Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Nieuwe digitale functies Marklin

Gestart door mar(kl)i(j)n vrijdag 15 januari 2010, 17:40:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Hallo Remie,

Dat kan natuurlijk ook,rijden met dergelijk apparatuur,is bijna in deze tijd niet meer weg te denken.

Bluetooth,wifi,en wat er nog meer in de lucht hangt :D

Het betreffende artikel in de miba,gaat ook niet uit van de aloude joystick,maar van moderne gamepads,vergelijkbaar met die van Logitech.
Maar dit is niet zozeer merk gebonden,dus daarvan ben je onafhankelijk.

Het voordeel is,dat je geen losse handregelaar hoeft te ontwikkelen,dus die kosten heb je dan niet.

Het is ook mogelijk deze software te draaien op een touchscreen pc,zoals die bijv. van HP.

Zodat je dus direct een functie bedient,of een loc.

De ontwikkeling ligt in ieder geval niet stil,en hoeft wat mij betreft ook niet voor èèn doelgroep geschikt te zijn.

Maar de bediening kan eenvoudiger/simpeler worden uitgevoerd,en dan ook nog wat voordeliger als het effe kan :D

@ Richard,

Geen dank :D

Vind het wel jammer,dat dit soort besturingen niet gaat komen in 2011 :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
K lees dit draadje net

Leuk draadje

Maar mijn Idee is toch

Stoom uit de cilinderkasten
en onder het machinisten huis van de injecteur,s

robert
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Kijk dan maar eens op deze site onder "projects" en dan "marklin 3000 part 2"

John
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
weet niet of hij ertussenstaat

uitklappende perronspiegels

bij de wadloper die vierkante dingen, bij de gtw die 2 'vrachtwagenspiegels'
niet de modellen maar het idee  8)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: julian op donderdag 27 januari 2011, 15:26:12
weet niet of hij ertussenstaat
uitklappende perronspiegels

In hoogte verstelbare bestuurdersstoel, elektrische ramen en werkende WC's (TP III model) lijken me ook wel leuk :? :? :?
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citeerwerkende WC's

dan zit een nieuwe sprinter er dus niet in  :D

John
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Niet willekeurig citeren please! :D
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: VT601 op woensdag 09 februari 2011, 21:27:53
Citeerwerkende WC's
dan zit een nieuwe sprinter er dus niet in  :D

Ha ha, nee zeker niet. Ik dacht ook meer aan tijdperk III wc's zodat duidelijk wordt waarom ik mijn rails bruin gespoten heb :D

Gr. Robert
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: stefant4 op vrijdag 15 januari 2010, 19:52:08
stoom uit de zijkanten van de cilinders, rook uit diesels,en levende preisertjes etc. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


hahaha ik wil toch even zeggen,deze ideeën had ik zo even opgenoemd,en kijk nu eens;esu heeft een br215 met rook,en roco brengt een br10 met stoom uit de cilinders uit...

je zou haast denken dat ze dat idee van ondergetekende hebben geja... geleend.... haha
maar toch leuk dat die dingen er nu zijn...
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
En die "levende" Preisertjes komen trouwens nu al van Viessmann, bijvoorbeeld.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Wat denken julie van een hond die regelmatig zijn poot opheft, of die gaat zitten om te........... :)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
...eten?  :D
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
men is aan het experimenteren met zogenaamde 3d hologrammen,
jeweetwel, zoals in starwars http://blog.tmcnet.com/blog/tom-keating/images/r2-d2-princess-leia-hologram.jpghet enige verschil zou zijn dat het niet zo blauw is, maar echte kleuren bevat.
het gaat niet zo lang meer duren voor ze er mee op de markt komen...
Moest Märklin daar dan kunnen gebruik van maken en dat bv op een station of een trein monteren,
dat zou pas geweldig zijn, dan kan je dus werkelijk een levende wereld creëren... :O
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Ik zou een geluidsmodule voor stations willen zien die  gekoppeld is aan de software of CS/ECoS en de omroepen verzorgt, samen met geroezemoes van de wachtende mensjes. Als de software cq. de CS/ECoS weet wat voor trein er binnenkomt, kan de omroepster zelfs exact omroepen op welk spoor welke trein binnenkomt en wanneer hij vertrekt.

Daarnaast inderdaad meer wagons met openende deuren en rook uit de cilinders :)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: Grrrrrene op dinsdag 22 maart 2011, 09:30:48
Ik zou een geluidsmodule voor stations willen zien die  gekoppeld is aan de software of CS/ECoS en de omroepen verzorgt, samen met geroezemoes van de wachtende mensjes. Als de software cq. de CS/ECoS weet wat voor trein er binnenkomt, kan de omroepster zelfs exact omroepen op welk spoor welke trein binnenkomt en wanneer hij vertrekt.

Daarnaast inderdaad meer wagons met openende deuren en rook uit de cilinders :)

Zoiets is geen utopie maar kan al met geluidsmodules van Viessmann of Busch die gekoppeld worden aan een IR-detectie, of eigen opnames. Ik heb de spullen nog niet in huis maar precies dit wil ik uitvoeren.
Geluidsopnames op een chip knallen en die activeren zodra een trein een punt passeert op weg naar het station. Moet te doen zijn.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: Kermit65 op dinsdag 22 maart 2011, 09:36:32
Citaat van: Grrrrrene op dinsdag 22 maart 2011, 09:30:48
Ik zou een geluidsmodule voor stations willen zien die  gekoppeld is aan de software of CS/ECoS en de omroepen verzorgt, samen met geroezemoes van de wachtende mensjes. Als de software cq. de CS/ECoS weet wat voor trein er binnenkomt, kan de omroepster zelfs exact omroepen op welk spoor welke trein binnenkomt en wanneer hij vertrekt.

Daarnaast inderdaad meer wagons met openende deuren en rook uit de cilinders :)

Zoiets is geen utopie maar kan al met geluidsmodules van Viessmann of Busch die gekoppeld worden aan een IR-detectie, of eigen opnames. Ik heb de spullen nog niet in huis maar precies dit wil ik uitvoeren.
Geluidsopnames op een chip knallen en die activeren zodra een trein een punt passeert op weg naar het station. Moet te doen zijn.

De melding dat hij binnenkomt op spoor X is op die manier inderdaad te doen, maar pas nadat hij de laatste wissel gepasseerd is dan. Wat ik zou willen is zoals in het echt: nog voor de trein zichtbaar is melden dat hij over enkel ogenblikken op spoor 3 binnenkomt (al dan niet vertraagd).

Eigenlijk is wat ik noem ook niet echt een functie die Märklin in de treinen in moet bouwen, maar een die in de CS(2) moet, want de trein zelf is dom en weet niet waar hij heengestuurd wordt, de CS2 weet dat wel, want die kent de stand van de wissels. Overigens zou je met meerdere kwaliteitsspeakers weggewerkt in de baan ook mooiere treingeluiden kunnen krijgen.

Of ook leuk: een hd-camera ingebouwd in een trein (niet die RF-bende die ze nu gebruiken, maar digitaal verstuurde beelden (via de rails?)) zodat je de trein kan besturen met videobeelden alsof je zelf de machinist bent :)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
treintje1234567890
gast

Re:Nieuwe digitale functies Marklin
hoe kan je de trein dan besturen met videobeelden

wat is er mis met de RF ik vindt het wel mooi
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Via koploper kun je ook geluiden via je pc af laten spelen, je kan aangeven welke loc dit stuurd en op welke plaats.

Op die manier kun je de baan van geluiden voorzien die door treinen aangestuurd worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: treintje1234567890 op dinsdag 22 maart 2011, 16:28:40
hoe kan je de trein dan besturen met videobeelden
Dan zou je een hele simulator moeten maken met bedieningspaneel van de trein, net zo iets al in spoorwegmuseum in de sprinter, maar dan kleiner zodat het bij e thuis kan staan.
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: treintje1234567890 op dinsdag 22 maart 2011, 16:28:40
hoe kan je de trein dan besturen met videobeelden

wat is er mis met de RF ik vindt het wel mooi

Wat ik heb gezien aan RF-beelden is dat er veel storing in zit en de resolutie laag is. In deze tijd van HD-televisies kun je eigenlijk niet meer met die "Handycam-kwaliteit" aankomen, vind ik.

En besturen idd als een simulator, dus videobeeld in een cockpit weergeven met alle knoppen die je normaal bij een trein hebt. Als je je baan van seinen hebt voorzien, kun je als een ware machinist je trein veilig door het landschap sturen :)

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 22 maart 2011, 17:50:39
Via koploper kun je ook geluiden via je pc af laten spelen, je kan aangeven welke loc dit stuurd en op welke plaats.

Op die manier kun je de baan van geluiden voorzien die door treinen aangestuurd worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ah, dat wist ik niet, ik zit nog amper in de planningsfase en wil dit soort dingen allemaal eens uitproberen zodra ik m'n computer aan de testbaan heb gekoppeld :)
Re:Nieuwe digitale functies Marklin
Citaat van: Grrrrrene op woensdag 23 maart 2011, 09:56:06

Wat ik heb gezien aan RF-beelden is dat er veel storing in zit en de resolutie laag is. In deze tijd van HD-televisies kun je eigenlijk niet meer met die "Handycam-kwaliteit" aankomen, vind ik.

Ligt helemaal aan het gebruikte systeem... er zijn tegenwoordig digitale camera's te krijgen die het signaal digitaal versturen... Alleen hoeveel wil je er voor uitgeven... het is natuurlijk een afweging tussen de kosten en de kwaliteit... Daarnaast is de kwaliteit van de beelden afhankelijk van de omgeving... Op en om een modelbaan zijn heelveel "stoorzenders" aanwezig... dan krijg je niet altijd de beste beeldkwaliteit....  Zie voor een voorbeeld: Zelfbouw videowagen

Citaat van: Grrrrrene op woensdag 23 maart 2011, 09:56:06
En besturen idd als een simulator, dus videobeeld in een cockpit weergeven met alle knoppen die je normaal bij een trein hebt. Als je je baan van seinen hebt voorzien, kun je als een ware machinist je trein veilig door het landschap sturen :)

Zoiets?:

Bron: Trein hobby Club Almelo Open dag 2008

De trein hobby club almelo heeft / had zoiets.... met een camera in de modeltrein. Een compleet bedieningspaneel en dan kan je de trein besturen.... Ik weet niet of ze het nog steeds hebben. Maar voor iemand een leuke uitdaging om het een keer na te bouwen....

Groeten Ronald.