Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wintrack: lineaal en verschuiven baan?

Gestart door Aar zondag 22 november 2009, 11:53:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Ik ben van plan om vandaag in Wintrack 8.0 (ik weet dat hij oud is, maar 'tis niet anders), mijn baan te tekenen.
Ik heb een mooie base-plate getekend van mijn treintafel, echter had ik enkele vragen.

-Is er ook een lineaal die ik kan gebruiken in WinTrack? Deze kan ik namelijk niet vinden.

-En kan je ook een hele baan ook verslepen? Ik heb ontdekt dat je alleen het startstukje kan verslepen als er nog niks aan vast zit.

Iemand enig idee>
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
ik gebruik de rasterindeling (bildschirm optie) om een referentie te hebben, verder staat rechtsonderin het x-y coordinaat van het railuiteinde dat is geselecteerd, en anders het coördinaat van de cursor in millimeters.

Je kunt stukken van je plan selecteren met een button in je werkbalk, waarmee je een polygoon om het deel wat je wilt bewerken kunt tekenen en daarmee selecteren.

om meerdere stukken rails te selecteren kun je ook 'shift klik' gebruiken.

ik zou zeggen, lees de handleiding of de helpfiles, dat is best leerzaam.

Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Je kunt gewoon een rails aanklikken (die in het stuk zit wat je wilt verschuiven) en dan klik je op het knopje met de 4 pijlen aan elkaar (pijl naar boven, links, rechts en onder aan elkaar). Daarna kun je met de muis verschuiven. Je kunt ook verschuiven met ingave van afstanden. Dan klik je op de knop ernaast. (4 pijlen met een blaadje erbij)

Roy
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Even aanhaken met ook een vraag:
Hoe kun je een gelegd stuk baan een aantal graden draaien. (90 of 180). Ik heb me wezenloos gezocht, maar nog niets gevonden... Ik gebruik de demoversie, dus saven is niet mogelijk, maar het draaien van baanplannen toch wel?

Groeten Dennis
PS: als iemand een oudere versie heeft van wintrack en daar van af wil, stuur een pb-tje
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Dennis,

dat draaien gaat met hetzelfde scherm als wat ik voor verplaatsen ook al aangaf. (de button met de 4 pijlen en het blaadje). Of je klikt erop met de rechter muisknop, en selecteerd "scrolling with dialogue")

Roy
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Ik ben er uit. De rechter muisknop en dan 'scrolling with mouse' helpt...
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Aar,

"Übung macht den Meister "

en de voldoening is net iets groter voor wat je zelf vindt

Grts

Johan
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Je hebt gelijk. :)
Re:Wintrack: lineaal en verschuiven baan?
Ik kan niet geloven dat het zo simpel was :shock:
Maw: het is me dus gelukt, dank voor de tips!
Groeten Dennis