Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nieuwe digitale functies Marklin

Gestart door mar(kl)i(j)n vrijdag 15 januari 2010, 17:40:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Hallo allemaal, ik heb een aantal locs met stations mededelingen.

Twee dingen zou ik graag anders zien,

als de mededeling word gedaan dan stopt dat abrubt als je bijvoorbeeld toetert.
het zou leuk zijn als dat tegelijk door elkaar heen kan worden gebruikt.

ten tweede vind ik het jammer dat het alleen maar duitstalig is.

Groeten,
Gijs
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Dan kun je een koploper kopen want die praat nederlands :mrgreen:
Zoek maar eens op youtube

Gr BMW-Fan
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
@ gijs,
die treinen komen uit duitsland. Ik denk niet dat ze daar nederlands verstaan. Dus logisch dat men dan voor duits kiest. Anders is het niet naar voorbeeld.

@jullian,
je kan hem ook openen. Dat scheelt je een paar (honderd) euro.
Remie
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: Remie op vrijdag 21 mei 2010, 19:59:21
je kan hem ook openen. Dat scheelt je een paar (honderd) euro.

ok. maar ik bedoel ook kwa software dus niet de motor ofzo (kan ook wel)
want bij mij zit er iets fout in de ice in de printplaat, vind die maar eens.

en ok. het is ook maar een optie/idee/droom 't hoeft geen werkelijkheid te worden. toch?

julian
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: Remie op vrijdag 21 mei 2010, 19:59:21
@ gijs,
die treinen komen uit duitsland. Ik denk niet dat ze daar nederlands verstaan. Dus logisch dat men dan voor duits kiest. Anders is het niet naar voorbeeld.

Hoi Remie, da's waar maar mijn station ligt in nederland en als daar een duitse trein stopt dan hoor ik liever nederlands.
Toch maar een koploper kopen...... :D

Groeten,
Gijs
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Of een mp3 speler met speakers. Dan kan je elke 5 minuten een omroep op je station laten horen.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13346.msg208353#msg208353
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Volgens mij bestaan er al rijtuigen met speciale poppetjes, wat te denken van speciale verlichting?
Een soort van disco rijtuig met veel verschillende lichtjes binnenin.
Die van de mp3 klinkt ook zeker grappig
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Klopt marklin heeft een paar wagons eentje met mensen die dansen en eentje met een butler ofzo erin.

Gr, maarten
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: marklin150jaar! op maandag 19 juli 2010, 20:39:28
Klopt marklin heeft een paar wagons eentje met mensen die dansen en eentje met een butler ofzo erin.

Gr, maarten

Die zie je maar zelden, zou wel door de prijs komen.

Ik wacht op een echt rokende stoomloc, dus ook bij de cylinders.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
die komt denk ik volgend jaar uit. roco heeft het al bij 1tje. marklin wil vast niet achter lopen

Gr, Maarten
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Heej

Citaat van: Gijs op vrijdag 21 mei 2010, 16:39:04
ten tweede vind ik het jammer dat het alleen maar duitstalig is.

Als het goed is krijgt de nieuwe TGV een tweetalige omroep.
Zowel duits als frans. Niet dat wij nederlanders daar veel aan hebben, maar wie weet komt er ooit nog een keer een model uit van de ICE die de nederlandse grens overkomt.

Gr Mark

Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: mbekker op dinsdag 20 juli 2010, 12:59:20
Heej

Citaat van: Gijs op vrijdag 21 mei 2010, 16:39:04
ten tweede vind ik het jammer dat het alleen maar duitstalig is.

Als het goed is krijgt de nieuwe TGV een tweetalige omroep.
Zowel duits als frans. Niet dat wij nederlanders daar veel aan hebben, maar wie weet komt er ooit nog een keer een model uit van de ICE die de nederlandse grens overkomt.

Gr Mark



Of een thalys :D

Gr Eddie
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Ik zou graag dat marklin niet de rook generator apart verkoopt maar al geplaatst en de prijzen wat laten zakken  :lol:

groeten minitreintje/Dylan
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: degeluidsman op maandag 19 juli 2010, 20:43:17
Ik wacht op een echt rokende stoomloc, dus ook bij de cylinders.
Rook uit de cylinders? Das niet al te best Peter. :wink:
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Voor de loc een sensor die de loc laat stoppen als er iets voor staat bv. een wagon.
Instelbaar qua afstand etc.  bv een signaal als er iets te dicht bij komt.
Net zoiets als Mercedes en BMW hebben  :shock:  scheelt een hoop elende als koploper oid er mee ophoud  :mrgreen:

Gr Einte
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: Hugy op vrijdag 21 mei 2010, 14:26:34
Citaat van: Remie op vrijdag 21 mei 2010, 07:25:27
Esu is daar mee bezig.

Márklin!!! :lol:

Groet,
Hugo

Hier Esu te noemen is helemaal niet gek hoor, veel marklin loks (vooral met sound) hebben Esu lokdecoders dus schreeuw niet te snel!

m.v.g,

Erik
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: 100%erik op dinsdag 20 juli 2010, 20:25:52
Citaat van: Hugy op vrijdag 21 mei 2010, 14:26:34
Citaat van: Remie op vrijdag 21 mei 2010, 07:25:27
Esu is daar mee bezig.

Márklin!!! :lol:

Groet,
Hugo

Vanaf fabriek of naderhand ingebouwd?

Citeer

Hier Esu te noemen is helemaal niet gek hoor, veel marklin loks (vooral met sound) hebben Esu lokdecoders dus schreeuw niet te snel!

m.v.g,

Erik
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
CiteerVanaf fabriek of naderhand ingebouwd?
fabriek.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: marklin150jaar! op maandag 19 juli 2010, 20:50:34
die komt denk ik volgend jaar uit. roco heeft het al bij 1tje. marklin wil vast niet achter lopen

Gr, Maarten

Laten we hopen dat Marklin hier ook mee komt, op de beurs in Duitsland schijnt bij de Roco stand een werkend exemplaar gestaan te hebben maar deze heb ik helaas gemist.

Heeft iemand hier al filmpjes van gezien????


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: degeluidsman op maandag 19 juli 2010, 20:43:17
Ik wacht op een echt rokende stoomloc, dus ook bij de cylinders.
Mvg,
Peter / degeluidsman.
U zult stoom bedoelen. En dat moet dan wèl een schakelbare functie zijn.
De stoom uit de afblaaspijpen van de ciliynders, kunt u alleen dan waarnemen als de machinist (of stoker) de gecondenseerde stoom (water) met stoomdruk uit de cilinders perst. Water in de cilinders is funest voor het zuigermechanisme. Condenswater vormt zich na stilstand. Dus na/tijdens optrekken zal het lokpersoneel de cilinders "afblazen". 
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Of zwarte rook uit de schoorsteen zal ook mooi zijn
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citeer
Laten we hopen dat Marklin hier ook mee komt, op de beurs in Duitsland schijnt bij de Roco stand een werkend exemplaar gestaan te hebben maar deze heb ik helaas gemist.

Heeft iemand hier al filmpjes van gezien????


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,
Ja ik heb hier een filmpje van op youtube gezien. Heb toenet ook geprobeert om het weer op te zoeken kon het nergens vinden.
Ik ga het straks nog eens proberen om op te zoeken en als ik het gevonden heb zet ik het erneer.

Gr, Maarten

Re:Nieuwe digitale functies Marklin
zou wel weer een goed detail zijn om het echter te laten lijken.

remmen die in onderstellen van wagens omlaagzakken als de trein remt zou ook wel mooi zijn.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Ik wil graag een marklin PC Station software (koploper maar dan professioneler en van marklin) En dat je zo je wintrack bestand daarop kan zetten en natuurlijk ook op je cs2 :D

Gr Eddie
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
treintje1234567890
gast

Re:Nieuwe digitale functies Marklin
ik had pas een site met bijna alle soorten stationsomroepingen

zoals de thalys naar Antwerpen Brussel en Parijs vertrekt van spoor 6
en ook de intercity naar dinges enz.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
weet je die site nog?
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: treintje1234567890 op dinsdag 21 december 2010, 16:30:25
ik had pas een site met bijna alle soorten stationsomroepingen

zoals de thalys naar Antwerpen Brussel en Parijs vertrekt van spoor 6
en ook de intercity naar dinges enz.

Waar ligt Dinges??   :mrgreen:

Gr.  Charlie
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
in de buurt van weetniet
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Marklin heeft voor spoor1 al live-steam lokomotieven... Wanneer zou dat in H0 verschijnen??
Maar dan wel met decoder zodat hij digitaal aan te sturen is ;)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
ik hoorde dat ESU ook een lok uit had gebracht met 32 digitale functies ofzo?
Warmte element onder de v-vormige schoorsteen van de V160 waardoor er echt golvende warmte uit zou komen....???
Klinkt allemaal wel bijzonder :)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
M'n neefje heeft gister deze van de kerstman gekregen:


Zie ook http://dickietoys.de/en/products/h20_racer.shtml

Gewoon bijvullen met kraanwater, knopje drukken en er komt 'cold steam' uit.

Dat zou wat zijn voor in de stoomlokomotieven... Je kan hem laten afblazen op de maat van de cilinders.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: mar(kl)i(j)n op maandag 27 december 2010, 19:06:17
ik hoorde dat ESU ook een lok uit had gebracht met 32 digitale functies ofzo?
Warmte element onder de v-vormige schoorsteen van de V160 waardoor er echt golvende warmte uit zou komen....???
Klinkt allemaal wel bijzonder :)
De nieuwe lok van ESU heeft 21 functies.
De rookgenerator geeft inderdaad rook met het brullen van de diesel van de BR 215.
Bij bochten en wissels op kwart snelheid gaat het knarsen.

Groet,
Bert
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
deze bedoelt Bert denk ik,alleen de rook is niet te zien,maar dat stond weer op een ander filmpje,die loc is dacht ik van esu die brengen hem toch uit dacht ik.Het piepen is wel te horen in de bocht,jammer van die gesprekken tussen door.



Deze gaat voor de rook... :lol:

die met die rook staat er ook op youtube ,maar wilt zich niet naar hier verplaatsen,geeft denk ik te veel rook.... :lol:

Mvg: Alex
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: treinbert op maandag 27 december 2010, 21:01:28De rookgenerator geeft inderdaad rook met het brullen van de diesel van de BR 215.

Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat je zelfs de diesellucht ook echt kon ruiken. Of was dat een geintje.... :lol:
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Stinken doet het goed Hans dat klopt.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
ik heb ergens gelezen dat ze in amerika speciale rookvloeistof hebben met kolen geur,en met diesel geur geloof ik,maar nog nooit gezien in het echt
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
dat zou wel leuk zijn, ik heb alleen nog geen loc met rookgenerator
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Heej,

Die loc van Roco heb ik gezien op de beurs in keulen.
Met rook uit schoorsteen en cilinders.

Zeer gaaf om te zien :)

Gr Mark
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
dat je met een knop de wc kunt laten doorspoelen (iets wat op de rails valt en weer oplost)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
@ Julian

Vieze stinkerd :lol:
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Er zijn nog genoeg mogelijkheden om digitale functies te benutten,en de lok van Esu is daar het "levende" bewijs van.

Wat misschien de jeugd voor modeltreinen interessant maakt,is software of een eenvoudige centrale,die je met een joystick kan bedienen.

De techniek is zover dat het mogelijk is,en voor de besturing gebruik je dan een middel,die de gemiddelde peuter goed kent :D

Een leuk geintje heb je met force feedback,die kan je laten vibreren,als je bijv. een dieselloc start :)

Ook kan je met meerdere joysticks loc's bedienen,dus het spel element zit er ook in :D

Het is een idee uit de Miba modellbahn digitaal 2/2010,en zou best weleens een doorbraak kunnen betekenen.

Zo kun je met weinig middelen,toch de jeugd bij de hobby betrekken.

Het blijft voorlopig nog een droom,maar Nürnberg komt dichterbij :lol:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Ik denk dat Roco een leuke voorzet heeft gegeven met de op afstand te sluiten en te openen wagondeuren. Dat soort dingen lijkt mij geweldig.
De prijs zal een probleem zijn. Op Eurospoor ben ik op zoek gegaan naar de ooit uitgeleverde digitale restaurantwagen maar die werden voor belachelijke prijzen verhandeld (? 200,00 was geen uitzondering).
Zoals de Insider E 103 beweegbare pantografen, dat zijn allemaal dingen die ooit al eens zijn bedacht maar heel beperkt zijn ingezet (jammer).
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin

Wat misschien de jeugd voor modeltreinen interessant maakt,is software of een eenvoudige centrale,die je met een joystick kan bedienen.

Het is idderdaad een leuk idee Hans!
Maar het probleem is dat de ''kinderen'' de hobby niet kennen of de prijs te hoog is. En waar moeten ze het laten?
En als dit uitkomt zou marklin véél reclame moeten maken. Om het een bekendheid te laten worden. En met niet te hoge prijzen komen.
En het zou ook in speelgoed winkels tekoop moeten zijn.
bestveel kinderen vinden het wel een mooie hobby maar zien het als kinderachtig speelgoed (weet ik uit ervaring)

Gr, Maarten
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Hoewel ik het idee prachtig vind, twijfel ik er aan of de jeugd op een joystick zit te wachten. Ik ken diverse kinderen die dat in computertermen ouderwets vinden. Helaas!
Die doen liever iets met de Wii of een andere spelcomputer. Dus misschien moet je een seinhuis namaken waarmee ze interactief kunnen schakelen?
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
treintje1234567890
gast

Re:Nieuwe digitale functies Marklin
klopt joystick is oud (ik ben 11 bijna 12)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
@ Maarten,

De prijs wordt door de ouders betaald,en dat weten ze bij Märklin ook,maar de joysticks zijn goed voorhanden en redelijk goedkoop.

De software is er,en de centrale moet ermee overweg kunnen,maar dat is relatief eenvoudig te realiseren.

De centrale hoeft niet zo'n component te zijn als de CS 1/2,en kan eenvoudiger worden gehouden.

Ook hoef je als je verder wilt in het systeem,deze centrale niet weg te gooien,maar bijv. te koppelen aan de CS 1/2.

Zo blijf je niet zitten met materiaal(zoals bijv. Alpha),waar je na je kindertijd niet meer naar omkijkt.

En als het eenmaal klikt,dan is er geen houden meer aan,en zal zelfs een Bart Smit erom vechten,om het in het assortiment te houden :D

En als je het over kinderen hebt,denk ik dat je de pubers bedoeld,en daar doelt zelfs Märklin niet op,want die gaan nog verder terug in de jeugd.

Het is en blijft een leuk idee,om met je joystick een trein te besturen,ook als dat met meerdere joysticks mogelijk is.

En joystick oud?

Ja,wat wil je ook met klinkende namen als Forcefeed back wireless pad,of Rumble pad,welke naam het ook heeft,het zal niet uitmaken :)

In de meeste huishoudens is er wel èèntje vertegenwoordigd,dus daar valt weinig eer te behalen,voor de soft-,en hardware kunnen ze bij Märklin nog wel een puntje scoren.

Ook vereenvoudigde modellen zijn welkom voor de doelgroep,en zijn later altijd nog te gebruiken bij het "echte spul". 8)

Ik hoop dat ze het op z'n minst hebben onderzocht (haalbaarheid),en of er iets aan de uitvoering gedaan wordt.

We zullen het misschien niet dit jaar meemaken,het zou wel een uitdaging zijn voor Märklin.

En hopelijk zien we het in Nürnberg (Keep your fingers crossed) :lol:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Haha, nou...ik heb sinds 2001 een ICT bedrijf en een huis vol computerspul maar een joystick zal je echt niet vinden hier. Moet je overigens natuurlijk wel iets universeels hebben wat de aansluiting betreft en de protocollen. En dat is nu juist iets wat je in ICT land bijna nergens vindt.
Dan moet je iets hebben met bijvoorbeeld spul van Sony of Nintendo en of die, als electronikareus, iets willen met een relatieve dwerg als Märklin....  :?
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
@ Richard,

Zelf denk ik dat een elektronica-reus als Sony,de samenwerking op dat gebied niet zo gauw zal oppakken.

Eigenlijk ben ik zelf een beetje schuldig aan het feit dat ik joystick heb genoemd,terwijl het nu vaak gamepads heten.

Met soms veel te programmeren functie knoppen,maakt het wel ideaal om ook functies te bedienen van de locdecoders.

Een echte joystick,is wel comfortabeler om bijv. een digitale kraan te besturen,terwijl Märklin toch een gamepad gebruikte bij hun kranen.

Het artikel in de Miba heb ik nog niet helemaal uit,en daar wordt wel gebruik gemaakt van gamepads.

De website die ik ga vernoemen,heeft betrekking op mijn verhaal,en is van weliswaar een andere aanbieder van digitale systemen.

http://www.rokon.info/rmxpczen.htm

Misschien is dit wat duidelijker :)

Deze genoemde software werkt voor DCC,en aangezien Märklin ook al DCC toepast in de CS 1/2,is het misschien een kwestie van tijd,voor het universeel kan worden toegepast voor meerdere systemen.

Pluta heeft gezegd dat er daverend nieuws op de beurs in Nürnberg zou komen,en dit kan misschien wel zoiets zijn.

Maar of het dat ook is.............

M.v.g.

Hans V200.0



Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Zelf denk ik dat een controller als bijvoorbeeld de PS3 ook niet gat werken. Ik denk dat het leuker is om een mooie touchscreen te gebruiken. En dat is nu al mogelijk. Alleen het geld, daar zit het hem in. Ik heb een ecos, en dat soort design maakt het mooi. Ik kan met bijn iPod rijden. Dus op die maner kan ik mijn moderne spul die idereen wel kent mooi combineren met de hobby.
Marklin zal slim kunnen zijn en hun dingen aanpassen aan andere dingen. Als ze een programma ontwikkelen waardoor je met je bleutooth van je mobiel nau je mobilestation oid kan besturen dan zouden  ze toch een stapje verder zijn bij ons "joystick verhaal"
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
@Hans; dank je, duidelijk zo!

Nieuws Nürnberg zit niet in deze richting. Meer kan ik niet zeggen.