Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De SBB nu ook in Nederland.

Gestart door Robbert vrijdag 15 januari 2010, 22:45:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De SBB nu ook in Nederland.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
De SBB nu ook in Nederland.


De door SBB Cargo gehuurde Railpool 186 182 staat samen met de VCN 2007 lekker uit te rusten. De loc is als LLT naar Awhv gekomen (15/01) en zal later de kolentrein van ACTS richting Freiburg brengen. De loc is eindelijk voorzien van bestickering. Maar of dit het nou echt mooier maakt? Echt lelijk is het ook niet te noemen.



Vandaag (08/01) was het dan eindelijk zover. De door SBB Cargo gehuurde Railpool 186 181 kwam naar Amsterdam Westhaven. Railpool 186 181 staat van z'n wel verdiende rust te genieten na het aanbrengen van de lege kolentrein (Freiburg). Helaas is de retourrit anders verlopen dan gepland, want door ijsvorming op de overwegen was de lege kolentrein in de Houtrakpolder ontspoort. De loc is later deze avond als nog vertrokken zonder kolentrein, maar met 1 ketelwagen.



Nadat de ontspoorde kolentrein weer herspoort was en men niet richting de Rietlanden kon. Is er besloten om de wagens tijdelijk weg te zetten. Hierbij werd de trein best fotogeniek weggezet. Een gelukje voor de fotograaf was, dat de 7106 nodig was voor het rijden van de AZK vuiltrein. Dus de loc werd opgestart en klaar gemaakt om als LLT richting Haarlem (via Amsterdam CS) te vertrekken. Helaas moesten we het vandaag zonder zon doen.

Foto's en tekst: Dennis Koster !

Robbert.
Re:De SBB nu ook in Nederland.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De SBB nu ook in Nederland.
Nice,

De trein is vanavond vertrokken. Vnd het wel een leuk locje :).
Re:De SBB nu ook in Nederland.
Blausee-Mitholz
gast

Re:De SBB nu ook in Nederland.
Naam kun je overal op plakken. Ik loop pas warm als een echte Zwitser het land binnen komt en dat zal wel niet gebeuren.

Mvg, Johan
Re:De SBB nu ook in Nederland.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:De SBB nu ook in Nederland.
En toevallig kwam ik hem vrijdagavond tegen in Arnhem, net na de machinistwissel (rond 11 uur/23.00)

Re:De SBB nu ook in Nederland.
Blausee-Mitholz
gast

Re:De SBB nu ook in Nederland.
Na eletronica dag nog even in de Westhaven geneusd


Met regen uit de auto deze foto gemaakt, bagger weer dus een bagger plaat maar goed de lok was vandaag samen met mij in Amsterdam.

Mvg, Johan
Re:De SBB nu ook in Nederland.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:De SBB nu ook in Nederland.
Bagger weer of niet, is volgens mij altijd leuk om zo'n loc tegen het lijf te lopen  :D
Re:De SBB nu ook in Nederland.
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 16 januari 2010, 08:55:41
Naam kun je overal op plakken. Ik loop pas warm als een echte Zwitser het land binnen komt en dat zal wel niet gebeuren.

Mvg, Johan



En een Zwitserse dan?

groet, Bram
Re:De SBB nu ook in Nederland.
Blausee-Mitholz
gast

Re:De SBB nu ook in Nederland.
CiteerEn een Zwitserse dan?

Heidie  :P 8)
Re:De SBB nu ook in Nederland.
In ieder geval weer voer voor fabrikanten en Reel-Ceesen.
Re:De SBB nu ook in Nederland.
SBB hier in de rol van logistiek agentschap ("operator"). Loc geleend/geleased, heeft DB-nummer (met UIC- eigendomscode 80). Personeels-inzet verpacht aan (zoals ik ergens heb gelezen) ACTS.

SBB stickers duiden dus op een klant. Het enige wat de NS* doet is infra beschikbaar stellen en een dienstregelingpad.

gr, Willem (altijd weer dwars)

* deze unit heet overigens anders.

ps.: evengoed leuk plaatje van de 186!