Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Welke wielenmaat hoort onder Ertswagen 4624?

Gestart door AnalogDriver vrijdag 15 januari 2010, 06:58:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke wielenmaat hoort onder Ertswagen 4624?

Ik heb een 7 tal Etz IIId wagons wagons, oud Märklin met lichtblauwe doosjes maar wel later voorzien van kortkoppelingsmechanisme.
Onder deze wagons zitten echter 2 rail systeem wielen. Keurig met de oude Märklin asuiteinden in plaats van de tegenwoordige konische asuiteinden.

Ik wil ze weer van hun originele wielen voorzien, maar op de Maerklin.de website vond ik dit artikelnummer niet meer terug.

Wie weet welk artikelnummer of welke maat wielen hier onder horen? Ik durf niet af te gaan op de huidige wielen qua diameter, want ik vermoed dat ze kleiner zijn dan er op zat.


Eerst wilde ik de wagons maar weer verkopen, maar Erts wagons lijken wel erg in prijs gedaald. Van Märklin in groten getale op de markt en Roco biedt moderne versies heel goedkoop aan. En eigenlijk zijn die oude Ertz IIId helemaal niet zo lomp en slecht.
Dus ik wil ze weer van hun originele wielen voorzien.


Hajo
Re:Welke wielenmaat hoort onder Ertswagen 4624?

Gelukkig zelf nog 2 wagons gevonden met zelfde art.nummer en originele wielen.

Bleek 12mm onder te zitten -meer dus dan de 10,2 gelijkstroom die er onder zat) met aslengte 26 mm (aslengtes zit ook nog verscil in, ik kwam in mijn bakje 25,2 tot bijna 28 mm tegen van dit type Märklin wielen).


Toch lastig dat niet van alle artiekelnummers van Märklin info te vinden is bij Märklin zelf.
Re:Welke wielenmaat hoort onder Ertswagen 4624?
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 16 januari 2010, 12:07:50
Toch lastig dat niet van alle artiekelnummers van Märklin info te vinden is bij Märklin zelf.

Hajo, dit is zeker niet allemaal terug te vinden.
Het enige wat ik kon vinden zijn de nummers van het complete draaistel. (32339)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.