken, hou geen tijd over zo. :? )

Gr Peter
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Ja als je dit klein vind, ok maar het is een leuk baantje.


                                                                                             Arie
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Citaat van: RoWi op maandag 18 januari 2010, 12:39:56
Hey,

welkom op dit forum. Leuk baanplan! Maar wat ik niet begrijp, waarom gebruik je kopsporen in je schaduwstation? Rij jij alleen maar met treinstellen, en geen getrokken treinen? En ik zie veel rails zweven op je baan. Ik naam aan, dat dat even provisorisch is?

Roy

wel het schaduwstation heeft nu enkel kopsporen omdat ik nu 3 lokomotieven heb en eigelijk nog maar 1 setje goederenwagons en dan nog 3 extra bijgekochte wagons, en voorlopig ga ik gewoon zo rangeren en samenstellen, er komt, altijd handig in een rangeerstation... ook nog een aantal ontkoppelrails en daarmee heb ik het voorlopig zo gelaten en zal er later bijgebouwt worden, ook omdat het geld effe op is (heb juist de stappenmotor en sturing gekocht bij conrad en er is nog een doos met lampjes, printplaten en seinen onderweg) en om dat als studentje te bekostigen,dat is niet altijd even realistisch :D

btw: eigelijk is de baan inderdaad wat groter dan de titel doet vermoeden :D

kent er iemand trouwens een pagina waar je duidelijk kan zien waar je welke seinen gebruikt want daar heb ik nog geen kaas van gegeten.

vandaag hoop ik nog in de free-time te geraken voor een mdf plaat , en dan zal er vandaag of morgen nog een update volgen, waarschijnlijkmorgen, morgen heb k toets van automatisatie en wiskunde dus zal de baan even moeten wachten :P
en de zwevende rails zijn er even opgelegd voor een beeld te krijgen, dus die zijn er al go weer afgehaald :)

Citaat van: PH op maandag 18 januari 2010, 13:09:51
Inderdaad, de meningen over klein en simpel zijn duidelijk verdeeld. :D
Ziet er leuk uit. Weer eentje om te volgen ( kan maar beter stoppen met werken, hou geen tijd over zo. :? )

Gr Peter

het word pas echt erg als ze op je werk zeggen dat je thuis magwerken, hier is een laptop van de zaak, probeer dan maar is de verleiding te weerstaan :D
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
hallo nille,

wauw seg heb je al knap gemaakt,zeer mooi gedaan allemaal.hoeft niet altijd heel groot te zijn om mooi te zijn,wens je veel succes met je excaamen morgen,en met je verdere bouw van je baan.


groeten peter
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
hallo nille

ten eerste ziet je baan met deze opzet er zeer goed uit.
en ik weet niet wat voor land je uitbeeld maar als het duitsland is heb ik nog
wel een link voor je i.vm de seinen
http://www.stellwerke.de/

mvg  arno
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
leuke compacte baan met toch wel veel mogelijkheden.

Ik vind wel dan een steun erg dicht op de rails staat. Duidelijk zichtbaar op de staande foto.

Succes mety je examen
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Hoi,

Welkom op dit forum. Een erg leuke baan. Vooral interessant om te zien hoe je het raamwerk hebt opgebouwd. Je bent er flink rap mee bezig moet ik zeggen!

Succes ermee,

Groetjes,

Erik
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Citaat van: pab op woensdag 20 januari 2010, 14:11:03
leuke compacte baan met toch wel veel mogelijkheden.

Ik vind wel dan een steun erg dicht op de rails staat. Duidelijk zichtbaar op de staande foto.

Succes mety je examen

die steun staat er inderdaad wat dicht tegen, maar dat was omdat de rails nog niet vast lagen en een beetje verschoven waren,er gaat alvast een stukje af :)

en arno, hartelijk bedankt, het word inderdaad een duitse baan :)

het plan voor vandaag is om de mdf plaat voor het gelijkgrondse deel er sewes op te plaatsen en dan de 2de keerlus de rails  plaatsen, want deze zweven waarschijnlijk niet zo graag  dus ik weet weer wwat te doen, tot ewes :)
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
ok, der isweer minder gedaan alsbedoelt was :)
wat is er gebeurt: 2 van de 3 platen liggen vast, de keerlus moeten nog platen onder komen.
ook is er al een klein deeltje ellentriek aangelagt: een klein stukje ringleiding waar al 2 wissellantaarns en een engelse wissel opzitten (deze wort later aangesurd met drukknoppen.
en er staat een stationnetje :) morgen dus de eerste treinrit, groot moment :)







Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
He Nille,

Da's een leuk railontwerp!! en je vordert al aardig met de bouw,
succes verder.

Groet,
Rutger
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Hallo Niel,

Leuk plan wel wat groter als je eerst doet vermoeden. Dus echt geen kleine baan en zeker een leuk ontwerp.
Heb je al geprobeerd om met een lange wagon of trein een test rondje te maken dan kun je zien of er geen steunen in de weg staan. Zou zonde zijn als je dit naderhand moet herstellen. Zeker lange personenwagons hebben meer ruimte nodig in de bochten.
Ik zie trouwens dat je een 18Va trafo hebt dat lijkt mij wat aan de magere kant voor het formaat baan dat je hebt zeker als je met meer treinen gaat rijden en ook nog eens andere stroomverbruikers zoals wisselbesturingen op aansluit.

Ga zo door en hou ons op de hoogte met je foto's dat is er leuk om te bekijken. Het houtwerk ziet er super uit dat doe je vast niet voor het eerst.

Groet

Ronald

Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Hoi Hoi,

Wat leuk om je baan te volgen! Dat station heb ik ook :). Erg mooi geworden hoor. Ik heb hem volgens mij een keer voor mijn verjaardag gekregen en was er zo blij mee dat ik het uiterst precies in elkaar heb gezet. Erg leuk. Nu wil ik het misschien ooit mishandelen door het te weatheren haha. Maar de baan heeft voorrang.

Hoe ga je de kabels wegwerken? En is je baan nog verhuisbaar, want het is een mooi formaat.

Groetjes,

Erik
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Hallo Nille,

Dat schiet al lekker op zo. Plannetje klaar...bouwen...rijden maar. Ging het bij mij maar zo snel.

Wel nog een opmerking: op de foto's zie je enkele sporen wel érg dicht langs de rand van de baan lopen. Eén ontsporinkje en de boel ligt een meter lager op de grond. Het loont de moeite een opstaande rand rondom de baan te maken, die gelijk als sierrand kan dienen. Bij een eventuele ontsporing functioneert de rand als vangrail. Ook bij de hellingen onder de baan zou je dit moeten doen.

Groet,
Ronald
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
hey iedereen, weer bedankt voor de reacties, wat is er vandaag gebeurt: alle rails liggen nu op plankjes dus de definitieve look is er al, ik heb men laatste stukje spoor ( een 24215je) en een esu-decoder voor een van men loks gekocht(de harry potter trein :p deze decoder heeft de geest gegeven dus... :( )

ook heeft men ludmilla zen eerste rondje gereden, (met de handjes eronder natuurlijk want hij moest maar eens vallen :s

om daarop voort te gaan: rond de linker, rechter en voorkant van de baan komt een stuk plexi van ongeveer 10 cm hoog, en ondergrondskomen er zoals ronald me geadviseerd heeft vangrails, deze maken gaat wel een tijdje duren, maar dan kunnen ze er allemaal in 1 keer op :)

de transfo van 18 VA die je ziet is enkel voor de treinen, op de baan zal ook verschillende keren afgetakt worden om de weerstand van de rails tegen te gaan en zo de transfo beter te benutten :)

en hoe ik de kabels ga wegwerken? :)
wel simpel zoals iedereen zijn oplossingen zoekt ga ik ze in de industrie halen, hiervoor ga ik spir-o-flex gebruiken ( dit is een plastic spiraalband die je rond een grote hoeveelheid draad wikkelt, er komen draadgoten van 60 breed en bedankt geluidsman, boekbinders, deze kan ik op plaatsen gebruiken waar de draden vlak onder de baan lopen, het principe is hetzelfde als spir-o-flex, enkel ga ik die dan enkel gebruiken voor flexibele stukken :)

en of de baan verhuisbaar is heeft zich al menig iemand hier afgevraagd, maar ze past  als je ze op de zijkant zet perfect door de deur dus geen probleem, men baan(tje) gaat mee :p

morgenvroeg komt er een update met de fotos van vandaag, want als k daar nu nog aan begin geraak ik morgen niet op school :D

even off topic:wat school betreft: we zijn vandaag naar de sid in geweest ( een beurs met alle hogescholen uit belgië en ik ben er 99 procent zeker van dat volgen jaar je mij ingeel bouw gaatr zien doen, iets totaal anders dan nu maar o zo boeiend :)

tot morgen iedereen
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)








Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
Ziet er goed uit. Nu de aankleding nog!

Roy
Re:nieuwe baan, klein en simpel kan ook :)
hey iedereen, hier is nog een update: wat er is gebeurd deze week?  de vorige treintafel is afgebroken,
er is de top van de baan gekomen, een klein platformpje waar de kerk komt te staan
een stuk ringleidingis gelegt
heb een overwegje gemaakt met veel geduld, 2 stukjes draad en wat balsahout, bedankt voor de tip !! :)
het overwegej zal wel nog wat beter afgewerkt worden ook.
ik heb uitgetekent waar wat zal komen. er staan ook al wat huisjes.
en tot men groteverbazing heb ik 6preisertjes ineen doos ergens gevonden, altijd fijn als je nietmeer wistdat je iets had en het dan plots terugvind :D
verder heb ikde put voor men draaischijf uitgezaagt en  de plaat 2 cm lager vastgezet, bedoeling is dat de sporen wat hoger uitkomen dus dat is scenery.


ben wel nog altijd aan het sukkelen met de sturing van de stappenmotor hiervoor
en ben op zoek naar mechanische positionering hiervoor, heeft er iemand hier een idee voor? ik denk aan iets met een elektromagneet die een latje omhoog houd en wanneer je op een bepaalde positie bent zet je een schakelaartje om die de magneet uitschakelt (of ompoolt zodat ze ijzer afstoot) en dit latje in een gleuf in een houten lat laat vallen zodat die lat blijft steken, iemand een idee hiervoor?

nu ga k uitrusten, t was 100 dagen vandaag, paintball doet pijn :p update morgen:)



































Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
heb ook nog opgeruimt en het kerkhofje heeft zen eerste muur gekregen, de rest mordt een haag en een soort ingangspoort van eenode abdij fzo
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Ha Nille,

Je fototoestel doet het in ieder geval nog  :mrgreen: Eerder gaf je aan dat je baan door de deur kan maar ik zie toch een kittig bergje groeien. Demonteerbaar of past het toch? Maar het blijft een leuke baan, ga zo door.

Gr Peter
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
wel eerlijk gezegt durf ik niet meer zeggen dat hij zonder problemen erdoor kan :s alvast de andere deuren zijn breder dan die op de foto, dus zal dat morgen is meten, ben nu niet thuis :)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Hallo Nile,

Begint al flink vorm aan te nemen je hebt aardig de vaart erin. Niet te snel anders ben je snel uitgebouwd :lol:


Ga zo door

Groet

Ronald
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Wow, jij gaat ook als de brandweer zeg  :shock:

Knap gedaan hoor, compliment.

Neem je tijd Nille...anders ga je foutjes maken, ik weet er alles van  :lol:

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Iets van een vangrail lijkt mij hier wel op zijn plek  :shock:



Succes met de verdere bouw van je baan

Groeten

Ron
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Helemaal mee eens, minimaal een groot vangnet eronder hoor  :lol:

Kijk maar naar de baan van John (of van mij) randen zijn geen overbodige luxe hoor...voor je dure spulletjes !!

Succes.

Groeten,

Hans ;)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
heey iedereen, een vangrail komt er zeker, heb k al ergens in een berichtje gezegt :)nu k vraag me wel af hoe je deze het beste kan maken, met een hoekprofieltje gaat vrij duur worden denk ik, want als je al 8 mm mdf hebt dan nog een dikke cm rail en nog pak nu 2 cm trein heb je een profiel van 4 cm nodig op zen minst en voor dit zoveel te doen gaat kostelijk worden denk ik, treinen kosten trlijk veel meer maar toch,... :) 
hoe hoog kan je deze best boven de rails doen uitkomen?
iemand een goede oplossing? :)

nu ik heb de aanbieding gekregen voor goedkope lichtseinen over te kopen, zowat alles wat je kan vinden van marklin, maar ik ben helemaal niet thuis in seintechniek maar wil ze wel zeer graag erbij hebben, anders is het niet af he :)

en na lang zoeken heb ik nog niet echt iets gevonden van informatie waar je welke seinen moet plaatsen dus zou iemand alsjeblieft dit voor me kunnen uitleggen(tekenen misschien of fotos van seinen op men plan plakken) aan de hand van de baanplannen in men eerste post? enkle voor de bovenbouw is dit nodig en de eerste wissel inde tunnel ook nog, is er iemand die dit kan en wil doen voor mij? haast is er niet bij, gewoon effe als je tijd hebt :)


en de bouw gaat vanaf nu wel trager lopen, wou eigelijk van het meeste zaagwerk zi snel mogelijk vanafzijn omdat het te koud is om buiten te zagen dus moest k stof maken in de garage :d, veeeeel stof :p
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Hoi,

ik zou als ik jou was de diverse baanbouwen van anderen volgen. daar komen genoeg tips in voor, ook voor vangrails. Ik dacht dat men daar 4mm triplex voor neemt,en dat buigt.

Roy
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
bedoelje tips voor de seinen? want heb al heel wat afgezocht maar geraak er maar niet wijs uit :s
en triplex lijkt me ook een goed plan,bedankt voor de tip maar t zal nog wel even duren voor alleer k tijd zal hebben om naar de winkel te gaan dus nog even geen rijdende treinen nu :s
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Citaat van: RoWi op vrijdag 29 januari 2010, 20:23:30
Hoi,

ik zou als ik jou was de diverse baanbouwen van anderen volgen. daar komen genoeg tips in voor, ook voor vangrails. Ik dacht dat men daar 4mm triplex voor neemt,en dat buigt.

Roy

Zoals Roy zegt...ik gebruik plastic platte afwerkstrips, die je wel eens koopt om de rand van een tafel af te werken.
Kan je in verschillende maten kopen (zie ook mijn draadje) en buigen heerlijk !!
Ik heb ze met vloeibaar lijm (pistool) vastgezet stukje voor stukje.

Groeten en succes.

Hans ;)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
goeiemiddag :) ben juist terug van t werk en de sneeuw was plezant :)

Citaat van: Hansje op zaterdag 30 januari 2010, 09:14:43
Citaat van: RoWi op vrijdag 29 januari 2010, 20:23:30
Hoi,

ik zou als ik jou was de diverse baanbouwen van anderen volgen. daar komen genoeg tips in voor, ook voor vangrails. Ik dacht dat men daar 4mm triplex voor neemt,en dat buigt.

Roy

Zoals Roy zegt...ik gebruik plastic platte afwerkstrips, die je wel eens koopt om de rand van een tafel af te werken.
Kan je in verschillende maten kopen (zie ook mijn draadje) en buigen heerlijk !!
Ik heb ze met vloeibaar lijm (pistool) vastgezet stukje voor stukje.

Groeten en succes.

Hans ;)

bedankt voor de tip :) had gisteren je draadje voor een deel bekeken en dacht dat je alu strips gebruikte, dacht al, dat moet toch ongeloofelijk duur zijn , niet dus  :D

ik ga volgende week gewoon is naar de winkel gaan en zien wat het beste is, misschien nog een andere oplossing die uit de bus komt :)

ook ga ik de plexi halen omvoor de baan te zetten, bovenop lijkt me dat het mooiste, oftewel wordt het een soort hekwerk dat ik op men vorige baan gemaakt had, zal ewes wel zien, ben nu nog bij men vader en de baan staat bij de mama :)

bedankt iedereen, maar kan iemand me de seinenuitleg doen? (waar hoofd/ voorsignalen plaatsen op m'n baan?
daar graak ik echt niet wijs uit, en dat geef ik ook eerlijk toe :)

trouwens ik denk niet dat ik het al gepost heb, maar een paar jaar geleden is er een decoder voor men hogwarts trein gesneuveld, sinds vorige week zit hier een nieuwe in, dus deze toert weer fierdoor het outen landschap :p
en nu liggen er bij toeval ook nog een oude tgv en (ik noem hem) een rode amerikaan van mehano stof tevangen.
dus zijn de kriebels groot om deze om te bouwen naar 3 rail :)
vooral omdat het al gelijkstroommotoren zijn
deze hebben op men allereerste baan op een appart baantje tussen men marklin gereden :)


dus werk genoeg, de bestelling is ook aangekomen dus kan ik straks een kampvuurtje, en wat seinen, lampen en printjes knutsellen :)

tot strazks voor een update en geniet van het weer allemaal, of ligt er bij jullie geen sneeuw? :)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
ok, denk dat ik het seinending wel door heb, ga binnenkort een plannetje posten en dan moeten jullie maar zeggen wat je denkt, verbeteren,... :)
Re:update 6/02 /vraag over seinen !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
hey iedereen, na veel slapen achter de pc :s heb k toch maar eindelijk een plannetje getoverd :D
zouden jullie me willen verbeteren,...? ik gebruik nu maar 3 soorten zeinen, misschien dat ik er nog andere nodig heb,... jullie zeggen maar :)
dus  hier staan zowat de seinen op die ik ingedachten heb, ik gebruik enkel in en uitrijsignalen en bloksignalen
de geel omcirkelde zijn bloksignalen, de rode inrijsignalen en groene uitrijsignalen, denk eraan dat men baantje in dubbele richting gereden wordt en dat de seinen in omgekeerde richting aan de linker kant staan, zodat 2 seinen rug tegen rug staan  (zoals reeel, juist? :) )
voor de richting van de signalen te weten, ik heb er ppotjes onder getekent en als je op de rails staat zie je eerst het paaltje en dan het sein zogezegd, da zal wel duidelijk zijn zeker :)

nu de blokseinen links vanboven op het plan denk ik al te verwijderen en dan gewoon voor en achter de brug een sein met de richting mee te plaatsen, wat denken jullie? en het signaal voor de draaischijf? wat vooreen moet dit zijn? ik denk eigelijk ook een bloksignaal :s.




dit is het schaduwstation, de bedoeling is dat de treinen rondrijden om dan te rangeren, heb trouwens dit deel aangepast, de lus was er nog niet.
de vraag bij dit deel is of op de parkeersporen de seinen uitrijseinen moeten zijn of van die dwergseintjes?


ik heb overigens al  2 seinen in mekaar gestoken van conrad, en moet zeggen dat k veel beter andere lijm had gebruikt voor de leds, in t vervolg gebruik ik  de tweecomponentlijm die we op het werk gebruiken, veele beter, en veele sneller droog :)

in de conrad-doos zat ook een kampvuurtjeen de printplaat ervoor, deze staan ook ineen, en het is echt mooi om te zien, er zat ook een rookgenerator in de doos, deze is ook geinstalleerd, en moet zeggen, dat heeft toch wel iets:)
ook een stroomafnameset voor een wagon te verlichten is geinstalleerd, en daar komen nog ledjesin omdat het niet mogelijk is met strips te werken in die wagons.
fotos hiervan volgen misschien straks,

tot de volgende iedereen, hopelijk krijg ik reactie op de seinen
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
tsja, dit is wel een erg simper baanplan. Weinig uitdaging erin. En waarom kopsporen in je schaduwstation? Doorrijsporen zijn veel handiger!

Roy
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
de foto's doen het niet bij mij :(
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Citaat van: RoWi op zaterdag 06 februari 2010, 21:36:49
tsja, dit is wel een erg simper baanplan. Weinig uitdaging erin. En waarom kopsporen in je schaduwstation? Doorrijsporen zijn veel handiger!

Roy

tja, ieder zijn ding he, weet dat het simpel is, maar dat staat ook in men titel he, trouwens de uitdaging, ten slotte ben ik 17 en zijn velen onder jullie al dubbel zo lang op de wereld.
en iets kleins qua sporenkan prachtig worden qua scenery, en dat is men streefdoel :)
plus ik weet dat deze baan toch niet men laatste is, uiteindelijk kiest ieder zijn ding he :)
en de reden waarom ik geen doorrijsporen gebruik is omdat er geen plaats is a la als ik 4 sporen wil, met de nodige wissels, dan is er gewoon geen recht stuk tussen? ben ondertussen nog is aan het kijken in wintrack voor het plan aan te passen, maar ben nog niet aan de nieuw patatten :)

Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
de fotos doen het idd effe niet, omdat de bandbreedte bij photobucket op is, maar de 17de wordt dit op nulgezet en dan kan je ze weer zien, de nieuwe fotos van straks zal je wel kunnen zien omdat deze op een apparte account staan :)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
hallo nille,

je baan ziet er goed uit hoor,ik ben ooit begonnen met een startset,en dankzij met hulp van mijn vader ben ik verder kunnen gaan.en ook meer loks en sporen enzo,anders was het mij ook nooit gelukt hoor,je bent goed beezig en trek het je niet aan van andere,ik doe dat ook niet had ook bijna moed opgeven.maar dankzij hulp en vrienden van dit forum ga ik gewoon door,wel is waar met een andere baan.en die komt er wel ergens volgende maand eerst rustig deze baan afbreken,en weer vroolijk en beter opnieuw.

succes verder peter(je33)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Citaat van: peterke33 op zaterdag 06 februari 2010, 22:29:09
hallo nille,

je baan ziet er goed uit hoor,ik ben ooit begonnen met een startset,en dankzij met hulp van mijn vader ben ik verder kunnen gaan.en ook meer loks en sporen enzo,anders was het mij ook nooit gelukt hoor,je bent goed beezig en trek het je niet aan van andere,ik doe dat ook niet had ook bijna moed opgeven.maar dankzij hulp en vrienden van dit forum ga ik gewoon door,wel is waar met een andere baan.en die komt er wel ergens volgende maand eerst rustig deze baan afbreken,en weer vroolijk en beter opnieuw.

succes verder peter(je33)

je hebt groot gelijk, en dat weet ik, doe gewoon leuk men eigen ding :)

heb in het draadje van de geluidsman daarjuist gelezen dat je je baan ging afbreken, heel direct gevraagd:  hoe komt het? :s
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Hallo Nile,

Ik zou in het schaduwstation geen seinen gebruiken je ziet ze namelijk toch niet.
Je kunt gewoon stopsecties maken en deze schakelen met een K84 decoder. Op één decoder kun je 4 stopsecties aansluiten deze functioneren als een sein.

Scheelt je in ieder geval de uitgave van de seinen met bijbehorende decoders.

En een kleine simpele baan kan best  het gaat er om wat jij leuk vindt.

Groet

Ronald
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
wat vinden jullie hier al van? heb het volledige schaduwstation aangepast en voor de gelegenheid ook de rest van de plannen erbijgestoken:)




slaapwel iedereen, hopelijk reageerter morgen nog iemand op men seinen bovengronds :)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Hallo Nille,

Ziet er wel leuk uit maar het schaduw station heeft wel erg korte sporen  :shock:
En past niet helemaal op de plaat, maar daar is wel wat aan te doen.

Succes verder  :D

Gr Einte
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Eigenlijk kan ik niet wachten tot het de 18e is en de foto's het weer doen. Moet je bekennen dat de tekst en de plattegrond al heel nieuwsgierig maakt!
Succes alvast!

Groeten,

Richard
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
hey iedereen, de baan heeft eventjes stilgelegen, school is er ook nog,.... MAAR :D
gisteren naar de winkel geweest en dat heeft me weer wat nieuw speelgoed opgeleverd :)
en een dremel heb je gewoon nodig in modelbouw, daarkan je niet omheen dus heb k die ook maar meegabracht :)
voor de landschapsvormgeving heb ik kippengaas meegebracht met ruitwerk van 1/1 cm, deze heb ik op men vorige baan ook gebruikt en ben hier zeer tevreden over, zodus...

en richard, speciaal voor jou en iedereen op het forum: foto's :) (gebruik stiekem 2 accounts op photobucket zodat ik het wat kan spreiden :) )

er zijn ook 2 tunnelportaaltjes geplaatst( tijdelijk) voor een beeld te krijgen en ook een stukje gasmat dat ik nog had liggen heb k er eens op gelegd, en het kampvuurtje brand mooi boven op de heuvel, nu de scenery er rond nog, denk in plaat van een kerk een blokhutje in een bos bovenop de heuvel te zetten, wat denken jullie?

trouwens op de nachtfotos is duidelijkte zien dat de lampjetehard branden, deze zullenlater nog gedimt worden, maar nu gaat dat nog niet voor hetnog even simpel te houden.


en nu ga ik me bezighouden met de basis voor de draaischijf
tot sewes :)




















Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
hier is ook nog een filmpje van gisteren voor de geinterreseerden, de hogwarts express rijdt een half rondje op men baan :) (was superblij toen hij terug werkte  na zoveel tijd en hij mocht al direct ook als eerste de baan op :)

Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Wow, jij gaat ook als de brandweer Nille  :lol:

Ziet er al goed uit hoor...met al die foto's duurt het laden van de pagina langzamerhand een minuut  :mrgreen:

Ga zo door...SUCCES !!

Hans ;)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
hehe, in men klasje zit een aspirant brandweerman, zal daarvan komen :D bedankt :)
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Dag Nille,

Leuk om te zien dat je op een kleine ruimte toch veel spoor lengte kan hebben.

Filmpje is erg leuk om te zien, zit er in die stoomloc een hallogeen lamp :D :D.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:update !!! nieuwe baan, (klein en) simpel kan ook :)
Citaat van: degeluidsman op donderdag 11 februari 2010, 21:45:44

Filmpje is erg leuk om te zien, zit er in die stoomloc een hallogeen lamp :D :D.


wel peter, sinds hij terug rijdt heb ik het me ook al afgevraagd of dat wel normaal is, maar voor de ombouw naar de nieuwe decoder scheen het lampje ook zo hard, dus ik veronderstel van wel, ik ga m wel eens opendraaien om te kijken of het een lampje of een led is, want als ik het lampje voor het eerst terug aanstak dachtik direct aan een highpower led, maar die dingen bestaan nog niet zo lang als die trein dus... :s
iig, de machinist ziet zeker alles wat voor hem zal gebeuren :D